Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:41

Mijn ultieme droomauto is (en blijft) een beetje buiten bereik;

Afbeelding

Toch heb ik gelukkig ook wel een iets realistischere droomauto die er vast nog wel eens komt;

Afbeelding

Tot die tijd moet ik mij "behelpen" met een geweldige auto;

Afbeelding
Onze Toyota Landcruiser 100 (4,2ltr, 204pk en 430Nm)
Wij gaan er nog wel eens het terrein mee in (Fürstenau, DLD bijvoorbeeld). Erg leuk om te doen. Wij zijn verslingerd geraakt aan de Land Cruiser tijdens een van onze vakanties in Botswana, toen met een Landcuiser 80, deze om precies te zijn

Afbeelding

Het "arme" apparaat had meer dan 500kkm achter de kiezen, in serieus zwaar terrein (Okavango Delta en Chobe in Botswana), maar gaf nog immer het gevoel; "stap in en ik breng je altijd en overal veilig op je bestemming" en dat heeft hij ook gedaan. In Nederland is dit type erg populair en goede exemplaren zijn niet heel goedkoop. Wij zijn op zoek gegaan, maar zijn blijven plakken aan de 100.

Ooit wil ik nog wel een keer een type 76 (uit de 70 serie), dat is een ouder model, dat nog nieuw wordt gebouwd, oa voor safaritoepassingen. Tijdens onze reis in 2015 hadden wij deze, zo zou ik hem ook wel willen :-)

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:49

FlyAway schreef:
Mijn ultieme droomauto is (en blijft) een beetje buiten bereik;

Ah :)* een Ford Vantage cabrio! ;)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:59

tja ik heb er toch wel flink wat haha!

maar een kleine greep:

Ik heb hem eigenlijk al gehad maar helaas moeten verkopen een "oude" Mini cooper in het british racing green met witte strepen en wit dak en een dikke sport uitlaat. Echt wat een auto(otje)!!
Afbeelding

Daarnaast hebben mijn vriend en ik een auto die we beide erg mooi vinden en die bij mijn vriend al in de schuur staat alleen moet deze nog gerestaureerd worden: een volvo amazon

Afbeelding
Maar daarnaast ben ik ook wel een fan van BMW en heeft mijn vriend ook al een geweldige BMW gehad die we helaas ook hebben moeten verkopen. Toch zou ik zelf ook graag nog eens een BMW Z3 willen hebben. (andere vind ik ook geweldig...)
Afbeelding

Daarnaast vind ik een oude landrover ook wel erg mooi!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:04

Eén van mijn droomauto's is de Peugeot RCZ Roadster Cabrio.

Afbeelding
Geen idee wat ie kost maar misschien over zoveel jaar. :+:

Minder binnen handbereik is de Maserati Alfieri Cabrio.

Afbeelding

Voor iedere auto zou gelden dat ik naar een warm land moet verhuizen om zonder dak te kunnen rijden...daar heb ik geen problemen mee. :D :Y)

Oh, de Volvo C30 Cabrio is ook zo mooi!! <3
Afbeelding

Ik mag woensdag mijn gloednieuwe Peugeot 108 ophalen en daar verheug ik mij al weken op! :):)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:37

Mariskaa3 schreef:
tja ik heb er toch wel flink wat haha!

maar een kleine greep:

Ik heb hem eigenlijk al gehad maar helaas moeten verkopen een "oude" Mini cooper in het british racing green met witte strepen en wit dak en een dikke sport uitlaat. Echt wat een auto(otje)!!
[ Afbeelding ]

Daarnaast hebben mijn vriend en ik een auto die we beide erg mooi vinden en die bij mijn vriend al in de schuur staat alleen moet deze nog gerestaureerd worden: een volvo amazon

[ Afbeelding ]
Maar daarnaast ben ik ook wel een fan van BMW en heeft mijn vriend ook al een geweldige BMW gehad die we helaas ook hebben moeten verkopen. Toch zou ik zelf ook graag nog eens een BMW Z3 willen hebben. (andere vind ik ook geweldig...)
[ Afbeelding ]

Daarnaast vind ik een oude landrover ook wel erg mooi!

Wat een mooie auto's!!

