Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:02

Anoniem schreef:
Wel geloof ik dat ik dus een ander ‘inbraakbeveiliging’ wil.
[ [url=m/Vqslyi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit heeft natuurlijk geen nut als je er bij wijze van 3 handen door kan steken.

Het heeft nut zolang je de ketting niet los kan krijgen met je arm tussen de deur. Als ze het goed gedaan hebben, is de ruimte er te smal voor. Die kettingen zijn ook niet zozeer bedoeld als antidiefstalmaatregel, maar meer om de deur op een kier te kunnen openen zonder dat er iemand naar binnen kan. Wil je een vergelijkbare eenvoudige oplossing om de deur echt dicht te houden, dan kom je bij bijvoorbeeld een deurgrendel uit.

Mars schreef:
Huertecilla schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

Vrouwenforum ook echt -O- want vrouwen zijn natuurlijk domme labiele wezens die niet zelf na kunnen denken en alleen maar vanuit emotie kunnen reageren... Nee, dan is het niveau van een gemiddeld ‘mannen’ forum (ik noem een FOK!) natuurlijke veel hoger en komen je levensvragen veel beter tot hun recht.

OT: wat een vervelende situatie voor je TS, goed dat je in ieder geval de sleutel terug hebt en een andere camera hebt hangen. Niets zo vervelend als je onveilig voelen in je eigen huis.

Ik ben een man, maar op Fok! wil ik nog niet dood gevonden worden :')
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:15

Deurgrendel is dus duidelijk een beter idee. :+
Ik probeer het maar allemaal oké te houden. Maar de hele situatie zit me behoorlijk hoog.

Anoniem

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:19

Jeetje TS, ik volg je veulen topic en zie dit nu pas. Wat een rot situatie. :(:)
Je laatste update is helemaal bizar. Denk je zelf dat dit je moeder is geweest of is dit gewoon héél erg toevallig? Ik zou hoe dan ook voor de zekerheid je auto even laten nakijken wat andere al zeiden, je weet niet wie het was en wat diegene heeft gedaan. Het was niet de intentie de auto te stelen blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:42

Bij mijn overburen heeft een arbeidsmigrant 4 weken in hun(camper) auto geslapen. Arbeidscontract was beëindigd en dan moeten ze ook hun "huis" uit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:02

Ik vind het toch wel vreemd eigenlijk dat jouw vriend zich zo “laat meeslepen”. Klinkt als een ongezonde relatie. Hoezo zou hij raar van jouw wijntjes opkijken omdat jouw moeder (hij kent haar streken toch) dat schijnbaar toch voor elkaar krijgt bij hem om hierover stoken. Als dit zo gemakkelijk gebeurd zou ik sowieso voor alle partijen nihil contact met je moeder adviseren en toch voor jou ook enigszins feedback van hem over zichzelf naar jou toe wensen. Dat moet zeer doen bij je, dat ongeloof in jou, kan niet anders.

Ondanks de sleutel op je mat zou ik echt je sloten vervangen. Geeft rust voor je. Jullie huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:04

Internet is soms echt een hele nare plek zeg. Gelukkig heb je daar wel heel veel psychologen lopen die alles weten en kunnen voorspellen vanaf een paar tekstjes. Jemig hé. :+

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:43

Nou zo raar is dat niet. Zeker niet als er sprake is van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Die mensen kunnen vaak zo goed manipuleren, dat zelfs al sta je erbij en weet je wat er gebeurd is, dan nog ga je aan jezelf twijfelen of de versie van zo'n persoon toch niet klopt en je zelf gek bent :+. Vaak bedekt in een mantel van zorgen maken en juist "liefdevol" bedoeld. Maar intussen draait zo iemand heel slim met halve waarheden een verhaal in elkaar wat nét niet klopr. Echt totaal niet vreemd dat je daar niet doorheen prikt in eerste instantie.
Het gaat heel subtiel en geraffineerd, en steeds een stapje verder. Uiteindelijk draait het bij zo'n persoon niet om de ander, maar om de aandacht die ze er zelf mee krijgen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:57

ista schreef:
Eretria schreef:
@ista; Soms is het beter om niks te zeggen, als je ergens geen verstand van hebt... -

Misschien moet jij weer even de boeken in duiken? Het is pas verboden voor een ander als er iets van een hek voor staat, of zo een ketting tussen 2 paaltjes. Als je er zo op kan dan mag iemand anders er parkeren.

