Ik begin langzaam ook steeds meer planten naar binnen te halen. Nu heb ik alleen tegenovergestelde planten zeg maar. Namelijk woestijn en tropen planten. De ene staan droog en de andere met de voeten altijd in het water.
Wat een leuk topic. Ik lees mee. Sinds ik op mijzelf woon komen er ook steeds meer planten bij. Heerlijk om er zowel binnen als buiten mee aan de slag te zijn.
Het leukste vind ik als stekjes aan slaan en daar weer een nieuwe plant van komt. Gister ook weer twee stekjes van een vetplant op mijn werk mee genomen. Straks maar even mee aan de slag.
Wat een leuk topic! Wij hebben ook steeds meer planten in huis, erg gezellig. Ik weet er niet veel vanaf, maar tot nu toe blijft wel alles leven.
Hebben jullie advies, we hebben een (volgens Google) Spathiphyllum. En deze wordt wel heel erg groot. Kan ik deze 'uitdunnen' door wortelstekken? Nooit gedaan, maar dat is plant opgraven en dan stukken van de wortel afhalen. En deze stukken kan ik dan weer in een nieuwe pot zetten? Iemand advies hoe dit aan te pakken? Of is het allemaal niet zo lastig en kwestie van gewoon doen?
Als je een normale plant niet verpot kan hij niet gigantisch worden (uitzonderingen daar gelaten)
Spathiphyllum is de enige plant die het bij mij minder doet. Groen gaat prima, maar op een gegeven moment komen er geen nieuwe bloemen meer in. Misschien iemand een idee wat ik fout doe?
Geef je hem plantenvoeding? Dat kan nl best verschil maken. Ik heb vorig jaar een spatiphillum bij het vuilnis weggehaald, prachtige plant maar zat geen bloem meer in, wsl is dat de reden van weggooien geweest. Ik geef ze eens in de zoveel tijd wat plantenvoeding (1 dop op een volle gieter à 1,8l), dit de ik niet standaard maar wanneer ik merk dat ze wat teruglopen qua bloei/groen.
Hier groeien de planten ook erg goed. Al paar keer aan huisgenoot gemeld dat die voor zijn planten grotere potten moet halen. Tot die tijd is het af en toe net herfst in de woonkamer. Zo zonde..
Ik twijfelde ook al inderdaad. maar tot nu toe kon ik niet de juiste naam vinden. Maakt het er ook niet minder leuk om, had niet verwacht dat ze zouden gaan bloeien.
Kuggur
Geplaatst: 30-06-18 12:44
Fee_ schreef:
Ik twijfelde ook al inderdaad. maar tot nu toe kon ik niet de juiste naam vinden. Maakt het er ook niet minder leuk om, had niet verwacht dat ze zouden gaan bloeien.
Oh, zeker. Het aloë geslacht is groot (meer dan 500 soorten), en er zijn een boel mooie van.