Ons bouwval van 1920

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:58

Wauw wat een verschil al zeg!! Heel gaaf om het zo te zien transformeren! :D
Wij hebben Summer Splash (van Flexa) in de woonkamer, erg lekker fris! :P

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:31

floorsil schreef:
Zelf vind ik groen wat afgezaagd omdat die kleur nu heel hip is en heel veel mensen die kleur hebben.

Wat maakt het uit dat veel anderen die kleur ook hebben? Gewoon lekker doen wat je zelf leuk en mooi vind hoor! En over 5 jaar is er weer een andere kleur in en over 10 is groen misschien weer helemaal in. Het verandert toch wel wat hip is en niet.

antje_vip

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:52

Ik val nu pas binnen, maar vind het altijd zo heerlijk om een huis/tuin lekker opgeknapt te zien worden :D
Maar is het niet makkelijker en goedkoper om gewoon alles eraf te schuiven en iets nieuws te bouwen?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:30

antje_vip schreef:
Ik val nu pas binnen, maar vind het altijd zo heerlijk om een huis/tuin lekker opgeknapt te zien worden :D
Maar is het niet makkelijker en goedkoper om gewoon alles eraf te schuiven en iets nieuws te bouwen?

helemaal plat gooien mag niet. Het heeft monumentale aanzicht.

De woningbouw heeft wel alles achter de voorgevel weg gebroken. Maar dat gaf ook een hoop problemen hebben we begrepen.

Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 21:42

Afgelopen weekend zijn we onverwachts verhuist. Nog niet helemaal over maar wel de bedden L. haar slaapkamer en wat kasten.

Boven in de slaapkamer die we nu over hebben een woonkamer gemaakt en een traphekje dat L. Overal rustig kan lopen. Zondag nog even wat kinderbeveiliging voor de stopcontacten gehaald. Dus het is nu een soort van kind proef.

In ons "oude" huis is de zolder en eerste etage bijna zo goed als leeg. Nu nog de spullen van de beneden verdieping.

Hopelijk kunnen die ook binnenkort want over 2 weken moeten we er echt uit.

Door het corona virus wel nog extra gekke tijd en nu ook L. Overdag thuis. Tjeerd werkt overdag in ons oude huis omdat daar internet is. Ik ga morgen werken en de kleine vermaken proberen te combineren. Ben benieuwd. Nu soms wel even tussendoor wat kleine klusjes dus dat is wel fijn.

Maar helaas geen hulptroepen meer met klussen.

Paar foto's van het weekend en maandag

De tweede wagen met zolder spullen die naar de tijdelijk opslag gaan bij mijn zus en L. Haar bed.
Afbeelding
Kamer L. Ben nog niet helemaal te vreden en het kleed mist nog.
Afbeelding

Onze woonkamer
Afbeelding
Afbeelding

De gang waar we nog steeds geen deuren hebben en even een tijdelijke oplossing hebben voor L.
Afbeelding

Vandaag nog even tussen door iets kunnen isoleren en nu bezig met een gipsplaat op het plafond monteren
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:49

Nou dat is inderdaad even behelpen :D maar wel eindelijk slapen in je nieuwe huis. Nu snel internet omzetten ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 21:40

Eindelijk weer eens en update.

We zijn sinds vorig weekend echt helemaal over en hebben dinsdag de sleutels van ons oude huis moeten inleveren. Het is gek en ook erg jammer aan de ene kant maar we zijn ook opgelucht aan de andere kant. Nu kunnen we ons weer voor de 100% richten op ons nieuwe huis. Maar we gaan de oude buurt ook zeker missen.

Wat een hoop zooi hebben wij. Soms voelen wij ons de tokkies van de buurt. Er staat nog zo veel buiten omdat het binnen nog niet af is. En ook de zolder als opslag mist en alles moet nog een plekje krijgen.

We hebben nog geen keuken omdat daarvoor eerst de deurpost recht moet worden gemaakt, nog wat stopcontacten worden (ver/ge)plaatst en dan nog alles gestuuckt.

Helaas is alle hulp nu gestaakt en gaat alles heel veel minder snel.

Ook nu veel kleine klusjes om het een soort van leefbaar te maken heeft nu prioriteit.

Maar hopelijk is alles snel weer oké en kunnen we in het weekend iets vlotter door. Maar we doen het er even mee. Gelukkig zijn wij redelijk flexibel en kunnen redelijk wat hebben.

Donderdag avond had ik zin om even de voortuin iets op te knappen en op te ruimen. Alle oude een dode buxen hagen er uit gehaald, grond beetje omgespit en oude stenen in een bak verzameld. Nu is die een beetje toonbaar. Ook het pad was chaos. Geprobeerd dit en beetje op te knappen en stukje opnieuw bestraat.
Afbeelding

Gisteren de douchecabine geplaatst. Was even een klein gedoetje. We hadden hem eigenlijk helemaal geplaatst en toen kwamen we er achter dat de profieltjes waar de deuren mee aan de muur hangen verkeerd zaten. Dus mocht alles weer van de muur af. Vandaag alles af gekit en morgen als het goed is helemaal af en kunnen we relaxed douchen zonder bang te zijn dat de gang nat word.

