Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:49

Even heel blij hier met deze verandering! *\o/*

Afbeelding

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:02

Ik ga ook volgen!
Wij zijn nog bezig met de koopcontracten (wat een toestanden en wat is die makelaar dom zeg :\ )
Het is ook een vrij oud huis waar het een en ander aan moet gebeuren..
Veel vocht in de muren wat behandeld moet worden. Al het stucwerk moet er dus af..
Er is een schouw die we terug open gaan maken om lekker een houtkachel neer te zetten.
De keuken is ook vrij oud. We halen het plastic van de deurtjes af en gaan die schilderen. Dan zou dat er weer een poos tegen moeten kunnen.
De bovenverdieping is ook heel onpraktisch.. allemaal schuine kanten. in de grote slaapkamer komt er waarschijnlijk onder de schuine kant een kastenwand, en de kleine (echt kleine) slaapkamer word een inloopkast *\o/*

Verder wil mijn vriend nog nieuwe tegels in de hal enzo want hij vind ze lelijk, maar dat vind ik nog niet direct belangrijk :p

Het is in ieder geval wel een bewoonbaar huis, maar gewoon heel erg oud.
Ik kan niet wachten tot we er kunnen beginnen!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 10:36

Zo Targaryen, dat ziet er echt een stuk mooier en frisser uit!

Dobel schreef:
mooi hoor! oke bedankt voor de tips. Ga dit ook doen want anders is het geen doen. Ja het programma is erg handig (vind ik).

Heb foto's met mijn telefoon vanaf mijn computerscherm genomen:

m/emiL0B.jpg dit wordt de bovenverdieping.

Beneden zijn we nog niet uit over de plek van de badkamer, jullie tips? De badkamer zit nu boven (alleen een mini douche, hier komt nu de trap naar zolder naast de wc.
[ [url=m/i2XFs5.jpg]Afbeelding[/url] ]
m/hgTS8L.jpg

Ik zou de eerste foto doen, stuk praktischer met binnenkomen, ipv dat je zo de huiskamer komt binnenvallen.
Je zou eventueel ook je eettafel nog een slag kunnen draaien

Welkom Zelmago4it, duurt lang he voordat alles rond is.. Pff als ik er nog aan terug denk :O
Leuk een inloopkast! _/-\o_

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:29

Leuk topic! Wij hebben sinds maandag de sleutel van onze kluswoning.

Het is een jaren 60 woning en zo was dus ook de inrichting. We gaan de muur naar de keuken doorbreken en een nieuwe keuken erin zetten. Beneden worden alle kozijnen vervangen, er moet een nieuwe meterkast in, de wc's moeten helemaal opnieuw gedaan worden en de badkamer ook. Het dak moet geïsoleerd worden en de slaapkamer plafonds vervangen.

Leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat en ook om de foto's te zien!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:13

Dobel, ik zou voor de eerste optie gaan, omdat je badkamer daar echt gescheiden is van je leefruimte (keuken, woonkamer etc.).

zelmago4it, leuk! Wanneer krijgen jullie de sleutel? En Miran88 welkom! Leuk project. :J

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:57

Zeker leuk topic!

Sinds 3,5 week zijn wij de eigenaar van een jaren 60 woning en eigenlijk precies hetzelfde verhaal als Miran88. Inmiddels is bij ons alles gesloopt en ook alweer aangelegd! Ook de doorgang naar de keuken is erg mooi geworden, dit was een draagmuur dus nu zit er een draagbalk in.

De badkamer boven heeft geen plek voor een wastafel dus we verplaatsen de badkamer naar een andere kamer, maar dit duurt nog wel eventjes. De muren boven zijn gestuct dus we kunnen opbouwen :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:48

Al een paar keer hier stiekem wat mee wezen lezen, blijf het toch heel leuk vinden om andere projectjes ook te volgen! :)

Maar in maart krijgen wij de sleutel van ons huisje en dat is ook echt een kluswoning. Echter geen standaard kluswoning als in het is allemaal oude meuk wat eruit gesloopt moet worden en dan weer v.a. niks opbouwen zeg maar. Onze woning is van eind jaren 90, woning zelf is dan ook vrij modern! Echter zijn ze destijds gebouwd als 'schoolwoningen', gebouwd als normale woningen maar de eerste tijd zou het gebruikt worden als school. Dit zie je ook terug aan plekken waar een doorgang heeft gezeten in de scheidingswanden, feit dat een aantal woningen geen eigen MK had, evenals dat er vreemde ruimtes inzitten. Gelukkig is het wel zo gebouwd dat de hele indeling naar eigen wens aangepast ofwel opgebouwd kan worden. :)

Zodra we de sleutel hebben wil ik graag via een programmaatje op de computer van die 360 graden foto's maken dat je gewoon door het huis heen kan wandelen en dat in verschillende stadiums van de verbouwing. :) Leuk voor later dacht ik zo.