Een oprit is eigen grond en dat mag alleen met toestemming betreden worden. Dus nee, een wildvreemde mag niet op je oprit parkeren en dit hoef je niet met een hek of ketting af te sluiten.

Nee, gewoon nee. Bijvoorbeeld:
https://indebuurt.nl/dordrecht/gemeente ... ein~98234/
Citaat:
Mocht er dus iemand op je privéterrein staan en je hebt niet aangegeven dat het om eigen grond gaat, dan mag zo’n auto blijven staan. De politie bellen of de auto weg laten slepen heeft ook niet veel zin, want de parkeerder is gewoon rechtsgeldig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:59

Diddykong schreef:
Zeker niet als er sprake is van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Die mensen kunnen vaak zo goed manipuleren, dat zelfs al sta je erbij en weet je wat er gebeurd is, dan nog ga je aan jezelf twijfelen of de versie van zo'n persoon toch niet klopt en je zelf gek bent .

Dat is juist helemaal geen symptoom van Borderline, deze mensen wisselen vaak juist van denken/stemmingen dat ze geen tijd hebben om bewust de manipuleren.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:08

Dikke knuffel hoor wat een berg ellende. Ik heb verder geen idee wat je het beste kan doen maar als een keer omhoog zit weet je waar ik ( ongeveer) woon dan bel of app je maar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:23

Sorry (en nu krijg ik een boel bokkers over me heen), maar ik ben wel de weg kwijt. Het begon met "ik ben per ongeluk tegen een auto gereden die mijn oprit blokkeerde" en ging vervolgens naar een heleboel persoonlijk leed. Er was een Bokker die kritisch was, misschien op de verkeerde manier, maar TS gooit hier ook de meest intieme details over haar leven neer. En dat is haar goed recht. Of het verstandig is, is een tweede. Maar inmiddels vind ik dit een vrij bizarre situatie geworden en denk ik dat alle betrokkenen meer gebaat zijn bij advies van mensen dicht bij hen die van de situatie weten dat wildvreemden op internet.

TS, al eens gedacht dat je moeder, als ze zo graag inmengt in jouw leven, je ook heel eenvoudig op internet/Bokt kan volgen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:27

Telpeva schreef:
Jeetje ts wat is dit heftig... Ik kwam je topic vanavond tegen en heb hem in 1x uit gelezen. Is de sleutel inmiddels al terug of nog niet? Man wat een toestand, heel veel sterkte!

AaronYve schreef:
TS, ipv een deurketting heb ik dit. Is veel sterker dan een ketting en ook niet van buitenaf te openen.
[ [url=m/CIDTgW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4tqDsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zoiets heb ik ook! ik heb raamsloten als extra bonus op de deuren zitten. Dat komt bij mij overigens doordat ik een keer midden in de nacht een inbreker tegen ben gekomen. Heel veilig zal het niet zijn als er brand uitbreekt maar mijn angst voor inbrekers is groot :o :) daar zou ik wel over nadenken als je zoiets overweegt, het kan in een noodsituatie ook in de weg zitten. Maar goed dit kost denk ik ook niet veel meer of minder tijd om te openen als zo'n deurketting? I dunno!