Ik zag deze Alfa vandaag tijdens het fietsen en die wil ik als tweede auto hebben :+

Afbeelding

Unseen

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:41

Oe ja de Brera. Plaatje om te zien, de spider versie trouwens ook. Jammer dat ze zo zwaar zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:13

Unseen schreef:
Jammer dat ze zo zwaar zijn.

Heb je gezien wat de 'Minis' wegen?? >;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:18

Ja echt he :')

Zag er gisteren nog eentje staan die groter was dan de gemiddelde hatchback.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:53

SVRL schreef:
Met al die vluchtheuvels hier, is een auto met slechte vering een ramp. Snap wel waarom sommige mensen enorm op de rem trappen. Gelukkig hebben Jappaners goede veringen in hun auto's gestopt en zijn de Koreanen hen hierin gevolgd.

Totdat je schokdempers het begeven en bij elke hobbel je het gevoel hebt dat je een krat vol melkflessen achterin hebt staan... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:15

nontie schreef:
SVRL schreef:
Met al die vluchtheuvels hier, is een auto met slechte vering een ramp. Snap wel waarom sommige mensen enorm op de rem trappen. Gelukkig hebben Jappaners goede veringen in hun auto's gestopt en zijn de Koreanen hen hierin gevolgd.

Totdat je schokdempers het begeven en bij elke hobbel je het gevoel hebt dat je een krat vol melkflessen achterin hebt staan... O:)

Mijn Hyundai is nooit door zijn schokdempers gegaan, ik vlieg ook niet over de vluchtheuvels hé. Maar ik ga ook geen 30 rijden op een baan van 50 voor zo'n heuvel en dat kan een auto met goede vering prima hebben. De bedoeling van die dingen is dat je niet sneller rijdt dan het max, niet dat je trager moet rijden dan wat je mag.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:24

SVRL schreef:
Mijn Hyundai is nooit door zijn schokdempers gegaan, ik vlieg ook niet over de vluchtheuvels hé. Maar ik ga ook geen 30 rijden op een baan van 50 voor zo'n heuvel en dat kan een auto met goede vering prima hebben. De bedoeling van die dingen is dat je niet sneller rijdt dan het max, niet dat je trager moet rijden dan wat je mag.

Ik vlieg ook nooit over de heuvels, maar als aan het begin van de weg een bord max. 30 km/h staat, ga ik ervan uit dat die heuvels daar ook op gemaakt zijn. Die redenatie ben ik inmiddels op teruggekomen :Y)

Moet ik eerlijk zeggen dat mijn bakkie ook al 13 jaar oud is en tot nu toe alleen de originele accu, distributieriem en remschijven zijn vervangen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:41

Tja, het liefste natuurlijk deze:

Nissan Skyline R34 <3 <3

Afbeelding

Maar deze zijn helaas niet legaal :(

Dus, denk ik dat ik ga voor een golf MK4 R32, maar wil hem dan wel helemaal zelf gaan tunen! ( Schroefsetje, luchtfilter, chipje, mooie uitlaat en denk dat ik vuur uit de uitlaat bij het optrekken ook wil )

Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:44

Ohgod, als ik zo'n auto met van die uitstekende banden zie, dan zie ik altijd direct wat anders voor me...

Afbeelding

Sorry. :')
Die paarse vind ik wel heel gaaf!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:47

watchthesky schreef:
Ohgod, als ik zo'n auto met van die uitstekende banden zie, dan zie ik altijd direct wat anders voor me...

[ Afbeelding ]

Sorry. :')
Die paarse vind ik wel heel gaaf!

Haha! Ja ik snap je wel hoor, je moet ervan houden! Ik vind auto-tuning echt geweldig, vooral met Golf. een Skyline zou ik zo kant en klaar kopen maar die tikken helaas tegen de 70.000 aan en als student is dat (nog) niet rendabel :')

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:57

ik heb hem al..... mijn Blazer K5 !!! en wil heel graag een Ford F250 of een Toyota Tundra.... helaas niet in budget...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:00

