[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:23

superpony schreef:
Robijntjah schreef:
Fijn is dat he, zegt ook wat over jouzelf overigens ;)
Koesteren, dat soort mensen!

En bedankt...........Wij hebben echt niet van dat soort vrienden :o ;) :+ Maar weet ook wel hoe dat een beetje komt hoor.

Ow, leuk Utopia!!! Ik vertel niks door............Maar wat zoek je? Jong? of al bereden? Merrie, ruin?

Als je niet zulke vrienden hebt, kun je zelf nogsteeds wel dat type vriend zijn.
Hier ook niet, maar iedereen woont ook gewoon echt te ver daarvoor.

xXutopiaXx

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:25

Jaa.. dat zal jij dan weer hebben Jes.. al heb je daar toch ook al wel een hoop mensen leren kennen denk ik?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:43

Dat is het ook hoor Jes. Wij zijn nu aantal keren door het land verhuisd en dan is afstand een dingetje. Maar we vertellen eigenlijk ook weinig en vragen niks, dus dan weten mensen het ook niet denk ik.

We zijn zelf behoorlijk behulpzaam. Hoewel ik daar ook wel een beetje de rem op heb gezet.

Ik hou niet van dingen op een weegschaal leggen en merk toch wel dat mensen dat snel doen of altijd komen met; we hebben het druk. Volgens mij iedereen, dus dat vind ik een dooddoener en dan maak ik zelf weer afstand.

Zijn de Fransen naar jullie ook ( nog ) stug dan? Ik denk niet meer toch?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 15:09

Dat is waar inderdaad.. of je gaat er zelf aan onderdoor, of je hebt inderdaad mensen die overal iets tegenover gezet willen zien.. Daarom ben ik zo blij met mijn clubje vrienden, daar heb ik dat gevoel echt helemaal niet bij.. <3 Als zij jou een week lang hebben geholpen en jij even niets terug kan doen, no hard feelings.. het jaar er op zit ik een maand in zijn huis om op z'n honden te passen, zodat zij met een gerust hart rond kunnen reizen in Nieuw-Zeeland :') Zo'n opoffering was dat haha, maar voor hem heel fijn! Zo help je elkaar toch altijd weer.. komt altijd wel goed met deze mensen :+:

Daar ben ik inderdaad dus ook benieuwd naar Jes, of je een beetje opgenomen wordt tussen de Fransen :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:27

Wij zijn zelf heel erg opgevoed met; dat doen wij wel. We komen wel, we helpen wel......

Maar ik heb tegenwoordig vaak het gevoel dat dingen niet meer zo oprecht zijn. Dat iemand een keer wat aanbiedt, zodat hij/zij ook weer een keer zijn kop heeft laten zien en iets gedaan heeft ofzo. Meer om zelf weer even verder te kunnen en tevreden te zijn.

Het moet bij mij echt vanzelf gaan en alsof het geen moeite is, weet je wel?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:59

We hebben hier in de buurt vooral kennissen en collega's maar niet echt vrienden.
Nu de kinderen (samen) een beste vriend en een best vriendinnetje hebben krijgen we daar wel meer contact mee en die ga ik binnenkort toch zeker eens uitnodigen om te komen borrelen, zijn hele aardige mensen. Maar voor de rest dus kennissen, aardig hoor maar niet de mensen die je om hulp vraagt omdat je niet zo'n relatie hebt.

Komt ook nog bij dat mijn man veel werkt en we om de week op wedstrijd zitten :+ (en de week dat we thuis zijn heeft mijn man dienst)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:05

die poes met al die hartjes <3 , ik vind je een leuk en lief mens Utopia. Je hond vind ik ook geweldig.

superpony schreef:
Ik lees je topic of stuur een pb.
Als het topic er is zet ik wel een linkje in dit topic. Verder is het goed dat het hier het topic van Utopia blijft, waarvoor veel dank lieve bokkers!!

Jes schreef:
Als je niet zulke vrienden hebt, kun je zelf nog steeds wel dat type vriend zijn.
Hier ook niet, maar iedereen woont ook gewoon echt te ver daarvoor.

Klopt Jes. Wij hebben geluk met onze buren die ook onze vrienden zijn. Dat is de reden dat we hier blijven wonen in de toekomst en niet verhuizen naar de Fermette ook al is dat huis vele male luxer.

