WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:36

Ik snap het nut er ook niet echt van :+ Daarbij doet hij de ene keer wel en de andere keer niet terwijl ik weet dat diegene het gelezen heeft want hij antwoord....

Maar goed ik kan me er verder ook niet druk om maken... ik ben toch niet 24/7 bereikbaar , bij mij kun je toch nog het beste bellen , weet je gelijk of ik wel of niet in de buurt van mn telefoon ben... :Y)

Dooortje

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:41

Ik kan me er niet druk over maken, gelukkig heb ik vrienden die niet gelijk hysterisch worden als ik even niet antwoord terwijl ik het wel gelezen heb.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:46

En ach... Als je je druk maakt om je privacy, kan je maar beter de straat niet meer op gaan (camera's), autorijden (traject- en wegencontrole, camera's bij tankstations), boodschappen doen of met het OV gaan. Oh en btw: dan kan je maar beter ook facebook afnokken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:47

AmyII schreef:
En ach... Als je je druk maakt om je privacy, kan je maar beter de straat niet meer op gaan (camera's), autorijden (traject- en wegencontrole, camera's bij tankstations), boodschappen doen of met het OV gaan. Oh en btw: dan kan je maar beter ook facebook afnokken.

wat dacht je van bokt.nl :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:50

Bokt is al eeuwen blauw. :oo

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:50

Juist :'). En internet in het algemeen.
En überhaupt met je telefoon in je zak. Ohjee, ik word maar kluizenaar denk ik :').

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:56

Bij een iPhone kun je ze allemaal binnen laten komen op het ontgrendelscherm, daar kun je sowieso alles lezen zonder op whatsapp te komen. Ik heb overigens ook nog geen blauwe vinkjes.

In een groepsgesprek kun je ook precies zien nu wie het bericht ontvangen/gelezen heeft.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:59

Needje schreef:

en wij ook regelmatig...........

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:01

Ach, als ik geen zin heb om te reageren, reageer ik niet. De mensen die me kennen weten gelukkig hoe ik in elkaar steek en dat ik idd vaak even snel kijk en vervolgens dagen (tot weken)lang vergeet om te antwoorden. Als ze me echt nodig hebben bellen ze wel.

En voor degenen die het niet aanstaat dat ik niet meteen reageer, kunnen ze moeilijk gaan doen maar dat gaat echt niks aan mn vergeetachtigheid veranderen :').

Ik heb overigens geen update gedaan, viel me vanochtend pas op. Weet niet sinds wanneer het is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

Kriel schreef:
Needje schreef:

en wij ook regelmatig...........

Maar dan reageer ik juist meer dan ik wil. :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:11

Dan doe je: ok ok ok??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:13

O:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:14

IK heb het ook sinds gisteravond.
Vind het prima.

Snap niet dat men zich daarover druk maakt..............

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:18

Nou ik heb er wel een paar... waarom heb je niet gereageerd... ik zag dat je nog on line was...
grrrrrrrr

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:19

Ik kan de drukte ook niet helemaal begrijpen. De facebookchat heeft ook al jaren "gezien om ...." staan wanneer je het gesprek geopend hebt. Daarbij is het toch niet nodig om altijd direct te antwoorden?

Ik vind het heel handig om te kunnen zien wanneer een bericht gelezen is. Zo weet ik dat informatie in ieder geval overgekomen is. Bijvoorbeeld als ik mijn moeder een sms stuur om mij van de trein te halen in het weekend. Het is een kwartier rijden van huis naar het dichtstbijzijnde station. Als de trein vertraagd is stel ik haar daar altijd van op de hoogte. Soms heeft ze dan even geen tijd om te antwoorden, maar leest ze het wel even snel tussen de andere dingen door. Het is dan gewoon heel prettig om te weten als ze iets gelezen heeft.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:20

Afbeelding

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 13:20

Bij mij is het sinds net weer weg, ik krijg geen blauwe vinkjes meer. Jullie ook niet meer?

Edit: Nu weer bij 1 persoon weer wel :\ Echt betrouwbaar zijn de blauwe vinkjes niet haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:21

Animal schreef:
Ik kan de drukte ook niet helemaal begrijpen. De facebookchat heeft ook al jaren "gezien om ...." staan wanneer je het gesprek geopend hebt. Daarbij is het toch niet nodig om altijd direct te antwoorden?

Ik vind het heel handig om te kunnen zien wanneer een bericht gelezen is. Zo weet ik dat informatie in ieder geval overgekomen is. Bijvoorbeeld als ik mijn moeder een sms stuur om mij van de trein te halen in het weekend. Het is een kwartier rijden van huis naar het dichtstbijzijnde station. Als de trein vertraagd is stel ik haar daar altijd van op de hoogte. Soms heeft ze dan even geen tijd om te antwoorden, maar leest ze het wel even snel tussen de andere dingen door. Het is dan gewoon heel prettig om te weten als ze iets gelezen heeft.

Precies en dat is voldoende, als de informatie maar is gezien/ gelezen dan is het voor mij voldoende.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:24

Naapienaap schreef:
Nou ik heb er wel een paar... waarom heb je niet gereageerd... ik zag dat je nog on line was...
grrrrrrrr

Is het zo raar om daar benieuwd naar te zijn? Wat is er mis met antwoorden ik was even druk bezig oid. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:26

Waarom zou je moeten toelichten dat je later reageert?
Je bent toch niet verplicht om te antwoorden.

Ik sms ook nog veel en er zijn zat mensen die nooit antwoorden.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:27

Ik snap niet dat mensen zich hier zo vreselijk druk over kunnen maken. Je leest wanneer het je uitkomt en je antwoord wanneer het je uitkomt. Dat mensen zich gelijk genegeerd voelen indien er wel gelezen wordt maar niet gelijk geantwoord vind ik niet echt gezond, het is toch geen verplichting. Indien iemand mij zo zou claimen en daar zo mee bezig zou zijn zou hij of zij gelijk uit mijn lijst verdwijnen. :Y)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:28

Needje schreef:

_O-

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:31

Tja dat had je ook al wanneer iemand zag of je online bent geweest, toch?
Ik vind het ook lichtelijk overdreven :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:34

Dit maar als voorbereiding op mijn fb gezet.
Doordat ik mijn telefoon ook voor andere dingen gebruik (stopwatch en kijken welk lokaal in heen moet etc.) heb ik lang niet altijd de tijd om te gaan antwoorden. En aangezien ik wel van die zeikers in mijn lijst heb staan.... }:0
Zo vind ik het echt not-done om tijdens de les te gaan whatsappen en als er echt nood aan de man is zie ik dat wel aan de gemiste oproepen.

Citaat:
Om alvast gezeik te voorkomen:
Ja ik ben bewust van de nieuwe update van WhatsApp. Maar soms kan ik even niet terug appen door omstandigheden . Het kan dus zijn dat mijn berichtjes als gelezen komen te staan maar ik niet terug kan antwoorden. Dus, don't panic people als ik niet direct antwoord terug stuur. En als ik mensen echt opzettelijk zou negeren blok ik die mensen bij voorbaat sowieso wel :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:44

Veulen84 schreef:
Waarom zou je moeten toelichten dat je later reageert?
Je bent toch niet verplicht om te antwoorden.

Ik sms ook nog veel en er zijn zat mensen die nooit antwoorden.

Waarom niet? Is dat zoveel moeite? :') Blijkbaar ga ik anders om met vrienden als mensen hier in dit topic, eerlijk :+