Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:33

Ineke2 schreef:
Voor hoeveel personen is dat die 800+?
Ik ben echt verbaasd hoeveel sommigen uitgeven aan boodschappen.

Voor 5 personen voor 450 euro is dan weer heel netjes.


:') 4 personen, kids zijn 3 en 1.

Ben wel enorm benieuwd naar wat wij dan verkeerd doen. Andere supermark? Wij gaan altijd naar Jumbo, AH voor aanbiedingen. Ik koop eens per week fruit en groenten op de markt voor zo'n 30 euro en ga eens per week voor de weekboodschappen. Weekboodschappen zijn rond de 120 euro en dan komt het extra fruit er bij, plus een keer een vers brood ofzo. Verder eten we dus geen vlees, vis en zuivel afgezien van wat kaas. Wel veel noten, bonen en regelmatig biologisch maar ook echt niet heel vaak. We bestellen nooit bij thuisbezorgd.

Ben wel benieuwd naar boodschappenlijstjes met het totaalbedrag er dan bij..

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:36

Ineke2 schreef:
Voor hoeveel personen is dat die 800+?
Ik ben echt verbaasd hoeveel sommigen uitgeven aan boodschappen.

Voor 5 personen voor 450 euro is dan weer heel netjes.



Ik schrik ook. :+

Wij eten van die 450 gewoon elke dag groenten en fruit. Vlees niet elke dag. En sowieso minimaal 1 keer per week vis. Ik haal het meeste fruit, groenten, kaas en eieren wel bij de boer. Ook vlees. Dat scheelt wel echt veel. Een courgette die 4x zo groot als in de supermarkt is voor 0,40ct etc. Bloemkool 0,70ct. Kilo boerenkaas rond de 5 euro. Voor oude kaas is het zo'n 7 a 8 euro de kilo. Eieren betaal ik daar voor 12 1,50.

Vlees verschilt, biefstuk is wel vaak aan de prijs. Maar de rest is dus niet zo duur. Ik vind het in de supermarkt vaak duur als je naar prijs/kwaliteit kijkt.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:44

Ik raak wel echt geïnspireerd en gemotiveerd om door te zetten met kritisch kijken naar onze uitgaven.

Ik vind voeding wel onwijs belangrijk en wil niet besparen op gezondheid. Maar juist omdat wij amper kosten hebben aan dierlijke producten zou je zeggen dat we ook weer wat besparen?

Wij eten pp zeker wel 4 stuks fruit per dag. Dat kost ook wat natuurlijk.

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:45

Wij zijn denk ik rond de 350-400 euro kwijt aan boodschappen per maand voor een (pescotarisch) tweepersoons huishouden, kat en twee schildpadden. Dat is inclusief wasmiddel, maar exclusief dingen als shampoo, douchegel, etc. Als we iets bestellen betalen we dat meestal ook van een andere rekening.

Qua budget kan en mag het zeker minder. Ik kijk wel naar aanbiedingen, maar dan koop ik eerder dingen extra die ik juist niet nodig heb. :+ Helaas ook geen grote vriezer hier... We maken wel met regelmaat genoeg avondeten voor twee avonden. We eten allebei ook vrij veel en eten ook bijna wekelijks wel iets van verse zalm op huid dus dat tikt wel aan. :Y)

Als we online bestellen bij Picnic merk ik dat we minder uitgeven, dan plannen we beter en worden we minder snel door van alles in verleiding gebracht. :j Doorgaans doen we trouwens onze boodschappen bij de Coop. Heel soms ga ik naar de Albert Heijn, maar dan ben ik altijd nog meer kwijt.

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:47

Ik ben aan boodschappen zo'n 200 euro per maand kwijt, dit is voor 1 persoon incl. 2 katten. Ook inclusief shampoo/douchegel en schoonmaakspul.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:48

Nielojram schreef:
Rond de vierhonderd euro per maand.
Eenpersoonshuishouden.
Ben ook heel dik, ik hou van lekker eten ( en drinken).


:')

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:01

Rond de 150-200 euro per maand, 1 persoon, inclusief alles (boodschappen, verzorgingsproducten, wc papier, wasmiddel etc). Ik eet simpel.. Koken doe ik niet op diepvrieszakken na, ik drink geen frisdrank, en ik eet nooit ontbijt :')
Hou wel erg van wijn, dus dat compenseert het geen frisdrank drinken vrees ik :))

Interessant topic. Ik verbaas me over sommige bedragen!

love_mandy

Berichten: 2978
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:02

Wij zijn ongeveer 450 euro p.m kwijt met 2 personen en 3 katten.
200 daarvan gaat naar 5 dagen hello fresh :')
Is ook incl verzorgingsproducten en incl bestellen.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:07

Ik haal bij de Turkse winkel mijn eieren. 30 stuks voor 3,75. Ik doe heel lang met een ei en bij twijfel de watertest. Ik gebruik ook scoupy. Ik ben momenteel met de €110 ongeveer per week wel duurder uit omdat ik normaal kattenvoer en wasmiddel in Duitsland haal. Vooral lenor is daar spotgoedkoop als het in de aanbieding is. Verder moet ik lactosevrij en koemelkvrij inkopen. Mijn zoon drinkt alleen alpro de redfruit melk. Alpro sla ik in 1+1 of zoals deze week de toetjes bij de Dirk voor €0,99. Lang houdbaar dus dat scheelt.
Scoupy is momenteel erg wisselend qua aanbod

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:15

tempura schreef:
We kopen ook geen onzin als pijnboompitten en avocados.

