[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:54

Dat is even heel wat anders naar Spanje!
Vind het echt super, kan me voorstellen dat het op een gegeven moment te veel word en je kleiner wilt gaan en gewoon lekker genieten van het leven.
wel erg jammer dat het om gezondheidsredenen moet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:54

Hallo dames!

Ik ben blij dat ik zelf ook de bezichtigingen niet hoef te doen, ik heb hier jaren gewoond met veel ellende (relatie, buren, rechtzaken enz) Dus ik zou niet iets positiefs over dit huis kunnen vertellen :+

Foto's heb ik wel zelf aangeleverd, vond het zonde van het geld, ik heb zelf een spiegelreflexcamera en ik heb afgelopen jaren foto's gezien dat ik dacht daar wil ik bij lange na niet zoveel geld voor betalen.

Bezichtigingen inplannen werd ook gedaan gelukkig, al kwamen ze wel met de meest onmogelijke tijden. Als ik werk van 8 tot 5 heb je in die tijd de mogelijkheid om bezichtingingen in te plannen. Kom dan niet aanzetten met 5 uur een bezichtiging onder het mom van die mensen willen geen vrij nemen. Prima hoor maar ik wil niet langer op mijn werk zitten :Y) Dus het is graag of niet! Ik ben blij dat we van dit gedonder af zijn, moet onderdak voor je honden hebben, huis moet tip top in orde zijn, mensen trekken alle deuren en kastjes open. Trekken gordijnen weg enz. Ze zitten gewoon in je priveleven en dat is niet prettig.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:02

dat is iets waar ik ook mee zit mistral. (nouja, mocht het zover gaan komen dan)

Kijk dat ze in keukenkastjes enzo kijken, okee, maar ik heb ook een buffetkast, en gelukkig kan die op slot, dus daar zal ik maar alle zooi ingooien dan. Daar heeft niemand iets mee te maken.

Eerst maar eens zien of er uberhaubt mogelijkheden zijn mbt hypotheek. Ben zo blij als het dinsdag is!

Overigens heb ik dat toen ik dit huis kocht niet gedaan. Ik keek niet in alle kastjes, ik geloofde het wel, vond dat eigenlijk wat tever gaan.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:09

Ik kom ook even piepen,

Jezus wat een mooi huis Monique, echt prachtig. Maar Spanje klinkt ook heel goed ;)

Maar even over verkoop aan koop makelaar, echt ik ben nu voor het eerst bezig met een huis kopen, maar dorie wat een hoop tussenpersonen, benamingen kwor gek denk ik!! :P
Maar goed, waarom aankoop makelaar ? Snap nie.

Maar indd die bezichtingen dat ze overal in gaan zitten, er lopen gewoon vreemden in je huis. Kan me voorstellen dat het niet zo leuk is.
Ik ben toen met de makelaar het huis in gegaan, en ben op mijn dooie gemak gaan lopen, muurtje tikken, alles even gecheckt, hahah die man dacht zo die dame heeft er verstand van.. mijn vader erbij die liep ook al heel professioneel te tikken tegen de muren!
Ben niet in de kastjes geweest ;) vind ik ook te ver gaan.

Superpony,.. dat is een goeie hahah , ik doe ook gewoon erg afstandelijk, haha en heel stiekem wil ik het hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh ik moet nog een week wachten .. ben benieuwd , en dan als de hypotheker zegt ja het kan..? helluupp vind eng

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

aankoopmakelaar heb ik ook niet gedaan.

vind ik ook niet nodig, kan heel goed zelf huis vinden, en in het verdere verloop gaat eigenlijk alles vanzelf

heb ook zelf geboden (en niet slecht al zeg ik het zelf)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:17

Ik zie waarschijnlijk heel veel beren op de weg....... pffff ;)

Haha heb je geboden en zelf tevreden , nou das top!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:17

Ik zou gebruik maken van de aankoopmakelaar. Hij zou bellen naar die woning die ik op het oog had. Heeft hij keurig gedaan vervolgens hoor ik niets meer. Dus afgelopen maandag heb ik de verkoopmakelaar van die woning gebeld en aangegeven dat ik een afspraak op kantoor wilde maken voor een gesprek. En dat heeft gister plaats gevonden. Denk ik ga het zelf wel doen. Heb een maximum bedrag in mijn hoofd en verder ga ik niet. De woning waarin ik nu zit stond particulier te koop en heb ik zonder aankoopmakelaar gekocht en heb daarmee toch 20.000 euro van de vraagprijs afgekregen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:18

_Pilipa_ schreef:
Ik zie waarschijnlijk heel veel beren op de weg....... pffff ;)

Haha heb je geboden en zelf tevreden , nou das top!

