Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:22

Wauw Nissima en Barramundi wat gaaf zulke verhuizingen. Wel heel spannend nog met alle onzekerheden!
Nissima, is het niet een idee om inderdaad Ikea te laten bezorgen, maar om dat op de 1e volledige dag dat jullie daar zijn te laten doen? Inderdaad een nacht in het hotel en dan volgende dag meteen de levering?

Barramundi fijn dat jullie even bij bekenden terecht kunnen, dat zoekt toch fijner als je alles kunt bekijken!

Fijn dat je zo wat informatie hebt Nissima!

Klinkt goed Veriye! Gefeliciteerd :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:43

Veriye, dat klinkt goed! Gaat wel heel snel, maar dat zal wel lekker zijn :D

Knabbelgirl, zoiets zal het inderdaad wel worden. We hebben gelukkig een Ikea op Lanzarote dus we zouden hier de meubels al uit kunnen zoeken en dat dan in Sabadell bestellen. Het lastige is dat we de boot nog niet geboekt hebben, dus nog geen definitieve vertrekdatum hebben. En dus ook nog niet weten wanneer we daar aankomen.
Wel een leuk avontuur maar ik ben echt heel ongeduldig en nieuwsgierig :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:50

Ja, het gaat zeker heel snel! En ik vind het niet echt super fijn, omdat er zoveel te regelen valt op korte termijn en sommige helpers op zo korte termijn niet kunnen helpen. Maar het komt wel goed. Goed plannen en voorbereiden is het halve werk.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:22

Oja, daar heb je dan natuurlijk wel weer mee te maken. Moet er veel gedaan worden aan het huis?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 02:31

Gelukkig bij jullie dus idd de basisdingen er al in Nissima. Kamperen in eigen huis is ook nog een idee! [Ziet jullie daar al helemaal zitten met een luchtbed en kaarsen midden in de woonkamer :') ]
Haha! Dat is echt precies ons een jaar geleden toen we in Sydney aankwamen! Al hadden wij wel het eea per container opgestuurd wat aankwam tegen de tijd dat we een huis gevonden hadden.
Is idd geen gek idee om Ikea of zo gewoon te laten leveren (als ze dat doen). Je kunt het vantevoren uitzoeken, lijst maken en dan is het idd even aanpoten de eerste dag om de belangrijkste dingen in elkaar te zetten, maar uiteindelijk valt dat meestal wel mee. ML en ik hadden in 3 avonden (na het werk) alles staan.

Whoa Veriye! Dat is idd erg snel over! Maar een leuk vooruitzicht! Moet je veel klussen of is het redelijk af?

Wij zitten ook heel erg met de datum etc. Zolang we geen akkoord van de immigratiedienst hebben, kan ML zijn baan niet opzeggen en weten we dus niet wanneer we kunnen vertrekken. Maar... op het moment dat we akkoord hebben, heeft ML 1 week (of 2 als het na 1 augustus is) opzegtermijn bij zijn huidige werk en daarna wil zijn nieuwe baas toch wel dat hij vrij snel (lees: direct) gaat beginnen in Brisbane.
We hebben dus waarschijnlijk 1-2 weken om hier het huis op te zeggen, in te pakken, alle meubels op te laten halen en op de vrachtwagen te boeken, het huis op te leveren en zelf met de overige losse spullen en onze auto's naar Brisbane te rijden.
We hebben er zelfs over gedacht dat ML eerst alleen naar Brisbane gaat met een auto vol spullen en dat ik achterblijf in Sydney om de rest in te pakken en dan bijv een paar weken later ga. Ik wil tussen de bedrijven door eigenlijk blijven werken want ik vind het anders zo zonde van mijn vrije dagen :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 02:43

Ik mag ook zeggen 'ik ga verhuizen'.
Kan beter zeggen ík MOET verhuizen'.
Ik zit sinds januari gehuurd, dit is voormalig winkelpand.
Verhuurders zijn al paar jaar bezig om een woonbestemming te krijgen.
Ze hebben van de 'winkel' 2 appartementen gemaakt.
Vergunning gekregen omte verbouwen.
Nu geeft de gemeente geen woonbestemming af.
Dus ik moet eruit, ik over de zeik -:(-

