Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:55

Allebei prachtige keukens. Die extra diepte is echt fijn, ik heb hier in Spanje 70 cm en in Nederland 65. Ik mis de Quooker hier in Spanje niet, in Nederland drinken we veel meer thee. Of zou dat juist komen omdat we daar de Quooker wel hebben?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:51

ik vind die eerste keuken echt prachtig.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:55

Ik vind die bovenste ook heel mooi. Ik houd van die symetrische ladenkasten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 20:40

Wow, ik vind die bovenste keuken zo veel mooier! Maar ik hou dan ook echt niet van landelijk...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:52

Ik zie dan weer de onderste liever :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:47

28.000 euro voor een keuken :wow: 8)7
Die keuken erboven heb je veel meer waar voor je geld. Meer ruimte/kastjes en dat voor meer dan de helft minder. Mooie keuken ook :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:57

Ik wil best 28000 aan een keuken uitgeven als die in mijn uiteindelijke thuis staat en alles is wat ik zou willen incluis de bijbehorende kwaliteit etc

Wij kunnen vinden wat we willen
Maar als degene met de betreffende keuken er mee in haar nopjes is
Is het een goeie keuken en de prijs prima ;ze hebben het er niet voor niks aan uitgegeven

Zelf heb ik een max van 10 en liever nog de helft, 5 duizend
Maar dat is puur omdat ik zo min mogelijk wil investeren om zo snel mogelijk weg te kunnen hier

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:02

Prijs van de keuken word natuurlijk grotendeels ook bepaald door de kwaliteit van de apparaten die erin zitten. Wij willen alleen maar miele apparatuur en wij willen een keuken die langer mee gaat dan 5 jaar dus dan zit je al snel boven een bedrag van 15.000 euro.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:08

Wij zijn gisteren bij een keukenzaak geweest. Ze hebben toch wel aardig kunnen uittekenen wat we in ons hoofd hadden kwa indeling etc.

Al met al komt het toch op de €7000 wat toch vrij veel is voor een keuken die we zelf misschien een half jaar gaan gebruiken :+

Alternatief is een veel simpelere versie maar die gaat wegvallen in de ruimte dus dat is ook zonde en helemaal weggegooit geld.

Zal vanmiddag even een foto maken van wat het geworden is.

Is trouwens een fabrieks keuken dus alles is al in elkaar gezet, dat scheelt weer :Y)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:27

Urona447 schreef:
Prijs van de keuken word natuurlijk grotendeels ook bepaald door de kwaliteit van de apparaten die erin zitten. Wij willen alleen maar miele apparatuur en wij willen een keuken die langer mee gaat dan 5 jaar dus dan zit je al snel boven een bedrag van 15.000 euro.

Mee eens, wij hebben in ons appartement onlangs ook een keuken van 23.000 euro laten plaatsen (incl. slopen-afvoeren-plaatsen).
De grootste kostenpost was de apparatuur, maar deze is wel toekomstbestendig, want wij zien dit echt als onze woning om oud in te kunnen worden.

Hier in Spanje kostte de keuken minder dan de helft, want hier gaan we toch ooit weer weg. Maar ook deze keuken is praktisch en comfortabel, maar niet zo luxe en degelijk als die in Nederland.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:06

Wij gaan nieuw bouwen. Maar hebben een heel beperkt budget en het belangrijkste voor ons is een zuinig huis op een grote kavel. De keuken zal dus waarschijnlijk zelfbouw worden van tweedehands materiaal en restpartijen. Qua apparatuur hebben we echt nog geen idee... onze huidige koel-vriescombinatie en vaatwasser zullen mee gaan. Koken zal elektrisch worden. Dus aan de gasplaat hebben we niks meer en de oven heeft een vervelend defect dat telkens terug komt. Die zullen we daarom ook moeten vervangen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:19

Malenka , dat lijkt me ook juist wel leuk/een uitdaging
Maar ik heb in die categorie ook al hele mooie dingen voorbij zien komen online

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:10

Leuk topic! Wij zijn bezig met onze 2de keuken.. onze huidige keuken kostte 6/7 jaar geleden zo’n 8500 euro. Incl inbouwapparatuur van Pelgrim en Etna..

