Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 22:18

Helaas.
De verhuurder bleek een scammer.
Een argwanende bokker zei me om meer onderzoek te doen.
En dat loonde.
Het was ook te mooi om waar te zijn.
Maar na (enorm veel) speurwerk, napluizen,bellen,ben ik er achter dat het een nepverhuurder was.
Zal morgen meer vertellen, ben nu een beetje gaar van mijn sherlock holmes acties.

vuurneon

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:21

Ik had helaas niets anders verwacht.. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo. Jammer! Maar gelukkig kom je er op tijd achter!

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:24

Ik lees dat je inmiddels nog niet echt wat gevonden hebt.
Wellicht dat je het al gedaan had, maar maak een advertentie op Facebook dat je woonruimte zoekt en je wensen. Doe dit ook op Marktplaats.

Via via kom je vaak toch aan iets.
En op Marktplaats zitten vaak mensen die twijfelen hun huis of appartement te verhuren maar nog niet hebben doorgezet.
Het is in ieder geval het proberen waard!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:33

Ik was er al bang voor. Ik hoop dat er voor de rest geen schade voor jullie is? Sterkte. Ik snap dat je baalt. Ik had ook gehoopt dat mijn voorgevoel niet klopte.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:47

Vervelend, helaas had ik dat idee ook al toen ik die prijzen hoorde. Is er echt geen optie voor tijdelijk anti-kraak oid? :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:55

pfff,

gelukkig dat je erachter kwam zeg..

tzal je maar gebeuren dat je de dag dat je erin wilt erachter komt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:57

jeetje wat ontzettend balen zeg! Het is ook heel moeilijk om iets te vinden voor dat bedrag. Misschien is een vakantiechalet mogelijk? Zijn vaak nog redelijk ruim en gemeubuleerd

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:02

lifaya schreef:
jeetje wat ontzettend balen zeg! Het is ook heel moeilijk om iets te vinden voor dat bedrag. Misschien is een vakantiechalet mogelijk? Zijn vaak nog redelijk ruim en gemeubuleerd

absoluut,

regio is wel een nadeel, omdat het hoogseizoen die regio's in trek brengt.

ik betaalde zelf 700 inclusief electra, water tv en internet (geen gas aansluiting).. wij mochten tot 4000 kwh per maand verbruiken.. vooraf hebben we zelfs nog een bank mogen ruilen met een huisje ernaast dat ook van de verhuurder was (ene huisje had zo'n oud centerparks achtig bankje, andere nepleren lekker plofbankje).. 70m2, drie slaapkamers (ouderslaapkamer beneden, twee boven onder een schuin dak).. de slaapkamers boven hebben we toen mooi als opslag kunnen gebruiken. grote tuin rondom het huisje (ongeveer 200 perceeloppervlak)

maar dat prijsje kwam mede omdat het park nooit en ten nimmer vol zat en hij moeite had om het meerdere weken per maand verhuurd te krijgen.. alleen in het absolute hoogseizoen kreeg hij 75% bezetting.. Dus dan is 700 per maand het hele jaar mooi..

maar ja, dat was dus wel in the middle of nowhere :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:06

Dat kon ook echt niet anders. Ik heb bijna mn hele leven in Almere gewoond en we kennen er nog heel veel mensen, maar dit is er gewoon niet, nergens.

Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon tijdelijk een chalet zoeken. Moet je wel ergens ingeschreven staan, maar een dak boven je hoofd is nr 1. Hier wonen zoveel mensen op een chalet, ook met kinderen. Veel vinden het beter dan een klein, vies oud appartementje bijv.

Via officiele wegen, is het al moeilijk om iets met 2 slaapkamers te vinden of meer. Alleen als je echt in het Noorden gaat zoeken. Wij hadden daar tijdelijk een 2 onder 1 kap met 3 slaapkamers voor nog geen 400 euro binnen 2 maanden.
Het is ver, maar het is iets en zoveel mensen wonen niet dichtbij elkaar. Verder is alles hetzelfde, ook daar zijn winkels en voorzieningen.

700 euro huur is gewoon echt teveel. Je kan je wel rijk rekenen en toeslag etc, maar dan nog is het echt heel veel om te mogen huren in hun situatie.

