Paarden dingen uit NIET paard en winkels!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:19

ScarOfWars schreef:
Iemand een idee voor een paardenkast? De kast die ik nu heb is eigenlijk niks meer..

Zelf in elkaar knutselen van hout

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:19

Irisjeeh1999 schreef:
ScarOfWars schreef:
Iemand een idee voor een paardenkast? De kast die ik nu heb is eigenlijk niks meer..

Hier ben ik ook benieuwd naar! Je hebt terrasboxen, tenminste ik denk dat ze zo heten, die kun je in de tuin zetten om je kussen of speelgoed in te doen. Ik denk dat dat ook wel werkt, maar of het nou goedkoper is..

Die heb ik, een kussenbox.
Is leuk voor de prulletjes maar die van mij heeft vrij scherpe randen door de hele box voor de stevigheid die best funest zijn voor je zadel.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:22

Azmay schreef:
Is leuk voor de prulletjes maar die van mij heeft vrij scherpe randen door de hele box voor de stevigheid die best funest zijn voor je zadel.

Ooh ja, ik dacht juist gewoon een box voor halsters, dekens, touwen etc. Want daar lijken ze me wel goed voor, of zie ik dat fout? Haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:23

Irisjeeh1999 schreef:
Azmay schreef:

Ooh ja, ik dacht juist gewoon een box voor halsters, dekens, touwen etc. Want daar lijken ze me wel goed voor, of zie ik dat fout? Haha

Daar zijn ze ideaal voor, al word het bij mij wel snel een rommeltje maar dat kan aan mijn eigen chaotische manier van opbergen liggen :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:24

Ikzelf zat meer te denken aan idd een zadelkast, waar je ook halters etc in kan hangen.

melissapupa

Re: Paarden dingen uit NIET paard en winkels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:55

zojuist een softshell jas bij cranenbroek gekocht, 9,95 :Y) zit nog lekker ook

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:28

Ik koop altijd cockpitspray bij de action of bij de lidl.
Dit gebruik ik als antiklit al jaren.
Gebruik dat zeker al 10 jaar nu bij mijn paarden denk ik.
Het ruikt lekker en het werkt echt, en ik heb 2 eczeem paarden en deze krijgen niet meer jeuk hier door.
De klitwortel bij de kruidvat gebruik ik ook dat samen met eczeem dekens werkt perfect.
Alleen helaas zijn die dekens bij mij een duur grapje want binnen een week hebben die van mij hem al gesloopt (elke deken trouwens, dure/ goedkope/ merk/ merkloos/ winterdeken/ zweetdeken echt alles).
Maar goed dat is een ander verhaal haha.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:56

Heb je daar een foto van melissapupa?

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:00

Wow echt al handige tips Zeg! :o

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:04

Ik heb de Lila-paarse softshell jas van de Lidl ook besteld! Zocht nog een niet te dure fijne jas om mee te rijden/op stal te zijn en ik denk dat ik hiermee wel een goede heb :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:04

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:34

Hilary schreef:
Majken schreef:
Heb je daar een foto van melissapupa?

Staat in de online folder http://www.cranenbroek.nl/folder/201616_alt/

Dat leek mij ook wel wat en voor die prijs....(zwart jasje maat xl)
zit niet in de buurt en geen webshop..... -O-

Lees regelmatig het gebruik van babydoekjes, waarvoor worden die dan gebruikt....????

Groet Karin.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:41

missfalki schreef:
Lees regelmatig het gebruik van babydoekjes, waarvoor worden die dan gebruikt....????

Groet Karin.

Trekt het stof uit de vacht, handig voor het schoonmaken van de ogen en neus, tussen de billen, even snel je handen schoonmaken.. voor heel veel dingen eigenlijk.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:43

Wij gebruiken babydoekjes ook heel veel! Inderdaad voor bovenstaande dingen, even een doekje over je laarzen, of je hoofdstel of zadel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:45

Pieneappel schreef:
Ik heb de Lila-paarse softshell jas van de Lidl ook besteld! Zocht nog een niet te dure fijne jas om mee te rijden/op stal te zijn en ik denk dat ik hiermee wel een goede heb :)

Softshell valt redelijk op maat. Winterjas van zelfde merk vind ik klein uitvallen.... Ik ga hem terug sturen denk ik.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:50

TerraHowrse schreef:
missfalki schreef:

Groet Karin.

