Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:13

@Dayanara: welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe woning.
Bij jouw in de buurt zijn er ook vast Facebookgroepen die meubels te koop zetten en dingen gratis weggeven. Kijk daar eens. Hier in de buurt kun je er iig een heel huis voor weinig mee inrichten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:19

Oker geel kan heel mooi zijn inderdaad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kan ook juist geel als accent-kleur gebruiken voor meubels (bijbvoorbeeld een bank of stoel) en dan eventueel een donkere muur-kleur kiezen zoals donkergroen of mus-bruin.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:22

Jes schreef:
Paralian schreef:
@Dubbeldun: Bedankt voor het zoeken! De Ikea is het helaas niet helemaal voor mij en die andere zijn rond, ik wil graag een druppelvorm als het even lukt. Een rond alternatief is inderdaad wel een goed idee. Daar heb ik iets vergelijkbaars gevonden, want rond is ook heel mooi!

@Denise_Storm: Dat zijn exact de tafeltjes die ik als alternatief in mijn hoofd heb <3 Maar als het even lukt wil ik graag druppelvorm.

En deze?
https://www.zeerfraai.nl/woonkamer/linn ... -twee.html

<3 <3

Heb ze naar mijn vriend doorgestuurd en als hij ze ook mooi vindt, bestel ik die <3

@Shanna mijn interieur is okergeel met blauw, grijs en wit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:23

Ik ben gek op oker geel.

Van de voorbeeldfoto's van Shanna vind ik vooral het bovenste interieur een mooie rustige kleurenstelling hebben. Love it :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:51

Mooie voorbeelden Shanna!

De 8m2 van de nieuwe vloer zijn net geleverd. Ik had nog niet de hele oppervlak besteld zodat ik het eerst kan uitproberen voor een dag of 2. Een vloer kan zo verschillen door het licht.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:44

Hoe is het bij jou Shanna? Jullie hadden toch zoveel pech bij de verbouwing? Lek dan etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:04

Ja inderdaad, alles wat tegen kon zitten zat tegen en we zijn nog lang niet klaar.. Lekkage lijkt wel opgelost, al moet ik zeggen dat we nog geen echte hoosbui hebben gehad dus ik houdt mn hart vast voor wanneer dat gebeurd.

We hebben inmiddels wel in grote lijnen de verbouwing gehad, keuken is vernieuwd en verbouwd maar nog niet helemaal klaar, zelfde gaat op voor de badkamer en toillet. We zijn nu bij de trappen en hal/ overlopen aangekomen. Dan moeten we dat nog schilderen allemaal, vloeren leggen in hal en overlopen, heel wat kozijnen moeten nog gedaan, alle deuren moeten nog vervangen. Alle plinten moeten nog geschilderd en geplaatst worden, we hoeven ons voorlopig niet te vervelen! En als dat klaar is kunnen we aan de inrichting gaan beginnen, lampen uitkiezen (drama want we vinden niks mooi), raambekleding, interieur zelf eens onder de loep nemen e.d.. :Y)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:13

Mosterdgeel dat naar oker neigt heeft mijn voorkeur. Echt fel okergeel is mij soms net iets te {:}

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:44

De keuken vanuit de vide:

Afbeelding

De woonkamer:

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:09

Wat denken jullie? We hebben een ander huis op het oog. Zo'n jaren 30 woning met een smalle woonkamer, doorlopend naar de eetruimte. Dus lang smal huis. Oude details, glas in lood etc.
We willen heel graag een gietvloer en van die tussendeuren van zwart staal met glas. Zou dat industriële passen in zo'n soort huis?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:15

@Slieke, wat een prachtige stijl, veel grijs maar toch wel heel warm door het hout, heel mooi.

@Majabeestje, ik denk dat de deuren wel mooi gaan passen, glas in lood is natuurlijk ook staal met glas dus dat past mooi bij elkaar. De gietvloer is denk ik net te veel van het goede, maar uiteindelijk moeten jullie er wonen dus als jullie dat mooi vinden wie zijn wij om te zeggen dat het wel of niet kan.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:34

Zo`n gietvloer kan denk ik ook wel, maar dan wordt de aankleding wel heel belangrijk.
Een betonlookvloer met vegen of in elk geval beweging er in lijkt me overigens wel gaaf. Zo`n geleefde look.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:47

[quote="DemDeempel"]@Slieke, wat een prachtige stijl, veel grijs maar toch wel heel warm door het hout, heel mooi.

