Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 01:03

Wie gebruikt hem ook intensief met paardrijden?
Ik had hiervoor de Fitbit Alta HR
Maar met paardrijden ging het altijd mis
Dan had ik ineens 10.000 stappen extra gezet na half uurtje paardrijden

Het is voor mij niet noodzakelijk als horloge want ik draag m’n eigen horloge standaard links
En wil de sport tracker rechts gaan dragen
Daarom was de Fitbit Alta wel heel fijn qua model (lekker dun)
Maar juist het paardrijden registreren vind
Ik als training erg fijn
Ook hartslag en slaap bijhouden vond ik erg prettig

Iemand tips voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:21

Wendy1978 schreef:
Wie gebruikt hem ook intensief met paardrijden?
Ik had hiervoor de Fitbit Alta HR
Maar met paardrijden ging het altijd mis
Dan had ik ineens 10.000 stappen extra gezet na half uurtje paardrijden

Het is voor mij niet noodzakelijk als horloge want ik draag m’n eigen horloge standaard links
En wil de sport tracker rechts gaan dragen
Daarom was de Fitbit Alta wel heel fijn qua model (lekker dun)
Maar juist het paardrijden registreren vind
Ik als training erg fijn
Ook hartslag en slaap bijhouden vond ik erg prettig

Iemand tips voor mij?


Zowel mijn fitbit charge 3 als mijn Garmin Vivoactive 4s tellen paardenstappen mee als stappen. Mijn fitbit telde zelfs stappen als ik aan het mennen was.

Leuke van mijn Garmin vind ik in de module paardrijden de gps. Dan weet je ook de afstand en route. En de ongevalsdetectie. Qua hartslag meet hij je gemiddelde en maximale hartslag gedurende het rijden. Die kan je ook beter zien tijdens het rijden, omdat het duidelijker op je watch staat dan bij de fitbit. Dus soms kijk ik even tijdens het rijden.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:16

safina schreef:
Wendy1978 schreef:
Wie gebruikt hem ook intensief met paardrijden?
Ik had hiervoor de Fitbit Alta HR
Maar met paardrijden ging het altijd mis
Dan had ik ineens 10.000 stappen extra gezet na half uurtje paardrijden

Het is voor mij niet noodzakelijk als horloge want ik draag m’n eigen horloge standaard links
En wil de sport tracker rechts gaan dragen
Daarom was de Fitbit Alta wel heel fijn qua model (lekker dun)
Maar juist het paardrijden registreren vind
Ik als training erg fijn
Ook hartslag en slaap bijhouden vond ik erg prettig

Iemand tips voor mij?


Zowel mijn fitbit charge 3 als mijn Garmin Vivoactive 4s tellen paardenstappen mee als stappen. Mijn fitbit telde zelfs stappen als ik aan het mennen was.

Leuke van mijn Garmin vind ik in de module paardrijden de gps. Dan weet je ook de afstand en route. En de ongevalsdetectie. Qua hartslag meet hij je gemiddelde en maximale hartslag gedurende het rijden. Die kan je ook beter zien tijdens het rijden, omdat het duidelijker op je watch staat dan bij de fitbit. Dus soms kijk ik even tijdens het rijden.

De polar doet hetzelfde als de Garmin hierboven. Ik vind het ook handig om te tracken, want ik ben nog met mijn paard aan het opbouwen na een peesblessure en probeer een schema aan te houden, dat gaat erg makkelijk met een smartwatch :j

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:29

Welke garmin module is dat safina? Ik heb de vivoactive 3, maar geen functie paardrijden, dus ik zet hem op fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:26

_Cindy schreef:
Welke garmin module is dat safina? Ik heb de vivoactive 3, maar geen functie paardrijden, dus ik zet hem op fietsen


Ik heb via Connect IQ de app Horseback Riding toegevoegd. En ook eentje voor skaten trouwens.

Achterom schreef:
De polar doet hetzelfde als de Garmin hierboven.


Ik denk dat er geen smartwatches zijn die paardenstappen van mensenstappen onderscheiden. Ik vind het zelf niet zo erg. Ik ga ervan uit dat een paardenstap voor mij als mens zo inspannend is, dat hij best meegeteld mag worden in mijn dagelijkse stappendoel. Als ik aan het rijden ben, is dat fysiek veel intenser dan wandelen. Dat zie je ook aan mn hartslag. :D

Met mennen vond ik het wel vervelend. Dan zit je op de bok, doet fysiek niet bepaald bizar intense dingen en dan hoppa: 10.000 stappen erbij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:38

Dat laatste idd. Fitbit meet de paardenstappen als mensenstappen. Ik vind het wel handig :j . Nadeel vind ik dat hij fietsen heel slecht meet. Moet je apart aan zetten. Maar dat lukt mij om een of andere reden nooit heel goed.

