[Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 20:58

Oh dank je! T is al een aardig groot eiland maar goed we wachten nog op de 3D om te kijken wat we er van vinden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:12

Let erop dat het geen sta-in-de-weg wordt. Dat je er ruim omheen kunt lopen en niet meteen alles blokkeert als je bijvoorbeeld bij het fornuis staat.

Hier in de buurt staat zo'n huis; daar moest blijkbaar koste wat kost een eiland in met als gevolg dat je er eigenlijk niet fatsoenlijk omheen kunt lopen.

Mooie en leuke toko waar we met de NVVR een paar keer geweest zijn. Voorbeeld van een goed kookeiland.
https://www.landgoeddemosbeek.nl/accomm ... -landhoes/
Even door de foto's scrollen van het Landhoes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 13:46

Vanmorgen ff bij Amy geweest (moest vlakbij naar een klant) ze groeit goed
Afbeelding
Afbeelding

Verder nu van alles al aan het inpakken en twijfelen over keuzes die we moeten maken.. zoals hoe gaan we het dak isoleren…

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:16

Oh, jij gaat met enige regelmaat passanten aan de deur krijgen: er ligt een dood paard in de wei!!

Ons spook kan dat ook die bezorgt stalgenoten nog weleens de kriebels :D

Hoe wil je het dak isoleren?
Ik weet van een vriend die er van die speciale platen onder gedaan heeft maar dat kwam zo uit omdat ie slechte panlatten had en dat als aanleiding nam om de hele boel van buitenaf te isoleren.
Bij hem kwam het dak 3cm omhoog. Dat zie je niet op zo'n groot huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 17:30

Ja _O- ze is wel heel relaxt heb dr nog ff bij gezeten en bleef gewoon liggen haha

We hebben nu isobouw slimfix platen op het oog. Morgen weer ff meeting gepland met de aannemer. Hadden eerst bedacht van binnenuit te doen maar horen allerlei horrorverhalen met houtrot enz en zeg nou zelf, dit is niet heel waterdicht :')

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:39

Niet bepaald nee, maar als je een badkamer met regendouche wil op zolder zit je gebakken +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:39

Als ik die vriend van me goed begrepen heb, zou je op deze foto de verticale balken en panlatten verwijderen en in de plaats daarvan die platen waar dan aan de buitenkant de dakpannen op kunnen worden gelegd.

Klinkt als soort van hetzelfde idee :j
Dat is duurder maar dan ben je ook wel in een keer klaar.

Dak oogt overigens prima waterdicht.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:40

Hehe, dat is inderdaad niet erg goed geïsoleerd.
Kan zeker geen kwaad om daar met de aannemer eens naar te kijken. Gelukkig bestaan er tegenwoordig erg veel opties waar je uit kunt kiezen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 17:52

ikke schreef:
Als ik die vriend van me goed begrepen heb, zou je op deze foto de verticale balken en panlatten verwijderen en in de plaats daarvan die platen waar dan aan de buitenkant de dakpannen op kunnen worden gelegd.

Klinkt als soort van hetzelfde idee :j
Dat is duurder maar dan ben je ook wel in een keer klaar.

Dak oogt overigens prima waterdicht.

Klopt idd op die manier blijven we ook alle balken van binnenuit zien.

Haha er komt precies op deze plek een douche :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 17:32

Van het weekend nog ff met de aannemer gekeken

Blijken op diverse plaatsen de spijkers van de panlatten volledig doorgeroest :+ dus twijfels overboord en van buiten af isoleren it is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 12:02

Het leven van een klushuis kopen…. Aannemer; “ik laat de dakplaten pas in december leveren!”
Ping! Appje verkopers, “Marjan ze komen de dakplaten leveren, zullen we ze op de mestvaalt laten leggen?” Ehhh?
Appt aannemer, Aannemer appt :oo :oo :oo :oo terug…

Wordt vervolgd :Y) :')

Oh nee toch niet want ze liggen er al

Afbeelding

_O- _O- ik denk dat ik eerdaags maar een insta pagina van alle verhalen rondom ons nieuwe huis aan ga maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:19

Wat ik zo hoor mag je in deze rare tijd blij zijn met alle bouwmaterialen waar je tijdig je hand op kunt leggen, dus ik zou er maar blij mee zijn :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 12:23

Boras schreef:
Wat ik zo hoor mag je in deze rare tijd blij zijn met alle bouwmaterialen waar je tijdig je hand op kunt leggen, dus ik zou er maar blij mee zijn :D

Ja klopt hoor! Ze waren ook al even besteld :') maar ze zouden dus later leveren hihi

We wilden eerst andere platen maar die waren niet leverbaar dus idd blij dat we iets hebben. De chaos is soms alleen wel erg grappig :') vooral de aannemer (van in de 50) die allemaal emoticons in z’n appje heeft staan en daarmee z’n verwondering uit hihi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:28

Nou gelukkig heb je er plek voor zullen we maar zeggen.... en beter dit dan dat ze ineens niet kunnen leveren ofzo.

Is wel typisch inderdaad, hier ook toevallig zoiets nu. Bestrating nodig, willen we volgende week hebben dus nu maar vast besteld zodat ze ruim tijd hebben om het in te plannen. Bij bestelling erbij gezet in gróte letters dat het echt pas na het weekend geleverd kan worden omdat er eerst nog zand op die plek komt te liggen.

Nog even nagemaild voor de zekerheid, want je ziet het al van verre aankomen dat het mis gaat >;)
Maar direct bevestiging terug dat het goed door was gekomen hoor dat het deze week nog niet geleverd mocht worden :j

Afijn, gistermiddag worden we gebeld door de vervoerder, dat de chauffeur onderweg is met de stenen :x

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 12:31

pmarena schreef:
Nou gelukkig heb je er plek voor zullen we maar zeggen.... en beter dit dan dat ze ineens niet kunnen leveren ofzo.