Deze heb ik
https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... it/5365050

Is echt wel veilig, het is met 2x draaien open en anders spring je uit het raam oid
Is niet anders dan met een ketting behalve dan dat het vele malen sterker is en men geen arm naar binnen kan steken.
Ik heb trouwens een abus met sleutel dus zou hem ook nog als ik weg ben op slot kunnen doen bovenop het normale slot.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:28

Anoniem schreef:
DuoPenotti schreef:
In deze heeft hij geen punt.
Vaak wil ik ook wel de 2e kant van het verhaal horen. Maar hier niet.
Ts heeft haar moeder gevraagd te vertrekken, meerdere malen zelfs.
En dat vertikt ze en doet ze pas als de politie komt.

Welke andere kant is dan van belang?
Het TS en haar vriend haar huis.
Als zij, wat er ook gebeurt is, vind dat een bezoeker moet vertrekken is dat zo.
Al is TS zo onredelijk als wat, heeft ze de stomste idiote beredenering over haar moeder en is moeder eigenlijk de 2e moeder Teresa en de goedheid zelve.
Dat maakt niets, nada noppes uit.
Ts wilde dat haar moeder uit haar huis vertrok...en dat is wettelijk dan ook bepaald dat daar gehoor aan gegeven moet worden.

Daarnaast voelt ts angst en angst is gewoon waar.
Of wij dat dan raar vinden of overdreven of logisch, maakt ook weer niets uit.
TS ervaart dat zo.

Dankje, dit is inderdaad hoe ik het zie.
Ik ben 2,5 jaar gestalkt en lastig gevallen door iemand, die mij met de auto klem reed, lichamelijk aanviel, door de straat of langs stal reed, op de deur stond te bonken, via achterom mij in de gaten hield, anonieme telefoontjes.
Dit is allemaal bekend. Juist daarom is er voor mij weinig begrip voor het mijn huis indringen en mijn auto klem zetten.
Mijn angsten en triggers zijn bekend, waarom ga je deze dan bewust ‘gebruiken’?

Ik heb in ieder geval 2 extra camera’s van cleverdog besteld. Nog even uitzoeken hoe ik hiermee kan opnemen.
Straks even bij de bouwmarkt kijken voor een ander inbraak systeem. En nu eerst de melding/aangifte doen van huisvredebreuk. Ik denk dat ik het voor nu bij meldingen houd. Ik wil niet uit rancune of iets gaan reageren.

TS, wil je dit nu écht allemaal online hebben? Je hebt een geschiedenis met stalking (dat was iemand anders dan je moeder, begrijp ik?) en nu dit met je moeder. Ik zou iets minder informatie online zetten.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:29

Brainless schreef:
Diddykong schreef:
Zeker niet als er sprake is van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Die mensen kunnen vaak zo goed manipuleren, dat zelfs al sta je erbij en weet je wat er gebeurd is, dan nog ga je aan jezelf twijfelen of de versie van zo'n persoon toch niet klopt en je zelf gek bent .

Dat is juist helemaal geen symptoom van Borderline, deze mensen wisselen vaak juist van denken/stemmingen dat ze geen tijd hebben om bewust de manipuleren.

Oh zeker wel hoor dat dit zat vaak voorkomt. Het is zelfs 1 van de 9 symptomen. Mijn zus heeft borderline en een ex schoonmoeder. Als ik mij iets herinner is het de intense manipulatie.

https://www.parnassiagroep.nl/uw-proble ... rnis?amp=1

In de DSM-5, het psychiatrisch handboek, wordt gesproken over negen borderline symptomen. De diagnose borderline stoornis kan gesteld worden als je aan minimaal vijf van de negen criteria voldoet en als de problemen gedurende lange tijd aanwezig zijn en veel invloed hebben op je dagelijks functioneren.

