[VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 20:08

Ja, gelukkig wel! Ik zou het liefst elk weekend richting Zeeland gaan, maar helaas moet ik vaak werken op zaterdag. En dan is het fijn om toch al íets te kunnen doen :D

Zodra we echt flink aan de slag kunnen wil ik ook alles op video gaan vastleggen en op Youtube plaatsen. Niet zo zeer vloggen, maar een wat meer cinematisch verslag / documentaire van onze weg naar het leven aan boord.
Dus ik ben nu bezig met het verzinnen van een naam en een logo :)) Nog een lange weg te gaan haha, maar de eerste ideeën zijn er al.
Tips en ideeën zijn welkom :D
Afbeelding

Afbeelding

:+

Yavanna

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:11

Je hebt m!! Wauw, wat een fijn compact ding... nog geschrokken van de bijkomende kosten? En zo chique in de flightcase.. Nu weet ik zeker dat ik er ook voor zoeen ga.. Maar as I said, eerst de oude verkopen... :D
Duim mee met je dat een van de 2 jullie boot koopt.. Je mag de andere wel naar ons doorsturen hoor... :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 22:25

Ik heb de factuur voor de bijkomende kosten nog niet binnen, dus dat is nog een verrassing :=
De flightcase is wel echt heel fijn en super stevig. Hij kan zelfs plat gelegd worden. Ideaal!

Haha ik zal een goed woordje voor je doen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 19:20

Eindelijk weer een mooie stap vooruit; we hebben vandaag het verkoopcontract getekend voor de oude boot :D Die is dus officieel verkocht, en nu kunnen we thuis ons rommelhok leeghalen en ons volledig gaan richten op de nieuwe boot :D

Afgelopen weekend zijn we nog in Zeeland geweest. Maar we hebben vooral wat kleine klusjes afgerond.
Als het goed is gaan we op korte termijn beginnen met wat sloopwerk :D
We hebben inmiddels wel de eerste gordijntjes hangen. Ze moeten nog een beetje in vorm vallen, maar voorlopig werkt het al perfect tegen de zon en warmte.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:25

Ah leuk met dat blije hoofd erbij!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:25

Ziet er al erg gezellig uit.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:19

Ik volg. Heb helemaal niets met watersport en/of boten, schepen of hoe ze ook heten, maar vind het wel heel leuk om te zien wat jullie hiervan maken. Fijn dat je oude schuitje verkocht is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:50

Ik reageer niet bij elke update maar blijf vooral posten :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:41

goed bezig! Gaat steeds leuker worden zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 12:08

Bedankt allemaal!

Ik ben nu druk bezig met het opknappen van het hout voor de raamomlijsting.

De sigarettenlucht is nog steeds niet weg helaas, dus heb ik deze week een ionisator gekocht. Dat schijnt vergelijkbaar te zijn met zo'n ozonbehandeling die ze wel eens bij auto's doen. Maar dit apparaat kan gewoon lange tijd aan blijven staan en zou de lucht moeten reinigen en geurtjes moeten weghalen. Ik ben erg benieuwd!
De rooklucht is gelukkig wel al een heel stuk minder geworden.
Wat nog niet minder wordt is de lucht van de kapotte wc := Hoewel we er al heel wat liters doorheen hebben gespoeld lijkt het toch alsof er nog ergens vuil vast zit.. wellicht in de pomp of de leidingen, dus dat moeten we binnenkort eens helemaal open gaan maken en alles vervangen.
Leuke klus :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:13

Dat is mannenwerk zeg ik :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 13:30

Precies :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:54

Hebben wij ook eens gehad. Yuk wat vies.

