Opzetzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop
Amazone

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:16

Zo'n zeil met noppen is vooral fijn om 's avonds niet te veel warmte te verliezen maar echt verwarmen doet het niet is onze ervaring. Al is het bad van mijn ouders wel groot, dus wellicht dat het met een kleiner bad wel een paar graden scheelt.

Ik weet niet hoe handig jullie zijn? Je zou ook zelf iets kunnen fabriceren natuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:20

Mijn zwembad is nu al 15 graden zonder dat ik daar verwarming voor gebruik. Dat noppenzeil vind ik ook niks, want waar laat je het als het nat is en dan zit het weer helemaal onder het mos/gras.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:24

Wij hebben een Bestway opzet zwembad van 200x400x120cm en bevalt super. Hebben er wel een grote Intex zandpomp bijgekocht omdat de meegeleverde filterpomp het evht niet trok. Die moesten we iedere 2 weken vervangen anders a 4 euro per stuk. Hebben er een zeil bij gekocht maar niet eentje die warmte vasthoud, vind het juist wel verfrissend als het water lekker koel is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:31

Dat vind ik ook.

Helemaal met die hittegolven van de laatste jaren.
En juist dan gebruiken wij het zwembad.

Als het weer minder is, dan gaat er bij ons niemand badderen.

Mariska_28
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:38

Even vraagje, misschien weten mensen hier het..
Wij hebben een 5,5 m rond zwembad van intex, met gewoon chloor tabletten. Nu wil ik over op iets dat minder bewerkelijk is, heb de halve zomer zitten kloten met ph en chloor levels.
Nu zit ik te kijken naar een zout systeem, maar lees dat er ook zandfilters zijn?
Wat is het makkelijkste bij een ruim 24000 liter zwembad?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:46

Mariska_28 schreef:
Even vraagje, misschien weten mensen hier het..
Wij hebben een 5,5 m rond zwembad van intex, met gewoon chloor tabletten. Nu wil ik over op iets dat minder bewerkelijk is, heb de halve zomer zitten kloten met ph en chloor levels.
Nu zit ik te kijken naar een zout systeem, maar lees dat er ook zandfilters zijn?
Wat is het makkelijkste bij een ruim 24000 liter zwembad?

Een zandfilter is wat anders dan een zout systeem, maar als je een zoutsysteem aanschaft dan moet je wel een zandfilter.

Zelf gooi ik er een keer per week chloorshock in en anti-alg. Dat laatste is nog belangrijker dan chloor om je bad helder te houden heb ik gemerkt.
Heb overigens wel 'n zandfilter.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:55

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:10

tjiftjaf schreef:
Iemand ervaring met het zwembad in de link.
https://www.thystoys.nl/exit-wood-zwemb ... 62146.html

Ik zou echt voor minimaal 1 meter hoog gaan anders kun je er niet lekker in zwemmen. Overkapping vind ik echt spuuglelijk. Koop er een goed schepnet bij voor de blaadjes en een goeie filterpomp.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:12

Mij lijkt zo’n overkapping juist ideaal. Ik heb veel berken rond mijn huis dus ik blijf scheppen ‘s zomers. Een zwembad heb ik al anders had ik deze wel interessant gevonden. Ik ga binnenkort een sunny tent kopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:12

Ik heb ook veel berken maar het oog wil ook wat.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:19

Ieder z’n ding ik word gek van al die zaadjes, hele bergen haal ik er uit.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:30

Wij willen een groter zwembad.
Wij hebben nu rechthoekig.
Kun je in rond beter zwemmen ,het is voor de kinderen.
Wat vinden jullie de voor en nadelen van rond en rechthoekig.
En wie heeft er ervaring met de exit overkapping

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:48

Ik vind rond gewoon gezelliger in mijn tuin. En ik heb er bamboematten omheen en allerlei leuke beach bordjes aan opgehangen en solarfakkels omheen staan.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:49

Een rechthoek is makkelijker zwemmen maar in een rond bad gaat dat ook prima. Maar je moet dus wel meer sturen of je moet ipv rondjes zwemmen de doorsnede pakken. Als kind hebben wij altijd heerlijk kunnen spelen in een rond bad

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:22

Hier ook zwembad opgezet. Net even naar Welkoop gegaan voor afdekzeil. Was lekker rustig op maandag.
Men gaf aan dat de kans groot is dat er in de zomer geen zwembadspullen meer aangeleverd worden. Veel mensen gaan niet op vakantie en kopen een zwembad of zetten er een op. Veel spullen komen uit China en worden niet meer geleverd. Heb dus wat extra chloor en ph gekocht. Het viel mij al op dat levertijden heel lang zijn. Vandaar maar even bezoek aan Welkoop. Bepaalde afdekzeilen zijn echt niet meer verkrijgbaar. Heb nu maar groot stuk gewoon stevig zeil meegenomen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:28

Oh goed punt, beetje zwembadonderhoud inslaan dus..

