fokfanaat schreef:ja en wat dacht je dan Karuna, dat ze dan maar niet leveren of failliet gaan? Als het nu gewoon zoveel kost om gas in te kopen, zal dat toch doorgerekend moeten worden.
Ik ben echt een noob, maar volgens mij hoorde ik juist dat ze nu extra veel winst maken, omdat hun marge een percentage is. Grotere bedragen voor de burger betekent dus grotere marge voor hun. Maar mss heb ik dat helemaal verkeerd. Gold in ieder geval voor oliebedrijven.
Vind best dat ze dan iets terug mogen geven. T blijft ingewikkeld. Huizencrisis helpt niet. Dit is echt olie op het vuur voor “mijn” generatie.
Wij hebben als starters maximaal moeten lenen om een huis te kunnen kopen… 25K eigen geld in moeten leggen. Hadden nog een voordelig vast energiecontract aangeboden gekregen via een tussenpartij. Is het mis gegaan in de afhandeling

Zit je dan… We gaan wel rondkomen, maar of we nog kunnen sparen weet ik niet en ik heb er buikpijn van

Zonnepanelen komen wel, maar wachttijd en veel cowboys. Man, man.
We gaan verwarmen met airco en ik heb 1 IR paneel voor de werkkamer. Verder is het een beetje aanklooien. Lampen met maar 1 peertje ipv een kroonluchter. We hebben een fancypancy meerdraadse drooglijn gekocht voor in plaats van de droger. Met zijn 2’en douchen. Niet voor de elektriciteit, maar wel qua kosten; een tweedehands scooter van 175 euro gekocht. 13 jaar oud maar rijdt en remt prima en scheelt véél benzine. Boodschappen laten bezorgen om impulsaankopen te vermijden. Etc.