Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicje87 schreef:Gefeliciteerd Bridget! !!
De wijk is heel multicultureel zal ik maar zeggen. Ik denk dat het daardoor komt. Maar dan alsnog.
Hoelang moesten jullie wachten op een antwoord op jullie bod? Begin na 12 uur al ongeduldig te worden haha
Sannanasje schreef:Hoihoi!
Mag ik hier ook gezellig meekletsen? Ik ben in september bij mijn vriend ingetrokken en we zijn nu aan het oriënteren om het appartement te koop te zetten en dan een huis met tuin te gaan zoeken.
Ik heb vorige week een vast contract gekregen dus we kunnen nu ook wat makkelijker kopen.
Als iemand nog goede (of slechte, die vermijden we dan) makelaars weet in omgeving Oosterhout, houd ik me aanbevolen.
Selina, ik ben ook niet erg ervaren maar volgens mij is het bij nieuwbouw wel zo dat je bepaalde aanbetalingen moet doen tijdens de bouw. Maar een goede makelaar kan je dat zo vertellen.
Sonja_vR schreef:Wat betreft nieuwbouw, check wel even of de stelposten die er zijn voor de keuken en het sanitair afdoende zijn, vaak zijn daar bedragen voor gereserveerd waarvan je maar heel basic kunt ibrichten, wil je iets mooiers of net even een paar kastjes meer of een mooie tegel dan kan het zijn dat je aardig bij kunt lappen.(meestal zijn er voor het sanitair etc ook afspraken met 1 bepaalde leverancier)
Hou ook rekening met afwerk kosten, met een net opgeleverde nieuwbouw woning ben je er nog niet.
Muren, houtwerk etc afwerken, vloeren en vul de lijst maar aan, dat kan echt flink in de papieren lopen.
En dan heb je de tuin nog.
Allemaal details die je wel even voor jezelf op een rijtje moet zetten
Bestaande bouw daar kun je idd ook echt wel flinke kosten aan hebben, maar vaak kunnen een hoop dingen prima mee en alles wat smaak is , kun je in fases doen als je weer wat gespaard hebt.
De keuken hier vind ik bijvoorbeeld lelluk:+
Maar goed, hij is nog niet zo oud dus pakken we eerst andere zaken aan. En doen we dat over een jaar of 5 , pakken we gelijk de hele benedenverdieping aan . .
Sonja_vR schreef:Marloes, wat heb je al bekeken/onderzocht?
Voor een globaal idee van wat je kunt lenen , vul even een paar rekenvoorbeelden in bij de rabo , abn enzo.
Je kunt (gratis) bij verschillende verstrekkers en tussenpersonen wat orienterende gesprekken aangaan, vaak willen ze je ook wel wat rekenvoorbeelden geven van wat de mogelijkheden zijn
Je hebt ook rekentools die je ook de bijbehorende maandelijkse lasten laten zien.
Als je weet wat de mogelijkheden zijn kun je eens rond gaan kijken wat er te koop is
MarloesHJ schreef:Sonja_vR schreef:Marloes, wat heb je al bekeken/onderzocht?
Voor een globaal idee van wat je kunt lenen , vul even een paar rekenvoorbeelden in bij de rabo , abn enzo.
Je kunt (gratis) bij verschillende verstrekkers en tussenpersonen wat orienterende gesprekken aangaan, vaak willen ze je ook wel wat rekenvoorbeelden geven van wat de mogelijkheden zijn
Je hebt ook rekentools die je ook de bijbehorende maandelijkse lasten laten zien.
Als je weet wat de mogelijkheden zijn kun je eens rond gaan kijken wat er te koop is
Ik ben eerst eens begonnen met te kijken wat er in de regio (Zuid-Limburg) te koop is voor welke prijs, dan weet ik überhaupt of er mogelijkheden zijn in mijn prijsklasse. Als alles veel te duur is, hoef ik het ook niet in werking te zetten![]()
Ben ook wel een beetje al bezig met de rekenvoorbeelden, alleen terwijl ik dezelfde gegevens invul komen er hele andere dingen uitdus ben er al achter dat er schijnbaar op bepaalde plekken anders wordt gerekend. Misschien toch maar eens samen met mijn moeder kijken en kijken wat ik fout doe...
Ik heb nu inderdaad het idee om binnenkort eens gewoon wat oriënterende gesprekjes te gaan hebben, kijken hoe het er in de praktijk uit ziet en dan maar eens beginnen te rekenen.