verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:23

Een schoorsteen haal je idd niet zo maar even weg, maar als hij in de badkamer staat kun je er misschien wel een leuke nis/inbouwkast van maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 14:24

nee beneden zat er vroeger het fornuis aan vast en loopt die in een punt omhoog . Waarschijnlijk komt daar de toilet tegenoaan, ik zal eens een foto maken hoe het er beneden uitziet

verdorie, mijn auto moet naar de garage, de koppeling is kapot |( . Net de enige auto waarmee ik aanhanger en trailer kan trekken en waarmee ik dagelijks al spullen verhuisde omdat het een station is. in de andere auto past niks. Hoop extra onkosten en onhandig nu

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:28

Wat is er kapot aan je koppeling??
Ik heb nl vroeger eens een auto gehad en daar 'zakte de koppeling door de vloer'. De garage heeft er toen een paar stevige klappen met een hamer onder gegeven en toen deed ie het weer als vanouds :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 14:35

Slipt door, hoge toeren en komt niet vooruit, zeker met de aanhanger.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:37

Dan is er duidelijk iets anders aan de hand, kostbare reparatie vrees ik ;(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:50

Zoiets heb ik ook gehad. Kan van alles zijn.
Bij mij was er een pinnetje afgebroken van een tientje dus het kan ook meevallen :(:) ik stond overigens midden op een afslag stil 8)7

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 16:31

Mijn man is ook auto klusser en doe zei koppeling kapot. Hij heeft alleen geen tijd nu een Nog geen loods om dat te vervangen.zoiets is niet goedkoop helaas. IK hoop natuurlijk dat het iets anders is wat minder geld kost.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:23

Je hebt een Pb.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:53

Stille meelezer hier.

Zag in de vlog van Miljuschka Witzenhausen dat ze een mannetje had die kozijn helemaal ging namaken. Mocht het originele kozijn er niet uit komen, kan je ook nog naar zoiets zoeken. Zal alleen wel wat kosten denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 19:31

Fee_ schreef:
Stille meelezer hier.

Zag in de vlog van Miljuschka Witzenhausen dat ze een mannetje had die kozijn helemaal ging namaken. Mocht het originele kozijn er niet uit komen, kan je ook nog naar zoiets zoeken. Zal alleen wel wat kosten denk ik.

Net gekeken voor een kozijn bij Gamma maar de maten die ik moet hebben hebben ze niet, die zijn 70 jaar oud en niet standaard, deur is 82.5 breed en 3.5 cm dik, smaller dan de "nieuwe" deuren
Nu maar duimen dat het originele kozijn te redden en verplaatsen is

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 19:44

In de woonkamer een deur erbij gemaakt en een deur dichtgemaakt, het originele kozijn is eruit. Morgen proberen om het erin te zetten.
Rechts wordt badkamer en links is de gang. Daar zit de stuc blijkbaar over het behang heem dus grote kans dat dat eraf moet omdat het loszit.

Op deze plek zat oorspronkelijk ook dzelfde deur en na 30 jaar is die weer opengemaakt en bijna terug op zijn plek
Zelfs de dorpel zaterdag nog in.
Afbeelding

Afbeelding

Voorstrijk is ook klaar

Afbeelding

En mijn man is verder gegaan aan de stroom en ik heb ook buiten nog flink wat verstopte stoeptegels opgeruimd, gaaspanelen afgemaakt zodat de honden niet weg kunnen en wat zand afgevoerd. Morgen is er weer een klusdag

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:17

Jeetje wat zijn jullie hard aan het werk … grote vorderingen
En wat een leuk klein mini rondje kon je zo door het huis lopen met al die openingen bij elkaar :D

