Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:22

Hé verdorie. Voel je er iets voor hem nu gewoon te confronteren?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:29

Pfff, wat irritant zeg. Nu dus ook met muziek erbij?
Ik word ook altijd heel snel wakker van ieder geluid. Maar in mijn slaapkamer is het echt super benauwd, dus met raam dicht slapen is ook geen pretje.
Gelukkig woon ik hier vrij rustig, ik word alleen iedere ochtend om 6 uur wakker (met mooi weer) als mn buurman zijn herrie motor start. Dan zit ik soms echt rechtop in bed.
Gelukkig heeft hij nu vakantie.....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:38

Iedereen heeft het recht om zelf te doen en laten wat hij wil in zijn eigen tuin/huis.
Echter mag dit geen overlast veroorzaken. Je hebt meermaals geklaagd bij buurman, en krijgt geen gehoor.
Ik zou zeker een klacht indienen en er de verhuurder bovenop zetten.

Tijdig klagen, anders krijg je later te horen dat je niet optijd geklaagt hebt en dat ze niks kunnen doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:39

En ik zou nu meldingen gaan maken over de overlast

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:40

Download eens zon decibel app en meet gewoon eens met raam dicht en open hoeveel decibel het geeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 23:25

Goed idee morgen maar even doen. Lig nu nog wakker omdat m'n hoofd niet rustig wordt.. met de oordoppen in hoor ik ze nog wel maar t is te doen dus moet zo kunnen slapen. Vriend geeft ook aan dat ze wel echt hard praten, vooral zij. Ben benieuwd of hij straks kan slapen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:29

Hè bah wat balen zeg! Ik zou rond een uurtje of 12 er toch opaf lopen en even in real life vriendelijk komen melden dat je gaat slapen en dat dat niet gaat lukken op deze manier.. En verder, en ik weet hoe moeilijk dat is, vooral niet erop focussen! Ga bewust aan andere dingen denken, ga bewust je lijf ontspannen, zing een liedje in je hoofd, neem 2 diepe zuchten en ga lekker ontspannen liggen, waarbij je bewust gaat genieten van de dekens etc etc

Ik kan er erg goed inkomen dat je er last van hebt.
Sinds kort heb ik nieuwe onderburen (oud herenhuis, zij wonen op de begane grond, ik recht boven hen) die beide nogal een luide stem hebben en verder ook niet heel stil zijn, lees: deuren dichtgooien, bonken, stampen, praten, muziek aan etc. Verder hebben ze doordeweeks zeer regelmatig vrienden over de vloer tot een uurtje of 2 waarmee ze lekker een jointje roken.
Het lastige is dat ze wel oprecht hun best doen om rekening met ons te houden en het opzich redelijk normale leefgeluiden zijn, maar in een gehorig huis heb je snachts toch zeker last van een groep mensen die gezellig kletsen over de muziek heen.

Hiernaast hadden ze ook nog meerdere keren per week flinke ruzie, waarbij heel hard met de deuren werd geslagen en geschreeuw etc. Dus wij hebben als huisgenoten een gesprek met hun gehad en daarbij heb ik zeer duidelijk gemeld dat ik hun letterlijk kon verstaan als zij met elkaar praten.
Dat heeft goed geholpen, aangezien het nu al een tijd flink rustiger is. De meeste mensen vinden het toch echt niet fijn als je letterlijk woord voor woord met hun nachtelijke feestjes mee kan genieten :') :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:46

Als er muziek bij komt is het vaak wat toegankelijker om de politie te bellen, aangezien ze nu echt veel geluid maken. Wel sportief van je dat je nu gewoon gaat proberen te slapen! :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:31

Ik snap je helemaal hoor MarjanB.

Zeker na gisteren avond. Dat buren een paar huizen verderop (ik woon op een pleintje) van 10 tot 1 sanchts buiten kei hard hebben staan praten over de idiote ex van dochter lief en wat die allemaal wel niet misdaan had. Kon ze letterlijk verstaan en had de ramen dicht. Kon er ook totaal niet van slapen. En dat terwijl mijn wekker ook om half 5 ging.

So... I feal ya! Laat staan dat dit elke avond zou gebeuren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:56

Wat een zak om er nog muziek bij te doen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:07

Ik ben ook geen moeilijke slaper wat betreft geluid. Kan ook gewoon inslapen met geluid op de achtergrond, maar gepraat wat te verstaan is, is echt heel erg hinderlijk. Onbewust leidt dat gewoon heel erg af waardoor je wakker blijft..

Denk dat je daardoor misschien ook wel door kermisgeluiden heen slaapt, maar gepraat lastiger is. Gepraat en gespetter kan heel onregelmatig zijn qua frequentie tov een stille omgeving terwijl van die kermis waarschijnlijk constant geluid en muziek kwam.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:48

Pffff sommige mensen hebben ook overal last van zeg...
Ik werk vaak snachts en wil dan graag overdag slapen,buiten de vakanties om wil dat prima maar nu alle kindjes op straat zijn is het ietsje lastiger.
Op het moment dat ik me daar aan ga ergeren word dat slapen bijna onmogelijk.
Begrijp dat je inmiddels met oordopjes slaapt maar misschien is het ook verstandig om gewoon wat toleranter naar je medemens te zijn daar word je een stuk gelukkiger van..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:54

Zo gaat ie fijn beretto?
De ene mens slaapt nu eenmaal gemakkelijker dan de ander.
Ik ben helaas een lichte slaper, mijn hele leven al geweest.
Ook als ik al diep slaap en dus niet bezig ben met geluiden om me heen word ik snel wakker van geluid.
Bijvoorbeeld regen tegen de rolluiken.
Dat heeft niets te maken met niet tolerant zijn te maken, maar dat je niet zo diep slaapt en minder gemakkelijk (weer) in slaap valt.
Zelfs met een oxazepam slaap ik niets beter.

