Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 01:52

Pallatin schreef:
Hier wordt het gif nog steeds gegeten. Een zakje is nu helemaal op. Ik heb pal onder de klimboom nu ook overdag gif liggen en ook in de trapkast. Dan kunnen ze er de hele dag bij. Ik heb wel t idee dat er minder van gegeten wordt dus hoop nu wel dat ze met een paar dagen t loodje leggen. Ik vind iig amper nog keutels en gelukkig al dagen niet in of bij de vogelkooi. Ik blijf trouw elke avond t voer en water van de vogels weghalen. Hoe gaat t bij jullie met de bestrijding?

Hopelijk houd het snel bij je op!

Hier nog geen succes. De naaktslakken vreten de vallen leeg.. en dus nog geen muis er in gehad.
Wist niet dat er naaktslakken onder de dakpannen zitten :=

Olle

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:39

Vanaf wanneer mag je zeggen dat je geen muizen in huis hebt.
een week muisvrij? een maand? een jaar?

Vanaf afgelopen dinsdag geen activiteit meer gehoord of gezien. Dus ik ben gematigd blij.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:10

Cchanny schreef:
Pallatin schreef:
Hier wordt het gif nog steeds gegeten. Een zakje is nu helemaal op. Ik heb pal onder de klimboom nu ook overdag gif liggen en ook in de trapkast. Dan kunnen ze er de hele dag bij. Ik heb wel t idee dat er minder van gegeten wordt dus hoop nu wel dat ze met een paar dagen t loodje leggen. Ik vind iig amper nog keutels en gelukkig al dagen niet in of bij de vogelkooi. Ik blijf trouw elke avond t voer en water van de vogels weghalen. Hoe gaat t bij jullie met de bestrijding?

Hier nog geen succes. De naaktslakken vreten de vallen leeg.. en dus nog geen muis er in gehad.

Die kende ik idd ook nog niet: naaktslakken onder de dakpannen ;) Hoor en zie je de muizen nog wel?
Hier lag al het lokgif wat ik gisteravond heb neergelegd er nog, dus ben benieuwd of t nu klaar is….
@Olle; ik denk dat als je nergens meer keutels vindt voor langere tijd je je huis muisvrij mag noemen?! *\o/* Ik duim voor je!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:27

Pallatin schreef:
Cchanny schreef:

Die kende ik idd ook nog niet: naaktslakken onder de dakpannen ;) Hoor en zie je de muizen nog wel?
Hier lag al het lokgif wat ik gisteravond heb neergelegd er nog, dus ben benieuwd of t nu klaar is….
@Olle; ik denk dat als je nergens meer keutels vindt voor langere tijd je je huis muisvrij mag noemen?! *\o/* Ik duim voor je!

Ik heb ze gelukkig nooit in huis gezien. Ja in de tuin lopen of in een val.
Maar heb ze ook niet meer gehoord.

Ben wel benieuwd wat de komende dagen gaat doen, aangezien het kouder word.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:05

pien_2010 schreef:
MaraYvette schreef:
[ [url=m/ZWUkZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze helpt echt

Aub geen lijnplankjes etc dat is kwelling

Dat zijn diezelfde zakjes zo te zièn, die wij ook hebben (zie foto hierboven al geplaatst)

[ [url=m/O44xoz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VhV1aa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee die van mij zit n heel huisje omheen k heb iig al maanden geen muizen meer

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:52

G*dver….ik zag vanmiddag toch een muis vanonder de klimboom de trapkast inschieten…. Is dat beest gemuteerd/resistent ofzo…. -O- ….heb maar weer nieuw gif gestrooid op hoop van zege…

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:24

Pallatin schreef:
G*dver….ik zag vanmiddag toch een muis vanonder de klimboom de trapkast inschieten…. Is dat beest gemuteerd/resistent ofzo…. -O- ….heb maar weer nieuw gif gestrooid op hoop van zege…

Eigenlijk moet je bakken met gif gewoon laten staan. Op plekken waar je huisdier natuurljk niet bij kan. Maar gewoon laten staan. Er komen namelijk gewoon weer nieuwe muizen. En dat blijft doorgaan.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:12

Pallatin schreef:

Ohh getver wat naar!
Hopelijk heb je hem snel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:16

Suzanne F. schreef:
Pallatin schreef:

Eigenlijk moet je bakken met gif gewoon laten staan. Op plekken waar je huisdier natuurljk niet bij kan. Maar gewoon laten staan. Er komen namelijk gewoon weer nieuwe muizen. En dat blijft doorgaan.

Ik heb nu de laatste week standaard onder de klimboom lokgif liggen en in de trapkast ligt ook een hoopje gif dat altijd te bereiken is voor de muizen maar niet voor de papegaaien. Alleen het hoopje gif achter de klimboom ligt er alleen ‘s nachts en restanten daarvan veeg ik onder de boom bij de rest van het gif buiten t bereik van de vogels. Ik had alleen gedacht en gehoopt dat na 5 dagen gif eten t beest wel t loodje had gelegd. Ik was dus gister erg teleurgesteld er toch eentje te zien lopen :(

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:25

Hier lijkt het of de muis zo is geschrokken van mijn vriend toen hij de prullenbak uit kwam, dat hij niet meer terug is gekomen. Geen geknaag meer gehoord, geen keuteltjes gevonden....

