FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:22

Ons huis wilde niemand hebben, stond al heel lang te koop. Daarom ook veel van de prijs af gekregen. Was veel achterstallig onderhoud. Maar daardoor wel alles naar eigen smaak kunnen maken gelijk.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:28

Nikass schreef:
Nontie wat zoek je precies?

Een dak boven ons hoofd :Y),

ruime tuin (hoeft niet supergroot maar ook geen balkonnetje formaat), oprit voor minimaal 1 auto en voor het huis 1 auto op de straat
voorkeur voor hoekwoning, 2-1kaps of vrijstaand, minimaal 2 slaapkamers, bij voorkeur op loopafstand van treinstation, in de huidige woonplaats.
Moet niet te veel aan hoeven verbouwd. Beetje verf en een nieuwe keuken is geen probleem maar niet hele muren afbreken of alle elektriciteit vervangen, daar hebben we geen tijd voor. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg of ver buiten budget -O-

@ ClaudiaHS @ Kaitlyn heel frustrerend inderdaad. Vooral nu mijn schoonmoeder huidige huis te koop wil zetten en wij dus geen andere keus hebben dan weg gaan of deze woning kopen, maar dat is het laatste wat we willen. Iets met te veel last van de buren en achterstallig onderhoud en zowel voor als achter het huis langs drukke wegen..

__Suzanne__

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:45

Oh wat een geweldig leuk topic! Ik begrijp jullie helemaal! Ik vind het ook enorm leuk om veel te dure 'homes with room for a pony' te bekijken, en huizen die te koop staan in mijn eigen wijk te bekijken(lekker binnen gluren, en hoe hebben zij het ingericht ;) ) Heerlijke guilty pleasures!

Kennen jullie Funda Landelijk? Daar staat ook een keur aan landgoederen en boerderijen op. Ik kijk daar vaak omdat ik in plaats van een huisje met grond (niet te betalen voor ons in onze omgeving) op zoek ben naar ongeveer een halve hectare (wei)land in mijn omgeving :) tegelijk kan ik me dan lekker vergapen aan landgoederen en boerderijen, heerlijk!

Fijn zo'n topic met andere mensen die dat doen ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:46

Ik zag pas wel zoiets te koop in de buurt waar jij woont. Maar nu weet ik toch niet meer waar precies. Stond zelfs al een mooi stalletje op het terrein.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:48

SusanH schreef:
Ik zag pas wel zoiets te koop in de buurt waar jij woont. Maar nu weet ik toch niet meer waar precies. Stond zelfs al een mooi stalletje op het terrein.

Oh ja? O:) Hopelijk herinner je je het straks weer :)

Ik heb alleen iets in Barneveld gezien, maar dat was aan de verkeerde kant van Barneveld en dus wat te ver ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:50

Ik ga heel hard nadenken.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:52

SusanH schreef:
Ik ga heel hard nadenken.

:):)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:59

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:01

Ja, dat was degene die ik ook al had gevonden, inderdaad. Eigenlijk net iets te ver weg (20 km, ongeveer een half uur rijden) om een paar keer per dag langs te gaan. En ook nog de andere kant op dan mijn werk ;) Zoiets in Woudenberg graag O:) :D Verder precies wat ik zoek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:04

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:08

Ah, bedankt, daar zijn er een aantal bij die ik nog niet had gezien. De meeste zijn of wat te ver, of behoorlijk buiten budget :P
15 km vanaf Woudenberg kan, het was 19,8 km vanaf mijn adres, via de snelste route ;) Misschien dat ik er wel een keer ga kijken, maar vooralsnog voelt het te ver weg. ER komt wel een keer wat op mijn pad, en ik sta nu op een erg fijn huurplekje, dus heb geen haast. We willen alleen een keer zelf eigenaar worden van grond om de paarden op te weiden :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:40