Ik denk Utopia dat jij ook geluk heb met je buren. Over een tijdje maar eens een leuk buurtfeestje of etentje doen . Hebben wij ook toen gedaan en dat werd zo gewaardeerd.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 17:14

Hmm ja, dat zal ook wel moeten groeien denk ik Jes.. zou leuk zijn als je zo'n band ook met mensen dichtbij kunt opbouwen, maar snap inderdaad goed dat die er nu nog niet is en dat het meer kennissen zijn.. :j

Ahh dankjewel Pien! :D :+:
Een feestje voor de buren is wel een leuk idee inderdaad, het zijn stuk voor stuk tot nu toe hele leuke mensen. Ook mensen die een stukkie verderop wonen en zelf ook paarden hebben en de auto even stil zette op de weg om naar mijn paarden te kijken :P Die kwam later nog maar even het erf op gelopen om uit te leggen :') En die zei ook: "wat je ook doet, niet je bak keren!! Hebben wij gedaan, en het is nog steeds veel te mul". Zo lief <3 En ook gelijk een tip om een stroomapparaat te kopen op zonnepaneel. Iedereen denkt zo lief mee. Werden ook gelijk al uitgenodigd om toe te voegen in de buurtapp :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:46

Jes, de leeftijd van je kinderen telt ook mee merk ik altijd wel wat.

Ik was redelijk jong moeder en dan raak je toch vrienden kwijt.

Toen onze zoon naar school ging, maakte je daar wel weer veel contacten en was het met veel ouders heel gezellig en kinderen vertrouwd bij elkaar.

Toen we hier kwamen wonen ging hij al naar de Middelbare en staan ouders niet meer op het schoolplein. Dan leer je de kinderen en ouders veel moeilijker kennen en dat s een achterstand.

Maar ik noem mensen vrijwel nooit vrienden ook. Ik ken mensen en met de een meer contact en ook prive, als met de ander.

Pien, ik snap je.

Utopia, dat is wel leuk. En inderdaad accepteren, zodat ze merken dat je ook wel wil.

Van ons ( hopelijk ) nieuwe huis, kennen we de overburen al een beetje, hahaha En ernaast niet echt buren. 1 huis en daar gaan we ons netjes voorstellen.
Verder veel paarden mensen, dus dan leer je elkaar vast wel kennen. Maar de omgeving kennen we sowieso al. hebben 1 drp verder 3 jaar gewoond.

Een stroomapparaat op zonnepaneel lijkt me ook ideaal. Kan je wel goed overal neerzetten, denk ik. Als er zon is......;0

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:27

Ik heb ook een stroom apparaat op een zonnepaneel, dan zet je er een accu tussen en dan doet het echt wel altijd. Ideaal. maar ik heb slechts 5000m2 ik weet niet hoe dik een accu moet zijn voor een groter stuk land.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 10:02

Hmm.. klinkt wel heel fijn..

Wij hadden laatst nog wat moois trouwens :') Dachten steeds: wat is de tik die je van het draad krijgt toch ineens zwak... :? Nja.. zal wel: accu leeg ofzo.. :? Maar na een flinke regenbui, stond ik ook weer eens achteloos tegen het draad aan.. nou.. toen kreeg ik me toch een KLAP! En het paard wat ik precies op dat moment aanraakte ook :') Oké, weer wat geleerd :') Aardpen vochtig houden hahaha _O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:11

xXutopiaXx schreef:

Wij hadden laatst nog wat moois trouwens :') Dachten steeds: wat is de tik die je van het draad krijgt toch ineens zwak... :? Nja.. zal wel: accu leeg ofzo.. :? Maar na een flinke regenbui, stond ik ook weer eens achteloos tegen het draad aan.. nou.. toen kreeg ik me toch een KLAP! En het paard wat ik precies op dat moment aanraakte ook :') Oké, weer wat geleerd :') Aardpen vochtig houden hahaha _O-

In een zandbodem wordt ook weleens een extra aardpen geadviseerd. :j
In kleigrond heb je veel betere geleiding.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:02

xXutopiaXx schreef:
Ohh da's mooi, we hebben een hoop berk-zaailingetjes in de 'wei' :D Dan ga ik die mooi opfokken :):) Vind het inderdaad erg mooie bomen <3

Hoi Karin, leuk dat je meeleest! :D En dankjewel :D

en gelijk even een reactie ...
ben nu heel erg benieuwd hoe die berk-zaailingetjes er uit zien … ik ken ze niet :o
kun je er een foto van maken ...
hier best wel veel berkenbomen maar zie alleen zij scheuten uit de stam verschijnen
wat weer nieuwe bomen worden
of heeft dat te maken met mannelijke en vrouwelijke bomen misschien???

Groet Karin.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 11:02

Kaitlyn schreef:
xXutopiaXx schreef:

In een zandbodem wordt ook weleens een extra aardpen geadviseerd. :j
In kleigrond heb je veel betere geleiding.