Ik heb 2 maanden, 13 juni te horen gekregen, om iets anders te vinden.
Huurwoning is in de buurt niet te vinden, dus koopwoning kijken.
Bij 3 huizen wezen kijken, en het 3de huis <3
Ook goedgekeurd door mijn ouders :j

Eindbod is bepaald, hier ga k mee akkoord,
nu dus de hypotheek verder regelen.
Hopen dat het allemaal doorgaat,
anders zal ik met mijn dieren naar mijn ouders moeten voorlopig, en de spullen in de opslag doen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 04:21

Wauw, dat is wel balen zeg Sabine!
Aan de andere kant; als je nu dalijk lekker je eigen koophuisje hebt, is ook wel leuk! Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 05:07

Barramundi schreef:
Wauw, dat is wel balen zeg Sabine!
Aan de andere kant; als je nu dalijk lekker je eigen koophuisje hebt, is ook wel leuk! Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat!

Ik zei al, dan kan ik tenminste 20 spijkers in de muur slaan, mag nu niet _-:(

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 05:50

Haha, echt he! Hier mogen wij ook echt he-le-maal niks!! Niks ophangen, verven, kasten moeten van de muur af staan etc. Best suf eigenlijk maar vanuit de verhuurder ook wel te begrijpen. Gelukkig hebben we nu een vrij neutraal huis met vooral wit/grijs.
Ik heb in Brisbane echter huizen gezien met een knalblauw geverfde kamer of een roze keuken bijvoorbeeld _O- Kennlijk zijn ze daar wat minder streng.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:05

Is ook wel te begrijpen, maarja je wilt het toch leuk maken
Eerst maar afwachten of het huis doorgaat :o

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:33

Barramundi schreef:
kasten moeten van de muur af staan

Dat is wel heel erg :oo

Ik ben wel blij met onze huidige verhuurder. Ken hem niet persoonlijk want hij woont op een ander eiland, maar laatst moest er iemand komen omdat de oven het niet meer deed. Bleek de oven het dus wel gewoon te doen :') dus mijn vriend was al bang dat we het dan zelf moesten betalen. Zei de verhuurder dat hij het wel betaalde omdat we goede huurders zijn. :o Zijn vorige huurders waren dan ook drie studentes die elk weekend feestjes hadden in het huis, veel overlast veroorzaakten en regelmatig de politie voor de deur hadden.

Hoe onze volgende huurder gaat zijn weet ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik niet weet hoe dat in elkaar zit, want we "huren" het van de Guardia Civil, dus niet van een persoon...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:53

Barramundi schreef:
Gelukkig bij jullie dus idd de basisdingen er al in Nissima. Kamperen in eigen huis is ook nog een idee! [Ziet jullie daar al helemaal zitten met een luchtbed en kaarsen midden in de woonkamer :') ]
Haha! Dat is echt precies ons een jaar geleden toen we in Sydney aankwamen! Al hadden wij wel het eea per container opgestuurd wat aankwam tegen de tijd dat we een huis gevonden hadden.
Is idd geen gek idee om Ikea of zo gewoon te laten leveren (als ze dat doen). Je kunt het vantevoren uitzoeken, lijst maken en dan is het idd even aanpoten de eerste dag om de belangrijkste dingen in elkaar te zetten, maar uiteindelijk valt dat meestal wel mee. ML en ik hadden in 3 avonden (na het werk) alles staan.

Whoa Veriye! Dat is idd erg snel over! Maar een leuk vooruitzicht! Moet je veel klussen of is het redelijk af?