De buurman hoort zich ook te gedragen en dat doet hij dus ook niet.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:05

De buurman hoort zich ook te gedragen en dat doet hij dus ook niet.[/quote]

De buurman zit in zijn tuin en heeft t gezellig met zijn vriendin.. Blijkbaar is dat zeer onbeschoft

Ik probeer op dit moment ook te slapen maar de buren hebben een jarige dochter dus 1 groot feest met muziek en Kids..
Best lastig dat ik daar wakker van lig maar ze vieren het nu want de buurvrouw zelf moet morgenochtend om half 5 uit bed..

Blijf erbij stoor je eens minder aan een ander word je leven echt leuker van

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:07

Beretto schreef:
De buurman zit in zijn tuin en heeft t gezellig met zijn vriendin.. Blijkbaar is dat zeer onbeschoft

Om 2 a 3 uur snachts? Ja. Dat is zeer onbeschoft.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-08-17 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:08

Heb jij de decibellen gezien waar hij dus overheen komt?
Hij zit dus niet alleen gezellig in de tuin, hij zit in de jacuzzi die teveel lawaai maakt. Waar hij nog bovenuit praat. Inclusief muziek.

Ja helaas met nachtdienst bestaat die wet er niet dat de buurvrouw niet mag praten overdag, voor de nacht gelden die normen er wel.
En daar houd buurman zich dus niet aan.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:16

Ik blijf erbij dat ik t echt overtrokken reageren vind en geef als tip mee wat toleranter to anderen te zijn.
Blijkbaar is dat niet de gewenste reactie en mag er alleen gezegd worden wat een klootzak die buurman is.
Het helpt nl echt om beter te slapen als je je minder irriteert of druk maakt over bepaalde zaken.
Dus bij deze vergeet mn opmerking ga je vooral de hele dag druk maken over hoe erg de overlast wel zou kunnen zijn aankomende nacht en vergeet vooral het raam niet wagenwijd open te zetten en de oordoppen uit .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:24

Beretto schreef:
Ik blijf erbij dat ik t echt overtrokken reageren vind en geef als tip mee wat toleranter to anderen te zijn.
Blijkbaar is dat niet de gewenste reactie en mag er alleen gezegd worden wat een klootzak die buurman is.
Het helpt nl echt om beter te slapen als je je minder irriteert of druk maakt over bepaalde zaken.
Dus bij deze vergeet mn opmerking ga je vooral de hele dag druk maken over hoe erg de overlast wel zou kunnen zijn aankomende nacht en vergeet vooral het raam niet wagenwijd open te zetten en de oordoppen uit .

Toch knap dat je reactie zeer intolerant overkomt... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:27

bruintje123 schreef:
Hij zit dus niet alleen gezellig in de tuin, hij zit in de jacuzzi die teveel lawaai maakt. Waar hij nog bovenuit praat. Inclusief muziek.

Ja helaas met nachtdienst bestaat die wet er niet dat de buurvrouw niet mag praten overdag, voor de nacht gelden die normen er wel.
waar lees jij dat buurman over die decibellen heen komt? TS moet dat nog meten met die decibellen, dat staat dus nog helemaal niet vast.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:30

MiniMeLona schreef:
Beretto schreef:

Toch knap dat je reactie zeer intolerant overkomt... ;)

Dat ligt dan aan jou manier van interpreteren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:35

Beretto schreef:

Nee ik vond het ook niet zo sympathiek overkomen. Maar er ontstaat nu wel een enorme non-discussie waar echt niemand wat aan heeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:37

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:

waar lees jij dat buurman over die decibellen heen komt? TS moet dat nog meten met die decibellen, dat staat dus nog helemaal niet vast.

Aan de hand van wat een jacuzzi maakt aan decibellen.
Stond eerder in het topic.
Dat ding alleen al komt boven de nachtelijke norm.
Laat staan personen die daar nog weer overheen praten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:37

Beretto schreef:

Nee hoor, want ik interpreteerde het hetzelfde.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:49

Shiloh schreef:
Beretto schreef:

Om 2 a 3 uur snachts? Ja. Dat is zeer onbeschoft.

Het was 22.15....

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:50

Vervelend TS! Ik weet hoe zo een jacuzzi kan klinken en dat praten galmt/weerkaatst nog eens extra zo met dat water. Gelukkig houden onze buren altijd rekening met de rest en gaat dat ding op tijd uit. En ook al zijn het grote tuinen en is de afstand behoorlijk, dan nog kun je alles letterlijk verstaan. We hebben er verder nooit last van gehad en nu zitten ze er amper nog in (het leuke is er af volgens mij :P). Maar als je dan kleiner woont en er zit enkel een schutting tussen, kan ik me voorstellen dat je er wakker van kan liggen. Hopelijk komen jullie er aan uit!