Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:53

Dat mag
Dat scheve blijft een dingetje. Persoonlijk vind ik hem niet mooi maar mijn man heeft hem zelf gemaakt

DubbelFun

Berichten: 88898
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:54

@karijn: jeuken je vingers niet om hem recht te buigen ;)

karijn

Berichten: 5425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:55

Dat heb ik vaak gedaan maar als de hond uit de tuin komt en naar binnen sjeest, staat hij weer scheef. Als de kinderen er langs lopen staat hij weer scheef. Dus dt heb ik maar opgegeven.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:05

Wij hebben besloten om onze huidige tafel te houden en dat ik die ga proberen te schuren en in een andere kleur te krijgen.
Mocht iemand tips hebben :o

Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10895
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:12

Ik denk dat ik de kleur juist mooi bij de rest van je huis vind passen.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:14

waxmeltsenzo schreef:
Ik denk dat ik de kleur juist mooi bij de rest van je huis vind passen.


Klopt maar we gaan verhuizen :D dus andere vloer enz

Dit wordt de nieuwe omgeving

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:16

Karijn, ja op gegeven moment ben je dan wel klaar met recht zetten. Ik vind de kap in verhouding met het blok hout iets te groot. Maar idd zo de houtkleur juist heel sfeervol!

Ik ga zo even opruimen en wat foto's maken. En zien of ik de plattegrond nog terug kan vinden.

Die eettafel zo donker past er juist wel mooi bij idd. En die tegelwand bij de keuken <3

Edit: bij die vloer zou een wat lichtere tafel idd mooier staan!

BeFunny

Berichten: 10895
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:17

Ik denk dat hij nog steeds zou kunnen passen, al zou een lichte kleur ook mooi zijn.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:19

waxmeltsenzo schreef:
Ik denk dat hij nog steeds zou kunnen passen, al zou een lichte kleur ook mooi zijn.


Ik ben bang dat het de lichte erker donker zal maken. Hebben al wel andere stoeltjes gezien die we erg leuk vinden waarvan ik de poten zou kunnen schilderen.

@idinn de keuken is hate or love Haha hebben het verkocht en sommige kijkers vonden het afschuwelijk en anderen geweldig.

palousa_boy

Berichten: 10433
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:24

Als je een blokje hout zoekt moet je even doorgeven hoe en wat ;) kan ik even kijken of ik wat heb liggen. Eind januari zijn we een paar dagen in nl.

Ceetje_bokt
Berichten: 5193
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:25

Na maanden een geïmproviseerd tv meubel gehad te hebben, hebben we eindelijk de definitieve versie gemaakt. Er was nog en kleine discussie met vriendlief (hij wilde een meubel kopen, ik vond de gasbetonblokken een goed en zeer goedkoop idee) en aangezien ik inmiddels weet hoe ik dit het meningsverschil beste aan kon pakken O:) tadaaaa! Afbeelding

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:37

karijn schreef:
Dat heb ik vaak gedaan maar als de hond uit de tuin komt en naar binnen sjeest, staat hij weer scheef. Als de kinderen er langs lopen staat hij weer scheef. Dus dt heb ik maar opgegeven.

En hem een kwartslag draaien? Zodat de scheefheid van je af staat?
Ik zag het pas toen het gezegd werd :=

Ceetje_bokt schreef:
Na maanden een geïmproviseerd tv meubel gehad te hebben, hebben we eindelijk de definitieve versie gemaakt. Er was nog en kleine discussie met vriendlief (hij wilde een meubel kopen, ik vond de gasbetonblokken een goed en zeer goedkoop idee) en aangezien ik inmiddels weet hoe ik dit het meningsverschil beste aan kon pakken O:) tadaaaa! [img]m/YtOtTN.jpg[img]

Ziet er leuk uit!!


Een kleur voor die tafel hierboven zou ik niet durven te zeggen. Hangt ook van de rest van je meubels af vind ik :) Hou je wat je nu hebt, dan zou ik deze kleur houden of donkergrijs.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:39

Krijgen verder andere meubels, maar we hadden nog wat onverwachte grote kosten dus willen nu toch op eea bezuinigen qua meubels.

DubbelFun

Berichten: 88898
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:43

@MarjanB: wat voor 'kleur' ga je in je interieur brengen. in je óude' keuken zag ik bijv. paarse tegeltjes en persoonlijk durf ik dan wel een statement te maken met een gelijk gekleurde tafel. :D

Tot op het hout schuren kan natuurlijk ook altijd.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:55

DubbelDun schreef:
@MarjanB: wat voor 'kleur' ga je in je interieur brengen. in je óude' keuken zag ik bijv. paarse tegeltjes en persoonlijk durf ik dan wel een statement te maken met een gelijk gekleurde tafel. :D

Tot op het hout schuren kan natuurlijk ook altijd.


