Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:07

Heb wat een leirsund , maar mijn huidige lattenbodem kan handmatig omhoog bij hoofd en voeteneind :) .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:31

Ik heb altijd een heel duur auping bed gehad (met automatische verwarming, climate control en electronische voetsteun en hoofdsteun) en ik vertel je: dat soort dingen gebruikte ik nooit!

Bed was na 10jr aan vervanging toe en heb nu de Ikea Hesseng:

Afbeelding.

Wat een heerlijk bed, slaapt beter dan de auping ooit gedaan heeft. =)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:36

Super om zoiets te horen _Nelleke_! Ik merk regelmatig (bij badkamers dan) dat mensem twijfelen over de kwaliteit omdat het in prijs vaak een stuk lager ligt dan andere aanbieders. Zegt dus lang niet alles!!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:40

Wij hebben sinds januari ook een wastafel meubel wastafel en hoge badkamer kast in de badkamer.
Prima spul tot nu toe.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:26

Ik heb al meer dan 20 jaar badkamermeubels van Ikea en ze zijn nog steeds prima :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:13

Mirjamsel schreef:
Wie heeft er een Ikea keuken? Wij willen waarschijnlijk een Ikea keuken aanschaffen voor in ons nieuwbouwhuis.. Zitten er ook aan te denken om de keuken gelijk door Ikea te laten installeren. Ben wel benieuwd naar alle ervaringen :)

De keuken in onze huurwoning is van Ikea! Prima spul! Het nieuwe huis van mijn moeder is van Ikea, zit er al een jaar of 5 in geloof ik en ziet er nog keurig uit.
Mensen die ik ken; hadden een Ikea keuken. waarbij na een jaar of 8 de greepjes los gingen zitten. Na een belletje met Ikea, kregen ze hele nieuwe frontjes en greepjes gratis!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:25

Amethyst_ schreef:
Super om zoiets te horen _Nelleke_! Ik merk regelmatig (bij badkamers dan) dat mensem twijfelen over de kwaliteit omdat het in prijs vaak een stuk lager ligt dan andere aanbieders. Zegt dus lang niet alles!!

Het vervangen van de auping matrassen was duurder dan een heel nieuw ikea-bed. Dat was voor mij de doorslaggevende factor. Zeker omdat je toch elke 10jr nieuwe matrassen moet.

Badkamermeubels heb ik ook hele goede ervaringen mee. In mijn vorige huis en nu in mijn nieuwe huis Ikea badmeubels. Ik vind ze zelfs degelijker aanvoelen dan sommig gamma/praxis spul wat soms 2 tot 3x zo duur is.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:50

Thanks voor de reacties over de keukens! Ik had al eerder gehoord dat het zelf installeren van de keuken ook niet zo moeilijk is bij Ikea keukens, dus dat kunnen we nog overwegen :)

Ik vind het zo jammer dat er in de badkamermeubels verder zo weinig keuze is :( de Godmorgon serie vind ik echt mooi, maar die is er niet in een kleur die wij willen :( misschien komt er nog wat nieuws bij in de nieuwe collectie.. Ben benieuwd! Ze hebben nu de perspresentatie zag ik :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:55

Voor de Ikea fans, ik heb net 639 Ikea folders gekregen die vanaf maandag landelijk bezorgd worden +:)+

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:54

Wie heeft er ervaring met IKEA keukens zelf installeren? Is dit voor een niet-al-te-handig iemand te doen? Het scheelt namelijk nogal veel geld, en aangezien we toch tijd genoeg hebben.... :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:57

Installeren is prima te doen maar gewoon veel werk.
Dus rustig de tijd voor nemen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:58

Het is ons gelukt, ik zie ons als redelijk handig (of mijn vriend in elk geval :+ ). Het lastigste is alles waterpas krijgen, vooral als de muur en vloer niet kaarsrecht zijn. Maar m.i. moet het voor iedereen met wat geduld te doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:16

Tillie20 schreef:
Voor de Ikea fans, ik heb net 639 Ikea folders gekregen die vanaf maandag landelijk bezorgd worden +:)+

Ik moet jaar wachten -O-

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:19

Yesss! Het is gelukt! *\%/*
Naja, bijna dan om alleen te kopen waar we voor gingen.
Nieuwe stoelhoezen voor de Ektorp stoelen en bank.

En een nieuw hoofdkussen... En 2 krukjes...
Maar verder alles laten staan/liggen/hangen! =:)
Dat halen we de volgende keer wel.
Echt, rótwinkel... :+

En die zelfscankassa's werken super.
Handig als je echt maar een paar dingen hebt.

