Hoe wassen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:56

Ik gebruik aardig wat van de programma's op mijn was machine en maak ook flink onderscheid :j

- 90 graden voor de badkamer en keuken handdoeken
- 90 graden met extra schoon bubble programma voor de kokskleren van mijn man
- 60 graden voor het beddengoed
- 60 graden voor het ondergoed
- 30 graden voor de witte was met ook poeder voor de witte was
- 30 graden voor gekleurde was met ook poeder voor gekleurde was
- 30 graden met speciaal programma voor zwarte was met vloeibare zeep voor zwarte was
- en de spijkerbroeken gaan op een special 30 graden programma met kleur wasmiddel

En dan gebruik ik ook nog het wol programma voor een aantal fijn gebreide truien :o

Eens in de twee weken gebruik ik ook het trommelreiningsingsprogramma :D

Op het beddengoed na (scheelt strijken) en wat delicate kleding gaat hier wel alles in de droger!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:06

Hier alle kleding bij elkaar, zelfs wit (hebben we haast niet). Meestal op 30/40 graden op het dagelijkse was programma (samsung eco bubble). Is nog nooit fout gegaan.
Met zon bolletje waspoeder in de trommel en een scheutje wasverzachter in het laatje.
Toen mijn kinderen minibabietjes waren deed ik hun kleding apart met neutral en zonder wasverzachter op het babykleding wasprogramma. Maar ze zijn nergens gevoelig voor, dus hun kleertjes gaan nu ook gewoon met de onze mee. Hun sokjes en mijn bhs in een wasnetje zodat ze niet tussen de rubbers komen.
Handdoeken, theedoeken, kinderslabbetjes en spuugdoekjes, en schoonmaakdoekjes en beddengoed apart op 60 graden, de handdoeken met een scheutje azijn ipv wasverzachter.
Ik heb geen droger, dus alles gaat op het grootste wasrek van Ikea en nog een klein hangrekje in de badkamer. Zo kan ik bijna onbeperkt wassen, want er passen wel 3 trommels was aan dat rek.
Ik strijk vrijwel niets, alleen overhemden en jurkjes die anders echt niet kunnen.
Af en toe doorspoelen op 90 graden met azijn, of zo'n speciaal blokje wasmachinereiniger.

Winged

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:09

- 90 graden voor de badkamer en keuken handdoeken
- 40 graden voor het beddengoed
- 60 graden voor het ondergoed

Rest op 1 hoop op 30/40 graden :o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:24

Welk wasrek is dat precies, Cerilene? Hier is geen plek voor een droger, dus een echt groot wasrek zou heel fijn zijn!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:44

60 graden; beddengoed, handdoeken, theedoeken, rompertjes, monddoekjes, ondergoed, werkkleding vriend, schoonmaakdoekjes.
40 graden; overige kleding, knuffels.
30 graden; bekleding maxicosi, bekleding wipstoel etcetera..

Alles wordt gewoon opgehangen, hebben geen wasdroger.