Mijn andere theorie is dat hij toch achter de la is geschoten en vervolgens geplet. Maar we kunnen niet goed achter die la komen...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:10

Ze kunnen resistent zijn, toch? Is het slim om nog even een ander gif te proberen?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:27

_Lorette_ schreef:
Ze kunnen resistent zijn, toch? Is het slim om nog even een ander gif te proberen?

Mppff ik hoop t niet natuurlijk maar het was ook al door mijn hoofd geschoten. Volgens internet kan het wel tot 3 weken duren eer de muizen na het eten ook daadwerkelijk t loodje leggen dus nog maar even afwachten. Anders zou t ook rot zijn dat ik weer wat anders moet kopen :') had ik zowat net zo goed ‘jouw’ val kunnen kopen :+
Hoe gaat t bij jou nu Lorette?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:40

O, dan zou ik nog even afwachten.

Ik had de val bij de pelletkorrels gezet, want ik zag dat die zakken ontzettend aangevreten waren. Maar daar doet ze val niets, dus ik vraag me af of daar nog wel muizen (of ratten?) komen. We vonden het ook raar dat de zaken met houtkorrels waren aangevreten. Ze houden daar doorgaans niet van. Wel van vlas en dat staat ernaast?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:41

Hoi dames, hoe gaat t hier met de muizen en rattenjacht?

Ik heb de laatste dagen geen muis meer gezien, tot zojuist dan: ik vond bij het schoonmaken een dode muis in de pot van m’n orchidee…echt te ranzig…. :r manlief heeft m voor me afgevoerd en hopelijk is het dan nu gedaan met de muizen binnenshuis maar we blijven maar even op deze manier doorgaan

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:33

Nou geen idee hoe, maar heb al twee dode muizen gevonden rond de stal. 1 lag buiten en op zich zou dat nog te verklaren zijn aangezien ik al een paar keer een jong katje zag rondstruinen hier. Maar die andere lag binnen in een bak dus dat kan het katje niet geweest zijn eigenlijk

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:30

Wat raar idd pluisje? Is die laatste muis niet gestikt oid? Maarja als ie in de bak is gekomen zou er ook genoeg zuurstof moeten zijn….
Ik heb vanmiddag dus de hele benedenverdieping minutieus schoongemaakt dus benieuwd of ik de komende dagen nog keutels vind. Zo niet dan is de dode muis van vanmiddag de laatste en hebben we er 3 gevangen en eentje vergiftigd… :(

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:46

Nou ze hadden beide een kapot hoofd en de rest was in tact. Alsof de kop uit elkaar was geploft onder veel druk zegmaar. Vreemd ook omdat ze op twee plekken eigenlijk een soort van dezelfde symptomen hadden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:18

pluisje88 schreef:
Nou ze hadden beide een kapot hoofd en de rest was in tact. Alsof de kop uit elkaar was geploft onder veel druk zegmaar. Vreemd ook omdat ze op twee plekken eigenlijk een soort van dezelfde symptomen hadden.

Getsie, dat klinkt toch ook wel weer naar, ookal wil je van die beesten af…is er een ziekte die zoiets kan veroorzaken? Ik roep ook maar wat hoor…

Nou heb vanmiddag na de schoonmaak van gister even gezocht maar geen keutels gevonden…. *\o/* Ik ben dus voorzichtig heel blij…

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:03

Ja ben ik met je eens. Klinkt naar

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:25

Nou hier heb ik ze toch ook weer gehoord vanavond.
Had vannacht wel verwacht vanwege de kou. Maar blijkbaar vinden ze regen toch vervelender

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 00:14

Nou bij mij is de muis weer terug! We hebben alles nog laten staan van vallen en gif, maar daar komt de beste muis dus niet in de buurt -O- .

De helaas nog niet muisvrij..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 05:27

Hier ook nog. Maar inmiddels gif staan en de vallen staan ook weer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:12

Toen ik laatst thuis kwam van late dienst, schoot er weer 1 door de kamer (alles donker, gezinsleden en hond waren ook niet in de kamer toen ik thuis kwam). Vind echter nauwelijks sporen nog. Dus ja, er komt er nog wel eens een voorbij, maar gelukkig niet als we op zijn. Normaal ga ik na mijn werk nog even uitblazen en even wat drinken en tv kijken. Nu toch maar meteen naar boven gegaan. Ik schrik me iedere keer kapot als ik er 1 zie :=

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:19

Ik zou echt verhuizen als ik muizen en/of ratten in m'n huis heb :\

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:46

Elitedeux schreef:
Ik zou echt verhuizen als ik muizen en/of ratten in m'n huis heb :

Ik ook! Maar er is wel een meldingsplicht als je je huis verkoopt en muizen, ratten of ander ongedierte in huis hebt ;)