Bagheera_206 schreef:Qua kleur printen is denk een lichte kleur of gewoon wit handig met schilderen? Dat soort kleine miniatuurtjes kun je denk ik het beste printen met een resin ipv gewone FDM 3d printer. Met een kleine nozzle en kleine laagjes kom je ook al een heel eind met standaard FDM printer, maar resin is denk mooier voor de kleine details.
Ik heb er standaard een 0.4mm nozzle in zitten. Geloof dat er een 0.2mm nozzle bestaat voor mijn printer zodat ik met laaghoogte van 0,08mm of 0.12mm kan werken. Ik doe nu gewoon standaard op 0.20mm en soms op 0.16mm. Die werken beide eigenlijk best prima.
Waardeer het dat je reageert, maar het is voor mij abracadabra
Snap idd dat het iets meer gedoe is met een resinprinter. Kijk als je nou een hele modelspoorbaan hebt en je hebt voor je bordspellen heel veel miniatures nodig... Of als het gewoon beetje spelen/uitproberen is dan is mss een gewone normale praktischer en goedkoper. Je kunt vaak wel de nozzle vervangen zodat je iets hogere resolutie hebt bij miniatures. De meeste 3d modellen die ik van internet pluk zijn gewoon allemaal 0.20mm met 15% infill met een standaard nozzle van 0.4mm.
Ben blij dat hij nog dit jaar voor kerst binnen kwam. Heb eigenlijk bewust voor een kleintje zonder meer kleuren gekozen om er eerst maar eens mee te leren om gaan.
Kan later altijd nog upgraden of er een grotere bij kopen. Komt toch wel weer een hoop bij kijken, maar jij bent volgens mij wel aardig technisch onderlegd als ik jou zo in veel dezelfde topics tegen kom.
Naast wat nuttige/praktisch prints vooral wat frutsels/knutsels en kerstdingetjes geprint. Een paar 3d puzzels geprint en hij staat nu mijn eerste "mod" te printen voor het bordspel Wingspan. Een raampje/rooster voor het einde ronde doel zodat de blokjes niet iedere keer verschuiven.