In ons vorig huis hadden we zelf de Värde-keuken samengesteld en in elkaar gezet.
Is goed te doen, ook gas en water aansluiten, maar als je dat eng vindt, haal er dan een klusbedrijf bij om dat aan te sluiten.
Dan kost dat niet zo heel veel meer als de keuken al staat.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:26

iirrssjjee schreef:
Mirjamsel schreef:
Wie heeft er een Ikea keuken? Wij willen waarschijnlijk een Ikea keuken aanschaffen voor in ons nieuwbouwhuis.. Zitten er ook aan te denken om de keuken gelijk door Ikea te laten installeren. Ben wel benieuwd naar alle ervaringen :)

wij hebben nu onze 1e Ikea keuken in de bijkeuken staan , ding is al 17 jaar oud en zou zo weer terug in de showroom kunnen. verder hebben we nu een nieuwe , met 6 keukenkastjes zelf een eiland gemaakt , met 2 lade keukenkasten een kookeiland , en om de koelkast 2 apothekerskasten en boven 3 kastjes . de werkhoogte van de Ikea keukens is erg fijn , en verder is het makkelijk zelf te instaleren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:04

T gedoe bij een ikea keuken vind ik dat je elk kastje in elkaar moet zetten. Uiteindelijk heb ik bij superkeukens een keuken gekocht en zelf gemonteerd, maar die kastjes staan al in elkaar dus enkel een kwestie van plaatsen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:52

Maar die kastjes heb je zó in elkaar, dat is zo simpel. Monteren, waterpas stellen en werkblad zagen kostte ons het meeste tijd.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:51

Ik ben gisteren naar Ikea geweest en heb echt twee super leuke lampen gekocht: een staande lamp en een hang lamp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:06

Ik ben ook fan! Mijn kamer thuis bestaat grotendeels uit de Hemnes serie, vind die echt heel mooi.

Sinds kort woon ik op mezelf en daar bestaat praktisch het hele huis uit Ikea, behalve mijn bank. Nu nog heel simpel met veel Lack i.v.m. studentenbudget, maar ook daar valt wel wat mee te maken. :) Volgens mij is zelfs de keuken die er in zit Ikea haha! :)) Zal binnenkort wel een foto plaatsen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:28

Nog een fan meldt zich hier! Ikea is gewoon ideaal. Dat realiseerde ik me afgelopen voorjaar nog even extra, toen vriendlief en ik in Oostenrijk door de Ikea wandelden, daar meubels hebben uitgekozen en die dan vervolgens in Schotland voor ons nieuwe huisje aangeschaft konden worden. Heerlijk dat je overal dezelfde spullen kan krijgen _O-

Jolien87 schreef:
_Nelleke_ schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ja medestanders!! Ik ga kotsen van alles waar "HOME" "LOVE" en andere onzin op staat. :r

Vooral HOME :r :r :r

Hier nog eentje! Subtiele dingetjes vind ik nog kunnen maar sommige huishoudens hebben o-ver-al een tekst op staan. Als een soort van kleuterlokaal waar op alles kaartjes hangen met in blokletters wat het is: DEUR KRAAN STOEL RAAM, etc.

Hier nog één! Ik vind dat ook vreselijk.. Meeste attributen weet ik toch echt wel van wat het is, dat hoeft er niet ook nog eens op te staan _O- En de "Home sweet home" tekstjes e.d. hoef ik er ook niet bij. Ik kleed de boel wel aan met echt persoonlijke dingetjes :)

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:44

Yes. De catalogus is binnen. Dat wordt weer veel leuke ideeën op doen. Hij wprdt hier trouwens huis aan huis bezorgd

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:48

_Blacky_ schreef:
Yes. De catalogus is binnen. Dat wordt weer veel leuke ideeën op doen. Hij wprdt hier trouwens huis aan huis bezorgd

Ikea catalogus is niet huis aan huis, ik bezorg ze namelijk ;)
Ze worden wel bij bíjna elk huis bezorgd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:53

ongeadresseerd reclamedrukwerk dan. :P
Ik had hem gisteren geloof ik op de mat liggen, meteen in de lectuurbak gemikt om inspiratie op te doen. :)

Ga morgen 20-25 dozen halen en tape, volgende week weer naar m'n nieuwe huisje *-:) en wsl de 28e over. :wow:

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:55

lor1_1984 schreef:
ongeadresseerd reclamedrukwerk dan. :P
Ik had hem gisteren geloof ik op de mat liggen, meteen in de lectuurbak gemikt om inspiratie op te doen. :)

Ga morgen 20-25 dozen halen en tape, volgende week weer naar m'n nieuwe huisje *-:) en wsl de 28e over. :wow:

Er staat als het goed is een adres op de achterkant ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:57

Ik krijg hem niet :( , snik ik wil ook lezen. Goed voor op de wc!

Pap zijn auto is stuk , geen ikea voor mij.