Voor nu is het vooral veel voorbereidend werk waar we nu mee bezig zijn en ben ik vooral ideeen aan het opdoen voor de uiteindelijke indeling / inrichting. :-)
Maar poeh wel lastig soms hoor! We hebben net een huis gekocht die echt TAL van mogelijkheden heeft. :=

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:38

Ik had jou al wel verwacht in dit topic Marinke! :D Ben super benieuwd straks naar de vorderingen van jullie project!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:33

Duurt nog even voor we de sleutel hebben denk ik.. Eerst al het papierwerk nog rond krijgen.. Maar als het zover is zal het niet lang duren denk ik, want die mensen wonen er al lang niet meer en alles staat al leeg dus dat scheelt :p

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:51

Leuk marinke! Wij hebben een filmpje van ons huis voor de verbouwing en een Facebook pagina van de hele verbouwing. Via fb houden we in een besloten groep de familie op de hoogte, kunnen mensen foto's plaatsen en hebben we alles met informatie in de juiste volgorde staan. Kunnen we straks makkelijker een album maken :) zal zo eens kijken of ik wat foto's kan uploaden van afgelopen weekend!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:48

@ zelmago: ons huis stond ook al een tijdje leeg maar dat maakte niks uit voor de hoeveelheid werk ;) Hopelijk komt alles rond en kunnen jullie ook snel aan de slag!

even wat foto's :)

Afbeelding
dit is een van de oude kasten op de bovenverdieping. niet alle louvredeurtjes hebben de grote opruimactie overleefd maar er stond stond een mooi groepje al anderhalf jaar te wachten op een nieuw plekje. En dat plekje hebben ze dit weekend gekregen in de hal.

Even een overzichtje van het ontstaan van de hal!
Afbeelding
Afbeelding
voor de mensen die zich afvragen waarom daar niet gewoon een beschaafd frame van dunne balkjes staat: de vorige verbouwing is er te enthousiast geruimd met als gevolg dat de bovenverdieping gevaarlijk ver doorzakte onder het gewicht van slechts 1 iemand. Daarom met stutten de heleboel wat opgekrikt en gestut met een stevig frame.
Afbeelding
de meterkast zat achter een lelijke deur van multiplex en schroten en die hebben we eruit gehaald. gelukkig kwam alles qua maten prachtig uit en hebben er we nu mooie deurtjes voor zitten :)
Afbeelding
Afbeelding
en nu de rotklus om het hele boeltje te verven, maar goed, stap 1 is gezet: de kast staat!

verder vanalles aan 'klein spul' gedaan, plintjes, randen kitten, gaten gevuld met houtvuller, deurpost gezet enz enz enz. Het was weer een nuttig weekend!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:12

Targaryen haha ja denk wel meer bokkers.. :P Maar aangezien de koop zo lang duurde dacht ik wacht nog maar even met mee praten zo veel heb ik nog niet toe te voegen hihi. Maar straks hebben we genoeg te doen.. :j

M_i_R gewoon een besloten facebookpagina klinkt ook goed! Kun je inderdaad geintresseerde vrienden en familie makkelijk op de hoogte houden. :) Jullie hebben ook een gaaf project hoor! Die deuren in de hal vind ik erg mooi geworden! :j

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:26

Dobel weet je al wat het wordt kwa indeling?

Ziet er netjes uit MIR, lijkt me inderdaad een werk die louvre deurtjes verven :oo
Ik ben nog opzoek naar louvre deuren, maar dan geen louvre :+ Eigenlijk een deur die door het midden is, met de werking als louvre deuren. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?

Hier heeft vriendlief van het weekend de vliezotrap erin gezet. Nu houden we zn hele lange houten trap over, vriendlief heeft er al een bestemming voor in de fik.
Maar ik vind dat toch weer zonde. Zou hem dan liever doormidden zagen en in de tuin zetten met plantjes erop.
Ook hebben we van het weekend de koof gemaakt die boven het aanrechtblad komt, met spotjes erin.
Maandag komt de stucer voor het plafond en de gang. Dan gaat het echt al opschieten.