Dank je wel DemDeempel! :o

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:07

Wow Slieke, echt heel mooi. Super die haard ook!
Heeft de bruine kleur op de muren ook een naam? (Hard op zoek naar verfinspiratie hier :D )

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:14

Jezzi schreef:
Zijn er hier dames met een ronde eettafel? Vind het prachtig staan, maar ben benieuwd hoe het in dagelijks gebruik bevalt :-)

Ik kom even binnenvallen, wij hebben ook een ronde eettafel. Deze staat nu nog in ons huidige huis, maar volgend jaar gaan we verhuizen en hebben we een andere eettafel gekocht. We hebben bewust voor een ronde eettafel gekozen omdat het een niet al te groot huis is.
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:24

Ik meld me ook even. Ik lees sinds een tijdje mee en vind het heel leuk om ieders interieur zo te zien.
Wij hebben 2,5 jaar geleden in ons nieuwe huis alle muren heel veilig met RAL 9010 geverfd om eerst maar eens te kijken wat we überhaupt wilden qua styling. Langzaam maar zeker kwam er in de diverse kamers meer kleur op de muur. De slaapkamermuren zijn taupe aangekleed met wit en natuurtinten, de werkkamer is blauw (Denim drift) aangekleed met zwartbruin en okergeel en sindskort hebben we ook een kleurtje op de muren in de woonkamer: warm groen en klei. Het is wel even wennen omdat het een stukje donkerder is maar het is een stuk gezelliger en smaakvoller. Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan maken en tot die tijd geniet van jullie plaatjes.

Over de ronde eettafels: ik ben daar stiekem wel een beetje jaloers op. Het idee zit al langer in mijn hoofd maar wij gebruiken de eettafel ook vaak als werkplek of om aan te knutselen. Onze huidige tafel is lekker groot en ik ben bang dat ik de ruimte ga missen.
Wat zijn jullie ideëen hierover?
Ik heb al heel vlug gekeken naar een uitschuifbare, ronde eettafel maar kon die zo snel niet vinden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:08

Slieke, wat een geweldig huis, strak en toch heel warm. Helemaal mijn smaak!

Tja, die ronde tafel is bij ons eettafel, wij werken er niet aan. Ik zit er geregeld met mijn laptop en heb wel op de hoek van het aanrecht extra stopcontacten laten maken om van alles op te laden :-) Dat deden we eerst op de rechte eettafel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:11

Wat een leuk topic! Ik ga in juni verhuizen om samen te wonen met mijn vriend en we willen het dan langzaam industrieel gaan maken.. moet wel stapje voor stapje want we hebben beiden geen budget voor een complete revamp :Y)

Zo zit ik er momenteel bij in mijn eerste eigen hokkie. Eigenlijk is alles wat je ziet 2e hands behalve het kattenmeubilair :+

Vanaf de bank:
Afbeelding

Vanuit de hoek waar de kattenbak staat:
Afbeelding

Vanuit de hoek achter de eettafel:
Afbeelding

Zoals je kunt zien allemaal vrij donker :Y) dat wil ik in ons volgende appartement wel anders. Meer kleur erin, niet alleen maar bruin. Maar toen ik hier ging wonen was ik helemaal bruin fan :+ desondanks wel heel trots op het zooitje wat ik bij elkaar heb kunnen sprokkelen via marktplaats. Oh en ja er zit papier op de ramen, don't mention it :')

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:02

turtlelito schreef:
Heeft de bruine kleur op de muren ook een naam? (Hard op zoek naar verfinspiratie hier :D )

Dank je wel! Wij zijn er ook heel blij mee! :)
De kleur op de muur is 'gewoon' antraciet, maar de exacte naam/merk weet ik niet precies. Zou ik eens na moeten kijken.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:03

MoniqueT schreef:

Dank je wel! :o
Ik wilde heel graag een heel landelijk huis en mijn vriend juist heel strak.
We hebben een mooie middenweg gevonden, waarmee we allebei heel happy zijn!

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:48

Wauw Slieke heel mooi. Misschien een rare vraag maar wat ik me afvraag... is het niet storend om de tv tegen een gekleurde muur te hebben? Lijkt me niet fijn kijken.
Wat voor huis is het??

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:05

Slieke schreef:
MoniqueT schreef:

Dank je wel! :o
Ik wilde heel graag een heel landelijk huis en mijn vriend juist heel strak.
We hebben een mooie middenweg gevonden, waarmee we allebei heel happy zijn!

Echt prachtig! Helemaal zelf ingericht of met interieurstylist? Alles past perfect bij elkaar :j

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:08

DubbelDun schreef:
@Dayanara: welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe woning.
Bij jouw in de buurt zijn er ook vast Facebookgroepen die meubels te koop zetten en dingen gratis weggeven. Kijk daar eens. Hier in de buurt kun je er iig een heel huis voor weinig mee inrichten :)

Haha ik ben volgens mij van iedere weggeefgroep hier in de omgeving lid.

Ik wil de muur waar de tv komt te staan deze kleur

Afbeelding

En dan de tv kast in deze kleur als het kastje

Afbeelding

Salontafel heb ik ook al, de bekende van de Ikea met die vakken waar een glazen plaat overheen zit. Die is donkerbruin en wil ik eigenlijk ook verven, ik weet alleen niet welke kleur.

Ik zie echt prachtige inrichtingen voorbij komen, vooral met grijs vind ik mooi. Alleen toen ik samenwoonde hadden we veel grijs en dat wil ik eigenlijk niet meer :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:29

De muur is een mooie kleur, maar de kombi met het groen van het kastje heb ik zo mijn twijfels over. Persoonlijk zou ik die niet kiezen iig.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:51

turtlelito schreef:

Ik heb inmiddels de kleur en het merk van de verf voor je opgezocht. Dat is: 85% veen, T11 van Flexa Pure.