Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Ik lees al langere tijd mee in het topic. Jammer dat het bij sommige mensen zo moeizaam gaat.
Wij hebben 3 jaar geleden ons huis gekocht, en binnen 1,5 verkocht met meer dan een ton overwaarde. Ons huidige huis hebben we redelijk goed kunnen kopen. Zelfs onder de vraagprijs. Vraag me niet waarom.. Ja er moest een nieuwe keuken in maarja niet zo erg.
Zouden jullie als verkopers een makelaar overwegen die zonder Funda werkt als het (aardig wat) in courtage scheelt? Tegenwoordig ben je al te laat als het op Funda staat. De makelaar heeft een groot bereik in eigen stad, groot zoekersbestand en actieve social media.
Talishe schreef:Wat balen horsii, het zit ook niet mee.
Booooo fijn dat jullie goed hebben kunnen kopen. Als ik het vragen mag, hoe weet je dan dat je onder de vraagprijs kan bieden?
_San87_ schreef:horsii schreef:Ja en de best is al boden we bij een ander huis 26 procent over werden we nog overboden, het moet het ook wel waard zijn..
Jezus, dat is op een huis van 300k, 78k overbieden!
Even een nummertje gedaan, hoor. Kan natuurlijk ook 200k zijn en 52k overbieden. Wat alsnog bizár is.
MirandaMalik schreef:_San87_ schreef:
Jezus, dat is op een huis van 300k, 78k overbieden!
Even een nummertje gedaan, hoor. Kan natuurlijk ook 200k zijn en 52k overbieden. Wat alsnog bizár is.
Je geeft zo precies aan hoe het bij ons is gegaan.
Maar dat is het wel waard.
horsii schreef:Was wel wat duurder als drie ton maar naar ons inziens niet meer waard ook als wat wij geboden hebben.
Van binnen moest het gemoderniseerd worden, de schoorstenen moesten gedaan worden en er was nog geen schuur oid of fietsen berging.
Ach ooit komt er iets.
MirandaMalik schreef:Wij zitten financieel niet klem hoor, de hypotheek is goedkoper dan een eenvoudig huurappartementje.
Wij willen ook niet weer verkopen over een paar jaar dus of het waarde behoudt maakt ons niet uit.
_San87_ schreef:Maar eigenlijk is het toch bizar... Je hebt de taxatiewaarde, de verkopers zullen t huis waarschijnlijk voor wat meer online zetten en dan moet je vaak nog meer dan 50k over bieden om überhaupt een kans te maken.
Dat is jezelf financieel klem zetten, toch? Wat als de bubbel barst... Dit is financieel gewoon niet gezond meer.
Charaz schreef:Ik denk dat als de bubbel barst er weer heel veel mensen met een huis onder water zitten
horsii schreef:Wanneer die bubbel barst wordt ons bod eindelijk geaccepteerd haha
Menino schreef:Joehoe, lees hier ook maar even mee. Deze week mijn eerste bezichtingen gepland. Ben een starter en een millenial met chronische latente stress over wonen.
Zit nu in een huurwoning in de randstad. Heel leuk huisje, 2 tuintjes en 2 verdiepingen, erg schappelijk geprijsd, echt geluk mee. Maar niet toekomst-bestendig, en iets als dit gaan we ook nooit meer vinden. 't is sociale huur en we voldoen niet meer aan de inkomensnormen (ondanks dat ik wel 8 jaar sta ingeschreven nog... Je zou bijna denken, ga een jaartje thuis zitten...... We hebben genoeg spaargeld) . Vrije sector kunnen we letterlijk alleen maar op achteruit gaan. Koopwoning gaan we er qua maandlasten ook op achteruit. Maargoed.... Dat lijkt dan voor nu de enige opties om ooit aan een eensgezinswoning te komen met 3 slaapkamers (we hebben nu 2 hele kleine). En ik werk thuis, komen hopelijk ooit nog baby's. Dusja. De ruimte is nodig.
We kijken nu in Braboland omdat we de natuur daar heel mooi vinden en het op redelijke afstand is. Oosterhout heeft als enige een gunstige startersregeling en is vrij goedkoop.
Maar mijn latente stress is er niet beter op geworden als ik de verhalen hoor over overbieden etc.En dan moeten we nog nadenken over of we écht alles "achter willen laten" . We moeten nog uitsluitsel krijgen over het bedrag dat we kunnen lenen, maar ik hoop en denk dat we rond de 330 uitkomen. Kan door wat ingewikkelde dingen echter ook naar beneden of boven uitvallen.
Nou goed. Hoop overwegingen allemaal. Leuk om te volgen hoe andere dealen met deze roerige tijden en stress.
Wat betreft de prognose is er volgens mij geen enkele indicatie dat de prijzen naar beneden gaan. Hoogstens dat de stijging minder hard doorzet. Maargoed. Het kenmerk van een crisis is volgens mij toch dat 'ie onverwachts komt.... Dus wie weet