Wij zitten ook heel erg met de datum etc. Zolang we geen akkoord van de immigratiedienst hebben, kan ML zijn baan niet opzeggen en weten we dus niet wanneer we kunnen vertrekken. Maar... op het moment dat we akkoord hebben, heeft ML 1 week (of 2 als het na 1 augustus is) opzegtermijn bij zijn huidige werk en daarna wil zijn nieuwe baas toch wel dat hij vrij snel (lees: direct) gaat beginnen in Brisbane.
We hebben dus waarschijnlijk 1-2 weken om hier het huis op te zeggen, in te pakken, alle meubels op te laten halen en op de vrachtwagen te boeken, het huis op te leveren en zelf met de overige losse spullen en onze auto's naar Brisbane te rijden.
We hebben er zelfs over gedacht dat ML eerst alleen naar Brisbane gaat met een auto vol spullen en dat ik achterblijf in Sydney om de rest in te pakken en dan bijv een paar weken later ga. Ik wil tussen de bedrijven door eigenlijk blijven werken want ik vind het anders zo zonde van mijn vrije dagen :=

Mag ik vragen hoe jullie in Australië terecht zijn gekomen? Ik begrijp dat jullie er sinds vorig jaar wonen? Hoe bevalt het wonen daar?

Dat is inderdaad wel een hele kleine planning zeg! Jou idee klinkt eigenlijk niet eens zo heel slecht. Even jammer om niet samen te zijn, maar dan kun je wel op je gemak alle losse eindjes af te sluiten. Geeft zelf denk ik ook wel wat meer rust?
Ben het even kwijt, kon jij in Brisbane nou ook meteen weer aan het werk?

sabine1979 schreef:
Ik mag ook zeggen 'ik ga verhuizen'.
Kan beter zeggen ík MOET verhuizen'.
Ik zit sinds januari gehuurd, dit is voormalig winkelpand.
Verhuurders zijn al paar jaar bezig om een woonbestemming te krijgen.
Ze hebben van de 'winkel' 2 appartementen gemaakt.
Vergunning gekregen omte verbouwen.
Nu geeft de gemeente geen woonbestemming af.
Dus ik moet eruit, ik over de zeik -:(-

Ik heb 2 maanden, 13 juni te horen gekregen, om iets anders te vinden.
Huurwoning is in de buurt niet te vinden, dus koopwoning kijken.
Bij 3 huizen wezen kijken, en het 3de huis <3
Ook goedgekeurd door mijn ouders :j

Eindbod is bepaald, hier ga k mee akkoord,
nu dus de hypotheek verder regelen.
Hopen dat het allemaal doorgaat,
anders zal ik met mijn dieren naar mijn ouders moeten voorlopig, en de spullen in de opslag doen.

Jeetje wat een zure situatie zeg! Wel heel fijn dat je nu een huis hebt gevonden waar je ook echt blij mee bent! Veel succes vast!

Wat bizar dat jullie zo weinig mogen in de huizen Sabine en Barramundi! Kasten van de muur? Das officieel niet eens 'veilig'!
Maar Sabine, nu mag je inderdaad timmeren en doen wat je wilt als het lukt hihi

Zijn er in jullie landen ook woningbouwstichtingen zoals we die in Nederland kennen Nissima en Barramundi? Of alles particulier?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:29

Over onze verhuurder hebben wij ook geen klagen hoor! Het zijn hele vriendelijke mensen, gelukkig maar want we wonen bij ze in de achtertuin :+
Dat je hier helemaal niks mag is in Sydney (Australië?) heel normaal. Ben blij dat we geen kinderen hebben en heb het boekje van de Ikea-Billy kasten waarin staat dat je ze aan de muur moet verankeren maar gauw weggegooid O:)

Wij zijn eind juli vorig jaar hierheen verhuisd knabbelgirl omdat mijn man hier een baan gevonden had. Het leven en wonen in Australië bevalt op zich goed alleen heeft ML het totaal niet naar zijn zin op zijn werk (draak van een chef) en Sydney is ook wel een beetje 'too much' voor ons. Dorpelingen in een wereldstad zeg maar :o Vandaar dat we verder zijn gaan kijken en het is Brisbane geworden.
Ik werk voor een transport bedrijf wat naast Sydney ook vestigingen heeft in Melbourne en.... Brisbane (heeft ook een beetje meegewogen in de keus) en ik heb groen licht gekregen om over te stappen naar ons kantoor aldaar. Blijf in principe hetzelfde werk doen alleen achter een ander bureau eigenlijk.

