Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:26

Onze hond gaat altijd mee. Tenzij we watersport weg gaan. Maar tour tochtjes gaat ie gewoon mee. Met zwemvest

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:33

Onze hond vind het geweldig! als wij het anker pakken rent ze als één gek heen en weer omdat ze dan weet dat wij gaan zwemmen op het meer. We hebben een motorboot. Hij pompt geen water meer in het filter. Gelukkig zijn er in friesland veel watersport winkels. En heeft mijn vriend er één beetje verstand van. Om 4 uur kan hij het onderdeel ophalen en dan hopen dat het past! Anders liggen we hier morgen nog een dag.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:11

We hebben dikke pech. Het onderdeel is niet binnen gekomen. Misschien morgen. En dan nog hopen dat het past. Echt balen. We hebben ieder jaar wel wat! Eerste keer zijn we door de vrijwillige brandweer van de ijssel gehaald omdat de motor uit viel en niks meer deed. Eerste jaar vakantie viel de motor steeds uit. Tweede jaar touw in de schroef. Vorig jaar liep de motor opeens heel slecht en stopte de ruitenwissers tijdens een dikke bui op het meer. En nu dit weer. Ja echt leuk met de boot op vakantie. Mijn vriend zijn vader belde net dat hij net de haven had gered. Zijn motor steun was afgebroken de hele motor er scheef in liggen. Giga veel kabaal. En het tandwiel tegen het staal er helemaal ingesleten. Ben blij als ik straks thuis ben.
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 06-08-14 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:13

ik heb waarschijnlijk een motor steun kapot ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:52

Wij kunnen nog niet echt wennen...
Mijn man vind het aardig, ik vind het gewoon niet leuk...
Misschien toch op t verkeerde paard gewed?
Nouja, we kijken het dit seizoen aan, en anders gaat ie gewoon weer in de verkoop

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:57

Ah, wat jammer zeg. Waarom valt het jullie zo tegen?
Ik had zelf vooral te weinig rekening gehouden met de muggen, dat valt me 's avonds wel tegen, maar verder vind ik het heerlijk op het water! En als we eens op vakantie gaan ermee, dorpjes bezichtigen, langs de noordzee, snelheid maken op t ijsselmeer, droogvallen op de wadden, zeehondjes spotten, dat lijkt mij allemaal prachtig!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:09

Oh nee hé barry jij ook al mijn schoonouders ook al. Ze hebben de haven net kunnen redden. Wij liggen nu nog in makkum. Morgen dus ook nog. Ik hoop maar dat hij morgen komt. Ik vind de boot ook helemaal niks. Misschien omdat wij vanaf het begin al pech hebben met de boot. We hebben te snel één verkeerde boot gekocht. Alleen naar ellende. Nu regent het en lekken de ramen het is echt niks. En ik ben al chagerijnig omdat ik slecht slaap

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 18:18

Snelheid maken we sowieso niet, als we vol gas gaan, gaan we 12km/u ;)
Vanuit de haven is het dik een uur varen voor je echt in de biesbosch komt, en het is regelmatig gewoon best druk eigenlijk.
Daarnaast ben ik niet echt iemand die met een boekje op de boot gaat zitten, en hij is ook weer niet zo groot dat ik dagen aan het poetsen ben ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:20

Wij hebben een klein consolebootje, Delphin 14 mk sport. Heerlijk bootje, licht (weegt maar 300 kg), fijne diepe boot zodat t kleintje niet zo snel overboord kan vallen. Eigenlijk wilden we een RIB, maar dat vond ik juist daarom gevaarlijk, even niet opletten en een kind valt zo overboord. Met ons bootje kun je heerlijk rustig varen maar er zit ook genoeg por in om mee te waterskiën en je kan er ook mee gaan vissen. Er hangt een 40 pk motor achter, dat is ook de max en daar kun je loeihard mee in het snel vaar gebied }> Ook kunnen we de rondzit dicht leggen met kussens zodat we een 'zonnedek' hebben om te liggen, heerlijk!
Wij hebben hem wel thuis op de trailer staan ondanks dat we verschillende haventjes in de buurt hebben. Mij lijkt het makkelijker maar mijn vriend vind het slecht voor de boot als hij hele dagen in het water ligt en hij spoelt ook iedere keer na het varen de motor door met water uit de tuinslang/hogedrukreiniger zodat t zout uit de motor wordt gespoeld. En we gaan ff met de hogedrukreiniger door de boot om hem uit en af te wassen.