Een audi q7 en vw touareg vind ik wel mooi en praktisch voor de trailer. Heb nu een Escalade en ben nog steeds verliefd, maar praktisch is ie niet altijd :+ (grooooot)
En heb een deel laadruimte moeten inleveren voor de lpg tank, qua ruimte is dat even wennen als je altijd een landrover disco grijs kenteken hebt gehad met zeeën van ruimte in de bak. Maar daar heb je dus voorin 2 stoelen en dan verder niks meer. Een busje met 3 plaatsen voorin zou dan wel wat zijn.
En dan zo'n alfa van de beginpost erbij voor 'gewoon'.
Maar goed als ik ooit geld teveel zou hebben komt er gewoon een vrachtwagentje, hoef ik ook geen trek auto meer. Kan ik daarnaast gewoon iets voor de leuk nog uitzoeken :)) #dromen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:10

Escalade is ook fijnerik!!! Evenals een Lincoln Navigator.... helaas ook niet mijn budget, hihi

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:12

Oh je golf op die manier tunen wordt echt belachelijk gevonden in het Volkswagen groepje waar mijn vriend in zit. Zonde van de auto. :o

Zie ze wel eens staan op evenementen, op MIVW bijvoorbeeld. Vind het maar niks haha.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:16

MarlindeRooz schreef:
Oh je golf op die manier tunen wordt echt belachelijk gevonden in het Volkswagen groepje waar mijn vriend in zit. Zonde van de auto. :o

Zie ze wel eens staan op evenementen, op MIVW bijvoorbeeld. Vind het maar niks haha.

Ligt er denk ik maar net aan met wie je omgaat! Ik vind het gaaf in elk geval haha

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:36

Al van jongsaf gedroomd van een Ferrari rode sportwagen.... En toen in 2000 mijn droom kunnen waarmaken. Een rode MGF, helemaal nieuw, helemaal zoals ik het wilde.... inmiddels >250k kms gereden, heel Europa door geweest en op een aantal circuits gereden. Niet altijd even praktisch in combinatie met de paardenhobby, en in de winter met sneeuw...... Wel winterbandjes en een hardtop. En gelukkig heeft manlief ook nog een "grote" auto met trekhaak ;-) Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:51

Toothless schreef:
Tja, het liefste natuurlijk deze:

Nissan Skyline R34 <3 <3

[ [url=m/PxSo3f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar deze zijn helaas niet legaal :(

Dus, denk ik dat ik ga voor een golf MK4 R32, maar wil hem dan wel helemaal zelf gaan tunen! ( Schroefsetje, luchtfilter, chipje, mooie uitlaat en denk dat ik vuur uit de uitlaat bij het optrekken ook wil )

[ [url=m/5rwvJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

R34 niet legaal? Wat bedoel je daar mee? :)
Ze zijn er gewoon, ook hier in Nederland. Ingevoerd en wel..

Een voormalige vriend van ons had deze ook... Een mooie blauwe. Mooiste auto ooit! Uiteindelijk gejat...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:04

Toothless schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ligt er denk ik maar net aan met wie je omgaat! Ik vind het gaaf in elk geval haha

Ik kan met je praten Toothless :) Afgezien van de minibandjes en verlaagde en verbrede bodykit, lijkt het mij echt awesome om de R32 vanonder the hood helemaal te tunen en hem van buiten juist redelijk standaard (afgezien van de ophanging en vering e.d.) te laten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:05

Smaken verschillen gelukkig!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:41

Door mijn vriend lichtelijk aangestoken met autoliefde.

Ik heb zelf niet het geld voor een auto, maar ik mag maar wat graag mee naar shows en meetings en dergelijke.

Vriendlief zelf rijdt een Volvo S60 R met 300 pk. Was toch wel even wennen toen ik daar voor het eerst instapte.

Verder heeft zijn moeder nog een prachtige ijsblauwe Volvo Amazon waar ik helemaal verliefd op ben en die wij binnenkort waarschijnlijk mee mogen nemen voor een ritje (rally).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:07

Minimus schreef:
Toothless schreef:

Ik kan met je praten Toothless :) Afgezien van de minibandjes en verlaagde en verbrede bodykit, lijkt het mij echt awesome om de R32 vanonder the hood helemaal te tunen en hem van buiten juist redelijk standaard (afgezien van de ophanging en vering e.d.) te laten

Ja zo doen die jongens dat ook! Alleen verlagen en andere wielen / velgen er onder. Verder moet het dan zo origineel mogelijk zijn.