In Australië heb je 'housing community' wat volgens mij voor de 'minder bedeelden' is (heb ik me laten vertellen in de kroeg, dus ik weet er het fijne niet van), maar als buitenlander kom je hier nergens voor in aanmerking qua uitkering / toeslagen / hulp dus wij huren particulier.

Kan me voorstellen dat jullie huisbaas blij met jullie is Nissima :=

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:30

Het is nog wel veel te klussen hoor, vloeren erin, wandbehang eraf, schilderen, trap schuren en schilderen, tuin afsluiten (zit nu achter geen hek, dat is niet handig met hondjes) Dus ik hoop dat wij het binnen een week echt af kunnen hebben...ik heb 2 dagen vrij gekregen, de rest moet 's avonds na het werk gedaan worden.

Australie lijkt mij ook gaaf, maar ik ben zo bang voor spinnen, dat ik er niet echt zou willen wonen :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:45

Barramundi schreef:
Over onze verhuurder hebben wij ook geen klagen hoor! Het zijn hele vriendelijke mensen, gelukkig maar want we wonen bij ze in de achtertuin :+
Dat je hier helemaal niks mag is in Sydney (Australië?) heel normaal. Ben blij dat we geen kinderen hebben en heb het boekje van de Ikea-Billy kasten waarin staat dat je ze aan de muur moet verankeren maar gauw weggegooid O:)

Wij zijn eind juli vorig jaar hierheen verhuisd knabbelgirl omdat mijn man hier een baan gevonden had. Het leven en wonen in Australië bevalt op zich goed alleen heeft ML het totaal niet naar zijn zin op zijn werk (draak van een chef) en Sydney is ook wel een beetje 'too much' voor ons. Dorpelingen in een wereldstad zeg maar :o Vandaar dat we verder zijn gaan kijken en het is Brisbane geworden.
Ik werk voor een transport bedrijf wat naast Sydney ook vestigingen heeft in Melbourne en.... Brisbane (heeft ook een beetje meegewogen in de keus) en ik heb groen licht gekregen om over te stappen naar ons kantoor aldaar. Blijf in principe hetzelfde werk doen alleen achter een ander bureau eigenlijk.

In Australië heb je 'housing community' wat volgens mij voor de 'minder bedeelden' is (heb ik me laten vertellen in de kroeg, dus ik weet er het fijne niet van), maar als buitenlander kom je hier nergens voor in aanmerking qua uitkering / toeslagen / hulp dus wij huren particulier.

Kan me voorstellen dat jullie huisbaas blij met jullie is Nissima :=

Klinkt wel als een geweldig avontuur zeg! Wat je over de drukte van Sydney zegt geloof ik meteen ja
Hopelijk kunnen jullie in Brisbane beter aarden!

Oke :j thanx voor het beantwoorden :) Gewoon nieuwsgierig hihi

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:41

Vanmorgen de hypotheek geregeld, nu wachten op de goedkeuring :o
Gegevens doorgemaild naar de makelaar, ook afwachten.

Ben van plan om er 1 aug uit te gaan, heb het een beetje helemaal gehad daar |o
Mijn vogels haal ik volgende week dinsdag al weg, die dag heb ik dienst bij de dierenambulance, kan ik ze met voliere zo de bus inrijden.
Konijnen gaan ook gauw weg daar.
Pap en mam zullen blij zijn met 7 scheeuwvogels ( 3 van hun, 4 van mij) in de hut :=

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:38

Mooi! Ik duim!