Hoe lang moet je wachten met verven als er gestuct is?
En verven jullie je plafond ook?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:42

Stuuc droogt ongeveer een mm per dag, dus afhankelijk van de dikte hoe lang je moet wachten. Laat het wel echt goed drogen, dan primer voor de verf en dan verven. Zonder valt je verf er waarschijnlijk af ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:51

nog even een toevoeging op mijn vorige antwoord. Plafonds verven wij ook. Tenzij je het gelijk in een kleur laat spacken zou ik dat altijd doen.

Voor deuren zou ik eens bij een tweedehands zaak kijken. Franse balkondeuren passen zo te horen wel in het beeld dat je zoekt :))

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 14:21

Ik heb mijn eigen stucwerk ook gewoon geverfd, maar dat zat er al meer dan 6 weken op. Heb er geen voorstrijk op gedaan.
Pakte na twee keer :j

Oke ik wacht eens af wat de stucer zegt. Hopelijk kan ik na twee weken verven, dan heb ik nog twee weken voordat de keuken komt. Wil dan het plafond en de muur van de keuken geverfd hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:25

ik gebruik nooit meer voorstrijk op gestuckte muren voor het verven...
hier in huis hebben we na het stucken 1 kamer in de voorstrijk gezet, daar heb ik minstens 2 lagen extra verf op moeten zetten als de rest van de niet gestreken muren... ik verf dus voortaan gewoon direct op de vers gestuckte muren zodra ze droog zijn.

verf zit er op de niet behandelde muren net zo vast op als de wel behandelde muren

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:08

Bij ons kwam de verf er direct met de roller mee weer afzetten op de muren die we niet in de primer hebben gezet dus daardoor veel extra werk en langer wachten dan we wilden dus nu gaat over alles primer heen. Ook geen problemen gehad qua dekking btw.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 15:09

Dat is wel bijzonder MiR. Had je speciale stuc gebruikt?
Ik heb gold en roodband gebruikt van de hornbach.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:08

De indeling is nog anders geworden. Bij beide tekeningen was het een tsja het is ok maar bleef ik wat twijfelen. Een vriend van ons die ons helpt en erg handig is kwam ineens met een ander veel logischer idee waar we gelijk van dachten JA zo moet het. Dus wel blij mee.

We hebben boven nu bijna alles uitgebroken, wat een ellende al die emmers puin naar beneden sjouwen haha. Ik had overal stuc af gehaald bleken er nog wat muren zo slecht te zijn dat ze eruit moesten, voor niets zitten ploeteren haha. Nu waarschijnlijk volgende week de muren weer terugbouwen en het gat maken voor de vaste trap naar zolder.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:15

Hoe is het geworden Dobel?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:45

Even een indeling gemaakt:
Afbeelding

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:26

Ah, ik had niet begrepen dat de keuken verplaatsen een optie was. Veel logischer zo inderdaad! Wat zuur dat de muren er uiteindelijk alsnog uit moesten na al je werk. :\

Ons stucwerk heeft op de eerste verdieping wel een week of 3 nodig gehad om helemaal te drogen := Nu was het de afgelopen weken buiten ook vochtig natuurlijk, dus dat heeft ook niet echt geholpen.

De stucadoor is sinds gisteren helemaal klaar. Hij komt nog één keer terug om een paar deukjes bij te werken. Dus dat kan ook weer van het to do-lijstje afgevinkt worden! *\o/* Zaterdag hebben we de schoorsteen eraf gehaald, morgen gaan we (een deel van) de badkamer ophalen, donderdag wordt het laminaat bezorgd. Verder hangt de HR-ketel al gedeeltelijk, de slaapkamer op zolder is afgeschilderd, trap naar zolder staat in de grondverf, kozijnen en deuren zijn boven geschuurd. Er gebeurt veel! *\o/* (en nog lijkt het niet op te schieten :') ).

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:35

wow ze zeggen altijd dat als het gestuct is je resultaat gaat zien toch?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:39

Wij hebben inmiddels onze kluswoning ook betrokken :D
Dus ik ga het hier ook volgen en zo nu en dan wat plaatsen wand we hebben het druk !!! Pfff Heerlijk gewoon :D

De woning is wel meer werk dan we verwacht hadden dat is wel een tegenvaller.
Maar meer in de zin we hadden gedacht dat de keuken nog wel een paar jaar mee zou gaan, maar nu is het hopen dat ie het einde van het jaar haalt (vind ik niet heel erg gezien ik hem poep lelijk vind).
En alles lekt (ook de dingen die de vorige bewoner zou repareren).
Maar goed we wonen er en we gaan er tegen aan :D

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn de funda ad staat er nog op.
De knolle 2 oosterwolde :D