Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:57

1 á 2 x per week.
We dragen binnen geen schoenen,hebben geen huisdieren en werken allebei fulltime. In het weekend zijn we bijna altijd op pad.
Gelukkig hebben we ook geen stoffig huis,en geen zand om het huis om mee naar binnen te lopen.

Alle tijd die ik over heb,steek ik dan maar in de afwas,omdat onze keuken niet de ruimte heeft voor een vaatwasser :+ Hoera :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:07

Maar de mensen die vinden dat het veel tijd kost hoe lang doen jullie dan over stofzuigen? Ik ben echt met 5 a 10 min per keer max klaar. Kost amper tijd. Als je het goed bij houdt ben je per keer zo klaar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:21

SusanH schreef:
Maar de mensen die vinden dat het veel tijd kost hoe lang doen jullie dan over stofzuigen? Ik ben echt met 5 a 10 min per keer max klaar. Kost amper tijd. Als je het goed bij houdt ben je per keer zo klaar.

Nouja dat hangt ook wel van de grootte van je huis af en hoe het ingedeeld staat. Wij hebben echt een grote huiskamer, keuken en grote bijkeuken. De wc is ook in de bijkeuken dus die moet ook elke dag. Daar komt iedereen met werk schoenen en ik met paarden schoenen binnen. Daarbij stofzuig ik wel altijd even onder de bank en onder de tafels anders vind ik het niet schoon.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:40

SusanH schreef:

Onze huiskamer in dit huis is ongeveer 5 huiskamers in een rijhuis in nederland. Inclusief 2 binnentuinen in de huiskamee
Dan over de keuken nog niet gesproken
Verhuis geluklig binnen 2 week ook naar kleiner huis

superpony

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:50

Ik doe er ook langer over, omdat de bank altijd onder de haren zit, ik diverse bochten moet maken, dingen opzij zet, altijd de trap moet doen, want die is open en vangt veel stof en haren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 01:12

Iedere dag, soms 2 keer. We hebben een hond en kat en op onze boerderij veel inloop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:22

Wij hebben geen grote huiskamer, dat scheelt. En alles opzij/onder de bank doe ik niet iedere keer, maar 1 a 2 keer per week net hoe het uitkomt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:26

1x in de 2 weken doet de schoonmaakster het. We zijn bijna nooit thuis. Soms als er visite komt doen we het zelf een keer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:56

Tiggs schreef:
Vraag voor de mensen met een robot die ook dweilt: maakt ie dan onderweg de dweil op een of andere manier schoon? Anders zet het toch alsnog geen zoden aan de dijk?

Wij hebben een Blaupunkt, daar kan ook een dweiltje aan, maar dat stelt echt weinig voor. Ik denk dat je dan echt een supergladde strakke vloer moet hebben wil het echt goed werken. Wij hebben plavuizen, dus altijd wel ergens een klein hobbeltje oid. Er zit een bakje aan waar je het water en zeep in doet. De dweil wordt dus niet gereinigd tussendoor. Vind het meer voor de lekkere frisse geur, maar qua schoonmaken stelt het echt niet veel voor :D
Volgens mij zijn er wel aparte dweilrobots.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:57

ik stofzuig 1 keer per week, zijn maar met 2 personen in huis, geen huisdieren en we werken beide bijna fulltime. Zo vaak is het dus niet nodig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:01

Ik verbaas me echt over dit topic, waar halen mensen de tijd en energie vandaan om elke dag of zelfs meerdere malen per dag te stofzuigen :=

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:25

Haha. Ik verbaas me over mensen die het 1 x in de week doen! :+

Hier elke dag de benedenverdieping. Geen huisdieren in huis en ook geen schoenen aan binnen. Maar wel twee kids. Kleuter en peuter :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:41

de benedenverdieping elke dag. 6 katten en een kindje van een jaar dus is gewoon echt noodzakelijk. Boven 1x per 2 weken. de katten komen niet boven en we laten onze schoenen ook beneden staan. Dat is dus een mooie klus voor de schoonmaakster die om de week komt. Voor het echt schone zouden we beneden eigenlijk 2x per dag moeten zuigen maar daar heb ik echt geen zin in.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:43

Mloei schreef:
Haha. Ik verbaas me over mensen die het 1 x in de week doen! :+

Hier elke dag de benedenverdieping. Geen huisdieren in huis en ook geen schoenen aan binnen. Maar wel twee kids. Kleuter en peuter :)

Ik ben al blij als ik 1 x in de week haal :') nu is het gelukkig ook niet zo vaak nodig, weinig thuis, geen kinderen, geen honden/katten, geen schoenen aan in huis.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:13

Naar dan ook elke dag alles? Of Zelfs twee keer alles?

Of rond de eettafel, bij de zithoek etc.?

Ik pak ook wel tussendoor eens de zuiger of stoffer en blik om wat plaatselijke kruimels weg te werken. Maar elke dag twee keer de complete kamer zuigen kan ik me niets bij voorstellen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:28

MizzMontana schreef:
Naar dan ook elke dag alles? Of Zelfs twee keer alles?

Of rond de eettafel, bij de zithoek etc.?

Ik pak ook wel tussendoor eens de zuiger of stoffer en blik om wat plaatselijke kruimels weg te werken. Maar elke dag twee keer de complete kamer zuigen kan ik me niets bij voorstellen.

Wel elke dag alles en dan sporadisch extra voor kruimels bij de eettafel. Benedenverdieping is hier keuken, woonkamer, wc, douche, speelkamer en ouderslaapkamer.

Ik ben ook veel thuis met de kids hoor. Na een dag werken/kids niet thuis dan doe ik het soms ook niet

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:10

Ik ben een beroerde huisvrouw, zeker de dagen dat ik werk }:0 haal meestal even een swiffer door het huis, is het ergste weer weg en dan 1 a 2 x per week stofzuigen. Verder de plekken waar de baby ligt dagelijks met een handzuigertje. We hebben namelijk ook 2 katten waarvan 1 altijd verharende Maine Coon.

Maarrr dat is vanaf nu verleden tijd heb ik vanmorgen met vriend besproken, baby begint zich serieus door de kamer te bewegen (tijgert achteruit :D ) dus vanaf nu moet er gewoon echt dagelijks gezogen worden, anders vind ik het vies voor haar.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:08

Dat dweilen van de robot is bij ons niet daadwerkelijk dweilen maar hij heeft een soort eh, bacteriedodend laserlampje of zo? Ik zou het niet weten, heb het nog nooit gebruikt haha. Er kan geen water in de onze in ieder geval.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:25

Geweldig topic :+ . Hier doet de schoonmaakster het ook 1 x/week en tussendoor veeg ik af en toe (alleen houten vloeren en plavuizen), maar echt niet vaak. En als het nat en vies weer is een keer met de dweil...
Wij werken beide (bijna) fulltime en hebben daarnaast de hele beestenboel (8 paarden en 30 schapen), dus we zijn toch bijna nooit in het voorhuis ;).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:19

Ik zuig 1x per dag beneden, dweilen doe ik 2x per week. Boven doe ik 1x per week zuigen en dweilen.
Ik heb 3 kinderen een hond en cavia's.
Ik zou ook gerust 3x per dag kunnen zuigen beneden. Zeker als de kinderen in de tuin spelen (en dat doet ze graag, haha). Of als ze in de zandbak hebben gespeeld. Maar ik haal er vaak nog even extra een bezem doorheen na het eten en als ik de cavia's hooi heb gegeven.