Mijn vriend vertelt net dat hij ook een aardpen heeft van 1.5m. ofzo.. :P Die kunnen we er nog bijprikken :))

missfalki schreef:
xXutopiaXx schreef:
Ohh da's mooi, we hebben een hoop berk-zaailingetjes in de 'wei' :D Dan ga ik die mooi opfokken :):) Vind het inderdaad erg mooie bomen <3

Hoi Karin, leuk dat je meeleest! :D En dankjewel :D

en gelijk even een reactie ...
ben nu heel erg benieuwd hoe die berk-zaailingetjes er uit zien … ik ken ze niet :o
kun je er een foto van maken ...
hier best wel veel berkenbomen maar zie alleen zij scheuten uit de stam verschijnen
wat weer nieuwe bomen worden
of heeft dat te maken met mannelijke en vrouwelijke bomen misschien???

Groet Karin.

Oh, zal ik vanavond of morgen even doen :D Zijn gewoon hele kleine 'boompjes'.. heb met de Plantnet-app gekeken wat het was, voordat we het de grond uit zouden trekken :') en die zei dat het een berkje was.. Oh! Ik kijk even op die app de foto's misschien heeft opgeslagen :D

Jawel :D

Afbeelding

Afbeelding

En dit vindt Plantnet ervan:

Afbeelding

De eerste nacht in ons huisje was echt vreselijk _O- We sliepen op een matras op de grond, in de voormalige roze, nu witte kamer :') Het stikte van de muggen en ik werd van elk geluidje wakker :') Midden in de nacht dus nog even 8 moorden gepleegd (wat op zich best makkelijk ging in een helemaal lege, witte kamer +:)+ ) en elke keer als ik wakker was, uit bed om uit het raam het donker in te turen :')

Maar, als het dan eindelijk ochtend is, en je ziet dit...

Afbeelding

Dan is dat toch wel heel erg fijn <3 :+:

Aangezien mijn nacht niet zo heel erg rustgevend was, heb ik de maandag vrij genomen. Alleen 'even' ingelogd thuis om te kijken of alles met het project nog goed liep.... niet dus.. dus ik ben tot 1 uur aan het werk geweest alsnog _O- Gelukkig was ik in goed gezelschap :+: :P <3

Afbeelding

Ondertussen zijn mijn vriend en vader op onze slaapkamer to be aan de slag gegaan.. Denim Drift op de muur!! <3 :+: Wat een geweldige kleur!!

Afbeelding

Afbeelding

En mijn moeder is verder gegaan met dingen uitpakken en decoreren :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Per toeval nog horren gevonden voor de ramen in de slaapkamer, altijd fijn :D +:)+

Afbeelding

En Brego oefent verder voor erfhond <3

Afbeelding

Plekje voor de zadels gemaakt :D *\o/*

Afbeelding

En toen was ik het zat haha... moest er even tussenuit :+ Foto's van het ritje hebben jullie gelijk al gezien, want dat kon ik jullie niet onthouden.. maar voor de vorm nog even:

Afbeelding

<3

Daarna was het tijd om lieve Kaatje te halen :D 'Even' op en neer naar België... gaan we weer :P Braaf meisje op de trailer, in de trailer even halstertje gewisseld en toen mocht ze kijken waar ze terecht gekomen was :wow:

Afbeelding

En in d'r mooie weitje rondwandelen.. :+:

Afbeelding

Terwijl wij weg waren hebben m'n ouders alle kasten/kledingrekken in elkaar gezet in de 'kastenkamer' :D Hoeven wij het alleen nog maar in te ruimen... spoiler: nog steeds niet gebeurd :') Is nu 1.5 week later :P En we leven nog steeds uit tassen hahaha

Afbeelding

Zo fijn om te zien hoe de diertjes al aan het wennen zijn :+:

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:11

Ow, hahaha. Zonde van je witte muur. Ik jaag ook op muggen, dus ben ontzettend blij met alle horren. Het scheelt zoveel. Alles open en nooit gedoe. En geen spikkeltjes muren meer :)

Heerlijk dat je ouders zo helpen.

Kasten inruimen kost even tijd, maar uiteindelijk is het zo makkelijk om je kleding gewoon uit de kast te kunnen pakken. Ik laat weleens wat liggen en moet dan soms 2 of 3 wassen wegvouwen........pffff vreselijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 11:45

Haha ja we hebben ze ook niet op de muur platgeslagen :') Heel vriendelijk verzocht van de muur af te vliegen en uit de lucht gemept _O- Zou wat zijn :')
Ben heel blij met mijn ouders ja :+: En inderdaad, als je het zo uit de kast kan pakken zou wel weer lekker zijn. Heb nu ook niet de behoefte om te gaan zoeken, dus pak steeds de kleding die bovenop ligt, levert grappige combinaties op :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:36

Hahaha, ik deed dat dus wel. Muren in 9010, dus kreeg wel spikkels. Ik word vrijwel nooit gestoken, maar krapte mezelf echt lelijk open als ik een mug hoorde of voelde.

