Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:27

mn vriend had het over een speciaal type pionneer radio. maar welk type... geen idee.
hij zei ook, is carkit niet veel handiger. inpluggen en zodra je telefoon geluid gaat geven, gaat hij het over de boxen zetten.

herhaal alleen maar wat hij zegt he :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:28

Ik ben helemaal gelukkig. Ik heb mijn Alfa net niet stukgereden. De motor begon raar te klinken maar op de snelweg kon ik er niks mee dus ben ik op een snelheid dat hij het normaalst klonk doorgereden. Toen ik de volgende keer weer reed was het niet weg en ben ik omgekeerd.

Er is naar gekeken en de tuimelaar was losgetrild, maar nog niet in de motor gevallen. Nu was het een kwestie van vastmaken, anders was waarschijnlijk de motor in puin.

En ik heb van mijn ouders te horen gekregen dat mijn pa eens een prijsopgave gaat opvragen voor het laten spuiten van mijn auto. Waarschijnlijk valt het binnen het budget. Hij hoeft nu niet meer tussen de studentenauto's te staan en is dan straks weer helemaal netjes i.p.v. verschillende tinten grijs+plamuur en deuken/krassen. Voor de apk zitten er waarschijnlijk geen rare dingen in, wat lampjes en zo. Alleen één wiel moet vervangen omdat die met het uitladen uit de (paarden)vrachtwagen achter een haak is blijven hangen en volledig aan gort ging.

Dus hopelijk over 1.5-2 maanden kan ik een foto van een mooie 33 laten zien.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 09:03

Oehh spannend moment Mizora. Als mn auto een raar geluid maakt breekt het klamme zweet me al uit

Vanochtend naar de garage gebracht voor een algemene keuring. Niet veel speciaals maar gewoon om te zien of ik er dit weekend veilig mee naar duitsland kan rijden.

Net een telefoontje van mn vader gehad. Alles was tot nu toe in orde maar hij moest nog verder nagekeken worden. Spannende dag voor mij dus...

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:24

Ik heb een Alfa en ik ben er super blij mee. De eerste15.000 km nog geen problemen gehad.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:34

Maureen_M schreef:
Oehh spannend moment Mizora. Als mn auto een raar geluid maakt breekt het klamme zweet me al uit

Vanochtend naar de garage gebracht voor een algemene keuring. Niet veel speciaals maar gewoon om te zien of ik er dit weekend veilig mee naar duitsland kan rijden.

Net een telefoontje van mn vader gehad. Alles was tot nu toe in orde maar hij moest nog verder nagekeken worden. Spannende dag voor mij dus...

En en en? :):)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 08:52

Ahhh ben ik gewoon vergeten een updateje te geven

Alles was piekfijn in orde :D het enigste wat ik even vervangen heb zijn de ruiterwissers maar die waren ook inderdaad kapot, was dus ook geen verrassing.

In oktober moet hij op keuring en krijgt hij een grote beurt. Dan laat ik meteen de distributieriem vervangen. Er is weinig op deze riem gereden omdat de auto niet veel gebruikt is maar hij zit er wel al 4 jaar in en vanwege de levensduur is het toch verstandiger deze te laten vervangen voordat ik op keuring ga.

Dus dat word nu ieder maand eventjes wat opzij zetten :) maak ik me geen zorgen over!

Ben toch zo ontzettend blij. Gisteren de auto ook nog even aan mn neefje en zn vrienden geshowd en ik voelde toch wel een klein schijntje aan jaloezie :o dat was toch wel even een partijtje leuk haha...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:04

Maureen_M schreef:
Ben toch zo ontzettend blij. Gisteren de auto ook nog even aan mn neefje en zn vrienden geshowd en ik voelde toch wel een klein schijntje aan jaloezie :o dat was toch wel even een partijtje leuk haha...
Haha leuk he, ik kwam laatst bij 'n vriend aanrijden; "Oh, da's wel n stoere bak voor zo'n meisje!" :))

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:15

Begin er steeds meer aan te wennen

Eerst reed ik er best wel tuttig mee, met schakelen schokte hij ook best wel en ik had t gevoel dat de auto niet helemaal deed wat ik zei :+

Maar nu gaat t alsof het altijd zo is geweest. Zit nu op t werk af te tellen zodat ik naar huis kan en weer rondjes kan gaan rijden :):)

Heb ook al op 1,5 week voor 170 euro getankt :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:09

Ik meld mij ook weer :o
Ondertussen heb ik ook in een super snelle Alfa Giulietta mogen rijden <3

En hoe gaat het met jullie Bella's?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 12:06

Met die van mij gaat het heel goed :)

Nog steeds geen mooie foto kunnen maken want het weer zit ontzettend tegen... Wil hem natuurlijk wel mooi shiny op de foto kunnen zetten

Afgelopen zaterdag in de Audi van mn schoonvader mogen rijden, dat was ook een ervaring erbij <3

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:39

Die zijn ook mooi Suus!