Ook al van de week folie op het raam geplakt zodat niemand je meer vanaf de staat kan zien en dat is toch wat relaxter door de badkamer lopen en staan.
Afbeelding

Nog een paar foto's hoe vol alles staat en chaos het nu in huis is. Ik verwacht dat we van de zomer alles even goed gaan afwerken mbt het plafond en muren witten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:28

Wauw, grote veranderingen!
Het weer zit gelukkig mee om niet binnen te moeten leven.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:34

Spannend dat jullie nu helemaal over zijn! Zit de deur van de douche nu naast het toilet of zie ik dat niet goed?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 10:47

De deur zit aan de voorkant. Er zit dus een vaste glazen wand tussen de wc en douche.

Even gekeken of ik een beter foto er van kon maken.

Afbeelding

Hopelijk zo duidelijker

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:52

Ah, nu zie in het inderdaad. Door de weerspiegeling leek het net alsof de duur aan de zijkant zat. Mooie kabine!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 20:49

Het klussen gaat helaas nog steeds heel langzaam. Vooral even kleine klusjes om het leefbaarder te maken.

We hebben in onze slaapkamer de pax kast in elkaar gezet. Moeten alleen nog de deuren ervoor hangen. Maar hebben nu dus de kleren weer in de juiste kast en wat dozen uitgepakt.

Ook gelijk weer kleding uit gezocht om weg te doen.
Afbeelding

Sinds afgelopen weekend ook eindelijk de wasmachine naar boven en aangesloten. Dus hoef niet meer bij mijn ouders te wassen. Maar dat kan nu gewoon thuis.
Eigenlijk staan ze nog verkeerd om omdat de deurtjes nu tegen elkaar open gaan. Dat moeten we aanpassen als de muur ook geïsoleerd is en alles toch even van zijn plek af moet.
Afbeelding

Ook de knikkerproef heeft hij doorstaan. Hij wiebelt wel iets en het huis trilt wel wat. Maar het goedgekeurd =D.

Boven aan de trap misten nog het stootstripje en de laatste strook laminaat. Daar lag een stuk zeil. Maar dat oogde heel onrustig en L. Struikelde er steeds over.
Dit weekend is dat ook afgemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

De gangvloer moet er nog een keer uit. Hier voor tijdelijk platen neer gelegd en een stuk zeil neer gelegd. Maar onderaan de trap miste nog een stukje. Dit nu ook gelegd. Oogt ook iets rustiger. Als het 6 wielige steekkarretje weg is krijgen we nog wat meer ruimte.
Afbeelding

Vandaag ook in de schuur ook een stukje zeil neergelegd. Zo krijg je iets minder koude voetjes tijdens het koken of afwassen. (Aangezien ik vaak op sokken loop).
Afbeelding

Net ook op L. Haar kamer de boekenplanken opgehangen en beetje ingericht. Er moet boven de commode nog iets aan de muur komen daar is het nog iets kaal.
Afbeelding

Haar kamer lijkt steeds meer af.

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:41

Nou het wordt inderdaad steeds leefbaarder, mooi die extra afwerkingen zo. Ben benieuwd hoe het er over een tijdje weer uitziet!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 02:47

Weer stappen dichterbij! Nog grote plannen of rustig aan verder?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 11:16

Voor nu even rustig aan verder. Hopelijk dat we binnenkort mijn schoonvader een keer kunnen uitnodigen om te helpen. Zodat hij tjeerd kan helpen met het deur kozijn. Vandaag komt tjeerd zijn zus om even op L. Te passen dat wij ook iets kunnen doen (en ik even naar de paarden kan :D ).

Gisteren de kat bij mijn ouders opgehaald. Dus nu het gezin echt compleet!
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:20

En? Hoe vindt de kat het nieuwe huis? Wil hij al naar buiten? :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 07:09

Ja het is heel goed opletten met de deuren. Want als de deur open gaat dan gaat er vaak een oogje open of is dat zelfs de moeite om even op te staan.