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:31

miccamaaike schreef:
Oh goed punt, beetje zwembadonderhoud inslaan dus..

Dat is wat die jongen mij vertelde, haha

Ik zou niet gelijk 10.000 chloortabletten hamsteren. Ik heb wat extra meegenomen en kijk als het echt warm wordt ff naar de winkelvoorraad op internet. Kan ik altijd bijhalen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:38

Krijg meteen koopstress, want ik wil ook een badje als we verplicht thuis moeten blijven. :+

Welke spullen moet je erbij kopen om het water een beetje fatsoenlijk te houden? Ik zie dat een zandfilterpomp meer kost dan het zwembad zelf. Is dit wel een must? En hoeveel chloor en teststrips zou je moeten kopen om er twee maanden plezier van te hebben?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:50

_Lorette_ schreef:
Krijg meteen koopstress, want ik wil ook een badje als we verplicht thuis moeten blijven. :+

Welke spullen moet je erbij kopen om het water een beetje fatsoenlijk te houden? Ik zie dat een zandfilterpomp meer kost dan het zwembad zelf. Is dit wel een must? En hoeveel chloor en teststrips zou je moeten kopen om er twee maanden plezier van te hebben?

Zand/glas filter bij de cranenbroek rond de 100€ verdiend zich snel terug geen losse filters nodig hoeft maar een paar uur aan (ligt aan hoeveel m3 water)
Zn klein pompje kost 30/40€ filters moet je echt vaak vervangen elke 2/3 weken en moet in verhouding veel meer aan staan
Buiten dat filtert zn klein ding vaak lokaal omdat hij weinig kracht heeft om het water rond te pompen door t hele bad dat kan een zand/glas filter pomp wel
Ik heb daardoor ook nooit geen alg of weet ik het
Buiten dat overleven die het ook geen jaren vaak dichten ze uit eindelijk niet meer helemaal waardoor hij lekt

Ik ben blij met onze filter weinig onderhoud een zak glasdelen kost 10€ zoiets en doe je 2j mee ligt n beetje aan hoe groot je filter is natuurlijk en hoe lang je bad op staat
Ik vervang het glas bij het opzetten (vorige week)

Hoeveelheid chloor geen idee ligt aan je bad en aan nog veel andere factoren zoals weer zonnig onweer enz ph - en + gebruik ik amper

Ik test om de dag het water ongeveer
Of als ik merk dat de kwaliteit niet goed is (brandende ogen chloor lucht enz)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:55

Na schade en schande wijs geworden heb ik een iets grotere pomp los gekocht bij de Craenenbroek voor zwembad 366 doorsnede. Bijgeleverde pomp ging snel stuk. Sinds wij een chloortablet in pomp doen blijft het water stuk schoner. En bij warm weer wat anti alg erin. Ik ben niet zo van het meten, maar ging vorig jaar best goed op gevoel. En we vissen het vuil eruit met schepnet en kinderen moeten eerst met voeten in teil voordat ze erin gaan, scheelt zand

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:16

Wat hebben jullie onder het zwembad liggen? Rubber tegels? Ik vind ze erg prijzig. Iemand een idee om wat anders, lees minder duur, wat er onder het zwembad kan ipv die tegels?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:46

tjiftjaf schreef:
Wat hebben jullie onder het zwembad liggen? Rubber tegels? Ik vind ze erg prijzig. Iemand een idee om wat anders, lees minder duur, wat er onder het zwembad kan ipv die tegels?

Heb je al bij de action gekeken? Die zijn niet zo duur.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:09

Paardenfan25 schreef:
Hier ook zwembad opgezet. Net even naar Welkoop gegaan voor afdekzeil. Was lekker rustig op maandag.
Men gaf aan dat de kans groot is dat er in de zomer geen zwembadspullen meer aangeleverd worden. Veel mensen gaan niet op vakantie en kopen een zwembad of zetten er een op. Veel spullen komen uit China en worden niet meer geleverd. Heb dus wat extra chloor en ph gekocht. Het viel mij al op dat levertijden heel lang zijn. Vandaar maar even bezoek aan Welkoop. Bepaalde afdekzeilen zijn echt niet meer verkrijgbaar. Heb nu maar groot stuk gewoon stevig zeil meegenomen

Oeh, wij wilden dit jaar ook voor een groter zwembad in de tuin gaan. Moeten we dus snel een knoop doorhakken... :oo

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:13

crazycactus schreef:
tjiftjaf schreef:

Heb je al bij de action gekeken? Die zijn niet zo duur.

Ik kan ze niet vinden op de site? :roll:

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:28

Ik ook niet, maar ik zag ze van de week in de winkel liggen.