Nee joh! Maar het is niet niks een huis kopen. Snap wel dat de zenuwen op beginnen te spelen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:25

hahah , kleine puppy beertjes dan.

Dat is ook zo, ik weet dat het hoogste tijd is om mijn eigen plek te hebben , gewoon echt van mij! Ga mezelf niet over de kop helpen, als het niet haalbaar is doe ik het niet, ga niet werken voor mijn huis!

Mistral ik vind indd dat je het zo moet doen, daag je eigen dingen regelen, en indd afdingen zover het kan! als jij een bod doet en hun accepteren dan zit waarschijnlijk nog boven het bedrag wat de verkoper in gedachten heeft!

Maar tjsonge wat is dit spannend!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:30

Je hebt volgende week een gesprek met de hypotheker?

Ik heb het voordeel dat de huizen daar neit goed verkopen en de makelaar zei ook er komen eigenlijk geen kijkers op af. Dus als ze dit afslaan zijn het sukkels :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:34

MISTRAL94 schreef:
Ik zou gebruik maken van de aankoopmakelaar. Hij zou bellen naar die woning die ik op het oog had. Heeft hij keurig gedaan vervolgens hoor ik niets meer. Dus afgelopen maandag heb ik de verkoopmakelaar van die woning gebeld en aangegeven dat ik een afspraak op kantoor wilde maken voor een gesprek. En dat heeft gister plaats gevonden. Denk ik ga het zelf wel doen. Heb een maximum bedrag in mijn hoofd en verder ga ik niet. De woning waarin ik nu zit stond particulier te koop en heb ik zonder aankoopmakelaar gekocht en heb daarmee toch 20.000 euro van de vraagprijs afgekregen.

Ik moet zeggen dat het zelf bellen wel erg goed werkte. Die verkoopmakelaars/makelaren? lopen hard genoeg als je een bezichtiging wilt. Ik vond het erg makkelijk dat er geen aankoopmakelaar tussen zat.

Ik snap ook niet waarom zij 1% van de waarde moeten krijgen voor dingen die je goed zat zelf kan. Ik heb wel hulp/begeleiding gehad van de hypotheekshop, zij hebben bijv een taxateur geregeld. En veel op internet zoeken/leren helpt ook.

Beetje zelfstudie heb ik er wel voor over gehad, voor die 1% die je dan mooi in je zak kunt steken (en das toch best veul geld!)

EDIT: als het hele verhaal aan mijn kant doorgaat, dus woning kan te koop, en ik kan op zoek naar een appartement, dan ga ik de aankoop weer allemaal zelf doen. Ik ga wel een verkoopmakelaar inschakelen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:38

MISTRAL94 schreef:
Je hebt volgende week een gesprek met de hypotheker?

Ik heb het voordeel dat de huizen daar neit goed verkopen en de makelaar zei ook er komen eigenlijk geen kijkers op af. Dus als ze dit afslaan zijn het sukkels :D

Yep volgende week :7
Nou indd, bij ons gaan de huizen ook niet snel de deur uit.
Zeker waar ik mijn oog op heb, als je met 2 bent doe je het niet want je kan meer lenen en groter huis, als je alleen bent moet je net als ik gek zijn op dat soort( ivm monument pand)... dus ja ik heb een bedrag en thats it!

Abeltje, kan ik je inschakelen hahaa

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:46

Ik meld mij hier ook even.

Mijn vriend en ik wonen beide nog thuis en zijn op zoek naar een huis om te gaan samenwonen.
Volgende week woensdag gaan we naar een bijeenkomst toe van een nieuwbouwproject.
We zijn allebei leken op het gebied van huizen kopen dus misschien kan ik hier wat tips vinden :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:57

Welkom pebblesesther!

Abeltje: Verkoopmakelaar heb ik ook ingeschakeld dat vond ik wel zo prettig om gedonder achteraf te voorkomen.
Maar idd die aankoopmakelaar ik heb tot nu toe meer voor elkaar gekregen dan de aankoopmakelaar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:02

Ik heb een aankoopmakelaar omdat ik in het centrum van A'dam een woning wil. HIj kan dan mooi alles regelen wat betreft papieren over de fundering, aankoopkeuring, splitingspapieren etc.Ik heb daar geen verstand van en heb iemand nodig met kennis van zaken.
Scheelt mij stress.

