Ontspullen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:11

Afbeelding
:o

Goed idee, mailbox zo nu en dan 'ontspullen' :))

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:12

Ook een flinke lading foto's 8nnemiek, ik kom met Aruba, Columbia, Madeira, en Paard ook al op 3.500 :') google laat geen totaal zien maar zit op 43 GB.

Ben door dit topic weer even enkele mappen aan het screenen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:55

Kijken jullie ook naar ‘Ons huis vol spullen’ ? Het is in elk geval weer een voorbeeld van zo wil ik het NIET. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:04

Nooit gezien, maar dat is puur om kijkdichtheid te krijgen en om zichzelf van een salaris te voorzien...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:29

ohhh dat klinkt leuk en motiverend. En zo van oohhh ik val wel mee. Ga ik erns opzoeken!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:59

Ceetje_bokt schreef:
Kijken jullie ook naar ‘Ons huis vol spullen’ ? Het is in elk geval weer een voorbeeld van zo wil ik het NIET. :D

Vanaf gisteravond gemotiveerd, door zo wil ik niet zijn, de kledingkast onderhande genomen. Blijft lastig keuzes maken, maar wat is ie nu heerlijk opgeruimd.

Ik heb in iedere geval geconstateerd dat er afgelopen jaar weinig kleding is bijgekomen en alles wat ik gekocht heb ook draag. Dus die stukken mochten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:01

O echt, jullie zijn zo'n motivatie! +:)+ Ik ben dan eindelijk begonnen vandaag en heb meteen 3 zakken vol kleding en schoenen uit mijn kasten verwijderd, wat een heerlijk gevoel!!!! *\o/* Morgen de linnenkast en de hal!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:20

Afbeelding

Deze is ook echt een waarheid als een koe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:28

Ik ben het met de 1e zin absoluut niet eens.
Gezien het grotere oppervlakte aan woonruimte van de rijken kúnnen ze ook meer spullen kopen voordat het 'vol' begint te raken. En als ze iets (tijdelijk) zat zijn zetten ze het op die reusachtige zolders die op die grote huizen zitten.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:45

Ja en nee, toen wij net samen woonden hadden we echt helemaal niks. We pakten alles aan en bewaarden alles. Pas nu we een beetje een inrichring bijeen hebben gespaard en wat ademruimte hebben en er wat rust is, ervaar ik meer onrust wanneer ik dingen bewaar dan wanneer ik ze wegdoe.

Maar zou idd wel grappig zijn om de zolder van rijke mensen eens te zien haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:48

Mijn ouders hebben letterlijk een zolder van 200m2... En daar staat veel ja. Maar ook grotendeels erfenis van mijn oma. Dus volledige kasten enzo. _O-

Maar mijn vader zijn droomvrouw is Marie Kondo zeg maar, dus alles staat in bakken, georganiseerd en op categorie op zolder. _O- Hij weer altijd precies waar iets staat. _O-

Dan heb je dus 200m2 zolder... En dan doet hij alsnog alle koffers en tassen in elkaar zodat het ruimte bespaart! *D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:50

oh wat een held! *\o/* :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:53

Vooral heel vermoeiend ook soms. Hij heeft een paar maanden thuisgezeten afgelopen jaar. Ik kan je vertellen, het huis is nog nooit zo schoon geweest. Die gaat gewoon het hele woongedeelte (dus ook rond de 200m2) schrobben met de hand (natuurstenen vloer). Alle meubels gaan dan steeds naar andere kamers. Mijn moeder werd gek. _O-

Zijn kledingkast is ook heel erg netjes en zijn sokken liggen op kleur per la. Ook ivm herkenning in het donker. Het moet ook bij zijn pak passen natuurlijk. :P
Gereedschap enzo is ook netjes opgeborgen in het tuinhuisje waar zijn fietsen ook altijd op een vaste volgorde staan. (alle 4)

En als de hond wat druppels urine heeft laten lopen. Dan wordt dat per direct met bleek schoongemaakt. Dat er een verjaardag gaande is op 5 meter afstand met visite maakt niks uit. 8-)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:05

wauw! Mag ik hem anders een keertje lenen? Ik ben zelf niet echt goed in dingen een logisch plekje geven haha. Dit is de man die ik nodig heb. Kan altijd nog opruimcoach worden zo te horen. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:07

Mijn beste vriendin is wel officieel opruimcoach! Vanaf januari gaat ze haar eigen bedrijf starten. :)
https://www.declutter-clean-and-organize.nl/

Binnenkort bij mij de boel maar eens weer aanpakken samen en daar dan foto's van maken voor haar blog. :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:09

Oh wat gaaf! Lijkt me oprecht leuk zeg, gaaf dat daar ook een opleiding voor is. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? Ben ik oprecht wel benieuwd naar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:10

Ze doet dit al jaren, dus we gaan regelmatig door mijn spullen heen. Mijn keukenkastjes zijn bijvoorbeeld aardig opgeruimd haha. :P Maar moet echt even weer orde scheppen. :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:46

Mijn ontspulling is even gestagneerd. :+ Ik heb nog wel goede voornemens! Ik hoop straks alle ponyspullen te kunnen verkopen, dat scheelt ook al.

Gisteren begon ik aan het opruimen van de keukenkastjes, maar dat ging niet helemaal goed. Ik moet gewoon eerst even chaos kunnen maken om het daarna beter te krijgen. Mijn vriend ging net op dat moment ook schoonmaken en opruimen, waardoor we elkaar vreselijk in de weg zaten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:54

Klinkt als wanneer ik vroeger met mijn ex ging behangen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:54

Oh mijn vader is ook zo! Die zolder is wel kleiner, maar als ik een tas nodig heb mag ik die absoluut niet zelf pakken! Ik zou het systeem maar door de war gooien. En hij heeft zijn sokken en ondergoed ook op kleur liggen, alles netjes in mapjes georganiseerd enzo.

Ik heb duidelijk een klap van die molen gekregen XD

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:55

Ik had juist een vreselijk chaotische rommelvader en ik lijk op hem. :Y)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:32

Ik heb al bijna een maand geen nieuwe kleding gekocht *\o/* nog 11 te gaan haha.

Binnenkort nog wel even nieuwe panty’s halen, maar thats it (for now :') )
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 26-09-19 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:37

Knap hoor +:)+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:56

Ik heb vanmiddag mijn kledingkast uitgezocht en een hele tas vol met kleding mag weg naar de kringloop. Hoe minder spul hoe beter!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:22

Wat een heerlijk topic dit!

Ben begonnen met Marie Kondo op Netflix en heb vorige week Minimalism gekeken. Mijn vriend en ik zijn eind maart verhuisd (nouja, ik heb wat meer (internationale) verhuizingen achter de rug) en ons appartement is behoorlijk netjes en georganiseerd. Ben er blij mee, het geeft rust. Terwijl ik vroeger de grootste chaoot was, tenminste, ik noemde het altijd mijn georganiseerde chaos want ik wist precies waar alles was :')

Door dit topic vind ik het bijna jammer dat ik hier niet nog meer kan opruimen haha :')