Ervaringen elektrisch rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Ervaringen elektrisch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:33

I3 ook proefgereden, maar was toen iets te duur voor ons budget (is alweer paar jaar geleden). Maar inderdaad wel heel leuk. Toen voor Renault Zoë gegaan.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:58

De look van de i3 is niet fantastisch en was voor mij ook aanpassen, maar die binnenkant maakt alles goed. Ik heb trouwens ook die lelijke grijze sticker verwijderd en heb hem helemaal in het zwart, dan valt het uiterlijk goed mee :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:56

Het gaat de Toyota Corolla worden voor mij. :D

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:02

Bagheera_206 schreef:

Wil ik ook.... Maar toch nog zo duur...
Hebben nu ook een Corolla, benzine, bevalt prima maar is ondertussen wel al heel wat jaren oud.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:18

dieseltje schreef:
Bagheera_206 schreef:

Hebben nu ook een Corolla, benzine, bevalt prima maar is ondertussen wel al heel wat jaren oud.

Over een paar jaar zijn ze idd ook te vinden als occasion. +:)+

Hoe oud is jouw huidige Corolla en wat bevalt er zo goed/slecht aan?

Ik rijd nu een 12 jaar oude Volvo C30 met bijna 270K op de teller. Helaas zijn de hybrides van Volvo echt onbetaalbaar en heeft Toyota op dit moment de meeste ervaring met hybride auto's denk ik. :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:11

wij zijn ook een beetje aan het rondkijken naar een andere auto, ik zou best voor een elektrische willen gaan, maar wat ik mooi vind past niet in het budget (looooove de Nissan Leaf). Heb nu een Peugeot cabrio die best veel zuipt, wil nu een echt zuinige auto. Deze gaat vooral voor de korte ritjes gebruikt worden. Nou zag ik de Citroen C-Zero, best een geinig koekblik, maar dan zie ik die Ieniemienie bandjes.....

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:39

Bagheera_206 schreef:

Ik rijd nu een 12 jaar oude Volvo C30 met bijna 270K op de teller. Helaas zijn de hybrides van Volvo echt onbetaalbaar en heeft Toyota op dit moment de meeste ervaring met hybride auto's denk ik. :=

Onze Corolla is van 2005, alles zit erop en eraan en rijdt heel fijn. We hebben een station, dus veel ruimte. Sterkte auto, weinig mankementen gehad.
Als we een andere auto zouden kopen wil mijn man graag hybride. Ik wil graag Toyota... Op dit moment zijn de opties beperkt en niet iedere Toyota is even mooi/handig/geschikt voor ons.
Een nieuwe kunnen we echt niet betalen en wil best nog een tijd wachten, maar dan moet onze Corolla het ook nog zo lang vol houden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:47

Ik ga voor de hatchback en niet voor de touring sports hoor. := Ik ga voor de zuinige 1.8 ipv de 2.0 Power Hybrid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:33

Hopelijk komt de verso ook hybride. Zo lekker met de kinderen

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:01

Ik ben wezen kijken voor een Smart Forfour. Wat een geniaal ding _/-\o_
Heerlijk klein autootje, wél plek voor mn zoon, 4 deuren, cruise control, awesome kleuren en toch de luxe van een Mercedes. Ik ga vrijdag proefrijden. Ben heel benieuwd of het ook lekker rijd.

Het is wel een klein leuk autootje voor erbij. En niet meteen belachelijk duur. Iemand ervaring met de Smart Electric?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:12

Bagheera_206 schreef:
dieseltje schreef:

Over een paar jaar zijn ze idd ook te vinden als occasion. +:)+

12 jaar? Joh, dan komt ie net gekeken.

https://link.marktplaats.nl/m1379191532

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:33

Manlief had vandaag op zn werk een lezing over waterstof. Hyundai heeft al een waterstof auto. Beeeeetje duur :(
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexo
meer merken hebben ze, maar voorlopig onbetaalbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:42

Kinke schreef:
Manlief had vandaag op zn werk een lezing over waterstof. Hyundai heeft al een waterstof auto. Beeeeetje duur :(
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexo
meer merken hebben ze, maar voorlopig onbetaalbaar.

Jaja, geen uitstoot......

Waar maken we op dit moment nog waterstof van? Juist, aardgas.......

Maar nog los daarvan; de technologie is al ouder dan ik ben, daarom niet slecht, maar als de infrastructuur er niet bij is, tja......