We varen t ene jaar meer als het andere, dit jaar zijn we er nog maar een keer of 3 mee weggeweest, vorig jaar zijn we niet op vakantie geweest en was het prachtig weer dus toen hebben we lekker veel gevaren.
De hond (klein hondje) hebben we wel eens meegenomen, op t gemakje varen vind hij wel oké maar als we het gas een eventjes opentrekken vind hij het echt niet meer leuk dus we laten hem gewoon thuis.
Wij varen altijd op het Veerse Meer, de Oosterschelde vind ik zelf net een stapje te ver voor zo'n klein bootje. We zijn wel eens naar Goes gegaan, heenweg ging wel want toen was het windstil maar op de terugweg was de wind aardig wat aangetrokken en dan merk je toch wel dat het maar een klein recreatie bootje is. Dus dat doen we niet meer.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:33

LadyMadonna schreef:
Snelheid maken we sowieso niet, als we vol gas gaan, gaan we 12km/u ;)
Vanuit de haven is het dik een uur varen voor je echt in de biesbosch komt, en het is regelmatig gewoon best druk eigenlijk.
Daarnaast ben ik niet echt iemand die met een boekje op de boot gaat zitten, en hij is ook weer niet zo groot dat ik dagen aan het poetsen ben ;)

Ha ha wij net zo als wij we kunnen net de 12km halen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:58

Dat halen wij ook ongeveer :j maar dan moet het gas wel echt vol open. Meestal varen we zo'n 8 km/u. Ik hoef ook eigenlijk niet harder, dan kun je niet meer van de omgeving genieten.
En op het zeil gaan we nog wel iets harder als er genoeg wind staat :) maar dat is weer lastig op rivieren.

Onze hond vind de golven enzo gelukkig prima, die slaapt er zo doorheen :)) was vroeger flink autoziek en heeft dus een hekel aan de auto, maar met de boot is geen enkel probleem gelukkig :D en inderdaad hier ook een zwemvest. Met handvat :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:11

BarryPlopper schreef:

Wij allevier :( na nog geen 15 vaaruren... :(
Wsl verkeerd berekend, al waren de bouten al m16. Maar waarschijnlijk kon de v2 (:+) teveel schudden.
Was niet echt leuk begin van de vakantie, gelukkig waren we nog in de haven.

En onze hond vindt varen fantastisch, in de Fisher hapt ze continu naar de golfjes of komt ze naast je zitten en geniet van de wind door haar haar :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:22

De wind door haar haar inderdaad :D klinkt heel bekend
Afbeelding

Jee, lastig van die motorsteun! Nooit echt bij stilgestaan, maar daar komt natuurlijk heel wat gewicht op he!
Is zoiets wel goed te repareren?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:29

hihi die hond :+

balen zeg ladymadonna... Hoop dat het nog allemaal goed komt dan.. Ik durf ook absoluut niet alleen met onze boot, kan wel zeilen, maar op de motor durf ik het gewoon niet..

Wij zijn nu al weer drie weken lekker in de weer met onze friendship. Hebben van het voorjaar de motor laten renoveren (volvo penta). Zit nu een automatische starmotor op en hij loopt als een zonnetje! Nauwelijks lawaai nog. Heerlijk gezeild al met de boot, op grotere meren met veel wind. Was gaaf!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:29

Jeetje ook al! Wij liggen nog in makkum te wachten op één onderdeel en kunnen voorlopig nog geen kant op.

corine1981 schreef:
BarryPlopper schreef:

Wij allevier :( na nog geen 15 vaaruren... :(
Wsl verkeerd berekend, al waren de bouten al m16. Maar waarschijnlijk kon de v2 (:+) teveel schudden.
Was niet echt leuk begin van de vakantie, gelukkig waren we nog in de haven.

