Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Courses

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:16

Ik woon in een nieuwbouw huis waar dus alles kaal (echt kaal-kaal) is opgeleverd. Laminaat en ondervloer heeft mij echt een vermogen gekost, mede omdat er hele specifieke eisen aan zitten van de woningbouw :+ Ik zou hier dan ook zeker een prijs voor vragen (mits het een nette vloer is en nog steeds net is als ik eruit ga). Wel vind ik 600 euro een hoog bedrag, 300 euro is echt netjes voor een 2 jaar oude vloer :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:20

Wij weten met z'n allen niet hoe de vloer is gelegd. Veel klussers overschatten hun eigen klusvaardigheid.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:30

Sorry klein beetje offtopic, maar wat heeft iedereen ineens tegen IKEA laminaat? Het is, zeker voor de prijs, echt hartstikke mooi spul hoor! De duurdere vloer die we ooit gehad hebben zag er na een jaar slechter uit dan deze, deze is na 2 jaar nog steeds hartstikke mooi zonder krassen e.d.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:34

Fortitude: geen idee, maar je moet ergens op neer kunnen kijken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:53

Niemand heeft er iets tegen, maar het is gewoon een feit dat laminaat, net als de meubels van ikea, beter niet gedemonteerd wordt.. Het kliksysteem werkt dan gewoon niet goed meer, iets wat je ook niet kunt verwachten voor die prijs.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:53

Fortitude schreef:
Sorry klein beetje offtopic, maar wat heeft iedereen ineens tegen IKEA laminaat? Het is, zeker voor de prijs, echt hartstikke mooi spul hoor! De duurdere vloer die we ooit gehad hebben zag er na een jaar slechter uit dan deze, deze is na 2 jaar nog steeds hartstikke mooi zonder krassen e.d.

Ik heb niet de indruk dat men moeite heeft met ikea laminaat.
Maar wel met de genoemde prijs voor tweedehands ikea laminaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:56

Meubels van Ikea kun je best demonteren? Ik heb al een aantal dingen meerdere keren meeverhuisd.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:02

Ikea vloer is helemaal niet verkeerd, je moet het alleen niet willen proberen om het er netjes uit te halen en opnieuw te leggen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:05

Nickolay schreef:
Ikea vloer is helemaal niet verkeerd, je moet het alleen niet willen proberen om het er netjes uit te halen en opnieuw te leggen

Ik vond de eerste keer netjes leggen al moeilijk met ikealaminaat. Heb er iig geen €600 voor over := Als ik toch veel geld moet uitgeven dan leg ik liever iets anders :)
Verder kijk ik er niet op neer ofzo, iedereen moet zelf weten wat ie op z’n vloer legt en hoeveel ie daaraan uit wil geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:08

Shadow0 schreef:
Meubels van Ikea kun je best demonteren? Ik heb al een aantal dingen meerdere keren meeverhuisd.

Nou het wordt er echt niet beter van, gammele zooi na 1x demonteren..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:12

Shadow0 schreef:

Ligt er wel aan wat je koopt.

Ik heb ooit een vitrine kast/budgetmaatschappij van de Ikea gekocht. Wat een waardeloos ding.
Ik heb hem voor 15€ op Mp gezet. En erbij gezet dat het een gammel ding is en niet uit elkaar te halen.
Hebben 2 mannen hem in zijn geheel van 3 hoog opgehaald. Ik was al blij dat ik er van af was.

Maar je hebt zeker ook wel degelijke kasten van de Ikea. Absoluut.
Die van mij was ook echt spotgoedkoop.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:16

Dat ze überhaupt bieden geeft al aan dat ze het willen overnemen. Ik zou zeggen 500 eu en anders alles inpakken en meenemen. Toedeledokie. :evaw:

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:20

BarbaLala schreef:
Dat ze überhaupt bieden geeft al aan dat ze het willen overnemen. Ik zou zeggen 500 eu en anders alles inpakken en meenemen. Toedeledokie. :evaw:

Mee eens, als je de vloer echt lelijk zou vinden ga je er echt geen 300 euro voor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:26

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:35

Ik heb in dit verhaal laatst aan de andere kant gestaan; ik heb het laten rusten maar nu kan ik het toch niet laten om mijn verhaal even te delen. :D In het geval van je zus zou ik zeker genoegen nemen met de geboden prijs, veel te veel moeite en als je er de ander een plezier mee doet...