Ik vind dit wel een beetje een nare opmerking.
Wat de één onzin vindt hoeft de ander dat niet te vinden. 80 euro voor de hond, tja daar zullen ook mensen misschien een mening over hebben.
Het is toch ieder zijn keuze?
Ik kan je reactie begrijpen, maar het komt er een beetje naar uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:21

denice schreef:
Ik raak wel echt geïnspireerd en gemotiveerd om door te zetten met kritisch kijken naar onze uitgaven.

Ik vind voeding wel onwijs belangrijk en wil niet besparen op gezondheid. Maar juist omdat wij amper kosten hebben aan dierlijke producten zou je zeggen dat we ook weer wat besparen?

Wij eten pp zeker wel 4 stuks fruit per dag. Dat kost ook wat natuurlijk.

Zit er bij jullie niet ook heel veel geld in luiers? Die dingen zijn ook duur, als ik het goed heb.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:41

_San87_ schreef:
denice schreef:
Ik raak wel echt geïnspireerd en gemotiveerd om door te zetten met kritisch kijken naar onze uitgaven.

Ik vind voeding wel onwijs belangrijk en wil niet besparen op gezondheid. Maar juist omdat wij amper kosten hebben aan dierlijke producten zou je zeggen dat we ook weer wat besparen?

Wij eten pp zeker wel 4 stuks fruit per dag. Dat kost ook wat natuurlijk.

Zit er bij jullie niet ook heel veel geld in luiers? Die dingen zijn ook duur, als ik het goed heb.


Ik denk 40 of 50 euro per maand? Valt nog redelijk mee.

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:59

Voor degene met een Vomar: op donderdag heb je 20 eieren voor €1.49 :Y)

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:59

Wat mij opvalt is dat men zich hier bijna allemaal begint te verontschuldigen en verantwoorden en de uitspraken van "ik verbaas me over..."
Alsof het beter is zo laag mogelijk qua bedrag per maand uit te komen en de mensen die meer uitgeven zich moeten schamen 8)7
Bekrompen volkje zijn we toch.
Hier een eenpersoonshuishouden incl kat, per maand gaat er 500 euro naar eten, drinken, kat en sigaretten.
Hier komt, buiten corona, nog zo'n 150 euro per maand bij aan buiten de deur dineren.
Thuisbezorgd of afhaal doe ik zeer zelden, ik hou van kwalitatief goed eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:09

Ik houd van lekker eten en drinken, diervriendelijk en vers, daar bezuinig ik niet op en dat hoef ik ook niet. Ik eet eieren biologisch en vlees ook en dat is wat duurder.
Als een ander dat afkeurt, jammer dan ;)

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:12

Zo'n +/- €400 per maand met 2 personen.
Hier zit geen frisdrank in, geen alcohol en ook geen dierenvoeding.

Man is vegetariër en dat kost beduidend meer geld...
Ik heb bvb. yoghurt voor een week voor €3.50, zijn potje yoghurt voor 2 dagen kost al dit geld.

Maar kom, wij denken dan: als we ongezond eten komen we weer bij de dokter terecht :D

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:15

Mijn valkuil is dat ik van uitgebreide gerechten maken houd (roti, curry, schotels, tapas tafels) en wijn. Zeker nu met Corona ben je dus dan soms rustig 25/30 voor 1 avond wat eten voor 2 personen. Ondanks dat we geen vlees eten, alleen op uitzondering en dan is het biologisch.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:24

Wildgirl schreef:
Wat mij opvalt is dat men zich hier bijna allemaal begint te verontschuldigen en verantwoorden en de uitspraken van "ik verbaas me over..."
Alsof het beter is zo laag mogelijk qua bedrag per maand uit te komen en de mensen die meer uitgeven zich moeten schamen 8)7
Bekrompen volkje zijn we toch.
Hier een eenpersoonshuishouden incl kat, per maand gaat er 500 euro naar eten, drinken, kat en sigaretten.
Hier komt, buiten corona, nog zo'n 150 euro per maand bij aan buiten de deur dineren.
Thuisbezorgd of afhaal doe ik zeer zelden, ik hou van kwalitatief goed eten.

Dat ik mij verbaas over sommige uitgaves hoeft niet te betekenen dat de mensen met hoge uitgaves zich moeten schamen. Dat is een enorme aanname die je hier doet zeg.

