Net je topic helemaal gelezen, wat een gaaf huis! Krijg helemaal zin om ook hier te verbouwen maar helaas een huurhuis (boerderij ook de paarden aan huis) dus kunnen niet al te veel doen. Al zou de huisbaas dat graag hebben (op onze kosten)
Ben echt super benieuwd hoe het nu is! Sterkte nog met je gigantische verlies.
Granoek
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-24 09:33
Er gaat terug een beetje vaart in moeten komen want wij hebben een heel fijn ‘cadeau’ gekregen van mijn ouders.
Wij hebben hotel thuis en gaan vanaf januari een stuk bijbouwen dus zijn volop met aannemers enzo aan het onderhandelen. En heel toevallig kwamen we er zo achter dat de meneer die onze chape gelegd heeft (zie foto beneden want die had ik nog niet laten zien) ook de vloeren in ons nieuwe deel wilt komen leggen. Hij zit bij het nieuwe huis op de straat en wij zijn allemaal van het principe beter een goede buur… dus veel van de dingen die wij door anderen hebben laten doen, zijn door buren gedaan. Buurman links doet sanitair, buurman rechts is aannemer en deze van de vloeren zit dus ietsje verderop.
Nu heeft mijn vader dus geregeld dat hij onze vloer gratis komt leggen als hij het nieuwe project bij ons hotel mag uitvoeren De vloer die al ligt in de keuken hebben mijn vriend en mijn vader samen gelegd en hoewel ze dat super super netjes gedaan hebben is dat zwaar werk, op je knieën en het duurt nu eenmaal veel langer dan iemand die dat dagelijks doet. Dus daar zijn we heel blij mee want nu kan mijn vriend sneller dan verwacht boven aan de stroom beginnen.
Foto van de chape:
Echter komen zij al redelijk snel en wilde ik graag geverfd hebben voor de nieuwe vloer er in komt dus dat moet ik nu wel even in stroomversnelling doen. Begonnen met de verwarmingen. Geschuurd en de eerste staat in primer
Dat is zeker een meevaller! gaaf hoor lekker bezig!
Granoek
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-24 17:19
Nog eens even een update, ik was begonnen aan de radiatoren met lak en een borsteltje maar dat bleef zo lelijk met strepen pff Dus terug naar de bouwmarkt en kwam bij dit uit:
Ja als ik zeg dat op 5 minuten alle radiatoren een laag er op hadden overdrijf ik niet. Half uurtje drogen tussenin en op een voormiddag waren ze allemaal klaar.
Deze is nog tijdens:
In de tussentijd maar vast beginnen verven aan de plafonds. Zitten nu 3 delen in de primer van de 6 (wel de 3 kleinste stukken haha).
Ik sukkel al 2 jaar met mijn schouders en ga om de twee weken naar de fysio dus ik kan maar verven tot ik net niet dood ben en dan moet ik echt stoppen. Wilde het graag af hebben voor ze kwamen vloeren maar de vloerders belden vanmiddag dat hun project van volgende week is weggevallen en dat ze dinsdag kunnen beginnen. Dus dan wordt het afdekken, ook geen ramp natuurlijk en fijn dat de vloer komt Ergens ook wel aangenaam dat ik niet moet haasten met die plafonds want na een middag verven kan ik 2 dagen mijn armen niet optillen dus heel snel zou dat toch niet gaan
Laatst bijgewerkt door Granoek op 23-11-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja vies en ook hadden deze al verschillende opknapbeurten gehad waardoor een deel geel was, een deel groen en een deel wit haha. En het waren dan ook nog eens allemaal verschillende radiatoren waar ik op zich al errors van krijg Nu in ieder geval toch allemaal dezelfde kleur
Heb de radiatorlak even opgeschreven om te onthouden
Granoek
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-24 15:19
Ja is wel 20€ per spuitbus maar ik had met 1 bus alle radiatoren 1 laag gedaan. Dus uiteindelijk was ik 60€ kwijt (maar had wel al primer gedaan met de borstel, normaal kan de spuitbus zonder primer)
Granoek
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-24 17:59
We kregen vandaag een appje van de vloerders dat we even niet binnen mochten lopen want ze gingen primer smeren.
Dinsdag is toch snel daar hé, na zo’n weekend
Wij hadden dit weekend hengstenkeuring dus geen tijd gehad om alles leeg te ruimen, dat gingen we vanavond doen maar zij hebben dus al het materiaal binnen weggezet blijkbaar want de primer zit er op