Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:32

topsylover schreef:
Fleury schreef:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de oordopjes met noice cancelling? Heb je die op maat moeten laten maken of is dat gewoon 1 maat? Heb je last van dat extra blokje? Is de functie gelijk aan de sony koptelefoon?
Ik merk dat ik die grote koptelefoon niet in het openbaar op durf te doen terwijl dat wel soms nodig is daarom zit ik over de oordopjes te twijfelen maar ze moeten wel echt goed zijn ;) hopelijk zijn er hier wat ervaringen en tips.

Waarom durf je ze in het openbaar niet op te doen? Lijkt me een beetje onnozel om zoveel geld uit te geven aan iets alleen maar om zo'n reden. :+

Te opvallend, heb het nog niet gedurd terwijl het wel nodig was. En ik kan liggend niet op mn oren liggen. En ik heb pijn door de bovenkant van de koptelefoon.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:40

Fleury schreef:
Te opvallend, heb het nog niet gedurd terwijl het wel nodig was. En ik kan liggend niet op mn oren liggen. En ik heb pijn door de bovenkant van de koptelefoon.

Is jouw koptelefoon kanariegeel en schreeuwt die het elke 5 seconden uit ofzo dan dat ie zo opvallend is? := Iedereen draagt een koptelefoon in het openbaar, kan me niet voorstellen dat iedereen er jóu dan opeens voor gaat aankijken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:58

Pijn lijkt me met een goed passende ook wel, grotendeels, op te lossen. Ik vond bijv. de Sony te zwaar op mn hoofd en te warm om mn oren. De Bose vond ik minder warm en voelde ook veel minder zwaar aan bovenop. Enige lastige is idd wel dat je er niet echt mee op je zij kan liggen.
Ook qua opvallen denk ik persoonlijk echt dat het wel meevalt. Zoveel mensen die ik dagelijks met een koptelefoon zie lopen, als ik er op let, maar zelfs dan denk ik nooit "goh, dat is gek" :) Je kan altijd nog overwegen een makkelijke kleur zoals zwart (of grijs ofzo) te kiezen maar ik heb zelf een rose-gouden en ook daarmee heb ik nooit het idee gehad dat mensen me nakijken. Ik vind het juist wel een leuke accessoire en weer eens een andere kleur dan juist dat zwart of grijs wat je bij bijna iedereen al ziet :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:06

Fleury schreef:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de oordopjes met noice cancelling? Heb je die op maat moeten laten maken of is dat gewoon 1 maat? Heb je last van dat extra blokje? Is de functie gelijk aan de sony koptelefoon?
Ik merk dat ik die grote koptelefoon niet in het openbaar op durf te doen terwijl dat wel soms nodig is daarom zit ik over de oordopjes te twijfelen maar ze moeten wel echt goed zijn ;) hopelijk zijn er hier wat ervaringen en tips.

Op je zij liggen is met oortjes ook echt niet prettig hoor, als je niet ondersteunt met je arm oid zodat je niet alsnog vol op je oor ligt is dat ook erg ongemakkelijk tot pijnlijk. Dat extra blokje zit je dan echt in de weg en drukt in je oor.
De oplossing zowel met koptelefoon als met oortjes: koop een reiskussentje en ga op je zij met je oor in dat gat liggen :j Niet ideaal maar werkt voor mij prima als ik met noise cancelling moet slapen ivm luidruchtige buren.

Pijn zou je idd de band moeten verstellen en als dat niet kan dan een ander model koptelefoon wat beter bij je hoofd past. Ik vind de Bose bijv. juist verschrikkelijk en de Sony zit echt heel lekker om mijn oren heen, vergeet vaak dat ik hem op heb. En ja qua opvallen... gewoon een keer doen, er zit echt niks anders op. Misschien eerst even een heel klein wandelingetje maken en dan uitbreiden? Of eerst een keer samen met iemand anders op pad als je het echt te eng vind alleen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:13

topsylover schreef:
Fleury schreef:

Is jouw koptelefoon kanariegeel en schreeuwt die het elke 5 seconden uit ofzo dan dat ie zo opvallend is? := Iedereen draagt een koptelefoon in het openbaar, kan me niet voorstellen dat iedereen er jóu dan opeens voor gaat aankijken.

Ja nu weten we wel dat jij het overdreven vind. Niet iedereen is hetzelfde en een beetje respect daarvoor mag best. Ze vraagt om tips over noise cancelling in oortjes.

Dispar_Vulgo

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:30

Ik heb zelf de bose quietcomfort 35 ii hoofdtelefoon en vind het ideaal.
Mijn vriend heeft de oortjes van Bose QuietControl 30 wireless - In-ear oordopjes
We kunnen dus super vergelijken.

- de oortjes werken iets beter als noice canceling, omdat het je oor beter afsluit en hij veel NC standen heeft. Terwijl de hoofdtelefoon maar 3 standen NC heeft.
- ik krijg na paar uur zere oren van de oortjes, maar niet van de hoofdtelefoon.
- de ‘band’ om je nek bij de oortjes vind ik ook vervelend na een tijdje (en best lelijk)
- fietsen met hoofdtelefoon zorgt voor minder ruis, dan als je fietst met de oortjes
- de oortjes vallen idd minder op dan de grote (vrij lompe) hoofdtelefoon

Al met al zijn we allebei toch meer enthousiast over de hoofdtelefoon eigenlijk.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:32

Shiloh schreef:
Ja nu weten we wel dat jij het overdreven vind. Niet iedereen is hetzelfde en een beetje respect daarvoor mag best. Ze vraagt om tips over noise cancelling in oortjes.

Houdt je tieten vast, girl. Ik zeg alleen maar dat ze niet zo bang hoeft te zijn om dat ding in het openbaar op te zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:42

DisparVulgo: handig overzicht. Ik ben zo blij met mijn hoofdtelefoon, maar ik kan me goed voorstellen dat dopjes ook goed van pas komen en in andere situaties handig zijn. Iets waarbij ik op mijn zij kan liggen sowieso.
(Ik krijg na een tijdje trouwens ook pijn van de hoofdtelefoon, maar ik denk dat het bij mij bij oortjes nog sneller gaat, ik heb daar sowieso nogal snel last van.)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:03

Ik werk 24 uur per week met Sony koptelefoon en heb nergens last van eigenlijk :) heerlijk ding. Irritante geluiden en gekakel van collega's wordt zo goed als weggefilterd. Stuk rustiger werken

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:34

Rest van t topic niet gelezen maar heb al jaren de Bose, eerst die met snoer en nu de draadloze. Geluid is super, noise canceling heel goed en hij zit superfijn op mn hoofd. Ideaal in kantoortuinen en t ov. Daarnaast ook top service gehad, mijn vorige ging op gegeven moment kapot (rechterkant deed het niet meer). Bose gebeld, serienummer opgegeven, oude opgestuurd en helemaal kosteloos en zonder gezeik n gloednieuwe gekregen. Ben er nog steeds superblij mee.