Hahaha, ik maak die combinaties ook als ik dingen uit de kast pak. Wat onderop ligt wordt nooit gedragen geloof ik :)

Als ik naar het ziekenhuis moet en me moet uitkleden ziet het er niet uit. Ik had dat zelf nooit door tot iemand eens tegen me zei dat het echt geen gezicht was.
Blauwe bh, paarse onderbroek en groene sokken. Maar ik denk altijd, je ziet het toch niet :)

Ow ja, ook altijd rare sokken aan als je schoenen moet kopen. Het kan gewoon geen toeval zijn.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:46

Ik vind die foto's van Brego al kijkend naar je paarden toch zo geweldig. Wat een heerlijk dier is het toch! <3

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:45

Wat een vorderingen en een leuke up date
Brego neemt zijn taak al echt serieus ;)

Top voor de foto's van de berkzaailingen, +:)+
ga nu op zoek of ik ze hier ook vinden kan!

Groet Karin.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:43

Wij hebben vroeger ooit een berk zaailing uit het bos gehaald (illegaal). Dit was tijdens de eerste vakantie van mijn ex en mij samen. Mijn ex heeft als hobby bonsai houden. En hij wilde van die berk een bonsai maken. Dit zou "onze" bonsai worden.
Hij deed het heel goed en het werd al een mooi boompje, totdat onze schutting erop viel met een storm.
Toen zei ik al voor de grap dat dat geen goed teken was :+
En een paar jaar later zijn we gescheiden :D

Tot zover mijn verhaal over mijn berk zaailing ;) :D :D :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:50

TinkerTreas schreef:
Wij hebben vroeger ooit een berk zaailing uit het bos gehaald (illegaal). Dit was tijdens de eerste vakantie van mijn ex en mij samen. Mijn ex heeft als hobby bonsai houden. En hij wilde van die berk een bonsai maken. Dit zou "onze" bonsai worden.
Hij deed het heel goed en het werd al een mooi boompje, totdat onze schutting erop viel met een storm.
Toen zei ik al voor de grap dat dat geen goed teken was :+
En een paar jaar later zijn we gescheiden :D

Tot zover mijn verhaal over mijn berk zaailing ;) :D :D :D

Mijn berk zaailing is gewoon komen aanwaaien in mijn tuin. Toeval wil dat berken samen met wilgen mijn favo bomen zijn, dus ik was echt heel blij verrast met mijn zaailing :D
(Om het positief te houden na jouw verhaal over scheidingen haha)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 14:56

Haha leuk hè hoe Brego al zo lekker erfhonderig doet :P Al slaapt hij het liefst nog gewoon lekker in de keuken, en dat mag ook <3

Die verhalen hahaha :') Ben blij dat je er nog iets positiefs van maakt Skippy :')

Vanmorgen met mijn moeder een stukje België ingereden. Samen met mijn vriend van de week al wat op ontdekkingstocht geweest, maar mijn ouders hadden het nog niet gezien. Paar minuutjes de grens over en je rijdt Hoogstraaten in, dát is een gezellig plaatsje! Hele mooie kerk <3 Voelt echt alsof je op vakantie bent als je daar door de mooie hoofdstraat rijdt: weerszijden leuke eettentjes en terrasjes, mooie bomen :+: Op de terugweg langs een leuk bloemenzaakje gereden en even goed ingekocht, het wordt steeds gezelliger binnen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:10

Leuk je beschrijvingen van de streek. Hoogstraten is inderdaad zeer gezellig en waar jij woont is het prachtig en zeer goed toeven voor mens en paard. Wij woonden in Breda, dus ik ken het daar goed.
Leuk hoe verzorgd en gezellig je huis al wordt.
Ik wordt blij van je topic. *D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 15:15

Leuk om te horen! :D :+: Als je in Breda hebt gewoond zul je de omgeving hier inderdaad zeker wel kennen! Wij, randstadmensen :') , worden er erg blij van!! Het is hier heerlijk rustig, maar gezelligheid en gemak is dichtbij.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:31

Hoogstraten is zeker mooi! Als je wil gaan rijden is wortel kolonie tof! (Naast Hoogstraten) wij gaan daar een huis bouwen!