manonutjuh schreef:425![]()
![]()

Ik zou dit bedrag niet kunnen ophoesten. Of dit betalen en geen enkele reserve hebben per maand.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Absolem schreef:3/4 van modaal Nederland die niet voor drie jaar vast zitten.of al hun spaargeld gaat aan gort hierdoor.
Zie het al gebeuren dat over zes maanden mensen massaal zich aanmelden bij de sanering. Of op straat staan.
mvdende schreef:Absolem schreef:3/4 van modaal Nederland die niet voor drie jaar vast zitten.of al hun spaargeld gaat aan gort hierdoor.
Zie het al gebeuren dat over zes maanden mensen massaal zich aanmelden bij de sanering. Of op straat staan.
En wat te denken van de minimadie krijgen een nog grotere klap met deze bedragen!
Ik had het echt niet kunnen betalen......
Dat had voor mij betekent: kachel op vorst bescherming, dieren de deur uit (ik verbruik 250kwh per maand aan stroom voor de reptielen) en dikke wollen kleding thuis aan. En regelmatig maar een middagje in de bibliotheek rondhangen.....
Laten we hopen dat het bij WE blijft en dat er niet nóg meer failliet gaan/ contracten open gebroken gaan worden.
Absolem schreef:mvdende schreef:
En wat te denken van de minimadie krijgen een nog grotere klap met deze bedragen!
Ik had het echt niet kunnen betalen......
Dat had voor mij betekent: kachel op vorst bescherming, dieren de deur uit (ik verbruik 250kwh per maand aan stroom voor de reptielen) en dikke wollen kleding thuis aan. En regelmatig maar een middagje in de bibliotheek rondhangen.....
Laten we hopen dat het bij WE blijft en dat er niet nóg meer failliet gaan/ contracten open gebroken gaan worden.
Same... Ik ben minima. Heb godzijdank m'n contract 3 jaar vastgezet. Anders had ik nu toch wel een ernstig probleem.
Yv_ schreef:Maar als je voorschotbedrag €400+ wordt, dan heb je óf een heel groot huis, óf echt gigantisch slechte isolering denk ik? Het is voor niemand een leuk bedrag, maar in het eerste geval lijkt het me dan nog betaalbaar. Je krijgt een groot huis immers ook niet voor niets? Het tweede geval is denk ik niet echt een realistische schets of zelfs van toepassing, gezien ik zelf in een huis woon die niet goed geïsoleerd is en ik in mijn up rond de 130€ per maand kwijt ben (op oud contract) en ik in vergelijking met vrienden die grotere huizen en betere isolatie hebben fors meer betaal per persoon.
Of zit ik nu helemaal fout met mijn gedachten?
Ik moet in januari overstappen/verlengen, maar ben het al in de gaten aan het houden. De schattingen zitten rond de 250€ nu, maar het is wel al een tientje lager dan vorige week. Ik hou mn vingers dus nog even gekruist in de hoop dat het januari nog meer gaat zakken. Anders moet ik mijn levensstijl toch wel gaan aanpassen. Ik zou het op zich kunnen betalen (en helemaal in maart, dan kan ik mijn hypo eindelijk overzetten naar 3% minder rente dan dat ik nu betaal), maar dan zou er wel een stuk minder overblijven voor de leuke dingen en ik weet niet of ik dat het waard vind.
Ik vind het wel écht heel erg voor de mensen die al niet heel ruim in kas zitten. Ik hoop dat de overheid hun koppen nog eens bij elkaar steekt en dat bedrag eerlijker zal gaan verdelen. Ik vrees anders echt voor het ergste eind van 2022.
karuna schreef:https://www.ad.nl/economie/klanten-welk ... ~a1fd677f/
Een artikel in de ad met nog wat bedragen, kamervragen enz.en de vreemde manier van naar eneco gaan
Evelyne79 schreef:zeker even doen. Toen ik in mijn huis kwam wonen schatten ze mijn verbruik (7 jaar geleden al) op 325 in, het is toen teruggezet naar 125 dat was ook erg ruim, maar goed ze hadden toen idd de jaren ervoor meegenomen.Bij mij is het bedrag van 100 naar 321 gegaan. Ik ga maandag wel proberen te bellen om het een en ander helder te krijgen.
Ik heb 27 mei de sleutel van dit huis gekregen, woon er alleen en de berekening van Eneco is geschat op het afgelopen verbruik.
Vermoedelijk is daar dus het verbruik van de vorige bewoners in meegeteld. Dat was een stel met een dochter.
Als ik zelf op sites bereken wat mijn te verwachten gebruik is kom ik rond de 220 uit is
Of ik ga maandag bellen of zodra ik in mijn gegevens van Eneco kan ga ik even verder er in duiken om te achterhalen wat wel mijn reëel maandbedrag zal zijn
Yv_ schreef:l
Ik moet in januari overstappen/verlengen, maar ben het al in de gaten aan het houden. De schattingen zitten rond de 250€ nu, maar het is wel al een tientje lager dan vorige week. Ik hou mn vingers dus nog even gekruist in de hoop dat het januari nog meer gaat zakken. Anders moet ik mijn levensstijl toch wel gaan aanpassen. Ik zou het op zich kunnen betalen (en helemaal in maart, dan kan ik mijn hypo eindelijk overzetten naar 3% minder rente dan dat ik nu betaal), maar dan zou er wel een stuk minder overblijven voor de leuke dingen en ik weet niet of ik dat het waard vind.
Ik vind het wel écht heel erg voor de mensen die al niet heel ruim in kas zitten. Ik hoop dat de overheid hun koppen nog eens bij elkaar steekt en dat bedrag eerlijker zal gaan verdelen. Ik vrees anders echt voor het ergste eind van 2022.