Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 06:09

Spoelglansmiddel schijnt ook te helpen tegen kalkaanslag en om de voegen weer wit te krijgen.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:03

Voor de ramen gebruik ik izi clean doekjes.
Doekje vochtig maken met water, ramen lappen en dat was het.

https://izi-clean.com/

Heb de tip van een collega gekregen. Geloofde het niet heel erg, maar dit is nu ook mijn methode geworden van ramen lappen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:10

LumosNox schreef:

Heb de tip van een collega gekregen. Geloofde het niet heel erg, maar dit is nu ook mijn methode geworden van ramen lappen.

Dat klinkt handig. Ik ga het proberen! Wat ik vaak zelf al doe is de ondergrond schoon en vetvrij maken maar die strepen zijn daarna irritant. Daar belooft deze doek dus heel simpel een einde aan te maken. Ben benieuwd.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:53

Suzanne F. schreef:
Dat klinkt handig. Ik ga het proberen! Wat ik vaak zelf al doe is de ondergrond schoon en vetvrij maken maar die strepen zijn daarna irritant. Daar belooft deze doek dus heel simpel een einde aan te maken. Ben benieuwd.

Leuk, ik hoop dat het jou net zo goed bevalt. Ben benieuwd.

Ik heb het heel tijdelijk ook gebruikt om 'alles' schoon te maken, maar alles alleen schoonmaken met water vond ik geen fijn idee.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:02

Ik heb trouwens ook mijn eerste bestelling gedaan bij Luxplus. Een bestelling van 15 euro. De bestelling is al zichtbaar in de PostNL app, ben benieuwd wanneer het geleverd wordt.

Ik heb wat The Pink Stuff dingen, Zoflora, dat schuim voor de wc en zo'n afstofding gekocht. Wat ik verder wilde was uitverkocht.

Ik ga kijken of het wat voor me is. Ik heb ook nog gekeken naar die scrub daddy sponsjes, maar dat werd me echt te gek qua kosten. The Pink Stuff is ook echt megaduur bij 123schoon.

Ik ga zo ook naar de Blokker voor een spinmop . Lijkt me heerlijk als mensen zeggen dat mijn huis klinisch schoon is, want dat is het nu zeker niet. Wel veel beter door de TikTok inspiratiefilmpjes.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:19

LumosNox schreef:

Deze heb ik ook, maar vind het lelijk opdrogen. Dus toch maar weer Jemako.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:29

Melia schreef:
Deze heb ik ook, maar vind het lelijk opdrogen. Dus toch maar weer Jemako.

Wat gek dat het bij jou dan lelijk opdroogt. Mijn ramen waren echt vies omdat ik ramen lappen gedoe vind en werden echt goed en streeploos schoon met die izi dingen. Ook al die neusvlekken van de katten verdwenen.

Voor de doekjes maakte ik schoon met water met azijn en afwasmiddel en stond ik na de trekker gebruikt te hebben echt wel eens na te poetsen op strepen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:32

LumosNox schreef:

Die heb ik ook! Ideaal!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:44

ik heb ook een paar izi clean doekjes, maar de ramen krijgen toch een vreemde waas als ik ze met die doeken doe.
Ik maak de douche ermee droog na het douchen, daarvoor vind ik ze ideaal

Heeft iemand een link naar die tiktok filmpjes? Moet je daar lid van worden ofzo? Ik heb er nog nooit van gehoord, klinkt zo kleuterschoolachtig.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:46

Die waas herken ik totaal niet. Ik maak ze wel eerst wat grof schoon met een spons en een emmer water met spiritus. Vooral na die zanderige regen die we constant hebben.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:00

Morrie schreef:
ik heb ook een paar izi clean doekjes, maar de ramen krijgen toch een vreemde waas als ik ze met die doeken doe.
Ik maak de douche ermee droog na het douchen, daarvoor vind ik ze ideaal

Heeft iemand een link naar die tiktok filmpjes? Moet je daar lid van worden ofzo? Ik heb er nog nooit van gehoord, klinkt zo kleuterschoolachtig.

