Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:42

Tafeltje van 5 euro haha :P

Sem_

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:49

Oja, goeie!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:53

Ghostattack schreef:
Leuk! Ik heb vrijdag kennismakingsgesprek, jij daar al geweest? Ben wel benieuwd, want wil er echt graag in. Zit al helemaal uit te denken hoe ik het wil gaan inrichten haha.

Ja twee maand terug ofzo al! In de vakantie ben ik geweest. Ik heb ook al geaccordeerd dus ik heb de kamer al officieel. Kennismakingsgesprek stelt niet zoveel voor hoor, het is alleen zo dat ze jou vanalles gaan uitleggen wat het plan is daar en je kan vragen stellen en je kan de modelwoning bekijken, je gaat daar ook al het een en ander tekenen zodat ze het kunnen digitaliseren zodat je vervolgens alleen nog via internet wel of niet akkoord hoeft te gaan. :j Welke verdieping heb je nu op ingeschreven?

Haha leuk he om te bedenken hoe je het gaat inrichten! Ik heb gewoon een rits plattegrondjes geprint en daar ben ik telkens op aan het tekenen en puzzelen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:57

Wel geinig dat jullie wellicht in hetzelfde gebouw wonen :)
Hoe breng je bokkers bij elkaar :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:01

Jodie_ schreef:
Ghostattack schreef:
Leuk! Ik heb vrijdag kennismakingsgesprek, jij daar al geweest? Ben wel benieuwd, want wil er echt graag in. Zit al helemaal uit te denken hoe ik het wil gaan inrichten haha.

Ja twee maand terug ofzo al! In de vakantie ben ik geweest. Ik heb ook al geaccordeerd dus ik heb de kamer al officieel. Kennismakingsgesprek stelt niet zoveel voor hoor, het is alleen zo dat ze jou vanalles gaan uitleggen wat het plan is daar en je kan vragen stellen en je kan de modelwoning bekijken, je gaat daar ook al het een en ander tekenen zodat ze het kunnen digitaliseren zodat je vervolgens alleen nog via internet wel of niet akkoord hoeft te gaan. :j Welke verdieping heb je nu op ingeschreven?

Haha leuk he om te bedenken hoe je het gaat inrichten! Ik heb gewoon een rits plattegrondjes geprint en daar ben ik telkens op aan het tekenen en puzzelen.

Eehh, tweede verdieping! Nummer woning 415, 7C-30 ofzoiets :') Maar top, kan niet echt iets bedenken waarom ik niet hiervoor zou gaan (behalve de prijs, maar oke). Waar zit jij? Dan ken ik alvast 1 iemand in het hele complex _O-

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:26

Ik op de eerste verdieping! Was vrij vroeg met inschrijven dus had toen nog veel keuze, heb ook nog een woning kunnen kiezen van €485 ipv €495. Scheelt toch weer wat haha! Ik heb wel het geluk dat ik straks huurtoeslag kan krijgen, maar het nadeel is weer dat ik vanaf februari geen studiefinanciering meer heb dus ben nu al hard aan het sparen. Andere nadeel vind ik dat je er sowieso een jaar aan vast zit maar verder kan ik eigenlijk ook vooral voordelen bedenken! Heerlijk ook om de allereerste huurder te zijn in een compleet nieuwe woning :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:29

Ja he! Wel geluk, al is het maar 10 euro.. Voor 10 euro kan ik.. veel :') Heb er wel zin in! Jij hebt wel geluk dat je huurtoeslag krijgt zeg, daar baalde ik echt van toen ik zag dat dat pas vanaf 23 jaar kon := Maar tegen die tijd wordt het sowieso een tripje Ikea denk ik. Een tosti-ijzer heb ik al, die kreeg ik voor de grap van iemand voor mijn verjaardag haha.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:48

Haha dankjulliewel. Het oogt ruimer doordat het heel licht is, en heb s'ochtends zon door m'n '' officiële raam" en vanaf 3 uur door een ander kamertje dat ruitje door mijn kamer in. Hoef er alleen m'n bed in kwijt, er staat een spiegel en m'n makeup kan ik kwijt in de kastjes onder het raam. Aan de andere kant m'n 'kast' en ontzettend ruime wastafelmeubel. Studeren doe ik in de kamer ernaast, chillen beneden in de woonkamer. Is echt niet zo'n ramp, zo'n kleine kamer :)

Wat grappig, in het zelfde gebouw. Hebben jullie van die aparte kamers met eigen voordeur en gezamenlijke keukens..?

