Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:54

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:08

Fluffy, vooral bedoeld voor harde vloeren:
Afbeelding

Motorhead, vooral bedoeld voor tapijt/vloerkleden:
Afbeelding

Bij de absolute zit het fluffy kopstuk én het motorhead kopstuk.
De fluffy heeft alleen het fluffy kopstuk en de motorhead alleen het motorhead kopstuk.

Direct driver clean seat, dit is praktisch gezien de motorhead, dus voor tapijt/vloerkleden, maar dan in het klein:
Afbeelding

De direct diver clean seat kopstuk (en andere accesoires) zit bij alle sets, dus zowel bij de fluffy, de motorhead (van af V8, de V7 motorhead heeft dit kopstuk niet) als de absolute.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 03-04-19 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:12

Dankjewel! Ik vind dat echt niet duidelijk omschreven bij de advertentie. Noemen ze het daar ipv direct driver clean niet gemotoriseerde miniborstel?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:14

DatBenIkNou schreef:
Dankjewel! Ik vind dat echt niet duidelijk omschreven bij de advertentie. Noemen ze het daar ipv direct driver clean niet gemotoriseerde miniborstel?

Ja dat is hetzelfde borsteltje, Nederlandse benaming. :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:21

J0anieke schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ja dat is hetzelfde borsteltje, Nederlandse benaming. :j

Top, dank je voor de uitleg.
Ik heb hem besteld!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:28

Heeft één van jullie ervaring met de accessoires van de V8 absolute en de absolute pro?

Afbeelding
Afbeelding

Ik wilde vandaag met 100€ korting van ING de V8 absolute kopen, maar -:(- korting is vanaf 400€ en V8 absolute is 399€ |o
Dus nu dacht ik de V8 absolute pro te bestellen, die zou dan met korting 30€ duurder zijn...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:36

Van de absolute zijn de bovenste 3 ronddraaiende borstels. Van de grote is er 1 voor harde vloeren en 1 voor tapijt. Dan 1 ronddraaiende kleine borstel. Bij de onderste 2 draait er niets rond. Vooral het onderste borsteltje is zacht en heel handig om bv meubelen stofvrij te maken.
Wat er extra is bij de pro weet ik niet.
Wij hebben de absolute en missen eigenlijk niets...

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:29

Sclimpre schreef:
Van de absolute zijn de bovenste 3 ronddraaiende borstels. Van de grote is er 1 voor harde vloeren en 1 voor tapijt. Dan 1 ronddraaiende kleine borstel. Bij de onderste 2 draait er niets rond. Vooral het onderste borsteltje is zacht en heel handig om bv meubelen stofvrij te maken.
Wat er extra is bij de pro weet ik niet.
Wij hebben de absolute en missen eigenlijk niets...

Ja vooral dat onderste borsteltje bij de absolute leek mij ook fijn!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:30

Ik heb dit bij fluffy erbuiten gekocht. Handig om de auto schoon te maken en te stoffen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:33

ShadowFax schreef:
Heeft één van jullie ervaring met de accessoires van de V8 absolute en de absolute pro?

[ [url=m/O5hEwl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVd5bA.png]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde vandaag met 100€ korting van ING de V8 absolute kopen, maar -:(- korting is vanaf 400€ en V8 absolute is 399€ |o
Dus nu dacht ik de V8 absolute pro te bestellen, die zou dan met korting 30€ duurder zijn...

Volgens mij kan je €50 korting krijgen via de rentepunten op dyson onder de €400.of is dat weer veranderd?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:38

ShadowFax schreef:
Ja vooral dat onderste borsteltje bij de absolute leek mij ook fijn!

Ook heel handig om het keyboard van de computer stofvrij te maken.
Ik vind de V8 een prima ding, batterij is meer dan voldoende, alleen jammer dat het opvangbakje zo klein is. Het is echt een stof-zuiger en niet een allesopraper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:40

Ik had nog van mijn oude gewone Dyson stofzuiger die opzetmondjes. Ik heb een adapter erbij gekocht en ik kan nu al mijn oude borstels op mijn nieuwe V8 gebruiken.
Ik vind die mini turbo borstel wel echt geweldig trouwens.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:35

Ceetje_bokt schreef:
ShadowFax schreef:

[ [url=m/O5hEwl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVd5bA.png]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij kan je €50 korting krijgen via de rentepunten op dyson onder de €400.of is dat weer veranderd?

Ja dat klopt maar ik heb nu punten ingeleverd voor 100€ korting en daarna kwamen pas de voorwaarden |o

Wij hebben al een kruimeldief van dyson, ook met zon mini motor borstel, echt ideaal ding.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:24

Ik heb dit weekend eindelijk de V8 absolute pro besteld. Gister kreeg ik dan eindelijk een berichtje dat DHL vandaag zou langskomen (nota bene met een track&trace code erin maar geen moment bij stil gestaan dat ik daar op kon drukken en dan traject kon volgen 8)7 ) vandaag DHL gemist -:(- ligt Mn dyson nu bij een winkel die van 9-17u open is... huilen, kan ik hm nog niet ophalen. Had me er zo op verheugd :D hoezo je verheugen op een stofzuiger :D heb speciaal al aantal dagen stof en troep laten liggen *D kan niet wachten *\%/*