Hier ging het om een "nieuwbouw" huurhuis van >5 jaar oud. Mijn ogen vielen uit mijn kassen toen ik de prijs zag; er was uit mijn hoofd destijds zo'n 5000 euro betaald voor de vloeren voor een huurhuis van 110m2, waarvan ook nog een deel tapijt (wat er anders uitgesloopt mag worden en nog wat kost). Bewoner zei er destijds niet lang in te verwachten te blijven, maar het was toch meer dan 5 jaar geworden. Vraagprijs voor het overnemen van de vloer alleen: 3000 euro. 8)7

Wat hier ook al gezegd wordt, dat er zoveel aan betaald is, betekent het niet dat wij het dat waard vinden. Tapijt is voor ons onpraktisch (allergiëen, huisdieren...) en de kleuren boven kwamen ook niet overeen in smaak. Ons bod van 800 (netjes uitgelegd dat we er anders instaan, wij het dat geld niet meer waard vinden en liever zelf nieuw IKEA laminaat van onze smaak erin zouden leggen) werd erg onprettig ontvangen en er werd ook gezegd dan alles eruit te halen zodat zelfs de trap opnieuw bekleed zou moeten worden. Geen overeenkomst was ook goed (al maakte het verhuizen qua tijd wel onhandiger, maar dan hebben we wel onze smaak) maar die vijandige houding was niet fijn.

Een paar dagen later kregen we alsnog een bericht van de huidige huurder, als we er 2 weken eerder in konden en alle vloeren overnamen, of we nogmaals konden bedenken wat we er dan voor over zouden hebben. Ons bod van 1200 inclusief enkele kleine handigheidjes in het huis (extra luikje etc wat sowieso niet hergebruikt kan worden) werd geaccepteerd. Voor mijn gevoel nog steeds veel te veel met wat het waard is (beneden mooie vloer, maar we blijven er waarschijnlijk slechts een paar jaar), maar voor ons is het qua verhuistijd en gemak het verder waard.

Long story short: het is maar wat de gek ervoor geeft. Maar dit topic geeft me tenminste wel aan dat we echt niet het onderste uit de kan wilden halen, want dat nare gevoel kreeg ik wel. Een komende huurder mag het tenminste wel voor een klein prijsje al dan niet voor niks overnemen, zou mij alleen maar werk schelen.

En zoals je misschien al merkte, ik ben fan van IKEA-laminaat! Je moet het niet willen verplaatsen, maar Tundra ligt al ruim 10 jaar in mijn ouderlijk huis en het staat nog steeds prachtig. :j

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:46

Idd is wat een gek er voor geeft.
Ik zou nooit voor een vloer van 2 jaar oud wat 600 euro heeft gekost 500 euro voor betalen.
Dan vind ik 300 euro meer dan zat.
Ik vind zelf ook dat je je het persoonlijk aan trek.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:31

Ik zou er hooguit een bosje bloemen voor geven en anders lekker zelf een vloertje uitzoeken!
Iedereen heeft het over de huurder dit huurder dat maar kan goed zijn dat de beste man dacht om jullie te matsen geef ik er 300 voor. Het werk wat je hebt met alles eruit slopen en wat er aan kapot gaat achteraf is wel een stuk kostelijker maar vooral op je standpunt blijven!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:34

Shadow0 schreef:

Te vaak is geen aanrader als je het uit en in elkaar wilt schroeven, dat vind IKEA materiaal niet zo grappig.

Een bepaald IKEA kastje in huis is zeer bewegelijk nadat her drie keer mee mocht verhuizen. :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:47

goeroe schreef:
Sja, ik begrijp niet waarom je er zo'n persoonlijke toestand van maakt. Je zus kan voor zichzelf uitmaken of ze het geld aanneemt (ook al is het minder dan ze hoopte) of dat ze er nog een hoop werk van heeft. En omdat je het een ander niet gunt? Wat een akelig levensmotto is dat. Overigens vind ik het opvallend hoeveel mensen zo denken. Lijkt me vermoeiend om met zoveel negatieve energie te moeten leven. Je vult van alles voor de nieuwe huurder in, maar je weet helemaal niet wat zijn overwegingen zijn. En zelfs al is het bluf en hoopt hij gewoon op een mazzeltje, nou en? Laat het een ander ook eens meezitten. Dat je jezelf nog liever een hoop werk op je hals haalt dan dat je een ander een mazzeltje gunt, daar kan ik met mijn verstand echt niet bij.

Amen to that! +:)+

Dit dus! Een ander iets misgunnen maakt jezelf écht niet succesvol!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:54

Het ligt ook wel aan je eigen kunsten of je iets goed kan leggen en er weer netjes uit halen en nog eens leggen. Zelfde voor meubels uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Wij hebben ooit een kledingkast gekocht bij Leenbakker en dat is echt nog 10x slechter dan alles van IKEA. Maar mijn man heeft het daarna zo in elkaar gezet dat het never nooit niet meer uit elkaar kan vallen.