Ik heb 2 jaar geleden mogen zoeken op Funda. Heel vaak gehad dat ik de verkopende makelaar belde en te horen kreeg dat het huis al onder voorbehoud verkocht was. Ik heb nu een 2 kamer appartement in randje Den Haag. Woon er heerlijk, zou wel 1 kamer extra willen. En een tuin, woon nu 12 hoog. maar heb in dit topic echt hele gave huizen voorbij zien komen! Misschien later als ik groot ben....
Ik ben nu huurder, maar mocht wel meebeslissen over welk huis gekocht werd.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:29

Oh wat gaan jullie snel
Wij hoeven ook geen groot huis hoor, we hebben bijna letterlijk een hutje naast de hei gevonden. Ik durf het nog niet te posten want het is nog onder voorbehoud van financiering (toch een beetje last van bijgeloof :') )
Maar jemig wat een prijzen..
Vroeger wilde ik nooit op de Veluwe wonen, leuk hoor dat bos, beetje jammer van al die bomen _O- maar nu ik er regelmatig met mijn paardje rondrij en alleen maar roep; kijk nou hoe mooi, ooooo wat mooi hier he,enzovoortenzovoort ben ik helemaal overstag. Het schijnt dat de edelherten s'avonds in de tuin staan <3 .
Ik heb zelfs een stalling voor mijn paard gevonden bij de achterburen. Kan ik gewoon uit mijn werk een wortel gaan brengen ipv een half uur rijden naar stal.

Wij zijn bij twee huizen gaan kijken voor we deze vonden. Echt gave plekjes maar aan beide huizen moest voor meer dan een ton verspijkerd worden naar ons idee.

https://www.funda.nl/koop/epe/huis-4935 ... everweg-6/ Echt een lief huisje toch, prachtig plekje ook <3

En deze, daar loop je zo het bos in en vlakbij Hattem.
https://www.funda.nl/koop/wapenveld/hui ... vellaan-2/
Daar waren we echt verliefd op, we hadden hem al helemaal heringericht en verbouwd. Maar dat ging ons budget te boven als we dat helemaal moesten verbouwen -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:33

Jammer dat het te duur was, prachtig plekje <3

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:39

nontie schreef:
Nikass schreef:
Nontie wat zoek je precies?

Een dak boven ons hoofd :Y),

ruime tuin (hoeft niet supergroot maar ook geen balkonnetje formaat), oprit voor minimaal 1 auto en voor het huis 1 auto op de straat
voorkeur voor hoekwoning, 2-1kaps of vrijstaand, minimaal 2 slaapkamers, bij voorkeur op loopafstand van treinstation, in de huidige woonplaats.
Moet niet te veel aan hoeven verbouwd. Beetje verf en een nieuwe keuken is geen probleem maar niet hele muren afbreken of alle elektriciteit vervangen, daar hebben we geen tijd voor. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg of ver buiten budget -O-

@ ClaudiaHS @ Kaitlyn heel frustrerend inderdaad. Vooral nu mijn schoonmoeder huidige huis te koop wil zetten en wij dus geen andere keus hebben dan weg gaan of deze woning kopen, maar dat is het laatste wat we willen. Iets met te veel last van de buren en achterstallig onderhoud en zowel voor als achter het huis langs drukke wegen..

En in welke regio? Drenthe nog steeds?

Is tijdelijk huren en dan ol het gemak verder zoeken geen optie? Ja het kost even wat meer, maar je kan wel op rustiger tempo verder zoeken....

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:41

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:00

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:12

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:18

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:35

zonnebloem18 schreef:
Een mini manege voor een schijntje, huis heeft van binnen alleen wel flink wat werk nodig.
https://www.funda.nl/koop/hooghalen/hui ... lerweg-22/

Wat bizar, ik keek alleen de foto's even door en dan zie je aan het eind van de fotoserie het huis, de bijgebouwtjes en de tuin en het stalletje in de wei en o ja, ook nog een complete binnenbak. :wow:

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:41

Grappig dat iedereen zo graag stallen en een bak enzo wil :P voor mij hoeft dat helemaal niet. Ik hoef mijn (toekomstige) paard/pony helemaal niet zo nodig aan huis.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:42

Ja die binnenbak, daar moet je bijna naar zoeken. Snap ook niet dat ze die helemaal achteraan hebben geplaatst.