Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:hier ook aan het ontspullen.
Nieuw huis.
Teveel rotzooi. Grootste uitdaging is waar laat ik het. En wat moet je met spullen die in principe nog goed zijn, maar niet heel geliefd (bv. jaloezieën in opzich een vrij standaard maar. Maar hoeveel mensen kopen die tweedehands)
Allemaal dingen waar ik onwijs graag van af wil. Maar weet gewoon niet hoe. Ik ben zo slecht met marktplaatsVind mensen altijd zoo onwijs zeuren (of mensen die achteraf dingen terug komen brengen omdat er een, duidelijk in de advertentie vermeld, mankement in zit
).
Doe jullie alles doorverkopen/weggeven?
Charaz schreef:Ik wil hier graag wat nieuw leven in blazen, omdat mijn vriend en ik samen gaan wonen moet ik ruimte gaan maken in huis, maar waar begin je?
Op zolder staat alles vol achter de schotten, alle kasten zitten vol, er moet gewoon een hoop weg.
In mijn speurtocht gisteren vond ik zelf nog make up van 20 jaar geleden terug
Charaz schreef:Ik wil hier graag wat nieuw leven in blazen, omdat mijn vriend en ik samen gaan wonen moet ik ruimte gaan maken in huis, maar waar begin je?
Op zolder staat alles vol achter de schotten, alle kasten zitten vol, er moet gewoon een hoop weg.
senna21 schreef:Het wordt met grote ladingen gedumpt De meeste kleding komt op grote vuilnisbelten terecht, wat enorme vervuiling en armoede veroorzaakt.
Maar een heel klein deel van de kleding uit de containers is van voldoende kwaliteit dat het verder verhandeld kan worden. Kleding is ook van steeds slechtere kwaliteit en vooral kunststof.
Het meeste ligt daar op enorme hopen te verrotten, waar dan weer slumbs ontstaan. Echt treurig en schaamtevol
Morrie schreef:Ik zou net weer beginnen met een rondje opruimen en schoonmaken, maar toen brak ik vorige week m’n enkel. Nu zit ik 6 weken in de slaapkamer me kapot te ergeren. Ik kan niet naar de huiskamer/keuken, want dat is boven en ik zie de troep hier erger worden en kan er niets aan doen.
Mijn keurige Marie Kondo kasten worden compleet verpest wan mijn man gooit de schone, door mij gevouwen, was zo een kast in waar hij vindt dat er plek is.
anca schreef:Oei. Beterschap.
Heb je geen doos met papierwerk-- oude aankoopbonnen ed-- of nog oude foto's
Dat kun je zittend doen . En op je kont naar boven ?
Vjestagirl schreef:Ik denk dat de enige tip is 'eerlijk zijn tegen jezelf'. Dingen die je al tijden niet gezien hebt, waarvan je eerlijk gezegd ook niet meer wist dat je ze had, heb je die ècht nog nodig?
Probeer ook dingen te houden voor de persoon die je bent, niet voor de persoon die je wil zijn. Je kunt wel ladingen knutselspullen houden omdat je daar ooit iets mee wil, maar als je het de afgelopen jaren niet aangeraakt hebt, wat maakt dan dat je denk dat je het de komende tijd wel gaat doen? Oftewel, bepaal goed of je iets hebt voor jou, of voor je fantasy self.