Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithO schreef:Wij willen alleen nog maar een versnipperaar op benzine. Die elektrische gaan ons echt te snel kapot of hebben te weinig vermogen.
karuna schreef:Ik heb in de vorige tuin de houtsnippers op worteldoek gedaan. De keuze daar zonder was geen succes omdat je het erin liep en het alsnog modderig werd. Hier ben ik aan het experimenteren op twee plekken. Zandgrond dus het reageert anders. Ik heb een minigrasveldje en twee stukken die meer belopen worden en waar mijn scootmobiel overheen moet. Daar heb ik de houtsnippers (schredspul uit het bos in de buurt) er gewoon opgegooid.
Langzaam aan komt daar gras weer door maar heeft het wel een stevige niet wegzakkende ondergrond. Voor komend jaar moet ik even zien of het nodig is er nog een keer een dikke laag snipper op te gooien of dat ik het zo kan laten.
Ik worstel alleen met een ander "probleem" ik heb een gruwelijke hekel aan stoeptegels maar een verhard pad is wel hard nodig. Alleen geen geld en geen zin om dat te laten vervangen. De stoeptegels die er nu liggen zijn niet echt vlak en de voegen zit best wat groen begroeid tussen. Maar niet overal. Ik maai er nu gewoon overheen
Is er een charmante maar praktische manier om dat groener te krijgen of een betere manier om wel verharding maar geen tegels te doen? Houtsnipper optie werkt op dit pad niet.
Sizzle schreef:Ik wil graag een heg uit meerdere verschillende struiken, we hebben nu zo‘n lelijke coniferen heg.
Ik dacht aan een combinatie uit verschillende groen blijvers die wat sneller groeien en vroeg me af of dan tussendoor op het lagere niveau de Mahoniestruik wellicht een leuke afwisseling is. Er moet dan sowieso wat hogers bij aangezien ze anders te veel zon krijgen.
JudithO schreef:Het voordeel van tegels gebruiken als pad in een moestuin, is dat stenen warmte goed vasthouden. Extra pluspunt voor de groei van je planten.
Ibbel, wat doe je met al het blad van de laurierkers? Wij hadden eerder ook een haag van dit spul maar al die bladeren kun je toch niet in de kachel stoppen...
JudithO schreef:Het voordeel van tegels gebruiken als pad in een moestuin, is dat stenen warmte goed vasthouden. Extra pluspunt voor de groei van je planten.
..
pluisbeer schreef:Ik volg ook, maar kan niet meepraten nog. Helaas heb ik nog steeds geen plek daarvoor(rijtjeshuis),maar over een jaar of 4-5 hopelijk wel(misschien ergens in het buitenland). Ik zoek nog een goed boek in het Nederlands hierover om cadeau te doen. Ik zie er meerdere staan, maar welke is nuttig?