Haha geen paars in elk geval :)

We willen iets met blauwgrijs en hout tinten. Verder alles licht in neutraal

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:23

Dan zou ik in de tinten van je nieuwe meubels gaan zitten als je inderdaad wilt schilderen

Ceetje_bokt
Berichten: 5193
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:53

Ik zou m tot op het hout schuren. Verven kan altijd nog.

karijn

Berichten: 5425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:30

MarjanB schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Ik denk dat hij nog steeds zou kunnen passen, al zou een lichte kleur ook mooi zijn.


Ik ben bang dat het de lichte erker donker zal maken. Hebben al wel andere stoeltjes gezien die we erg leuk vinden waarvan ik de poten zou kunnen schilderen.

@idinn de keuken is hate or love Haha hebben het verkocht en sommige kijkers vonden het afschuwelijk en anderen geweldig.


Ik zou dan alleen het blad schuren en in een mooie lichte kleur bruin lakken.
Ik ben fan van www.roomed.nl

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:21

Wat leuk dat ik dit topic weer eens tegenkom, 5 jaar geleden zat ik in een van de eerdere edities toen we ons eerste huis hadden gekocht.

Nu zijn we zover dat we toe zijn aan een echte grote mensen huis haha en hebben onze droomwoning gevonden. Eerdaags het koopcontract tekenen.

Ondertussen zijn we druk bezig met de indeling en vooral beneden wordt heel lastig! Er zit namelijk in het midden van de woonkamer een steunpilaar. Deze zouden we graag willen wegwerken, het idee voor nu is een doorkijkhaard. Alleen... de afmetingen zijn niet ideële waardoor we eigenlijk met de bank dan te dicht bij de tv komen (die boven de haard gaat komen).

Zouden jullie anders zin hebben om mee te denken? Onze inspiratie is op, wellicht ziet iemand een mooie oplossing/indeling.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:12

Cardy, ik ben benieuwd! Onhandig zo'n steunpilaar in de weg..

Marjan, kan ik me voorstellen. Ben niet van felle kleuren, maar zo is het wel tof!

Mn studio is te klein om overzichtelijke foto's te maken hoe het is :')

DubbelFun

Berichten: 88898
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:28

@cardy: een plattegrond maakt het meedenken makkelijker :)

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:41

Cardy alvast gefeliciteerd met jullie nieuwe woning :) heb je een plattegrond?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:45

O super! Ben al even bezig geweest met een plattegrond, wilde jullie alleen niet meteen overvallen ermee haha.

Dit is de indeling die ik nu heb gemaakt:
Afbeelding
(Maten kloppen niet helemaal, programma bleef maten wijzigen. Volledige woning is 6,10m x 11m. Tevens heb ik niet de juiste kleuren gebruikt voor wat we zouden willen. Dus puur indeling).

En dit is de woonkamer in beeld:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van deze indeling?

Het is erg lastig om een goeie indeling te maken door die steunpilaar (zwart op de plattegrond) in het midden. Deze willen we dan ook graag wegwerken d.m.v. een doorkijkhaard (wit op de foto) zoals deze:
Afbeelding
met de dichte kant tegen de steunpilaar aan (de pilaar wordt net zo breed als de haard, zodat deze niet meer te zien is. Heb dit nog niet verwerkt in de tekening zie ik).

Op de tekening staat de bank met de rug naar het raam, je kijkt dan uit naar de haard. Met de tv boven de haard.

Grootste nadeel is dat er vanaf de bank tot de tv maar 2,5m afstand is en we een grote tv hebben.. We willen het liefst op die plek zitten omdat het daar zo mooi licht is.

Tevens hebben we de eettafel van de keuken naar de woonkamer gebracht, daar is het ruimer en komt het meer tot zijn recht. Nu is alleen de keuken vrij leeg. Op de tekening hebben we wel onze eigen Amerikaanse koelkast toegevoegd (tegenover de aanrecht).

De wand waar deze koelkast aan de ene kant en het vaste bureau aan de andere kant aan zit, zou eventueel weggehaald kunnen worden. Enige nadeel is dat onder dat wandje geen laminaat zit.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:19

Hmmm t is jammer dat de achterdeur links in de hoek zit :) anders had je de bank in die hoek kunnen doen en dan de wand andersom tegen de steunpilaar zodat je erachter een lekker hoekje kan maken.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:27

Nee klopt.. Jammer ja dat he?

Eventueel zouden we de bank ook zoals de huidige bewoners kunnen neerzetten, dan is de afstand met de tv ook opgelost. En dan de openhaard (vanuit mijn plattegrond gezien) rechts van de pilaar ipv links neerzetten. De haard zou dan vanaf pilaar tot muur dichtgezet worden,niet te hoog richting plafond zodat er genoeg licht door kan.

Zoiets tussen pilaar en wand:
Afbeelding

Nadeel daarvan weer is dat er een smallere bank neergezet moet worden. Ook is het stukje tussen bank en pilaar de enige mogelijkheid om ertussen door te lopen. Zoals je kan zien op de verkoop foto's wordt dat weet te krap.

Haha zo lastig allemaal!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 07-01-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt