Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Binck8 schreef:Inmiddels al flink wat gekocht voor de decembermaand (verjaardagen, kerst en Sinterklaas-surprises). Fijn dat die kosten geweest zijn, maar ben nu wel erg toe aan weer wat opbouwen op spaarrekening en aflossen op hypotheek. We doen dat ook, maar het gaat wel wat langzaam.
Wel weer een vracht vlas moeten halen, en nu dan nog nieuw hooi en de hoefsmid en zakken voer. Gras is niet alles meer dus moet weer wat meer andere maaltijden gaan aanbieden. Ze krijgen al muesli, grasmix en seniores... Nu maar weer slobber erbij ofzo.
Eef_Bam schreef:Het is slimmer om de schuld met de hoogste rente eerst af te lossen. Ook al lukt dat niet helemaal. Stel je lost 10K af in 1 jaar, dan bespaar je 295 euro rente (ok niet precies als je elke maand iets aflost, maar even grof gerekend ), terwijl als je hetzelfde doet bij schuld 1 je maar 178 euro rente minder hebt. Het verschil is dus grof gerekend 117 euro per jaar voor elke 10k schuld die je hebt. Altijd beginnen bij de hoogste rente dus.
PSvanLot schreef:tita schreef:Ja dat kan caloriebewust maar dan is het nog veel kcal
We hadden gister zo’n recept die parel couscous zorgt dan echt voor te hoog calorieën
Maar is te hoge calorieën erg? Mits je natuurlijk niet aan het afvallen bent oid?
Voor mij zijn calorieën niet erg, ik zit juist veel meer op de toegevoegde suikers. Geen idee of dat er veel in zit?
Over calorieën gesproken, gisteren naar de Streamers geweest en kind wilde vooraf naar de Mac.. mijn God ik heb er nu nog dorst van. Heb denk ik een kilo zout naar binnen geharkt.
VuurVleugels schreef:Huh, kan je bij DUO kiezen welke schuld je eerst aflost? Ik heb er namelijk ook twee...
Fitzroy schreef:Ik ben weer van de partij. Dank voor het openen!
Morgen weer salaris gelukkig. Er staat nog een schamele € 120,- op de rekening. Ik vraag me iedere maand weer af waar het blijft. Heb mijn spaardoel deze maand ook niet gehaald.
OleJon schreef:Dank je, nog wel een gunstige prijs
fohadie schreef:Omdat we beide uit een gezin komen waar het geen vetpot was, en ik een tijd (ruim voor ik mijn man kende) rond de armoe grens heb geleefd, weet ik heel goed met geld om te gaan. Ik raak al in paniek als er nog maar €100 op de bankrekening staat, terwijl ik altijd van de spaarrekening kan overboeken.
fohadie schreef:Neonlight: lekker, €57,00 leefgeld per dag van je werk. Als je overhoud (wat je zo te lezen zeker gaat doen) mag je het dan meenemen naar huis? Of moet je het dan teruggeven aan je baas?