Als de vriend 23 is, komt hij buiten het jeugdloon en kan hij toch prima een normaal inkomen verdienen bij een volle baan? Onze zoon is bijna 19, heeft al bijna 3jr een bijbaan en nu overdag een baan daar weer bij, omdat hij dit jaar zijn studie heeft gestopt. Hij werkt bijna elke dag, waar een wil is, is een weg. Hij hoeft van ons niet zoveel te werken, maar thuis zitten mag zeker niet. ( en wil hij absoluut niet )

Ze moeten echt accepteren hoe het is en niet fantaseren wat ze willen. Dat kan gewoon niet. Ze zijn ook niet de enige. met een baby op de bank is rot. Maar besef je hoeveel alleenstaande moeders er zijn met 2 of meer kinderen, die wachten op eigen woonruimte binnen de sociale sector? Scheiden is geen urgentie, dus sluit maar achteraan.

Iets realistischer worden in de situatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:59

Volgens mij is ts behoorlijk realistisch, ze heeft thuis gewoon niet de ruimte om haar dochter met kind op te vangen en ik snap heel goed dat ze zelf ook van alles probeert om woonruimte voor het stel te vinden. Puur ook eigenbelang en als moeder van volwassen kinderen kan ik me dit wel voorstellen, je dochter studeert , blijkt zwanger en dan zet je alle zeilen bij om ze toch een redelijke start te geven.
Misschien niet realistisch maar het kind komt er aan en dan probeer je van alles. En terecht want je wil dat je kind gelukkig word en ook de studie afmaakt. Volgens mij had ts echt niet zoveel moeite gedaan als er bij haar thuis voldoende ruimte binnen of in de tuin voor een unit was geweest waar haar dochter met kind had kunnen wonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:08

Tinkerloos schreef:
Helaas.
De verhuurder bleek een scammer.
Een argwanende bokker zei me om meer onderzoek te doen.
En dat loonde.
Het was ook te mooi om waar te zijn.
Maar na (enorm veel) speurwerk, napluizen,bellen,ben ik er achter dat het een nepverhuurder was.
Zal morgen meer vertellen, ben nu een beetje gaar van mijn sherlock holmes acties.

Ja, dat zat er helaas in. Zoals ik al zei: wanneer iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat helaas ook vaak zo.
Zo zie je maar weer: roze bril af en realistisch blijven.
Gelukkig zijn jullie er nu al achter gekomen, maar zuur is het wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:16

bigone schreef:
Volgens mij is ts behoorlijk realistisch, ze heeft thuis gewoon niet de ruimte om haar dochter met kind op te vangen en ik snap heel goed dat ze zelf ook van alles probeert om woonruimte voor het stel te vinden. Puur ook eigenbelang en als moeder van volwassen kinderen kan ik me dit wel voorstellen, je dochter studeert , blijkt zwanger en dan zet je alle zeilen bij om ze toch een redelijke start te geven.
Misschien niet realistisch maar het kind komt er aan en dan probeer je van alles. En terecht want je wil dat je kind gelukkig word en ook de studie afmaakt. Volgens mij had ts echt niet zoveel moeite gedaan als er bij haar thuis voldoende ruimte binnen of in de tuin voor een unit was geweest waar haar dochter met kind had kunnen wonen.

Ja, ts doet vast haar best en had vast meer gedaan als dat kon. Maar de dochter is nou eenmaal zelf op een onhandig moment zwanger geworden.
Ze zoeken, maar stellen ook eisen die in deze tijd en die omgeving echt niet realistisch zijn.

Een baby is echt een stuk makkelijker nog, dan een groter kind. En zoals ik zei, er zijn alleenstaande moeders met meerdere kinderen, die woningruimte zoeken.
Ik weet zelfs mensen uit een scheiding, met wel een normaal betalende baan, die ook niet zomaar iets vinden. Ook met kinderen. Dus ook met iets ruimer budget is het echt heel moeilijk.

Als die jongen van 23 een vaste baan had van 40uur, hadden ze een leuk appartementje kunnen kopen, is het probleem sneller opgelost.