Is wel typisch inderdaad, hier ook toevallig zoiets nu. Bestrating nodig, willen we volgende week hebben dus nu maar vast besteld zodat ze ruim tijd hebben om het in te plannen. Bij bestelling erbij gezet in gróte letters dat het echt pas na het weekend geleverd kan worden omdat er eerst nog zand op die plek komt te liggen.

Nog even nagemaild voor de zekerheid, want je ziet het al van verre aankomen dat het mis gaat >;)
Maar direct bevestiging terug dat het goed door was gekomen hoor dat het deze week nog niet geleverd mocht worden :j

Afijn, gistermiddag worden we gebeld door de vervoerder, dat de chauffeur onderweg is met de stenen :x

Hahaha nou dat! Echt waar soms…
Bij ons was gelukkig de verkoper thuis want anders wist niemand er van :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:02

Echt hè -O-

Hopelijk blijft alles netjes totdat je het nodig hebt en staat het niet al te veel in de weg :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:04

pmarena schreef:
Echt hè -O-

Hopelijk blijft alles netjes totdat je het nodig hebt en staat het niet al te veel in de weg :)

Vast wel, ze hoeven er niet veel te zijn op die plek :)

Moesten jullie de stenen dan met de hand verplaatsen? Of is het uiteindelijk goed gegaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:09

Nou de chauffeur was al onderweg uit Verweggistan, zou ergens overnachten en dan vanochtend brengen. En dan zouden ze het aan de andere kant van het huis zetten, en volgende week terugkomen op het op de juiste plek te zetten.... ik zie de volgende bui alweer hangen natuurlijk tijdens dat telefoongesprek en vraag vrij sceptisch van hoe zeker ik er van kan zijn dat er inderdaad nog een keer iemand komt en het niet ineens òns probleem is als het er eenmaal staat.... want dan zal je zien dat niemand meer thuis geeft -O-

Maar nee dat zou geregeld worden.

Nou nu staan de stenen náást de plek waar we ze hadden willen hebben, zodat het zand daar nog kon (is een paar uur later gebracht) waardoor we nu 2x zo ver met het kruiwagentje moeten lopen....met iets van 80m2 bestrating.... best balen wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:11

pmarena schreef:
Nou de chauffeur was al onderweg uit Verweggistan, zou ergens overnachten en dan vanochtend brengen. En dan zouden ze het aan de andere kant van het huis zetten, en volgende week terugkomen op het op de juiste plek te zetten.... ik zie de volgende bui alweer hangen natuurlijk tijdens dat telefoongesprek en vraag vrij sceptisch van hoe zeker ik er van kan zijn dat er inderdaad nog een keer iemand komt en het niet ineens òns probleem is als het er eenmaal staat.... want dan zal je zien dat niemand meer thuis geeft -O-

Maar nee dat zou geregeld worden.

Nou nu staan de stenen náást de plek waar we ze hadden willen hebben, zodat het zand daar nog kon (is een paar uur later gebracht) waardoor we nu 2x zo ver met het kruiwagentje moeten lopen....met iets van 80m2 bestrating.... best balen wel.

Oh das wel echt oliebol! Zo stom dat het regelen en afspraken maken vaak zo lastig is..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:14

Ja hè.... ook dat mensen van bedrijven zeggen dat ze over een uurtje ofzo terug zullen bellen, en dat zelden doen :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:22

pmarena schreef:
Ja hè.... ook dat mensen van bedrijven zeggen dat ze over een uurtje ofzo terug zullen bellen, en dat zelden doen :=

:') Heel herkenbaar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:26

Daar was ik al bang voor :))

Joh van de week was ik bij de Gamma. Daar hebben we zo'n bouwstofzuiger van hun eigen merk gekocht.
Maar we hebben heel veel over de betonnen vloer gezogen met die zuigmond waar je de stang overheen kan schuiven weet je wel. En nu is dat hele hard plastic ding afgesleten tot een stompje :=

Ik dacht toen ik daar toevallig was: ik zal eens vragen of er toevallig een nieuwe losse slang te bestellen is. Zodat die stang weer "vlees" heeft want die kunnen we er nu niet meer mee gebruiken :')

Nou aan de balie werd gezegd we zoeken het uit en bellen je wel even terug. Ik dacht nou daar hoor ik nooit meer iets van, was ook helemaal niet mijn bedoeling om het iemand uit te laten zoeken: ik dacht je hebt het wel of je hebt het niet in het assortiment :=

Maar wat schetst mijn verbazing: ik werd er toch dezelfde middag nog over teruggebeld joh :oo
Door iemand die er helemaal in wilde duiken, super behulpzaam...... en dag later nog een keer met nog een ander idee... màn wat een enthousiasme voor een stofzuigerslang, ik wist niet wat me overkwam :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:37

_O- hahaha heerlijk! Ik hou daarvan, dan weet je ook gelijk dat iemand z’n werk leuk vind. Ik doe dat ook met mijn klanten van het werk en merk dat collega’s er niet altijd zo in staan. Denk dan echt van wat is de moeite? Iemand die blij is komt eerder terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:09

Ja en het is voor jezelf ook best leuk toch, iemand blij maken :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:20

Tijden veranderen ook snel.

We hebben 2x een grote stapel pir platen op de oprit gehad. Hebben beiden keren enkele dagen gestaan.

Nu willen ze het echt niet meer zonder dat je er bent zo neerzetten en dat snap ik ergens best.

Wij hebben weken op een dakgoot op maat gewacht en die was ook zo neergelegd, incl bevestiging ernaast.