Maar dat is inderdaad het moment om al je feministische principes opzij te zetten.
Dat is gewoon mannenwerk :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:21

Haha. Ik ben niet te beroerd om zoiets zelf te doen hoor, maar als de man er in tuint als je zegt dat het mannenwerk is en zich graag opwerpt tot redder: dan ga ik wel de keuken in om een lekker maaltje te maken als beloning voor het harde werk _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:00

pmarena schreef:
Haha. Ik ben niet te beroerd om zoiets zelf te doen hoor, maar als de man er in tuint als je zegt dat het mannenwerk is en zich graag opwerpt tot redder: dan ga ik wel de keuken in om een lekker maaltje te maken als beloning voor het harde werk _O-

Ik ben precies zo :D Ik ben best handig maar laat zware klussen graag over aan de man die zich als redden voor mijn voeten werpt om het op te lossen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:02

Dat voedt ook een beetje de natuurlijke behoeftes van een man hè, eigenlijk doen we het gewoon voor hèn :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 13:57

Hahaha erg herkenbaar ja :D
Ik ben helemaal niet vies van hard werken en smerige klusjes, en de elektra enzo vind ik geweldig om zelf te doen, maar er zijn uitzonderingen die ik graag door schuif :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:51

Elektra is leuk :j Ik heb nog wel eens een paar dozijn distributiekasten in elkaar gezet voor de klimaatbeheersing van kippen- / varkens- / koeienstallen, echt bijzonder leuk al die schematische tekeningen omzetten en de juiste blokjes en dingetjes een plekje geven in de kast en met draadjes op de juiste manier te verbinden en door te lussen *\o/*

Een berg werk (in een dag red je 1 kast niet) maar echt heel leuk om alles er op / in / aan te maken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:26

En Annemiek, hoe staan de vorderingen? Ben wel benieuwd...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:39

Ik vind dit zo'n leuk topic :D Zelf als tiener besmet geraakt met het zeilvirus door de ouders van mijn toenmalige vriendje :+ Helaas ben ik zo zeeziek als de pest, en daar kwam ik achter toen we met het schip via Frankrijk in drie weken naar Cornwall voeren :') Alsnog vind ik het heerlijk, en zou graag weer eens willen zeilen. Dit keer onder invloed van voldoende reistabletjes :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 15:57

De afgelopen maand heb ik het enorm druk gehad met mijn werk. We zijn dan ook niet meer aan boord geweest, maar ik heb wel thuis nog kunnen klussen.
Zaterdag gaan we eindelijk weer die kant op *\o/*

Minimus, leuk dat je ook mee leest, en dat je ook graag zeilt!
Zeeziek zijn is echt vreselijk :+ Ik heb een keer wat last gehad toen we op de Noordzee zaten, in ons kleine bootje, met golven van 2 meter.. en ik stond binnen te koken :+ Dat laatste was stom van me, ik werd meteen afgestraft :') Een kom eten met flink wat gember erdoor hielp érg goed. Oude truc van de Chinezen, dus mocht je ooit weer zeeziek worden.. wie weet helpt het voor jou ook :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:05

Oh wat naar, ja het is echt vreselijk want je komt er ook niet zo snel vanaf ofzo :+ Ik ga de gembertruc onthouden! Het schip waar we mee voeren was 15 meter en lag eigenlijk heel stabiel. Zelfs de zee was stabiel :+ Ik ben gewoon een watje, want van karten wordt ik ook 'zeeziek' :') Op de ferry naar Dover dus weer nergens last van gehad.. :)) Hopelijk kan ik ergens een keer een weekendje zeilen, lijkt me heerlijk weer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 16:28

Bokt meeting op onze boot! :D *\o/*

Wel pas al ie een beetje toonbaar is (en ruikt) :')

Haha ja, zeeziek is een raar iets.. Ik werd vroeger autoziek, echt heel erg.. maar op het veer bij Calais inderdaad weer nergens last van.. En op de kermis kon ik ook alles aan :=

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:59

Boktmeeting op jullie boot *\o/* I'm so in haha!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:08

Wat een gaaf project :oo Blijf het zeker volgen super gaaf om te zien!!