De Giulia is ook vorige week officieel uitgekomen, maar wauw niets overtreft die op dit moment :~

M'n vriend heeft gas in laten bouwen, echt perfect afgesteld. Merkt er helemaal niks van, maar rijdt wel lekker goedkoop :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:43

Ik rij al jaren in een super geweldige 147 diesel (die zware met 144 PK :P ). Heeft al .... 370.000 km gelopen en probleemloos door de Apk's elk jaar vrijwel geen onderhoudskosten. Ja normale dingen als banden.

Was altijd Golf maar sinds deze 147 ben ik helemaal Alfisti geworden.

Manlief was dat altijd al dus die is het helemaal eens met mijn 'switch' :+

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:26

@Maureen, waar kom je vandaan als ik vragen mag? Wij organiseren soms met de club meetings waarbij ik foto's maak, misschien vind je dat leuk? :o
Ohh Audi! Ik wil ooit nog eens in een Audi Q5 of Q7 rijden, al een tijd een droomauto...

@Nicole, ja die was echt gaaf!! Is nog sneller dan de 159 van mijn vriend, pff... :')

@Vanhuisuit, haha leuk zo'n gezamelijke hobby! :))

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:15

Mijn alfa krijgt 'n nieuwe uitlaat, deze is lek op de aanhechting en klinkt als 'n afgeragde polo hahah.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 08:04

Ik woon in Maastricht Suus... beetje ver maar als de meeting een beetje centraal is wil ik daar best naartoe komen :)

Dit was een A3 diesel lease uit 2014 (dacht ik)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:21

Ohh dat is niet zo stoer Josca.. :')

@ Mareen, de meetings zijn altijd in Utrecht. Als we er weer eentje hebben nodig ik je uit! :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:48

Ik wil weer in een Alfa rijden...............!!! :):)
Van het weekend mijn vriend maar even lief aankijken :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 10:06

Gisteren een hele spontane actie

Na het werken kwam mijn schoonzusje ermee aan dat in Venlo een gratis festival aan de gang was. Binnen 5 minuten de keuze gemaakt, kom we gaan!
Dat was het eerste moment dat ik echt even genoot van de vrijheid die ik had. Gewoon niet nadenken, in de auto stappen en gaan :)

Begin met de dag meer van mijn bella te houden <3

Moet der alleen wat beter behandelen want ze ziet eruit als een varken :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 11:03

Misschien nog leuk om eraan toe te voegen

We reden gisteren terug en ik klaagde over pijn in mijn voet door telkens gas te moeten geven. "Ja dan gebruik je toch gewoon je cruise control" zegt mn vriend :')

Dus heb ik die ook voor de eerste keer geprobeerd. Dat rijdt ontzettend lekker zeg <3

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:44

Afbeelding

Onze alfa

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:49

Wie gaat morgen naar de alfadag? Wij komen met 2 33's. Een rode opgeknapte en mijn grijze diesel.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:17

M'n vriend is er wel, ik had geen zin om mee te gaan. En intussen ook wedstrijd gepland trouwens

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:55

Als er nog iemand opzoek is naar een leuke alfa 147 uit 2002 op LPG, Zeer goedkoop rijden! laat het dan even weten dan kan ik wat foto'tjes sturen, auto is in zeer nette staat maar mijn vriend wil graag de overstap maken naar de guillietta

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:30

Jammer genoeg zelf geen Alfa, maar een Fiat Grande Punto. Droom nog altijd van een Alfa Romeo GT, maar durfde het nog niet aan (hoor geen goede verhalen over de 2.0 JTS)

Een tip: https://www.facebook.com/groups/AlfaFreak/

Leuke Facebookpagina :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:09

DanielleB schreef:
[ [url=m/so3gX7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze alfa

He, dat is de mijne! Mooi he, en ze rijden zo lekker. Ook een diesel of niet? Mijne is ook nog gechipt naar 185 PK.