Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:37

Ik meld me ook weer eens! Inmiddels wonen we zeer gelukkig in ons huisje! De laatste hand wordt gelegt aan de afwerking. Vriendlief is straks 3 weken vrij dan pakken we de zolder aan (hij dan vooral haha ik moet gewoon werken) we maken meer opbergruimte achter de knieschotten, en willen de boel toch schilderen. Dit hadden we niet gedaan ivm tijdgebrek tijdens het klussen/verhuizen maar ik begin me er toch aan te storen. Ook de trap gaan we dan schilderen zodat die ook netjes is. Gisteren een grote spiegel voor in de hal gehaald en een spiegel voor bij het wasbakje op het toilet. Badkamermeubel hangt intussen ook, moet alleen nog een mannetje komen om het lekvrij te krijgen... bijgeleverde spullen werken gewoon voor geen meter en wat we allemaal al niet geprobeerd hebben is gewoon niet de handigste oplossing dus dit besteden we maar uit. Verder zijn we dus dik tevreden met het huis, en de buurt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:56

Ik kom ook maar binnenvallen.
As vrijdag willen we verhuizen naar een soort etage. Ben dus druk aan het inpakken en alles. Maar natuurlijk ook even precies opgemeten hoe groot onze meubelen zijn en hoeveel ruimte we hebben.
We hebben niet veel ruimte, maar moeten sowieso kwijt: 2pers bed, 2 hoge kledingkasten, 1 lage kledingkast, 1 boekenkast, 2 bureau's, bank, tvmeubel met tv. Salontafel ook nog graag, maar niet verplicht.
Ik kwam tot het volgende plaatje (alles tot op de cm nauwkeurig).
Afbeelding
Maar in deze opstelling past alleen een 2-zits bank. We willen het liefst een 3-zits, dan kunnen er meerdere mensen zitten, maar dan zou het bureau van m'n vriend niet meer passen.

Iemand nog ideeën voor een andere opstelling, waar we wel een 3-zits in kwijt kunnen?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:05

Wat een brede gang! Kan daar het bureau niet staan, onder het raam?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:08

Waar is de keuken?
Ik denk dat je er beter geen grotere bank in kan zetten, ook al past het. Dan lijkt je woonkamer namelijk nog kleiner!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:20

De keuken is beneden, samen met de eetkamer. Die zijn gedeeld.
Het is zo saai als vriendlief op de gang moet zitten en ik in de huiskamer kan blijven. Beetje oneerlijk ook.

Dat is waar van dat het kleiner lijkt. De grootste kamer is 2,55 x 3.91, vrij klein dus. Maar dit is iets tijdelijks, waar we hopelijk maximaal een half jaar zitten. Met het oog op ons toekomstige huisje (waarvan afmetingen onbekend zijn), leek het ons beter een 3-zits te nemen. Daar kunnen nu eenmaal meer mensen op zitten. Maar waar moettie? :+

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:22

En de bureaus met de lange kant tegen elkaar zetten en dan met de korte zijdes tegen de muur naast de deur.
Of wordt dat erg krap?

Of beide bureaus op de gang?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:31

Met bureau's tegen elkaar aan, hebben we beiden zo'n 60cm voor stoelruimte.

Het trapgat naar beneden is open, dus muziek en geklets kan je dan beneden horen. En dat kunnen we de medebewoner niet aandoen :o

Even gemaakt weer (opnieuw, dus andere kleurtjes. Afmetingen hetzelfde).
Afbeelding
Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:37

En beide computers op 1 bureau. Dat je dus tegenover elkaar zit, maar aan 1 bureau?
En het andere exemplaar weg doen?
Of hebben de bureaus een dichte achterkant?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:53

Fijn dat je zo meedenkt :D
Het grotere bureau heeft 2 kastjes, dus daar kan maar 1 persoon makkelijk aan zitten (of 1 persoon moet met z'n knieën in de laadjes, maar uit ervaring kunnen we zeggen dat dat niet fijn zit voor beiden, hihi). En het kleinere bureau ga ik m'n beeldscherm niet op zetten, dat ding is heel erg gammel }:0
Een bureau waar je met 2 aan kunt zitten, is natuurlijk wel een mogelijkheid, maar om nou 2 goede bureau's ervoor weg te doen..

We hebben gewoon meer ruimte nodig, hihi :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 06:56

Leuke indeling rebel in het huisje.

Mag ik vragen waar je die plattegrond hebt gemaakt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:00

Persoonlijk zou ik de bureaus uit de woonkamer halen, of inderdaad van 2 bureaus 1 maken en desnoods een nieuw bureau kopen wat goed past.... Dan zet je de andere 2 op marktplaats, krijg je nog wat terug voor je nieuwe ;)
Dan zou je namelijk een hoek bureau kunnen nemen, zodat het niet zo rommelig is met 2 bureaus....