Of wacht, krijg je er een waterstofgenerator bij, die je op je zonnepanelen aan kunt sluiten?? :)*
Kijk, DAN zouden we het over een serieuze revolutie hebben!!

wat niet hetzelfde is als dat het in de nabije toekomst een stuk gewoner wordt........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:43

Wij hebben de knoop doorgehakt en een Model3 gaat het worden :D is het al november?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:52

ikke, waterstof wordt op 3 manieren gemaakt: waterstof van aardgas "grijze waterstof", "blauwe waterstof" wordt ook gemaakt van aardgas maar met afgevangen co2 welke wordt opgeslagen en "groene waterstof" wordt gemaakt van duurzame energie.
Voor je alleen 'groene' waterstof kunt gebruiken zul je eerst de 2 andere varianten nodig hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:00

Kinke schreef:
ikke, waterstof wordt op 3 manieren gemaakt: waterstof van aardgas "grijze waterstof", "blauwe waterstof" wordt ook gemaakt van aardgas maar met afgevangen co2 welke wordt opgeslagen en "groene waterstof" wordt gemaakt van duurzame energie.
Voor je alleen 'groene' waterstof kunt gebruiken zul je eerst de 2 andere varianten nodig hebben.

Nee, je kunt gewoon waterstof maken uit je eigen zonnepaneeltjes. Dat natuurkunde-trucje is al bijna zo oud als de elektriciteitsleer.
Punt is dat daarna het "feest" begint om die waterstof te beheersen. In de basis ook niet lastig maar vooralsnog toch net te ingewikkeld om gewoon in een hoekje van je garage te doen.

Dat afvangen van CO2 is natuurlijk regelrechte volksverlakkerij.
Als je dat dan doet om die CO2 vervolgens aan tuinders te leveren voor de groei van hun plantjes, dan doe je er nog iets nuttigs mee, maar die marketing-zet zijn ze "vergeten"; niet onwaarschijnlijk omdat het helemaal niet zo werkt......

Maar dit is misschien wel de zet die nodig is om van het geneuzel van de elektrische auto met accu af te zijn en te gaan voor oplossingen die echt hout gaan snijden, ook op de lange termijn, inkl je eigen generatortje in de garage (al zie ik dat nog niet zomaar gebeuren)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:41

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:04

Kinke schreef:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch?

Nee maar het kip-en-ei-verhaal moet ook weer niet te ver uit elkaar komen liggen.

Anders gezegd: ik snap dat Hyundai dit doet maar als de infrastructuur niet snel volgt (omdat er nog heilig gelooft wordt in de accu-drogreden) dan wordt het lastig en dat zou jammer zijn.

Zet je die infrastructuur wel op, dan zullen de andere fabrikanten vrij snel volgen. Ik geloof niet dat er een merk is dat deze techniek niet op de plank heeft liggen, klaar om in de markt gezet te worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:28

Hanafubuki schreef:
Wij hebben de knoop doorgehakt en een Model3 gaat het worden :D is het al november?

Wat gaaf <3 Ik kan me voorstellen dat het nu extra lang wachten is tot November, liefst heb je hem natuurlijk morgen al binnen :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:59

hoe kunnen jullie die Tesla's in vredesnaam betalen :=
Vind het gave auto's maar dan moeten we echt eerst een loterij winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:45

Wij hebben de mazzel dat mijn man een leaseauto heeft :P zelf rij ik een benzine uit 2014, die gaan we pas vervangen als hij op is en doen we ook niet weg nu er elektrisch bijkomt en we die privé gaan rijden. (Huidige leaseauto gaat dan weg)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:46

Kinke schreef:

Volgens mij zijn de meeste Tesla’s lease auto’s.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:50

verootjoo schreef:
Kinke schreef:

Volgens mij zijn de meeste Tesla’s lease auto’s.

Als je, pak weg, 98% "de meeste" vindt, ja, dan heb je gelijk :D

Ik heb eens gekeken voor een tweedehands maar de "winst" van geen wegenbelasting woog niet echt op tegen de aanschafprijs. Zo duur is die oude Volvo nou ook weer niet (85 euro per maand MRB en 100 euro brandstof).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:58

Hier geen lease hoor, maar 'gewoon' tweedehands Tesla's. Lease is me te duur :P.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:04

veerledec schreef:
Hier geen lease hoor, maar 'gewoon' tweedehands Tesla's. Lease is me te duur :P.

Ja, en wie was de eerste eigenaar?