Hahaha ik voel me ouwe graftak want vond het meer iets voor stiefdochter van 14, maar zit nu echt veel te neuzen daar haha

Je moet de app even downloaden. En dan zoek je via de zoekbalk op ‘cleantok’ of ‘cleanmop’ of van alles met clean erin. Als je dan filmpjes daarvan bekijkt, zie je ook welke andere # worden gebruikt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:14

O dat moet op de telefoon. Daar moet ik eerst es op studeren. Ben boven de 60 hè

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:19

Matheno schreef:
Die waas herken ik totaal niet. Ik maak ze wel eerst wat grof schoon met een spons en een emmer water met spiritus. Vooral na die zanderige regen die we constant hebben.

Ahaa, ik vroeg me al af hoe ik het met de buitenboel moest doen ivm met zand en vuil op de ramen.
Ik ga deze middag op zoek naar goede doeken en dan het weekend mijn ramen eens poetsen.

Mijn huis is de afgelopen week al een stuk schoner geworden door alle tips en trucs uit dit topic :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:54

We hebben net de droger uit elkaar gehaald door een filmpje op FB, moet zeggen dat het meeviel wat er te zien was gelukkig!
Die op FB zat helemaal vol met pluis dus brandgevaarlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:20

Ik wist dus echt niet dat je de vaatwasser en de wasmachine filters hebben die je moet reinigen. :oo Gelukkig zijn het nog jonge machines en ben ik hopelijk nog niet te laat. Bij de wasmachine vraag ik me af hoe je dat doet zonder de hele ruimte blank te zetten. We hebben hem namelijk op het laminaat staan. Op het filmpje dat ik zag, kwam er veel water mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:35

_Lorette_ schreef:
Ik wist dus echt niet dat je de vaatwasser en de wasmachine filters hebben die je moet reinigen. :oo Gelukkig zijn het nog jonge machines en ben ik hopelijk nog niet te laat. Bij de wasmachine vraag ik me af hoe je dat doet zonder de hele ruimte blank te zetten. We hebben hem namelijk op het laminaat staan. Op het filmpje dat ik zag, kwam er veel water mee.

Daarom staat mijn wasmachine dus in een lekbak.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:29

Supervixen schreef:
Voor de afwasmachine kun je toch gewoon machinereiniger gebruiken? :o? Waarom moeilijk doen met wat anders?

Zou kunnen, maar als je het niet in huis hebt liggen is dat geen optie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:24

_Lorette_ schreef:

Gewoon even een bak onder het afvoertje

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:31

Matheno schreef:
_Lorette_ schreef:

Gewoon even een bak onder het afvoertje

Maar wil toch niet ? Die afvoer zit zo laag dat er niets onder past.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:03

Bij mijn wasmachine zit er een slangetje in die je eruit moet trekken. Doe er altijd een handdoek onder en een teiltje

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:06

_Lorette_ schreef:

Ik doe al 30 jaar de was en heb een vaatwasmachine maar ik heb dit nog nooit gedaan :o En ze gaan best lang mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:48

Fitzroy schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik doe al 30 jaar de was en heb een vaatwasmachine maar ik heb dit nog nooit gedaan :o En ze gaan best lang mee.

ik doe al veel langer de was en heb dit ook nog nooit gedaan.... ben ik nu een slechte huisvrouw? Antwoord: JA want ik dweil mijn laminaatvloer ook al niet

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:49

Morrie schreef:
ik doe al veel langer de was en heb dit ook nog nooit gedaan.... ben ik nu een slechte huisvrouw? Antwoord: JA want ik dweil mijn laminaatvloer ook al niet

~~}> ~~}>

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:52

We zouden voor de grap bij elkaar langs moeten gaan en een echte keuring: "hoe schoon is jouw huis" met bijbehorende punten en commentaar afgeven :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:52

Matheno schreef:
Morrie schreef:

~~}> ~~}>

Gelukkig ontvangen wij geen bezoek, dus jullie lopen geen risico op vervuilings besmetting :')