Wat je nu gaat vinden, is allemaal duur of rotzooi. Dat hadden ze al.

Iedereen die een beetje weet hoe het in die omgeving is, weet dat dit echt veel teveel eisen zijn en zeker een financieel probleem worden.
Je kan jezelf 100x voor de gek houden dat je tot 700 euro kan huren, vanwege de huurtoeslag, maar dat is jezelf wat wijsmaken en rijk rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:01

Vaste baan, 23 en kopen.. Nou schut dat maar uit je hoofd hoor. Dat is tegenwoordig ook onmogelijk geworden of je moet ruim 30k aan spaargeld hebben. En dan moet je nog 2k + verdienen.

Ik zou op facebook pagina's even een berichtje zetten, hier bij ons op de fb pagina's wordt echt super geholpen altijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:02

Beloven schreef:
Vaste baan, 23 en kopen.. Nou schut dat maar uit je hoofd hoor. Dat is tegenwoordig ook onmogelijk geworden of je moet ruim 30k aan spaargeld hebben. En dan moet je nog 2k + verdienen.

Ik zou op facebook pagina's even een berichtje zetten, hier bij ons op de fb pagina's wordt echt super geholpen altijd.

Mijn broertje is net (paar maanden terug) afgestudeerd, werkte fulltime/parttime erbij en heeft vorig jaar met zijn vriendin een woning gekocht, die ook net is afgestudeerd en net een baan heeft. Zij zijn 24 en 21 jaar.

Vriendin van mij heeft samen met haar vriend ook een huis gekocht 1 jaar geleden, zij heeft een contract van 32 uur en ik weet even niet wat voor contract haar vriend heeft. Maar zij hadden ook weinig geld opzij gezet. Zij waren toen 25 jaar.

Het kan dus zeker wel, maar je moet je zaakjes heel goed op orde hebben... Ik zou, als ik een vast contract had, nu ook zeker een huis kunnen kopen. Weliswaar max een hypotheek van 150.000, maar ook daar kan je iets leuks voor vinden. Máár je moet het wel willen. Ik persoonlijk zal nu nog niet kopen puur omdat ik nog niet weet wat de toekomst brengt. Ik ben nu single met 2 katten, maar dit kan zo in een paar maanden veranderen naar relatie en in een jaar veranderen naar zwanger van eerste kind en in een paar jaar heb ik 3 koters rondlopen bij wijze van spreken :+ Dus in mijn situatie is het niet slim om nu te kopen, tenzij ik echt een gezinswoning zou kunnen kopen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:14

Lifaya,

maar dat zijn afgestudeerde HBO/WO'ers met overeenkomstige functies en een vast contract, of een intentieverklaring dat ze in dienst blijven voor een aanzienlijk bedrag.. op eigen kracht zonder garantstellingen van een ouder, die niet de ouder is van degene met een vaste aanstelling en waarvan de partners nog niet getrouwd zijn.

voordeel van afgestuurd WO/HBO is dat jeugdloon soms helemaal niet wordt toegepast, maar je gewoon instroomt in de salarisschaal die hoort bij de functie, compleet met alles erop en eraan. En als je al met jeugdloon te maken krijgt, dan zit daar nog steeds een hogere schaal aan, waardoor hij waarschijnlijk nog altijd in de buurt van modaal kwam, met haar inkomen als extra?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:20

Vriendin van mij werkt gewoon als verpleger in het ziekenhuis en haar vriend is ICT-er :P Geen WO opleidingen gedaan hoor.

Mijn broertje en zijn vriendin wel overigens, maar die hebben dus nog geen vast contract bij hun nieuwe werk in hun studeergebied. Hij heeft een vast contract bij zijn baan die hij al in zijn studeertijd had.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:22

Naar gelang wat je doet in de ict kun je trouwens een heel best loon binnenharken btw... vpk verdient tov de werkzaamheden miss niet dik maar ook daar weer , je zit beter dan minimum. Zeker met onregelmatigheidstoeslag er bij.
Dochter van ts studeert/zit op school en vriend krijgt een beperkt loon... kopen kun je dan gewoon dik vergeten voorlopig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:26