Je doet er alles aan om te voorkomen dat iemand u in de steek laat (manipulatie)
Je hebt vaak instabiele en intense relaties
Je hebt terugkerende suïcidale gedachten of je verwondt jezelf (automutilatie)
Je hebt last van sterk wisselende stemmingen.
Je hebt een instabiel zelfbeeld
Je bent op meerdere gebieden erg impulsief. Bijvoorbeeld op het gebied van geld, seks, diefstal, middelengebruik, roekeloos rijden of eetbuien.
Je hebt vaak een ‘leeg gevoel’
Je hebt vaak moeite om je woede te beheersen
Je hebt het gevoel ‘buiten de werkelijkheid’ te staan of je wordt achterdochtig onder invloed van stress

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:32

Moestuin schreef:
Oh zeker wel hoor dat dit zat vaak voorkomt. Het is zelfs 1 van de 9 symptomen. Mijn zus heeft borderline en een ex schoonmoeder. Als ik mij iets herinner is het de intense manipulatie.

In de DSM-5, het psychiatrisch handboek, wordt gesproken over negen borderline symptomen. De diagnose borderline stoornis kan gesteld worden als je aan minimaal vijf van de negen criteria voldoet en als de problemen gedurende lange tijd aanwezig zijn en veel invloed hebben op je dagelijks functioneren.

Je doet er alles aan om te voorkomen dat iemand u in de steek laat (manipulatie)
Je bent op meerdere gebieden erg impulsief. Bijvoorbeeld op het gebied van geld, seks, diefstal, middelengebruik, roekeloos rijden of eetbuien.
Je hebt het gevoel ‘buiten de werkelijkheid’ te staan of je wordt achterdochtig onder invloed van stress

Ga je nu echt op basis van een topic op Bokt een voor jou totaal onbekend iemand diagnostiseren? Ik vind dat iedereen hier enorm doorschiet. De titel is "Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?"

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:36

Moestuin verduidelijkt iets, ze diagnosticeert niks?

Shae

chevax schreef:
Sorry (en nu krijg ik een boel bokkers over me heen), maar ik ben wel de weg kwijt. Het begon met "ik ben per ongeluk tegen een auto gereden die mijn oprit blokkeerde" en ging vervolgens naar een heleboel persoonlijk leed.

Ja, nouja TS was duidelijk oorspronkelijk niet van plan om het hele verhaal te delen, dus ik snap wel dat ze eerst niet de volledige waarheid deelde. Het blijkt helaas behoorlijk relevant te zijn voor het verhaal en ik snap ook wel dat TS ook gewoon haar hart wil luchten. Als ik jouw bericht zo lees, neem ik aan dat je een fijne thuissituatie had tijdens het opgroeien of op zijn minst een normale thuissituatie. Het kan zo vreselijk traumatiserend zijn als dingen tijdens het opgroeien niet gaan zoals het hoort en als je het deelt kan je ook zomaar tegen behoorlijk wat onbegrip oplopen. Je wil niet weten hoe vaak ik 'het is toch je moeder' heb gehoord.

Of het verstandig is dat weet ik niet, maar TS heeft er blijkbaar nu behoefte aan en kan later ook vragen het te verwijderen.

chevax schreef:
Ga je nu echt op basis van een topic op Bokt een voor jou totaal onbekend iemand diagnostiseren? Ik vind dat iedereen hier enorm doorschiet. De titel is "Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?"

Lees anders eens wat er staat voordat je zo'n sterk bericht eruit gooit. Iemand zegt dat manipulatie niet bij borderline hoort, terwijl dat er wel echt bij hoort. Dat zegt Moestuin in haar bericht. Daarnaast hoeft er niemand door een totaal onbekende te diagnosticeren, want TS heeft zelf al aangegeven dat moeders tijdens een opname officieel de diagnose borderline heeft gehad.
Laatst bijgewerkt door Shae op 11-04-22 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

chevax schreef:
Moestuin schreef:

Ts meent zich te herinneren dat moeder gediagnosticeerd is met een borderline stoornis. Is dus niet eens zeker…

Bizar hoe sommige topics kunnen verlopen. Ik wil je nogmaals veel sterkte wensen ts. Daarnaast wens ik je ook wijsheid met de stappen die je zult moeten zetten om in rustiger vaarwater te kunnen komen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:37

996981 schreef:
Ts meent zich te herinneren dat moeder gediagnosticeerd is met een borderline stoornis. Is dus niet eens zeker…

Anoniem schreef:
Mijn moeder is in het verleden ook meerdere malen opgenomen geweest, wat ik weet heeft ze toen de diagnose borderline gekregen.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:38

Shae schreef:
chevax schreef:
Sorry (en nu krijg ik een boel bokkers over me heen), maar ik ben wel de weg kwijt. Het begon met "ik ben per ongeluk tegen een auto gereden die mijn oprit blokkeerde" en ging vervolgens naar een heleboel persoonlijk leed.