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:34

Wij hebben sinds kort de V10 Cyclone (?), alhoewel ik m zelf nog niet veel gebruikt hebt is mijn hulp er heel blij mee en zegt dat ie met het speciale tapijtmondstuk echt veel meer rotzooi uit het tapijt haalt dan de vorige zakloze stofzuiger. Ik heb er zelf de auto mee gestofzuigd en dan vond ik m wel zwaar eerlijk gezegd.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:36

Hahaha ShadowFax

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:43

ShadowFax schreef:
Ik heb dit weekend eindelijk de V8 absolute pro besteld. Gister kreeg ik dan eindelijk een berichtje dat DHL vandaag zou langskomen (nota bene met een track&trace code erin maar geen moment bij stil gestaan dat ik daar op kon drukken en dan traject kon volgen 8)7 ) vandaag DHL gemist -:(- ligt Mn dyson nu bij een winkel die van 9-17u open is... huilen, kan ik hm nog niet ophalen. Had me er zo op verheugd :D hoezo je verheugen op een stofzuiger :D heb speciaal al aantal dagen stof en troep laten liggen *D kan niet wachten *\%/*

Haha heel herkenbaar :D Wij hadden onze nieuwe 'snel' gekocht voor we naar vrienden gingen, nou ik kon NIET wachten om naar huis te gaan zodat ik kon gaan stofzuigen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:36

Ik denk er nog steeds over na, maar wordt wel enthousiast van de reacties.

Vraag me alleen ook af of mensen met de andere merken ook zo blij zijn. Die lees ik wel, maar erg weinig.

Wat ik me afvraag;

Hoe en waar legen jullie? Laten jullie stof, zand en haren gewoon los in de bak vallen??
En de randjes? Ik lees over de bank....Daar ben ik ook echt een uur mee bezig. heb wel opzetstuk van Harry met motortje, maar dan kom ik nog niet bij de randen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:41

superpony schreef:
Vraag me alleen ook af of mensen met de andere merken ook zo blij zijn. Die lees ik wel, maar erg weinig.

Veel te weinig! Het is intussen een Dyson promotie topic :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:13

Hier wordt ie rechtstreeks in de kliko geleegd. En er is een speciaal opzetstuk voor de randjes!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:24

superpony schreef:
Ik denk er nog steeds over na, maar wordt wel enthousiast van de reacties.

Wij hebben een Dyson op het werk en deze vervloek ik echt, wat heb ik een hekel aan dat ding _-:( Kan er serieus geen positief woord over zeggen.

Wij hebben thuis sinds kort deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_b ... 99722.html

We hebben egale grijze tegels in huis dus daar zie je alles op. Het is dan ideaal om deze even te pakken. Ook mooi stil en licht, en misschien nog wel het belangrijkste: de zuigmond wipt niet omhoog wanneer je het vloerkleed wil stofzuigen in tegenstelling tot de Dyson. Moet wel bekennen dat ik af en toe nog de gewone stofzuiger pak voor het grotere werk :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:31

_Christina schreef:
Ik zou alle twijfelaars aanraden om eens langs, bijvoorbeeld, Mediamarkt te gaan en te testen hoe de diverse steelstofzuigers in de hand liggen en bewegen. Persoonlijk vond ik de Dysons helemaal niet prettig doordat het gewicht bovenaan de steel zit. Tevens kunnen die niet los staan (wederom doordat ze topzwaar zijn), wat ik persoonlijk een groot minpunt vind.

Goed punt, dit vond ik ook toen ik een tijd terug in de Mediamarkt was, maar gek genoeg hoor je daar niemand over hier?
Vindt niemand de Dysons zwaar in de hand?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:38

_Christina schreef:
superpony schreef:

Veel te weinig! Het is intussen een Dyson promotie topic :')

Haha wij zijn anders echt blij met onze chinees :D

Hij staat permanent bij de cavia’s :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:09

Geen goed topic voor mij, ondanks dat ik een prima stofzuiger heb, toch nieuwsgierig naar draadloos.. Ik woon klein en heb overal laminaat, dus geen groot/duur/luxe ding nodig :+ Maar ik merk wel dat ik nu heel lang wacht met stofzuigen omdat hij bijvoorbeeld weer boven staat.. Heb in de woonkamer standaard een vloerwisser staan die ik dan wel regelmatig ff rondtrek, maar met stofzuigen wacht ik echt tot het echt echt nodig is :') Ik mis daarin ook wel eens de kruimeldief, maar vond dat steeds zonde om die te kopen. Nu zou ik dan een kruimeldief en stofzuiger ineen hebben..

Wat raden jullie aan voor een klein huis met overal laminaat en slechts 1 kat? Ik zie deze als aanrader op Coolblue, leuke prijs! https://www.coolblue.nl/product/804553/ ... 767-1.html

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:28

MartineC1711 schreef:
Goed punt, dit vond ik ook toen ik een tijd terug in de Mediamarkt was, maar gek genoeg hoor je daar niemand over hier?
Vindt niemand de Dysons zwaar in de hand?

Als gewone stofzuiger, dus met de grote mond en steel vind ik het wel meevallen, als kruimeldief vind ik m wel zwaar ja.