Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mariska_28 schreef:Even vraagje, misschien weten mensen hier het..
Wij hebben een 5,5 m rond zwembad van intex, met gewoon chloor tabletten. Nu wil ik over op iets dat minder bewerkelijk is, heb de halve zomer zitten kloten met ph en chloor levels.
Nu zit ik te kijken naar een zout systeem, maar lees dat er ook zandfilters zijn?
Wat is het makkelijkste bij een ruim 24000 liter zwembad?

_Lorette_ schreef:Krijg meteen koopstress, want ik wil ook een badje als we verplicht thuis moeten blijven.
Welke spullen moet je erbij kopen om het water een beetje fatsoenlijk te houden? Ik zie dat een zandfilterpomp meer kost dan het zwembad zelf. Is dit wel een must? En hoeveel chloor en teststrips zou je moeten kopen om er twee maanden plezier van te hebben?
Paardenfan25 schreef:Hier ook zwembad opgezet. Net even naar Welkoop gegaan voor afdekzeil. Was lekker rustig op maandag.
Men gaf aan dat de kans groot is dat er in de zomer geen zwembadspullen meer aangeleverd worden. Veel mensen gaan niet op vakantie en kopen een zwembad of zetten er een op. Veel spullen komen uit China en worden niet meer geleverd. Heb dus wat extra chloor en ph gekocht. Het viel mij al op dat levertijden heel lang zijn. Vandaar maar even bezoek aan Welkoop. Bepaalde afdekzeilen zijn echt niet meer verkrijgbaar. Heb nu maar groot stuk gewoon stevig zeil meegenomen
crazycactus schreef:tjiftjaf schreef:Wat hebben jullie onder het zwembad liggen? Rubber tegels? Ik vind ze erg prijzig. Iemand een idee om wat anders, lees minder duur, wat er onder het zwembad kan ipv die tegels?
Heb je al bij de action gekeken? Die zijn niet zo duur.