Ik heb het vandaag helemaal gehad met makelaars hoor. Ze hadden twee advertenties toen wij naar een woning keken. Bij een stond erbij: Borg 1 maand huur en bij de andere: Geen.
Dus wij nu die met geen gekozen en ook bij de bezichtiging heeft niemand het over de borg gehad. Nu krijgen wij de contract met een factuur voor 1 maand borg. Ook willen ze de 2 weken huur voor juli én de huur voor august gelijk hebben. Factuurdatum 16-07-2017. vervaldatum 13-07-2017 8)7 hoe kan het vervaldatum nu voor het factuurdatum zijn?
Vind dat alles een beetje raar. dus morgen even bellen, maar eerst een wakker nacht voor mij...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:08

Dat van de borg klopt inderdaad niet als er duidelijk geen stond, heb je er toevallig een printscreen van gemaakt?
Dat je eind juli en augustus tegelijk betaald is vrij standaard als je na de 15e van de maand de sleutel/het contract krijgt, heeft te maken met automatische incasso's die er dan vaak al uit zijn voor augustus. Althans, dat is bij de woningstichting waar ik huur, en de gene die ik ken, allemaal zo

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:43

Veriye schreef:
Australie lijkt mij ook gaaf, maar ik ben zo bang voor spinnen, dat ik er niet echt zou willen wonen :+

Dat valt hier in Sydney alles mee hoor! Ben benieuwd hoe dat in Brisbane gaat zijn, aangezien dat wat tropischer/warmer is dan Sydney.

Spannend Sabine, ik duim mee voor jullie!!

Ik weet niet zo goed hoe dat in NL gaat met borg maar hier betaal je huur per week en moet je voor het begin van de huurperiode meestal 4 weken huur als borg betalen, en dan 2 weken huur vooruit, dus 6 weken in totaal. Een aardige hap geld meestal, ben blij dat wij een klein beetje spaargeld hebben om dit op te vangen dalijk (hoorde van een collega die ging verhuizen dat ze daarvoor geld gingen lenen...)

Een vervaldatum die voor de factuurdatum ligt, klopt sowieso niet!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:47

@knabbelgirl: ja, precies, zoiets dachten wij ook al en dat vind ik ook niet zo erg, omdat de huur toch 2 weken later normaal af zou gaan, maar de 850 euro borg vind ik wel niet eerlijk. Mijn vriend vandaag de makelaar opgebeld en behalve sorry en "heb ik dit niet bij de bezichtiging laten weten?" kwam er niks van terug en dat wij de borg wel moeten betalen, omdat bij de eigenaar dit normaal is en ook direct daar heen overgemaakt moet worden.

Ik hoop dat Brisbane ook meevalt Barramundi, of ben jij daar niet bang voor? Slangen enkevers doen mij niks, maar spinnen bah!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:43

Ah het is via een makelaar, ja dan is dat zeker wel standaard :j ik heb geluk met mijn woningbouw dat het hier niet hoeft. Je moest eens weten hoe slecht mensen met huizen om gaan, en bij een koophuis is dat nog even zuurder natuurlijk dan een woningbouw
Maar, als je er niet op hebt gerekend is het gewoon erg zuur! Je gebruikt je spaargeld natuurlijk liever voor inrichting.
Dat gezegd, veel plezier met jullie nieuwe woning en het inrichten enzo!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:07

Zijn er hier ook mensen die voor de grote/zware meubels een verhuisbedrijf hebben ingeschakeld?
en hoeveel waren jullie toen ongeveer kwijt?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:23

pb :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:40

Nou ja, bij de huidige woning ging het via dezelfde makelaar en wij hebben geen borg betaald. Bij een andere woning van hun of via hun stond het wel erbij dat borg moest betaald worden, dus wij dachten dat zou wel goed zijn, dat wij geen borg moeten betalen.
Inmiddels hebben wij wel alles overgemaakt, maar het blijft toch zuur en ik heb nu wel weinig zin in de sleuteloverdracht donderdag.

Wij hebben voor de grote meubels vrienden ingeschakeld, die komen helpen ;) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:02

Thanks!