En onze hond vindt varen fantastisch, in de Fisher hapt ze continu naar de golfjes of komt ze naast je zitten en geniet van de wind door haar haar :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:34

Onze hond vind het ook geweldig zodra we thuis zijn zal ik foto s laten zien. Ze is ook gek op de golven. Als wij aan de kant zitten er komt een boot voorbij. Dan rent ze naar onze boot omdat onze boot dan golft en het zwemplateau spetters smaakt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:42

vroeger ging onze hond mee, toen kregen we een chow van een oud vrouwtje en die vond het leuk maar was zee ziek dus het was geen pretje om met die hond te gaan varen :Y)

En het is te repareren alleen word dat was lastig met een grote motor, 6 cilinder dus daar moet een takeltje bij komen denk ik. Vol gas vaar ik eigenlijk nooit maar als ik normaal vaar ga ik 9-10km/h

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:02

Hmm onze hond wordt ook snel wagenziek, misschien dat hij het varen daarom niet zo leuk vind?
Zeilboten vind ik zelf altijd erg lastig want als het wat drukker is op het water, of er staat wat meer wind ben ik alleen maar bezig om me uit de voeten te maken en zeilboten te ontwijken, lekker op t gemakje varen is er dan niet bij, ze schieten ook van links naat rechts over t water. Zal nodig zijn ivm de wind, dat snap ik wel maar zelf ben je continue aan het slalommen om al die boten te ontwijken want als ze op de zeilen varen ipv op de motor hebben ze altijd voorrang op de rest, toch?
Ik geef ze I.i.g maar altijd voorrang want ik vind ze nogal onvoorspelbaar haha

Zelf heb ik geen vaarbewijs, vriend en schoonzus wel en die zijn er altijd bij dus zodra t me te druk wordt naar m'n zin moet vriendlief weer sturen van me.
Hij doet ook het aan- en afmeren e.d.
Ik vaar gewoon op de open stukken lekker op het gemakje zodat hij ook even lekker kan liggen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:46

We varen weer!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:04

Fijn dat jullie weer varen.

Hier gaat de boot de verkoop in. Dus onze var carrière houd na dit seizoen op. En zal verder gaan met een bootje huren als wij nog weg willen

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:11

jammer, wat voor boot hebben jullie?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:24

Wij hebben een open motorboot met 120 pk inboord.

Wij krijgen gezinsuitbreiding en dan is 120 pk een beetje overbodig

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:17

Ja we zijn ook heel blij. We varen nu richting heeg en kijken nog even hoe ver we vandaag komen en hoe lang wij willen varen. Ik denk ook dat het ons laatste jaar word. We zijn er een beetje klaar mee. Elk jaar ellende als wij op vakantie zijn. Mijn vriend is al zijn hele leven op vakantie met de boot. En vind het geweldig en is er nu ook wel een beetje klaar mee. Misschien denken wij er volgend jaar wel weer anders over. We varen nu langzaam weer terug naar onze thuis haven. Stoppen onderweg nog een paar keer. Zijn denk ik nog een dag of 4 onderweg

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:21

Wij hebben ook altijd ellende gehad. Dit jaar het eerste jaar zonder al te veel ellende. En dan hebben we weer niet genoeg tijd

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:51

Ik kan me geen leven zonder boot voorstellen hoor, maar goed, hangt voor mij ook samen met het familie eiland en dus veel gezelligheid en herinneringen etc.

Wel ben ik ervan overtuigd dat al die wijsheden over boten op tegeltjes waar zijn.
-koop en boot werk je dood
-als we geen boot hadden waren we miljonair :-)

Ach, wij kregen gratis nieuwe, zwaardere motorsteunen, broerlief kon op zijn werk nieuwe boutjes draaien en nu zou hij in principe alleen nog gemaakt hoeven worden ..
Dat laatste is nog het lastigst want waar manlief de tijd vandaan moet halen met nog een huis af te maken en een kleintje op komst :)