Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:10

Nieuwbouw kun je beter vliesbehang doen en na een paar jaar sausen. Maar wij zijn daar ook nog steeds niet echt uit :=

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:32

Ja je moet er wel rekening mee houden dat de muren nog flink werken, vooral de eerste jaren. Wij gaan ook voor renovlies, kunnen we altijd nog een kleur sausen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:12

Lastig hoor, onze muren zijn ook behangklaar en echt heel strak. Daarom vind ik het eigenlijk zonde om de boel eerst helemaal te behangen met renovlies en daarna te sauzen. Het is best een groot huis en behangen is heel veel werk. Voorstrijken en twee keer sauzen is een stuk sneller en volgens mij heb je dan ook een prima resultaat... Keuzes, keuzes... Eerst maar de oplevering morgen :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:27

We zouden gisteren antwoorden krijgen op onze vragen maar nog niet gehad dus we wachten af :)

Mooie vloer!!!

Succes met de oplevering :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:14

Spannend, de oplevering :D

Fijn dat jullie me wat wijsheden bijbrengen, haha. Ik heb echt nergens verstand van, dus de tips over de muren enzo gaan goed van pas komen :)

Pff, had wat keukenbrochures aangevraagd om wat te oriënteren, maar je krijgt gelijk opdringerige verkopers aan de lijn.. Dat weerhoudt me er wel van om überhaupt dan al naar zo'n winkel te gaan.. Als jullie nog goede tips hebben voor keukenwinkels... Zou al bijna naar de Ikea gaan voor een keuken, maar ik wil toch wel verder kijken :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:22

Ikea schijnt wel prima kwaliteit te zijn!!

Heb van mensen gehoord die een dure design keuken hebben aangekocht die echt vele malen slechter is dan de Ikea keuken van hun ouders.

Wij doen ook vliesbehang en verf! Tenminste dat is het plan, dit omdat we van iedereen horen dat nieuwbouw nog heel erg "werkt"

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:28

Even een stille meelezer.
Wij hebben nou z'n anderhalve maand onze nieuwbouwwoning die behangklaar was opgeleverd. Wij hebben dit meteen laten spackspuiten en hebben tot nu toe nog geen scheuren oid. Maar deze keuze is ook gemaakt omdat we behangen echt *** vinden :o :+

Ook hier ligt een gietvloer, woonkamer, openkeuken en hal. Erg blij mee :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:35

Mirjamsel schreef:
Pff, had wat keukenbrochures aangevraagd om wat te oriënteren, maar je krijgt gelijk opdringerige verkopers aan de lijn.. Dat weerhoudt me er wel van om überhaupt dan al naar zo'n winkel te gaan.. Als jullie nog goede tips hebben voor keukenwinkels... Zou al bijna naar de Ikea gaan voor een keuken, maar ik wil toch wel verder kijken :)

db groep! Geen opdringerige verkopers, verkoopprijs = verkoopprijs.

http://www.dbkeukens.nl/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:34

Als je in t westen woont is Tieleman misschien ook nog een optie. Hebben wel een dure naam, maar hebben ook wel goedkopere keukens. En superservice voor de komende dertig jaar. Als je niet van snelle jongens houdt vermijdt mandemakers, superkeukens en soortgelijken.

@ymke scheuren komen er niet altijd en ook niet met anderhalve maand. Huis moet zich zetten. Je heb dus kans dat je komende winter of voorjaar wel scheuren hebt. Kan ook over twee jaar komen, maar ook over vijf jaar. Als je geluk hebt komt er niks. Eea ook afhankelijk of je een tussenhuis hebt of een hoekwoning.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:57

Mag ik me hier ook melden? Wij gaan hopelijk binnenkort een woning bouwen bij onze boerderij. 2012 nieuwe stal gebouwd, wij zitten tijdelijk boven de stal. Niet ideaal. Nu zijn we zover dat we willen gaan bouwen. Maar eerst een ontwerp maken! Heel lastig waar moet je om denken. Niet te groot niet te klein. Allemaal dingen wat we nog niet zeker weten. Hebben nu voorbeelden van twee totaal verschillende woningen. Iemand tips?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:58

Hoi Myrna91, wat leuk. Maar is de boerderij niet meer te bewonen dat jullie nu boven de stal wonen?
Wij zijn een huis aan het bouwen bij een oude boerderij. Dit is wel een 'rood voor rood' project.
Dus er stonden al een aantal dingen vast. Allereerst moet je het bestemmingsplan bekijken, daar staat als het goed is wel in wat is toegestaan. Wij hebben ons huis laten ontwerpen door iemand die veel ervaring met rood voor rood projecten heeft. Was heel leuk, hij heeft goed geluisterd naar onze wensen en dat vertaald naar een woning die volgens ons helemaal bij ons past en binnen ons budget.
Tips die ik voor je heb: denk goed na wat voor jou aan een huis belangrijk is. Vraag verschillende brochures aan, hier kun je veelal best wel ideeën opdoen. In welke regio zit je?
Die brochures doorbladeren vond ik super leuk. Uiteindelijk hebben we niet voor een catalogus woning gekozen, dat gaf teveel beperkingen qua indeling. Maar dan nog, best veel ideeën eruit gehaald. Ga desnoods gewoon eens praten bij een Selekthuis, VDM of wat voor bouwer dan ook. Die hebben ook wel tips en ideeën voor je.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:49

Mag ik me hier ook aanmelden? Een paar weken geleden heb ik nl mijn eerste woning gekocht, een klein huisje (HOB) met weiland en een HOB ernaast. Nu ga ik van de bestaande HOB een gesloten bebouwing maken, er een nieuwbouw naast zetten (afhankelijk van de gesprekken die volgen wordt dit een gewone HOB of twee kleinere appartementjes) en dan natuurlijk de pony's in de tuin plaatsen. Momenteel woon in aan de andere kant van de weide, nog steeds bij mijn ouders :+. En afhankelijk van mijn zin naar alleen wonen, ga ik dan in de nieuwbouw wonen. Vandaar ook een beetje de twijfel tussen HOB of appartementjes, ik woon liever wat ruimer denk ik ... Dus nog even aftoetsen!