Afbeelding

Volgend jaar gaan we nieuw bouwen en zijn we ook al aan het oriënteren en hebben we onderstaande laten tekenen. Offerte gehad van 12.500 euro met inbouwapparatuur van wederom Pelgrim. Gaat hem niet worden, ben er wel over uit dat ik Siemens wil

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:24

Ik moet zeggen dat wij bij onze keuken niet alle apparaten van één merk hebben, maar vooral hebben gekeken naar wat bij ons past. Zo hebben we een Siemens oven, die voldeed gewoon aan al onze wensen in de showroom. De koelkast was voor ons heel duidelijk: dezelfde als die we in 2008 in onze keuken in het vorige huis lieten bouwen, want daarin zit een enorme grote lade waar je heel veel flessen in kwijt kan. We moeten altijd naar de berging beneden in het gebouw als we flessen frisdrank of water willen halen en aangezien we best veel aanloop hebben, werd ik daar niet goed van. Bovendien heb ik er de pest aan om dingen bijna van de grond te moeten rapen en zo word het onderste deel van de koelkast goed benut. Er zit maar een klein vriesvak in, we wonen tegenover de supermarkt en hebben in de berging nog een vriezertje voor extra, maar eigenlijk is dat niet nodig. We koken alleen regelmatig grote voorraden soep bijvoorbeeld, die dan wel in de vriezer gaan.

Afbeelding

De vaatwasser wilden we eerst op hoogte, maar dan kregen we toch een verhoogd stuk werkblad óf deze moest in de kastenwand en ik wil gewoon werkruimte boven de vaatwasser en liefst heb ik deze naast de spoelbak. Vanwege rugklachten van mijn man en de wens om voor de ´oude dag´ te bouwen, is er nu gekozen voor een vaatwasser met lift, ook van AEG. Ideaal!!

En dan de Bora kookplaat, daar heb ik al meer over geschreven. Ideaal op een appartement waar we voorheen op de centrale afzuiging zaten en door het hele gebouw konden ruiken wat er gegeten werd. Nu ruiken we dat zelfs op een meter afstand niet meer.

Ik ben dus niet zo merkentrouw, maar meer gericht op praktisch.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:32

Naar aanleiding van mijn vorige post, toch nog even een paar foto's van onze vorige keuken, waar ik zo superblij mee was. Huis in landelijke stijl, totaal anders dan nu. We hebben de keuken in 2008 laten plaatsen en ik zou echt de prijs niet meer weten, omdat we hetzelfde bedrijf toen ook een hele verbouwing hebben laten doen in de bijkeuken (o.a. nieuwe vloer, ook een deel van de keuken daar nog, muur eruit voor de hoge wand die werd doorgedrukt en een spanplafond in keuken en bijkeuken).

In 2011 hebben we het huis verkocht en nu gaat de dochter van de kopers erin wonen. Ze appte me dat ze flink gaan verbouwen en ik zag de mooie keuken al verdwijnen. Maar nee, ze zegt dat ze er nog steeds verliefd op is en dat ze bij dezelfde keukenbouwer een eiland bij laten maken. Eettafel eruit, eiland erin en de muur richting de hal een dikke meter opschuiven. Ik ben zó benieuwd hoe het wordt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:56

Ik heb nog geen duidelijke foto's dat mijn keuken helemaal klaar is. We zijn nog druk bezig met de verbouwing. Onze keuken heeft 8000 euro gekost, hebben we de keuken wel zelf geplaatst.
Indesit oven en koelkast.
Bauknecht vaatwasser en kookplaat (flexcook inductie).
Plafond afzuiger.
Kastjes gelakt MDF (9010) met landelijke look (lamellenfront) en grepen die ingefreesd zijn.
Franke kokendwaterkraan 3in1. Dus kokend water, gefilterd koud water en boiler voor warm water ineen. Kunststof blad (ons budget hield toch echt wel een keer op).