Trekt het stof uit de vacht, handig voor het schoonmaken van de ogen en neus, tussen de billen, even snel je handen schoonmaken.. voor heel veel dingen eigenlijk.

Bedankt ga het ook eens uitproberen, was meer van de borstel voor de vacht, de stoffer voor mijn schoenen en jodhpurs en keukenrol voor de vieze neus ......

Groet Karin.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:51

F_inley schreef:
Heeft er toevallig iemand de paarse softshell van de lidl besteld? Ben heel benieuwd naar de kleur in het echt namelijk.
En hoe vallen de maten?

Maat M valt als een 40 ongeveer denk ik van de softshell. Kleur is een beetje paars/roze. Wel een fijn jasje !

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:08

Even om terug te vallen over die zadelkast. Op marktplaats een 2 deurs kledingkast zoeken en dan je haken en dingen er zelf in schroeven, evt plankjes kun je er ook zelf in zetten. Heb ik vaker gezien bij mensen! Ziet er in ieder geval praktisch uit en je hebt veel ruimte.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:10

mcjv schreef:
Even om terug te vallen over die zadelkast. Op marktplaats een 2 deurs kledingkast zoeken en dan je haken en dingen er zelf in schroeven, evt plankjes kun je er ook zelf in zetten. Heb ik vaker gezien bij mensen! Ziet er in ieder geval praktisch uit en je hebt veel ruimte.

Wat een top idee! Heb Al een kapstok gemaakt.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:17

kiwiwitje schreef:
wortelsussie schreef:

Ipv van Kentucky Tendon grip, http://www.dochorse.nl/kentucky-horsewe ... 0wodoUkD_w gewoon een steunkous/buisverband https://www.premed.nl/tubigrip-elastisc ... erband-1-m van de apotheek.
10 mtr op een rol, € 35,-.
Ideaal onder peesbeschermer ter genezing van wondjes onder beschermer als een beschermer wenselijk is.
Kunt er ook een koude compres in stoppen zonder.

Gekke gedachte, maar kan zoiets ook gebruikt worden voor de nacht om bijv vocht af te voeren? zoals de hidez kousen maar dan de steunkousen v mensen?

Ja kan prima! Ik ken een aantal springruiters die ze gebruiken. Wel zeiden ze allemaal, dat ze maar een paar rondes mee gaan als ze ook gewassen worden. Maar ze zijn veel goedkoper dan die paarden variant.

Weet iemand ook welke maat je best neemt voor de paarden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:21

Citaat:
Weet iemand ook welke maat je best neemt voor de paarden?

Ik heb maat D voor mijn paard, die gaan bij haar fatsoenlijk om de hoef en zakken toch niet af. Wel zorgen dat ze voldoende lengte hebben om terug te slaan over de peesbeschermer.
Paard met hoefijzer maat 0 of 1, begin te twijfelen. Geen lompe hoeven en beenwerk.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 20-08-16 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:21

Weet niet of het al genoemd is, maar een gereedschapskoffertje van de Action voor je borstels volstaat al. Scheelt je een hoop geld voor een kleurtje of een merk koffer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:23

Mariekexxx schreef:
ScarOfWars schreef:

Zelf in elkaar knutselen van hout

Of via de faillisementsverkoop van kantoorartikelen een stalenkast kopen. Waren vorig jaar bij een site - als ik me niet vergis - tussen de 10 en 50 euro.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:34

Maar zijn die kasten wel diep genoeg voor een zadel?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:42

Patt schreef:
Maar zijn die kasten wel diep genoeg voor een zadel?

Kwestie van goed zoeken, hoeft niet per se een kledingkast te zijn. Tweedeurs kasten zijn het handigst. Als je zoekt naar een kast met een diepte ong een meter kom je volgens mij al een heel eind.

Zon hoge kast kan je dan indelen met een kant 2 zadelsteunen onder elkaar en een kant met allerlei plankjes voor dekjes en kleinere dingen.