Maar dat is allemaal samen.. Je moet over alleen uitgaan. Want zij heeft geen inkomen. Mijn vriend heeft ook een vaste baan, leuk salaris voor zijn leeftijd, ook ict. Maar een hypotheek, ho maar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:26

Volgens mij is er ook geen bank die in deze omstandigheden een hypotheek gaat verstrekken?
Mijn man had een contract onbepaalde tijd en ik een jaarcontract, maar dat was al moeilijk moeilijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:27

Sonja_vR schreef:
Naar gelang wat je doet in de ict kun je trouwens een heel best loon binnenharken btw... vpk verdient tov de werkzaamheden miss niet dik maar ook daar weer , je zit beter dan minimum. Zeker met onregelmatigheidstoeslag er bij.
Dochter van ts studeert/zit op school en vriend krijgt een beperkt loon... kopen kun je dan gewoon dik vergeten voorlopig.

Ik denk idd dat het in hun huidige situatie vrijwel onmogelijk is om te kopen. Maar misschien als dochter een bijbaan van 15 uur per week erbij neemt, vriend een fulltime baan vind die normaal betaald dat er al veel meer mogelijkheden zijn. het zal alleen geen makkelijke weg zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:32

Ts, hoe zit het met de ouders van haar vriend?? Kan er overheen gelezen hebben maar kunnen ze daar niets voor ze betekenen, eventueel met het plaatsten van een unit in de tuin??
En gaan ze samenwonen omdat ze echt samen de toekomst in willen gaan of omdat ze nu zwanger is en je dat dan "gewoon"doet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:40

Lifaya, dochter van ts is zwanger, studeert en zou dan ook nog moeten gaan werken, vriend werkt volle bak , waar laten ze dat kind dan?
Die moet maar opgroeien op een kinderdag verblijf en bij oma omdat pa en moe geen tijd en laat staan energie voor het wurm hebben?
Ik snap wel wat je bedoeld... maar ik ben zelf heel erg van menong dat opvang door derden beperkt moet worden waar kan... een kind heeft vooral rust, reinheid en regelmaat nodig, niet van hot naar her gesleept worden en continu door anderen verzorgt worden.

Daarnaast... of het is pittig omdat ze wat minder te besteden hebben.. of het is pittig omdat ze buiten school en werken en 5 minuten kind per dag nergens tijd voor hebben...
Dan koos ik voor minder geld en wel tidj voor mijn kind geloof ik

En ja , tuurlijk, ze zou ook kunnen stoppen met de opleiding, maar dat is ook weer niet best voor het toekomstperspectief.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:40

Sonja ik betwijfel of de vriend fulltime werkt gezien ze het heeft over 1000 netto per maand ;) Dat is geen "volle bak". Ze hebben op het moment niet zoveel keuze, dat is het hele probleem. Dan moet het kind maar even wat meer naar het dagverblijf, met oog op een betere toekomst (dus beter huis).

Met 1000 netto en 230 uitwonend stufi (dat was het geloof ik?) kom je niet rond als je er straks een baby bij hebt. Luiers kosten al een godsvermogen. Of de ouders van beide partijen moeten een maandelijkse bijdrage kunnen missen...

Ik kende dus iemand die het wel heeft kunnen doen. En studeren, én een kind, én werken. Nou weet ik even niet of dat ze samenwoonde, zelfstandig of nog bij ouders, maar het is dus wel mogelijk. Het is alleen vooral de eerste jaren echt heel zwaar...

Maar zo kijk ik er dan weer tegen aan... Misschien denk ik er te makkelijk over...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:47

Ik heb er geen verstand van hoor, maar komt er geen kinderbijslag oid bij?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:48

Dochter van ts kan waarschijnlijk niet veel uren werken door haar studie. Dan heeft werken ook geen zin omdat ze dan vrijwel net zoveel zou verdienen als dat de opvang kost.

Kinderbijslag hebben ze recht op inderdaad en waarschijnlijk ook wel op kindgebonden budget.

Al zouden ze best rond kunnen komen van wat ze nu hebben hoor. Is wel flink op de centen letten, maar het kan wel.