Iedereen moet het helemaal zelf weten, mensen kunnen ( en dat laten ze hier óók blijken) zich ook verbazen als er heel weinig uitgegeven word per maand.

De uitgave die jij doet aan boodschappen voor 1 persoon per maand daarvan word ik wel nieuwsgierig aan wat dan?

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:27

AnoukWelsh schreef:
Incroyable schreef:
Zijn er meer bokkers die (misschien deels naar aanleiding van dit topic O:) ) ook graag willen besparen op hun boodschappen en het eventueel leuk vinden om hier een challenge aan vast te hangen? Wellicht is het leuk om een apart topic te openen voor de mensen die graag geld willen besparen op hun boodschappen :)



Ik ga eens mee doen, niet omdat het moet maar omdat het kan!

Verbaas me er echt over hoe 'zuinig' andere mensen uit kunnen geven.
Leuke challenge om eens te proberen :o


Precies dat! :D Vooral met oog op de decembermaand leek het me een uitdagende challenge. :)) Ik weet alleen niet of het de bedoeling is om dat in het genoemde topic voor te stellen, of dat er beter een apart topic gemaakt kan worden?

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:38

Ooit is er zo reeds een topic geweest.
Nu de winter er is, proberen wij 'te besparen' door in de middag soep te eten van groenten uit eigen tuin.
Dat kan ons écht tot €100 per maand schelen!

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:50

@ineke2, vers, gedeeltelijk biologisch, duurder vlees, verse vis, a merken.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:50

Ik denk dat ik mijzelf ook wel kan scharen onder een grote uitgever. Bij mij komt het omdat ik koolhydraatarm eet, veel fruit (frambozen, bosbessen) eet en daarnaast moet ik best regelmatig wat weg gooien (want alleen). Maar het meeste gaat hem toch zitten in buiten de deur eten/tapasavondjes/borrelen en ook zeker een van de ergste is lunchen met collega’s. Ofwel buiten de deur of naar de supermarkt en dan alles vers halen.

Moet ik zeggen dat het voor corona wel een stuk beter ging. Maar nu kijk ik echt helemaal nergens meer naar want alle plezier is toch het leven al uit op dit moment. Dus dan maar eten en drinken. :')

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:13

€500 per maand voor 2 personen. Of in ieder geval is dat wat we samen op de gezamenlijk rekening storten. Meestal redden we dat, soms niet. Hier zit eten voor de katten bij, etentjes buiten de deur (wanneer dit mag :Y) ) niet.

We halen vlees bij de slager, brood bij de bakker, kaas bij de kaasboer. En we hebben vaak vrienden die komen borrelen of eten met de nodige hapjes en drankjes. Ja, dat is wel prijzig. Maar we werken er beide hard voor en genieten van lekker en vers eten.

Soms let ik een week, of aantal weken, goed op wat ik uitgeef aan boodschappen. Zou ook wel wat meer mogen. Mijn vriend kijkt nergens naar, daarom doe ik ook meestal de boodschappen.We zijn wel beter geworden in invriezen en eten van restjes en gooien bijna niks meer weg.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:16

Melia schreef:
tempura schreef:
We kopen ook geen onzin als pijnboompitten en avocados.

Ik vind dit wel een beetje een nare opmerking.
Wat de één onzin vindt hoeft de ander dat niet te vinden. 80 euro voor de hond, tja daar zullen ook mensen misschien een mening over hebben.
Het is toch ieder zijn keuze?
Ik kan je reactie begrijpen, maar het komt er een beetje naar uit.


Sorry daarvoor, ik bedoel dat het voor mij persoonlijk een onzinnige uitgave is. Onze hond is trouwens heel groot en goedkoper dan dit gaat niet zonder dat de kwaliteit van zijn voer naar beneden gaat. Maar er zijn vast mensen die wel voor minder hun hond voeren hoor :)

edit: typfout

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 02:55

Ik heb deze maand al 188,35 euro uitgegeven aan boodschappen... Ik woon alleen, en studeer nog. :+
:o

Heb dit net met een bang hartje uitgerekend. :') Zit al zeker sinds vorige maand tegen mezelf te zeggen dat ik het rustiger aan moet doen met mijn boodschappen. Al moet ik ook zeggen dat ik veel dingen koop die lang meegaan of die ik later pas gebruik (zoals bijvoorbeeld thee, blijkt bijzonder duur te zijn). Vlees koop ik bijvoorbeeld als het afgeprijsd is- enkel biologisch/vrije uitloop en dan steek ik het in de vriezer. Mijn vriezer steekt zowat vol maar dat vergeet ik dus altijd -> hence waarom ik maar bij blijf kopen. :=

Ik denk dat ik het iets vaker bij ga houden hoeveel ik precies uitgeef. Vroeger/voor corona gaf ik meestal rond de 10-15 euro om de twee dagen aan boodschappen uit. Maar door corona ga ik minder naar de winkel en koop ik veel meer. (Hiervoor keek ik per dag wat ik nodig had en liet ik meer 'onzin' staan.)