Of alle kledingkasten op de gang en zo'n hoek bureau in de slaapkamer....

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:08

Zou idd hetzelfde doen als wat Marley zegt; een hoekbureau kopen :j
Dan kun je hem eventueel in die hoek naast je deur in de woonkamer zetten!
Wel een handig programma!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:06

Hoe vaak zit je tegelijk achter het bureau, of werken jullie vanuit huis? Anders zou je er voor kunnen kiezen om 1 bureau in de gang neer te zetten en 1 in de kamer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:05

Plattegrond heb ik gemaakt met Floorplanner van Eigen huis & Tuin (dat RTL4-programma). Is makkelijk te vinden met Google en gratis in gebruik, zonder te downloaden.

Als we thuis zijn, zitten we achter de computer. Dus dat is best vaak en lang. Omdat we ook samen gamen, hebben we wel wat armruimte nodig. En ik studeer nog, dus ik heb ook ruimte nodig waar ik mijn (best grote) boeken kwijt kan om te leren.

Even wat rondgekeken en hoekbureau's lijken me best groot. Lijkt me dat dat de kamer ook behoorlijk kan domineren. En vriendje is een krent, die wilt niet meer geld uitgeven dan hoogst noodzakelijk. Maar ik ga het er eens met hem over hebben, misschien ziet hij de noodzaak ervan in :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:05

Een bureau hoeft niet duur te zijn.. Twee schragen en een plank en klaar ben je. Ik denk ook dat het beter is een bureau te hebben voor de rust. Wij hebben ook een bureau en mijn laptop staat op de armleuning van de bank.
Hebben jullie een eigen eetkamer? Hier zitten wij namelijk altijd aan de eettafel met gasten

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:13

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:21

Ik heb geen idee Kletskoekje.

Heb net ook met dat programma wat in elkaar geknutseld :D
Wat superleuk dat je ook die 3d functie hebt!
De indeling van de slaapkamer weten we al, dus dat is heel leuk om te zien! Van de woonkamer denken we dat dit het meest praktisch is, maar als iemand tips heeft, altijd welkom :) .

Afbeelding
Huiskamer

Afbeelding
Huiskamer

Afbeelding
Slaapkamer

Afbeelding
Slaapkamer

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:23

Leuk Destino :) Wat zijn de maten van de ruimtes? Het ziet er namelijk lekker ruim uit!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:27

Uhm de slaapkamer is 2,81 m breed en 5,10 meter lang.

De woonkamer is de muur bij de keuken, eettafel en kast is +- 8 meter lang.
De kleinere muur waar de tv staat is +- 4,5 meter lang. Dan is er nog dat hoekje met de trappenkast, volgens mij is dat +- 1,5 m lang.
De woonkamer is +- 4,8 meter breed.

De hele muur van tvdressoir, trap en toilet is 9,1 meter.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:52

Als je die tweezitter aan de andere kant zet, kan je dan niet leuker weg kijken? Ik vind het altijd erg vermakelijk om naar buiten te kunnen kijken, zeker als ik geen tv kijk maar zit te lezen ofzo.
Daarnaast neemt een bank voor een raam vaak best wel veel licht weg.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:02

Verdorrie we zijn het niet geworden. :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:05

Wat jammer Ash!
Hedwig, Ik heb twee banken waarvan één voor 't raam. Dat is inderdaad mijn lees / naar buiten koekeloer bank :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:14

Als we die aan de andere kant zetten dan haal je de ruimtelijkheid weg wanneer je naar binnen komt, omdat je dan gelijk tegen de achterkant van een bank aankijkt.. Maar bedankt voor de tip :) .
Heb net nog even naar de maten van de meubels gekeken, maar zoals ik ze had getekend klopten ze toch niet helemaal.. := Banken waren iets kleiner en salontafel iets groter :+

Jammer Ash

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:16

destino, wat een leuk programma, ziet er ook leuk uit en ziet er ook ruim uit

ash, balen zeg, hoop dat je snel iets anders vind

hier zijn nu eindelijk de deur posten allemaal afgeschilderd. heeft even geduurt omdat er elke keer wat tussen kwam.

nu zijn we langzaam aan het zoeken naar een leuke honden mand/bak, hoop dat meneer toch wel binnenkort uit zn bench kan blijven, mits hij natuurlijk de puberteit een beetje vriendelijk voor me houd,

zlef hou ik heel erg van bruin tinte en landelijk, dus als iemand een leuk idee heeft!

zal van de week ook bij ons is foto;s gaan maken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:19