Uitzoeken van een woning kan ik zelf wel, maar een stel ogen dat ervaring heeft met oude woningen is in mijn geval erg handig.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:03

Maar dan kan je eventueel ook een bouwkundig rapport laten opmaken? In jouw geval snap ik het wel hoor, maar als het voornamelijk daar om gaat heb je niet per sé een aankoopmakelaar nodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:06

Maar iedereen moet ook doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Je niet laten leiden door wat hier geschreven wordt!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

pilipa spannend!

toen wij dit huis (en ons vorige huis) kochten hebben wij ook geen aankoopmakelaar ingehuurd. we hebben alles zelf gedaan onderhandeld enzo.
omdat we nu gaan emigreren hebben we het nu wel, plus wij hoeven niks extra te betalen omdat de betreffende makelaar ons huis ook verkoopt althans in de verkoop heeft staan.

pebblesther waarom ga je niet eerst huren?
voor hetzelfde geld werkt het niet als jullie samen wonen en zitten jullie met een woning (iets te vaak meegemaakt met vrienden en daarom zelf wat huiverig voor)

wij hebben bij beide huizen die we gekocht hebben tot nu toe een bouwkundig rapport op laten stellen. is bij beide niks bijzonders uit gekomen maar om problemen te voorkomen hebben we het gedaan en doen we in de toekomst ook weer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:53

Jullie gaan ook emigreren Pashon? Waar gaan jullie heen?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:54

ja uiteraard moeten we wel eerst onze huidige woning verkopen maar daarna is het dag dag nederland.

Wij gaan naar Duitsland, is niet zover weg voor ons is het zelfs maar een paar km rijden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:56

Ha, ok, maar het regelwerk is er dan toch ;-)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:57

Pashon, heel spannend.
dat bouwkundig onderzoek , kan je toch bij de makelaar opvragen?

Nou is wle handig indd als je naar het buitenland gaat dat alles netjes geregeld is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:59

Wij nemen ook weer geen aankoopmakelaar. Ik vind het zonde geld en heb al eerder zelf geboden ed.
Wel een bouwkundig rapport, maar volgens mij wilde de bank dat vroeger ook, dus dacht nu ook???

Ik vind bieden wel moeilijk nu, maar ik wacht nog even af. meneer moet van huis af en ik wil even meer zekerheid van contract.

Op zich vind ik het niet erg wie er aanwezig is. Een makelaar kan een ''echte'' verkoper zijn en de eigenaar kan ook proberen dat je dingen minder snel ziet etc. iedereen probeert de pulspunten te benadrukken en de minpunten te verdoezelen.
Ik denk als verkopende partij dat je gewoon een rondleiding moet kunnen geven en zakelijk moet zijn. Zeker niet een moeder in huis die teveel zegt of kleine kinderen die alles eruit gooien ongewenst......

Ik heb nu een huurhuis en zo leer je een nieuwe omgeving goed kennen. Ik zou nu wel eerlijk zeggen tegen nieuwe huurders dat ik niks met onze buren heb en ze veel lawaai maken. Best oneerlijk, maar als iemand het vraagt en diegene geeft al aan dat niet te willen ga ik er niet om liegen, amar dit is dus huur.

Met kopen zou ik het ook wel willen weten.

Bij het ene huis was de eigenaar er ook en hield zich er vrijwel buiten. De buren waren er ook en zijn niet onze types, maar het is vrijstaande, dus moeten ze de grenzen maar leren als wij het zoude kopen, simpel.

Pashon, ja een paar km, amar toch echt enigreren. daarom ben ik er ook wat van terug gekomen en omdat het toch wel veel km's zijn met de fiets naar emmen voor zoonlief.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:10

pilipa dat kun je inderdaad opvragen al zit het er niet altijd bij.
ook al zit het er wel bij, wij laten het altijd nog doen door een onafhankelijke.

de makelaar regelt alles voor ons, de curitage word verrekend met de verkoop dus voor ons geen dubbel geld.

superpony, door de afstand laat ik me niet weerhouden. wij hebben de kinderen ook nog klein dus daarvoor hoeven we het niet te laten plus op die paar extra km fietsen komt het dan ook niet meer aan. (ze gaan tzt toch naar een Duitse school)
wij wonen nu maar letterlijk een paar km van de duitse grens dus voor ons maakt het niets uit.

Voor het geld waar we hier een vrijstaande boerderij kopen kunnen we daar een kasteel kopen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:41

superpony schreef:
Wij nemen ook weer geen aankoopmakelaar. Ik vind het zonde geld en heb al eerder zelf geboden ed.
Wel een bouwkundig rapport, maar volgens mij wilde de bank dat vroeger ook, dus dacht nu ook???

Bedoel jij niet het taxatierapport? Dat is wel wat anders dan een bouwkundig rapport.

Wij hebben nu overigens al 2x gehad dat de eigenaren gewoon thuis waren tijdens de bezichtiging (met een makelaar). Dat vond ik dan wel weer 'raar'.