Groet Karin.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 21:50

Maandag gaan wij het beton storten voor de fundering van de aanbouw en wss volgende week vrijdag beginnen met metselen. Dit doet mijn buurjongen die een bouwbedrijf heeft.
Helaas begint hij nu 1.5 wk later dan gepland waardoor de aanbouw nog niet klaar is (ruwbouw zelfs nog niet) zodra wij intrekken. Helaas maar het is niet anders.
Wij graven de fundering uit om kosten te besparen en als de muur klaar is gaat het dak eraf en komt er 1 nieuw groot plat dak op alle 3 de uitbouwen. Nu zijn er al 2 bijgebouwen met beide een eigen pannendak en dat wordt dan 1 geheel met de nieuwe uitbouw. Als dat af is wordt de nieuwe badkamer gerealiseerd en dan zijn wij blut en gaan eerst doorsparen tot de keuken gedaan kan worden.
Wel komt er vermoedelijk een nieuwe hr ketel. De huidige hangt verkeerd en zal verplaatst moeten worden maar is ook al 17 jaar oud en erg groot dus kijken of er evt en mogelijkheid is om die te vervangen. Afwachten of er nog gekke tegenslagen komen en of er nog ergens budget te toveren is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:16

Een ketel van 17 jaar oud vervangen betaald zichzelf terug. Overigens kun je die tegenwoordig ook huren, dat scheelt iig het komplete bedrag in één keer.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:10

Huren is ook handig. Als er iets aan is komen ze binnen 24 uur tijdens het stookseizoen. Kost niks, zit in de huur.

Onze ketel bleek na 9 jaar total loss, scheur in boilervat. Kregen we een nieuwe ketel zonder extra kosten. Gehuurd via Volta en tevreden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:11

Mijn moeder huurt inderdaad ook een ketelen is erg tevreden.

Jullie gaan super hard!
Is het mogelijk de openingen naar de nieuwe aanbouw alvast te maken en deze vervolgens met gipsplaten weer dicht te maken?
Dat scheelt je straks een hoop stof, hebben wij nu ook moet alleen nog afgewerkt worden als het open gaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 01:33

Jeetje, dat gaat snel. Maar denk als je bezig bent en nog sneller wil, dat zelf niet ziet.

Of eventueel naar ene goede 2e hands kijken?? Genoeg aanbod volgens mij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 07:24

Ja voor mijn gevoel ga ik ontzettend traag, maar wij hebben ook een mega krappe deadline. Vandaag als de kinderen naar school zijn verder met de stroom en ik ga deuren en kozijnen schuren, wachten op de grondwerker om te bekijken wat het kost om alle bomen te laten verwijderen en wanneer die kan beginnen zodat ik ook met de wei verder kan.

CV ketel, onbekende wereld voor mij en manlief heeft het te druk om er nu naar te kijken et het klussen en zijn baan.
Ketel huren is dat niet excl plaatsen? Dan zit ik denk ik rond de 25/30 pm en is dat zolang je de ketel huurt of betaal je het zo af, meer leasen. Anders is kopen denk ik wel een stuk voordeliger, rond de 1500 euro heb ik al een ketel en als ik 25 - per maand huur ben ik na 5 jaar ook aan dat bedrag en een ketel gaat wel langer mee dan dat. Maar ik zal het wel overwegen zeker nu het budget al flink geslonken is door mijn de stucadoor en mijn kapotte auto ( die hopelijk vandaag weer gerepareerd is, ik kan nu niks verhuizen en heb geen vervoer en afhankelijk van anderen en voor het beton moet ik 2 aanhangers zand halen)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:59

Als je hele bomen moet verwijderen kun je misschien ook kijken of er bedrijven zijn die in ruil voor het hout de bomen uit komen doen. Weet niet of ze ook struiken doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:45

Als het mooie zware bomen waren wel maar dit zijn voornamelihj nog vrije jonge bomen van voornamelijk vogelpest. Helaas te dik voor mij uit te trekken naar onbruikbaar als hout

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:19

Als het in eerste instantie maar leefbaar is. Wij hebben dit huis gestript en hebben later toch de wanden anders gedaan en vorig jaar pas de kozijnen en deuren. We hebben hier zelfs gewoond zonder keuken, maar aten elke dag bij mn moeder toen en moesten hier heel snel in, dus eerst badkamer gedaan en slaapkamers de vloer en wanden kaal en geschilderd.

Tuin hebben we 3x verandert en was wel balen. Buren aan beide kanten hadden stuk erbij en vroegen ons dat ook te doen. Daarna een brief dat iedereen dat terug moest geven, dus wij netjes weer terug. Waren we achteraf de enige.

