Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jessica_1998 schreef:Ik zou even jullie mening willen,
Ik zit erover te denken om ee scooter te kopen.
Voor mijn opleiding ga ik stage lopen op een school die ongeveer 9 kilometer reizen is , dit is in het eerste halfjaar 2 dagen en het tweede halfjaar 4 dagen, de andere dagen ga ik naar school, die is ongeveer 4 kilometer van mijn huis. Qua tijd scheelt het wel een stuk.
Maar waar ik mee zit zijn de kosten, ik krijg namelijk in oktober een studenten ov, dis ik ben wel duurder uit als ik een scooter zou kopen.
Wat zouden jullie in mijn geval aanraden? En wat zijn jullie ongeveer kwijt aan jullie scooter per maand? Qua verzekering enzo
Druppie7711 schreef:Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb mn rijbewijs inmiddels gehaald en binnen en ik kan nu dus rijden! Ik heb mijn scooter onbegrenst gekocht en zo is hij ook naar huis gereden hij reed toen super! Maar die meneer had wel nog zo'n begrenzer blokje en die heb ik meegekregen. Omdat ik een schijterd ben en mn scooter niet kwijt wil wilde ik hem dus begrenst hebben. Dat heeft mijn stiefvader gedaan voor mij.
Nou mn eerste grote ritje gemaakt en na 7/8 km hielt hij er mee op hij viel uit en kon na afkoelen pas weer starten. Nu is de begrenzer er af en rijd hij weer super! Weet iemand hoe dit komt? Zou het begrenzer blokje kapot zijn en daardoor de scooter afslaan?
BarryPlopper schreef:Druppie7711 schreef:Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb mn rijbewijs inmiddels gehaald en binnen en ik kan nu dus rijden! Ik heb mijn scooter onbegrenst gekocht en zo is hij ook naar huis gereden hij reed toen super! Maar die meneer had wel nog zo'n begrenzer blokje en die heb ik meegekregen. Omdat ik een schijterd ben en mn scooter niet kwijt wil wilde ik hem dus begrenst hebben. Dat heeft mijn stiefvader gedaan voor mij.
Nou mn eerste grote ritje gemaakt en na 7/8 km hielt hij er mee op hij viel uit en kon na afkoelen pas weer starten. Nu is de begrenzer er af en rijd hij weer super! Weet iemand hoe dit komt? Zou het begrenzer blokje kapot zijn en daardoor de scooter afslaan?
Waarschijnlijk een warm loper geweest, moet je mee uitkijken dat het niet te vaak gebeurd anders draai je je blokje in de soep.
Druppie7711 schreef:BarryPlopper schreef:
Waarschijnlijk een warm loper geweest, moet je mee uitkijken dat het niet te vaak gebeurd anders draai je je blokje in de soep.
Een nieuw blokje kopen zou dus de oplossing kunnen zijn? Ik wil namelijk geen problemen met rollerbanken en zo.
Heb vandaag op lange rustige wegen wel een paar keer gas vol open gedraaid en de teller ging langzaam richting 55 dat mag hij nog legaal rijden toch?
Jessica_1998 schreef:Dat is ook hetgene waar ik mee zit, echt het dubio van geld en tijd.
Met het ov doe ik er op de ene manier 40 minuten over naar m'n stage, maar deze manier kan maar 1x in het uur en alleen in de spits . De andere manier duurt zeker wel 50 minuten. En naar school daar doe ik nu met de fiets 20 minuten over ofzo. En als ik een 45 kilometer scooter zou nemen ben ik binnen iets van een kwartier op m'n stage en binnen 10 minuten maximaal op school.
Vind het zo lastig, verder zitten de meeste dingen waar ik heen ga echt op fietsafstand, dus daar zou het niet perse voor nodig zijn.
je gaat toch ook niet op een motorfiets zonder helm..