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:42

Achterom schreef:
De polar doet hetzelfde als de Garmin hierboven. Ik vind het ook handig om te tracken, want ik ben nog met mijn paard aan het opbouwen na een peesblessure en probeer een schema aan te houden, dat gaat erg makkelijk met een smartwatch :j

Welke Polar is dat Achterom? Ik zoek er ook nog eentje, maar vind de meeste smartwatches zo groot en ik heb maar een heel klein polsje (14.5-15 cm omtrek).
Eigenlijk zoek ik dus een redelijk smalle, maar daarvan hebben de meesten niet alle functies die ik graag zou willen zien. Hoewel ik geen berichten van mijn telefoon nodig heb :=

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:06

Ik had een FitBit charge en die deed zoveeeel pijn. Ik heb echt dunne polsjes (ongeveer het enige aan mijn lichaam, samen met mijn enkels, die nog formaat skinny hebben := ) en met wel bandje ik hem ook deed, het ging gewoon pijn
doen. Het kastje/klokje was gewoon te lang (en die kan je helaas niet korter maken haha), waardoor die pijn deed.

Nu heb ik de Apple Watch en wat een ver-a-de-ming! <3 Die draag ik nagenoeg dagelijks (wat sowieso al vrij uniek is; mijn gewone horloge droeg ik ook vaker niet dan wel). Meet alles netjes en met een ander bandje vind ik hem niet eens zo lelijk! :D

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:27

Dat heb ik dus ook, enkels en polsen lekker dun, en een hekel aan horloges normaal.
Ik heb dus net even de binnenkant van mijn vorige tracker opgemeten, en die is dus 5cm lang aan de binnenkant. Die paste perfect, voelde ik absoluut niet zitten. Dan weet ik nu waar ik naar kijken moet, bedankt voor de tip over de charge.

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:30

Wie heeft er een Apple Watch 5 serie? En hoe bevalt ie :D ?

Nu een Fitbit Alta hr, maar wil graag een wat luxere smartwatch

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:36

Wie heeft er een Samsung smartwatch? Ik heb nu een fitbit versa maar wil misschien een nieuwe ergens dit jaar.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:54

Siamsmeesje schreef:
Achterom schreef:
De polar doet hetzelfde als de Garmin hierboven. Ik vind het ook handig om te tracken, want ik ben nog met mijn paard aan het opbouwen na een peesblessure en probeer een schema aan te houden, dat gaat erg makkelijk met een smartwatch :j

Welke Polar is dat Achterom? Ik zoek er ook nog eentje, maar vind de meeste smartwatches zo groot en ik heb maar een heel klein polsje (14.5-15 cm omtrek).
Eigenlijk zoek ik dus een redelijk smalle, maar daarvan hebben de meesten niet alle functies die ik graag zou willen zien. Hoewel ik geen berichten van mijn telefoon nodig heb :=

Ik heb de polar ignite!
xxxmh schreef:
Wie heeft er een Samsung smartwatch? Ik heb nu een fitbit versa maar wil misschien een nieuwe ergens dit jaar.

Zoek het topic eens door, er zijn hier een aantal mensen die hem gehad hebben.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:12

Toch besloten om weer voor een Garmin Vivoactive 4S te gaan, dit keer maar niet mee zwemmen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:15

Zertab schreef:
Toch besloten om weer voor een Garmin Vivoactive 4S te gaan, dit keer maar niet mee zwemmen :P


Gaat bij mij goed hoor. Al meerdere malen mee in mn zwembadje gelegen. En onder de douche. En in de zwemplas.

GPS en bluetooth doen het niet in het water, ontdekte ik. Logisch natuurlijk, maar toch...

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:28

safina schreef:
Ik heb via Connect IQ de app Horseback Riding toegevoegd. En ook eentje voor skaten trouwens.


Dankje, van de week eens testen!

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:35

safina schreef:
Zertab schreef:
Toch besloten om weer voor een Garmin Vivoactive 4S te gaan, dit keer maar niet mee zwemmen :P


Gaat bij mij goed hoor. Al meerdere malen mee in mn zwembadje gelegen. En onder de douche. En in de zwemplas.