Huis was ook enorm smerig, maar wij kwamen uit Drenthe en woonden tijdelijk bij familie waar de honden en kat niet mochten. Die zaten bij mn moeder en ik wilde dat zo kort mogelijk.
Onze spullen opgeslagen, dus die verhuis je 2x en de paarden gingen ook door. Echt, soms denk je hoe hebben we dat gedaan???
Maar we gaan het straks nog eens doen, verhuizen, hahaha

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:20

Dat begint op te schieten! harde werkers.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 20:30

Ik zou zelf geen moeite hebben om in een bouwput te wonen voor zolang het nodig is met klussen maar met 2 jonge kinderen waarvan 1 enorm kan reageren wil ik dat absoluut niet.

Mijn auto is nog steeds niet gerepareerd -:(- , daar baal ik ontzettend van aangezien dat juist de trek auto is en ik dagelijks spullen van zolder en de garage al mee wilde verhuizen en ook elke dag een aanhanger met groenafval of puin weg wilde brengen omdat het zoveel is. Ook heb ik bewust voor de duurdere garage gekozen omdat die vrijdag klaar zou zijn. Ik had namelijk nog een koppeling liggen die op deze auto past maar de garage werkt alleen met eigen materiaal, normaal repareert mijn man de auto maar die heeft het te druk en mijn neef kon pas in het weekend eraan beginnen. dat wilde ik niet dus dan maar extra betalen dacht ik. Nou mis gedacht dus, nu betaal ik de volle mep en is die pas op vroegst maandag klaar want ze hebben het te druk gehad om eraan te beginnen

Gisteren is de stucadoor op de bovenverdieping begonnen en ik ben gisteren met de motorzaag in de weer geweest. Ik mag de hele taxushaag van de buurman weghalen *\o/* en de kraan kan daar niet goed bij door laaghangende takken dus die heb ik even vakkundig gesnoeid. Doe begint overigens ergens volgende week met het weghalen van alle bomen en struiken die er nog staan

Afbeelding

Het oude kippenhok was niet gesloopt ivm het broedende vogeltje, kijk wat schattig..

Afbeelding <3

vandaag weer goed opgeschoten, de stucadoor hoeft alleen nog de plafonds en de ramen te doen a.s. maandag en dan is hij op de bovenverdieping klaar

Ik ben de gang granol vrij aan het maken, omdat een deur is verplaatst moet ook die muur gestuukt worden en dan wordt het meteen glad. Dit houdt alleen ontzettend op omdat ik het er cm voor cm afgestoken krijg.

De stroomkabel die door de hele tuin kriskras lag op 30 cm diepte eruit gehaald. Ruin 100 meter kabel uitgegraven, mijn rug!

Afbeelding

Het stuk wat uitbouw wordt klinkervrij gemaakt en al 3 aanhangers zand en cement gehaald voor de fundering. Morgen wordt dat uitgraven

deurbeslag voor beneden uitgekozen, boven wil ik die ook maar ik moet ontzettend op het budget passen nu dus dat wordt later gedaan

Afbeelding

Deze week wil ik graag de deuren kaal hebben, Ik ben begonnen met schuren maar ze zijn zo beschadigd en er zit zoveel verf op dat ik nu na 6 uur schuren besloten heb om het eraf te branden. Ik hoop dat er ook tijd is om ze te verven, de radiatoren wil ik allemaal wit spuiten, de stroom in de woonkamer moet worden aangepast ivm de ijzeren leidingen en aanbouw die gaat komen en dsn moeten enkele stopcontacten verplaatst worden en dan komen ze meteen een stuk lager te hangen ( dat mag manlief doen) ik moet beneden enkele muren voorstrijken en laten stuuken, liefste liet ik nog meer muren doen maar het budget laat dat nu niet toe.

ook besloten om een CV te kopen ipv te huren, nu nog offertes afwachten van de plaatsing. Bij huren moest ik namelijk ook zelf de plaatsing betalen en betaalde ik rond de 25/30 euro per maand, nu heb ik voor nog geen 1000- euro een eigen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-05-19 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:05

Voor nog geen €1000? Hoe doe je dat?
Hier in februari een nieuwe CV gehad, mocht ik €2000 voor neertellen...

Je schiet lekker op! Gaaf deurbeslag ook.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 06:31

ik lees ook mee

1000 is wel heel goedkoop...wat is het merk en type.?