Blauwe folie zit er nog op dus, het plafond is nog niet klaar, maar ik ben er zo ontzettend blij mee. Vooral het (schier)eiland met bar. Waardoor we daar lekker kunnen ontbijten en zitten terwijl de rest van het huis nog leeg is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(vorige) keuken van MoniqueT is ook prachtig! Zoiets had ik ook graag gewild! Maar voor wit gekozen omdat de rest van het huis uit heel veel hout bestaat (delen van de stolpboerderij)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:05

Wij houden inderdaad duidelijk van dezelfde stijl :-) Onze keuken in het appartement lijkt meer op die van jou, ook wit met wat houtaccenten, omdat ik hout te donker vond in de hoek waarin de keuken moest komen. Maar weer die lamellenfronten.

Ik ben benieuwd als je keuken klaar is, ziet er nu al super uit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:29

Hier dus zoals we hem besteld hebben alleen zonder de bovenkastjes, die vonden we toch minder mooi.

Denk dat ik daar een boekenplank maak waar eventueel verlichting onder kan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja wat er niet op staat is een inbouw magnetron in de muur, ongeveer onder het 2e bovenkastje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:41

Ziet er gaaf uit hoor. Maar hoezo maar een half jaar? Gaan jullie weg van jullie boerderij?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:58

Mooie keuken MoniqueT, weet je nog waar je die vandaan hebt en wat die ongeveer kostte?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:00

Zoals ik al zei, de kosten weet ik niet meer, het was echt een grote verbouwing destijds met een heleboel andere dingen dan alleen de keuken.

De leverancier wel, want omdat wij destijds supertevreden waren, hebben we dit jaar in ons appartement weer een keuken van hen laten plaatsen.

http://www.middelkoopculemborg.nl (leveren door heel Nederland). Niet de goedkoopste, wel degelijk en betrouwbaar, maar ze kunnen ook in alle prijsklassen leveren hoor. Mijn smaak is alleen niet zo voordelig meestal.

Misschien leuk: blogje over het plaatsen van de nieuwe keuken en de werkwijze van Middelkoop: http://albert-monique.nl/?p=12761

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:53

MoniqueT schreef:
Ziet er gaaf uit hoor. Maar hoezo maar een half jaar? Gaan jullie weg van jullie boerderij?

Ja zijn bezig met een grotere boerderij, als alles goed gaat beginnen we daar 1 augustus en de keuken komt begin februari..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:59

Ah, spannend weer! Succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:13

MoniqueT, van welk merk is zo een vaatwasser met lift? Kan me er nog niks bij voorstellen, maar wij gaan als we een huis vinden en iets moeten verbouwen wel aan de toekomst denken voor mij.

Ik zal mn Amerikaanse dubbeldeurs koelkast wel erg missen als we dit verkopen. Zou dat graag weer willen. Ik ben dol op mn geschaafd ijs dat eruit komt :)

Onze onder kastjes van Ikea zijn juist erg diep en twijfel of ik die maat weer zou willen. Ik kan zelf niet altijd overal makkelijk bij en dat kan alleen maar moeilijker worden. Maar misschien bij een grotere keuken een kast erbij en onderkastjes gebruiken voor niet dagelijkse dingen.
Van bovenkasten kan ik alleen bij de onderste plank, maar heb een opstapje.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:27

Wij hebben toevallig vorige week een keuken gekocht bij keukenconcurrent voor 6200,-

Afbeelding

Dit is hoe die in de showroom staat. We krijgen ongeveer dezelfde opstelling alleen dan met nog een extra kast boven de combi. Ook gaan wij inductie koken.

Al het apparatuur is van whirlpool:
- Vaatwasser
- Inductie
- Combimagnetron
- Koelkast
- Afzuigkap is van Candy omdat we die mooier vonden en niks ten onder deed aan afzuigkap van whirlpool.

We gaan de keuken zelf plaatsen.