Ik kijk er wel erg naar uit!

Dadelijk hier het topic eens helemaal doorlezen, dan kan ik me alvast voorbereiden op een hoop frustraties die ik nu nog over het hoofd zie :D

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:08

Sinds gisteren is onze huis helemaal af. De schuur staat er ook al, ze moeten alleen nog de parkeerplaatsen maken. Dat gaan ze deze week doen. Volgende week vrijdag hebben we weer een kijkdag.
Daarna is het wachten op de gemeente, die ons moeten aansluiten op het warmte net. En dat gebeurt helaas pas na de bouwvak. Zo jammer dat het klaar is en je dan daar op moet wachten

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:57

Welkom Myrna en Belsje! Moest even kijken wat je met HOB bedoelt, dat is eigenlijk een hoekhuis zeker?

Gefeliciteerd Nova! Wel jammer dat jullie zo'n tijd moeten wachten, moeten er nog dingen gebeuren die in de tussentijd kunnen?

Helaas voor ons zit het er niet meer in om binnen rond te neuzen, sinds vandaag hebben we een (nood)voordeur. Verder ligt de weg open om de voorzieningen aan te leggen, dit hadden ze niet vooraf gedaan, omdat ze niet precies wisten hoeveel en wat voor huizen er zouden komen (is dan precies afgestemd op het aantal woningen/huishoudens) en zijn ze de uitbouw aan het isoleren en afmetselen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:32

Oei, een HOB is een half open bebouwing. Dat staat inderdaad wel op de "hoek" van een rijtje dus ik denk dat we hetzelfde bedoelen :).
Morgen komt de architect, ben net een klein kind. De huidige bewoners van de oude woning, zijn toch al aan het opruimen geslagen. Ze zullen dat pand na renovatie terug gaan betrekken als huurders. Ik ben al blij dat ze zo "goed meewerken" :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:28

Afgelopen vrijdag bij ons nieuwe huis geweest en het is af! Badkamer en wc zitten er in! Helemaal blij.
Nu is het wachten op de nutsbedrijven.

Vraagje, heeft iemand ervaring met pvc vloeren?

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:13

Geen ervaring met pvc vloeren weet wel dat t aardig prijzig is :$

Wij gaan zaterdag over!
Moeten nog wel veel kleine dingetjes gedaan worden hoor wanden bijwerken, lampen ophangen, schappen maken in de trapkast... Maar toch wel fijn dat we er straks lekker in zitten :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:27

Gefeliciteerd Nova! Wij gaan voor pvc door het hele huis. Hebben er nog geen ervaring mee, maar iedereen die ik hoor is enthousiast.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:49

Hier oplevering over 4 weken.
Kom regelmatig in het huis.
Vanavond ff met de loonwerker geregeld dat ze de puin wat uit de puinpad komt bij mij in de inrit werken en meteen geel zand op de plaatsen waar ik stenen wil hebben.Doen ze lekker nog voor de oplevering dus de tuinman kan meteen een uur na oplevering beginnen met de bestrating voor.
Hier komt ook een pvc vloer op de benedenverdieping.Heb zo'n strook als proefmonster ergens besteld en is echt ideaal spul.Als ik het huis klaar heb dan ga ik dat pvc ook op de trap werken.
Vandaag hebben ze het riool aangesloten en maandag komen ze de elektriciteit aansluiten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:55

Morgen eerste kijkdag!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:24

Wanneer wisten jullie de verwachte oplever datum?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:13

Wij hebben boven vinyl genomen en beneden PVC.

Advies van meerdere zaken was om niet voor klik te gaan maar voor plak PVC.

Dit is veel dunner maar nu het er in ligt bevalt het echt super goed. Geen last van geluid (hakken op de vloer) en lekker aan de voeten. Wij hebben het op een betonvloer met vloerverwarming rechtstreeks gelijmd. Ideaal!

Laat je goed voorlichten, door meerdere winkels is wel het advies. De 'goedkopere' zaken willen nog wel eens echt in hun straatje praten omdat ze bv alleen klik verkopen. Terwijl juist de 'duurdere' zaken dit afraden ivm schotelen ed. Dit is iig onze ervaring.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:16

lucifertje schreef:

Wij zitten nu nog steeds met 1e kw 2016. Terwijl de beneden muren al staan. Voordat ze begonnen ook 1e kw. Dus zal bij benieuwen wanneer ze met een exacte datum komen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:17

Zo,wij hebben hypotheek gesprekken gehad en maandag gaan we officieel tekenen, spannend hoor!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:33

Sammie schreef:
lucifertje schreef:

Wij zitten nu nog steeds met 1e kw 2016. Terwijl de beneden muren al staan. Voordat ze begonnen ook 1e kw. Dus zal bij benieuwen wanneer ze met een exacte datum komen.

Is bij ons ook de verwachting en hier zijn ze al verder. Beneden en 1ste verdieping staan al. Vroeg mij meer af aan degene die het huis al hebben. Hoe ver van te voren kreeg je een indicatie te horen?