GPS en bluetooth doen het niet in het water, ontdekte ik. Logisch natuurlijk, maar toch...


Mijn vorige was tien dagen oud, een keer mee gezwommen en heeft dat niet overleefd. Dus ik waag het er niet meer op. Maar goed, toch geen tijd meer om echt baantjes te trekken. Ga hem nu echt gebruiken in de sportschool, want we mogen weer! *\o/*

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:06

Mag ik even binnenvallen met een vraag? Ik kan het niet helemaal vinden als ik google :o

Ik heb geen smartwatch, maar wel last van mijn rug sinds ik thuis werk. Ik loop ook bij de chiropractor etc. Nu had hij aan dat er apps zijn die je elke 20 minuten bijvoorbeeld eraan herinneren even een rondje te lopen. Die kan ik wel vinden, maar ik vroeg me af of een smartwatch dat ook kan. Dus als je te lang stil zit, dat hij je een waarschuwing geeft om even wat te doen? Dus dat je dat kunt instellen.

En zo ja, bij welk model kan dat of hij heet zo'n functie? Bedankt!

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:14

beert schreef:
Mag ik even binnenvallen met een vraag? Ik kan het niet helemaal vinden als ik google :o

Ik heb geen smartwatch, maar wel last van mijn rug sinds ik thuis werk. Ik loop ook bij de chiropractor etc. Nu had hij aan dat er apps zijn die je elke 20 minuten bijvoorbeeld eraan herinneren even een rondje te lopen. Die kan ik wel vinden, maar ik vroeg me af of een smartwatch dat ook kan. Dus als je te lang stil zit, dat hij je een waarschuwing geeft om even wat te doen? Dus dat je dat kunt instellen.

En zo ja, bij welk model kan dat of hij heet zo'n functie? Bedankt!

Mijn horloge doet dat. Ik weet niet meer of je de tijd kan instellen en of je die periode ook kan aanpassen.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:31

Mijn Garmin geeft ook een melding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:34

beert schreef:
Mag ik even binnenvallen met een vraag? Ik kan het niet helemaal vinden als ik google :o

Ik heb geen smartwatch, maar wel last van mijn rug sinds ik thuis werk. Ik loop ook bij de chiropractor etc. Nu had hij aan dat er apps zijn die je elke 20 minuten bijvoorbeeld eraan herinneren even een rondje te lopen. Die kan ik wel vinden, maar ik vroeg me af of een smartwatch dat ook kan. Dus als je te lang stil zit, dat hij je een waarschuwing geeft om even wat te doen? Dus dat je dat kunt instellen.

En zo ja, bij welk model kan dat of hij heet zo'n functie? Bedankt!


Tot op het irritante af. :D Zowel bij Fitbit Charge 3 als de Garmin VA4s

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 5FF31.html

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:59

Dank jullie! Ik zit een beetje naar de Fitbit te kijken. Aantal jaar geleden gehad en vond het erg fijn. Toen zwanger geworden en ik stoorde me ineens enorm aan het bandje en heb hem aan een vriendin gegeven :-). Maar dan zoek ik even verder op bewegingsmelder.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:12

Ik hoor goede verhalen van een collega en een vriendin over de Fitbit versa 2. :) De reden waarom ik daar niet voor heb gekozen, was omdat ik een rond klokje wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:42

beert schreef:
Dank jullie! Ik zit een beetje naar de Fitbit te kijken. Aantal jaar geleden gehad en vond het erg fijn. Toen zwanger geworden en ik stoorde me ineens enorm aan het bandje en heb hem aan een vriendin gegeven :-). Maar dan zoek ik even verder op bewegingsmelder.


Ik had mijn fitbit met een milanese-bandje. Veel fijner dan dat rubber.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:04

Zijn er mensen met een Garmin met een ander bandje? Hoe bevalt dat?
Ik krijg ineens (na een jaar dragen) huiduitslag van het bandje. Tot blaren aan toe :(

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:37

lenaa_tje schreef:
Zijn er mensen met een Garmin met een ander bandje? Hoe bevalt dat?
Ik krijg ineens (na een jaar dragen) huiduitslag van het bandje. Tot blaren aan toe :(


Ik heb een Garmin Fenix met een siliconenbandje en dat gaat goed. En ik heb een Vivomove Style met een nylon bandje. Voor leer ben ik standaard allergisch en metalen bandjes heb ik nog nooit geprobeerd.