Edit: Jouw kamer klinkt echt supertof Sem! Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb bij de ikea voor €5 een groen wasrek gescoord, een rechthoekige 'wasmand' en mijn hele kledingrek+hanggedeelte met vakken, in totaal €18 (zie foto's, goedkoper en kleiner dan een kast) komt er ook vandaan

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:51

Ontzettend schattig kamertje heb jij LauraSaskia! :j

Onze kamers zijn compleet zelfstandig, dus eigen badkamer en eigen keuken :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:51

Haha dankjewel :D
Lekker lijkt me dat! Wel lastiger om contact te leggen met je huisgenoten, of niet?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:53

Geen idee, we zullen het meemaken vanaf februari :D http://studentexperience.nl/nl
Er zijn wel veel gezamenlijke ruimtes en dat soort dingen, dus daar zul je wel veel andere studenten ontmoeten :j Maar ik ben graag op mezelf, dus voor mij geen probleem.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:55

Dan is het zeker best wel prima inderdaad! In Amsterdam heb je ook een paar van dat soort instellingen, in oude zeecontainers op de NDSM-werf volgensmij. Maar nog best wel duur..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:19

LauraSaskia schreef:
Haha dankjulliewel. Het oogt ruimer doordat het heel licht is, en heb s'ochtends zon door m'n '' officiële raam" en vanaf 3 uur door een ander kamertje dat ruitje door mijn kamer in. Hoef er alleen m'n bed in kwijt, er staat een spiegel en m'n makeup kan ik kwijt in de kastjes onder het raam. Aan de andere kant m'n 'kast' en ontzettend ruime wastafelmeubel. Studeren doe ik in de kamer ernaast, chillen beneden in de woonkamer. Is echt niet zo'n ramp, zo'n kleine kamer :)

Wat grappig, in het zelfde gebouw. Hebben jullie van die aparte kamers met eigen voordeur en gezamenlijke keukens..?

Edit: Jouw kamer klinkt echt supertof Sem! Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb bij de ikea voor €5 een groen wasrek gescoord, een rechthoekige 'wasmand' en mijn hele kledingrek+hanggedeelte met vakken, in totaal €18 (zie foto's, goedkoper en kleiner dan een kast) komt er ook vandaan

Jou kamer(tje) ziet er ook erg leuk en clean uit! :D Ik ga zeker even kijken voor die wasmand!
Een wasrek is ook wel handig, er schijnt wel een droger te zijn maar dan kreukt alles zo. :Y)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:10

LauraSaskia schreef:
Dan is het zeker best wel prima inderdaad! In Amsterdam heb je ook een paar van dat soort instellingen, in oude zeecontainers op de NDSM-werf volgensmij. Maar nog best wel duur..

Volgens mij weet ik welke je bedoeld, qua prijs valt dat best mee volgens mij!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:46

Tipje voor wie z'n kamer/ruimte (viritueel) wilt inrichten: http://nl.floorplanner.com/
Werkt ideaal! En je kunt er ook in 3d in rondlopen, super grappig.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:14

Dit is mijn kamer, 10 m2 met een vide en een grote inloopkast (laatste 2 staan niet op de foto :D) Het is in Groningen, vlakbij het centrum.
Afbeelding

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:17

Oh ziet er knus uit! Heb je nou een bureau in een bocht onder je raam staan of ben ik blind?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:27

Anouk94 schreef:
Tipje voor wie z'n kamer/ruimte (viritueel) wilt inrichten: http://nl.floorplanner.com/
Werkt ideaal! En je kunt er ook in 3d in rondlopen, super grappig.

Handig, als ik thuis ben ga ik daar zeker even naar kijken!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:23

Allright, eindelijk eens een beetje foto's gemaakt :P Dit is dus alleen m'n eigen kamer, ik deel een appartementje :) Het is niet zo netjes momenteel dus excuses daarvoor :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is 15m2 :) Alles past er prima, er komt nog een krabpaal in voor de komende poes en er komen boven m'n koelkast nog wat planken aan de muur want ik mis wat ruimte, maar verder heb ik echt prima de ruimte hier! Ik ben er ook echt heel erg blij mee!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:59

Ziet er leuk uit Courses en ook lekker ruim!
En wat leuk een poes :D jammer genoeg mogen er geen huisdieren waar ik ga wonen.

Ik ben goed geslaagd bij de Ikea! Een grote zwartbuine Malm kast met 3 lades (anders is alles zo wit),
een klein wit Malm kastje met 2 laatjes. Voor beide kasten een glasplaat, op de grote kast wil ik namelijk
mijn tv zetten en het kleine kastje wil ik als nachtkastje gaan gebruiken.
Verder nog zo'n klein goedkoop tafeltje, ook in het zwartbruin. Een grijze hoes voor een Klippan bank,
de bank zelf wil ik nog tweedehands gaan scoren. Een dekbedovertrek, molton en 4 pannen. :)
De uiteindelijke schade was rond de 200 euro.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:44

Hallo! Mag ik meepraten? Wat een super leuke en mooie kamers hebben jullie! Ik zit sinds 2 maanden ook weer op kamers :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:48

Nee dat is een soort vensterbank haha

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:16

Wat een toffe kamers komen hier langs! :D

Ik had tot voor kort de creatieve uitspattingen van de vorige kamerbewoner nog op de muur staan (een grote doos en een zelfportret :+ ), gelukkig heeft vriendlief dit deze week allemaal geschilderd! :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:50

Hahaha een grote doos en een zelfportret :') Ik mag eigenlijk ook gewoon op de muur schilderen :)*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:17

Zal eens een foto zoeken.. :))