Je kan gewoon niet in iemands portemonnee kijken. Mensen willen steeds beslissen wat iemand moet accepteren, maar je staat niet in iemands schoenen.

En het is soms ook hoe de communicatie gaat of je iemand het dan gunt om het voor minder te doen. Wij waren een jong gezin, alles was op maat en goede kwaliteit toen de nieuwe huurster met ouders kwam. Pa met een hele dikke auto en vreselijk arrogant.
Wij vroegen ook iets van 500 euro voor alles; laminaat, op maat gemaakte gordijnen, koelkast en elektrische kookplaat en wat planken in de keuken. Was net geen jaar oud.
Die man deed zo naar dat wij alles eruit hebben gehaald en los verkocht en weg gegeven.

Ze vonden alles super mooi en netjes, dus dat was het niet. En ze waren ook sowieso 3x zoveel kwijt nu om alles nieuw te gaan kopen. Hij zag mij met een klein kindje en had het ons ook kunnen gunnen. Werkt echt 2 kanten op.

En wij geven echt heel makkelijk weg, maar het werd op die manier wel even een ander verhaal.

En over hoe de waard is.........Toen onze zoon klein was, heb ik heel vaak speelgoed weggegeven in de buurt aan mensen. Soms denk je, mooi, is goed terecht gekomen. Maar heb ook weleens mezelf afgevraagd of ik het niet beter aan iemand anders had kunnen geven......

De slechte verpesten het voor de goede. Maar door ervaring ga je wel wat meer nadenken voor je iets doet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:11

Fortitude schreef:

Is verder niks mis mee, maar je gaat toch geen 600 euro betalen voor laminaat van 2 jaar oud en wat, gezien de prijs, niet een van de betere kwaliteit laminaat vloer van Ikea is, want voor 9 euro per m2 krijg je echt geen topkwaliteit.
300 euro is gewoon heel erg schappelijk dan. Gaat niet om laminaat van tegen de 40 euro per m2 die er ook nog maar net een paar maanden in ligt.
Dat is waar zo'n beetje iedereen over valt. Het is imo het onderste uit de kan proberen te halen ipv er voor beide partijen er een win-win situatie van te maken.

Isabelle_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:30

Wat ik me dan afvraag.

Je zusje wil niet nog meer werk en kan het geld van de vloer goed gebruiken. En jullie willen nu voor een verschil van € 200,- een berg werk op je hals halen waarbij jij 60 m2 en je ouders de rest van het laminaat overnemen. Hopelijk hebben jullie dan genoeg om alles dicht te leggen gezien er waarschijnlijk wel wat sneuvelt tijdens het eruit halen en bij het opnieuw leggen heb je ook snij/zaag afval.

Maar gaan jullie dan die € 600,- betalen die het volgens jullie eigenlijk waard is? of € 500,- wat jullie als tegenbod willen neerleggen of € 300,- wat de nieuwe huurder nu biedt?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:04

Als ze akkoord gaat heeft ze 300 euro.

Als ze eruit haalt en doorverkoopt heeft ze werk+??? euro.

Als ze eruit haalt en onverkoopbaar heeft ze werk+niets.

Die keuzes zijn er, tussen niets en ??? (Wat de gek ervoor geeft)

Dus doe een bod en help eruit halen als jij of iemand anders het kan gebruiken.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:32

wij gaan einde vd maand verhuizen en hebben juist gezegd.. we laten alles achter.. ik moet er niet aan denken om in dit huis nog al mijn vloeren en raamdecoratie eruit te moeten halen...de volgende eigenaars zijn er superblij mee en vorige week heb ik ze gebeld of ze de kledingkasten ( van Ikea dus eens in elkaar is nooit meer ut elkaar type) ook willen hebben... ze vroeg wat ze ervoor moest betalen en ik heb gezegd..wat je het waard vind.. kreeg ik 150 euro... ik was al blij met niets... nu heb ik mss makkelijk praten ik kan niet in ieder zijn portemonnee kijken maar wil er wel mee zeggen.. denk even goed bij jezelf na wat je het waard vind om al het werk te moeten doen.....ik besloot in mijn geval ervoor om mss 300 euro te laten liggen maar geen stress en dagen werk te hebben......

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:42

En Haarbal, ben je nog steeds zo boos en verontwaardigd? Of heb je het inmiddels wat kunnen relativeren? Zie je het nog zitten om het allemaal te verwijderen en opnieuw te leggen en je zus 600 euro te betalen? Hoe staan je ouders er zelf in? En je zus inmiddels?