Het huis is goed verkend en lijkt redelijk op zijn gemak. Vannacht ook weer bij ons geslapen. Enige stress puntje voor hem is L. Die heel graag achter dien aan wil en hem heel de dag wil aaien. Dat nu aan het leren. Als hij binnen iets meer gewend is. Dan dus stapje voor stapje naar buiten om daar kennis te maken. Hij vind de tuin er verlekkerd uit zien!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:42

Hahahahaha nog even wachten en dan mag ie vast weer ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:04

Afbeelding
Vandaag al even in de bench en dat vond hij erg leuk. Daarna was het nog meer opletten als je naar buiten wou. Al 1x bijna ontsnapt. Boven op onze slaapkamer bij het raam ook een haakje gemaakt dat hij wel kan snuffelen maar er niet door heen kan. Aangezien hij graag het dak op gaat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:30

Nog een paar weekjes en dan kan het veilig. Zelf geen katten meer, maar vroeger als ik ging verhuizen 3 weken binnen gehouden en daarna kon het wel safe.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:55

Wat een groot project maar wat wordt het mooi!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 20:56

3 weken gaat hier denk ik niet lukken. Daarvoor wil hij echt te graag naar buiten. Wil deze week hem in zijn bench elke dag naar buiten doen. Volgende week aan zijn tuigje en dan hopelijk los.

Gisteren het aquarium best nog buiten staat naar achteren verplaatst omdat de buren binnenkort met hun uitbouw gaan beginnen. Daarvoor moet er een muurtje om. Nu bijna alles leeg gemaakt zodat het muurtje veilig om kan.
Afbeelding
Nog steeds heel veel troep een chaos maar er komt ook wat overzicht in te komen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:29

Tsja je verveelt je voorlopig niet :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 21:15

weer een tijd niks gepost.
dus dat werd weer een keer tijd. nog steeds geen hele grote stappen gemaakt. wel weer wat vorderingen.

we begonnen deze maand dat mijn vriend langs de muur/ schutting met de buren was gaan graven. Dit omdat de buren gaan uitbouwen en ook al een groot gat voor de fundering hadden gemaakt en hij dacht dat het wel makkelijk is als ook aan onze kant een stukje gegraven wordt zodat er goed gemetseld kan worden. het muurtje stond al wat gammel maar in de nacht hoorde ik een harde klap en zag dat die om lag. even schrikken maar hij moest toch een keer om en ben vooral erg blij dat het niet tijdens het graven was gebeurd of als de kleine een keer daar zou rond lopen.
Afbeelding
Afbeelding

gelukkig en wonderbaarlijk dat er niet een brokstukje door de ruit is gegaan (enkel glas).
nu even tijdelijk een hele ombouw gebouwd tot dat er straks gebouwd gaat worden zodat het voor nu allemaal veilig is.

De kat hebben geen twee weken binnen kunnen houden. Eerst in de bench en na een week hebben we hem aan een tuigje naar buiten gegaan.
Afbeelding

Dit ging eigenlijk heel goed. Het werd helaas toen heel warm en was een deur dicht houden amper te doen. Hij had met de honden aan de ene kant al wel een beetje kennis gemaakt (hij was vooral erg bang). Toch hebben we besloten na 1.5 week om hem zonder tuigje naar buiten te laten. Hij is toen een keer heel hard geschrokken van de buur honden en vluchten toen naar binnen toe. dus dat was mooi. sinds die tijd gaat hij eigenlijk heel de dag naar buiten en blijft hij redelijk in de buurt. Voor gaat hij nog niet naar buiten en loopt volgens mij ook nog niet echt om omdat hij de beide buur honden wat spannend vind.
Afbeelding

Onze dochter word steeds meer vriendjes met de buurhonden en gaat graag bij ze op bezoek om te knuffelen.
Afbeelding
ook in het bos wil ze elke hond aaien die ze tegen komt.

Mijn schoonvader is een paar keer komen helpen om de voorwand van de keuken dicht te maken en die is nu zo goed als dicht en ook alle elektra is nu op de goede plek en kan verder aangesloten worden.
Mijn schoonvader wil ook zelf gaan oefenen met stucken dus die mag even proberen en kijken of dat lukt of niet. vooral duimen dat we toch binnenkort de keuken in het huis hebben met warm water en een afvoer!
Afbeelding
Afbeelding

In L. haar kamer hebben we nu ook een lamp op gehangen dus haar kamer is nu zo goed als klaar en is de eerste die een lamp heeft.
Vandaag voor onze slaapkamer ook een lamp besteld https://www.made.com/nl/oro-hanglampenk ... n-en-koper. wij hebben dus een donker (haags)blauwe wand. Ik hoop dat hij daar mooi bij staat. (https://nl.pinterest.com/pin/311381761738141331/)

dinsdag komen onze binnendeuren voor boven. Dan eindelijk deuren :D (nog even ophangen en afstellen).

Gisteren nog een boom gehaald die we gratis bij iemand konden ophalen. Word nog even spannend of hij het gaat redden.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:00

Oei wat spannend zeg die muur, 'fijn' dat het in de nacht gebeurde inderdaad oei. :=

Gaaf met die boom, ik ben benieuwd!

Maar die foto van je keuken (denk ik) en dan je dochter met die 2 staartjes <3 smelt!