Ja, nouja TS was duidelijk oorspronkelijk niet van plan om het hele verhaal te delen, dus ik snap wel dat ze eerst niet de volledige waarheid deelde. Het blijkt helaas behoorlijk relevant te zijn voor het verhaal en ik snap ook wel dat TS ook gewoon haar hart wil luchten. Als ik jouw bericht zo lees, neem ik aan dat je een fijne thuissituatie had tijdens het opgroeien of op zijn minst een normale thuissituatie. Het kan zo vreselijk traumatiserend zijn als dingen tijdens het opgroeien niet gaan zoals het hoort en als je het deelt kan je ook zomaar tegen behoorlijk wat onbegrip oplopen. Je wil niet weten hoe vaak ik 'het is toch je moeder' heb gehoord.

Of het verstandig is dat weet ik niet, maar TS heeft er blijkbaar nu behoefte aan en kan later ook vragen het te verwijderen.

chevax schreef:

Lees anders eens wat er staat voordat je zo'n sterk bericht eruit gooit. Iemand zegt dat manipulatie niet bij borderline hoort, terwijl dat er wel echt bij hoort. Dat zegt Moestuin in haar bericht. Daarnaast hoeft er niemand door een totaal onbekende te diagnosticeren, want TS heeft zelf al aangegeven dat moeders tijdens een opname officieel de diagnose borderline heeft gehad.

Zo'n sterk bericht? Sorry, ik wist niet dat zelfs dit al fluwelen handschoen vereist. Kom op zeg.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:39

chevax schreef:

Dus TS moet per iets wat haar moeder uitspookt, een nieuw topic maken? :')

TS enorm veel sterkte in deze nare situatie! Lijkt me vreselijk om geen betrouwbaar moeder figuur te hebben en ik kan me niet voorstellen hoe naar dat is. En sommigen hebben niks anders te doen dan mensen die hun hart luchten te judgen op een online forum :')

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:40

chevax schreef:
Zo'n sterk bericht? Sorry, ik wist niet dat zelfs dit al fluwelen handschoen vereist. Kom op zeg.

Je beweert dat iemand een compleet onbekende diagnosticeert en concludeert dat mensen doorschieten.

Wat je zegt is niet waar. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:42

Doen jullie dat lekker via pb dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:47

Dit is niet wat TS nu nodig heeft. Ik hoop dan ook dat je dit lekker aan je voorbij kan laten gaan want het gaat nergens meer over. Open anders even lekker zelf een discussietopic en houd TS hierbuiten, die heeft al genoeg aan haar hoofd dacht ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:54

chevax schreef:
Sorry (en nu krijg ik een boel bokkers over me heen), maar ik ben wel de weg kwijt. Het begon met "ik ben per ongeluk tegen een auto gereden die mijn oprit blokkeerde" en ging vervolgens naar een heleboel persoonlijk leed. Er was een Bokker die kritisch was, misschien op de verkeerde manier, maar TS gooit hier ook de meest intieme details over haar leven neer. En dat is haar goed recht. Of het verstandig is, is een tweede. Maar inmiddels vind ik dit een vrij bizarre situatie geworden en denk ik dat alle betrokkenen meer gebaat zijn bij advies van mensen dicht bij hen die van de situatie weten dat wildvreemden op internet.

TS, al eens gedacht dat je moeder, als ze zo graag inmengt in jouw leven, je ook heel eenvoudig op internet/Bokt kan volgen?

Volledig mee eens.