Hier ook een (stille)meelezer
Super leuk om je updates te volgen!
*kruipt weer onder haar steen*
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heel leuk om al je verhalen te lezen en vooral de foto's ervan te zien hoe alles vordert
Elise_0o schreef:Ik merk trouwens dat dit topic veel word bekeken, maar dat er bijna geen reacties meer komen, komt dit omdat mensen het niet meer interessant vinden en ik beter kan stoppen, of is het omdat iedereen liever alleen kijkt en geen zin heeft om een reactie te plaatsen?
Ik volg ook steeds je topic, maar heb zelf niet zo veel toe te voegen, dus daarom stille meelezer

zo schattig! Elise_0o schreef:Brahma's zijn trouwens erg leuke kippen, rustig en mooi. Het zijn alleen wel kippen die niet erg makkelijk eieren leggen, dus als je ze echt voor de eieren wilt houden kun je beter een ander ras of kruising gaan houden. Orpingtons zijn trouwens ook erg leuk, maar hetzelfde verhaal als met de brahma's.
Wij hebben hier in de buurt ook roofvogels en het is mooi om te zien dat als de kippen een schaduw op de grond zien, ze allemaal richting bomen oid rennen, zodat de roofvogel ze niet goed meer kan zien.
ZusJacobs schreef:De kalkoenen hier zijn geweldige roofvogels afschrikkers, die blerren de boel wel bij elkaar! 1 x een orpington gehad die door een roogvogel opgepakt werd, die werd 200 meter weer gedumpt omdat hij te zwaar was
Citaat:voelde me al best klote toen de hanen en ganzen naar de slacht waren gegaan. Wie ben ik om te beslissen dat hun niet meer mogen leven? Maar als ik dan naar de kip kijk in de supermarkt.. tjah dan weet ik weer waarom dat ik dit doe.
Citaat:Brahma's zijn trouwens erg leuke kippen, rustig en mooi. Het zijn alleen wel kippen die niet erg makkelijk eieren leggen, dus als je ze echt voor de eieren wilt houden kun je beter een ander ras
Monica72 schreef:Elise_0o schreef:Brahma's zijn trouwens erg leuke kippen, rustig en mooi. Het zijn alleen wel kippen die niet erg makkelijk eieren leggen, dus als je ze echt voor de eieren wilt houden kun je beter een ander ras of kruising gaan houden. Orpingtons zijn trouwens ook erg leuk, maar hetzelfde verhaal als met de brahma's.
Wij hebben hier in de buurt ook roofvogels en het is mooi om te zien dat als de kippen een schaduw op de grond zien, ze allemaal richting bomen oid rennen, zodat de roofvogel ze niet goed meer kan zien.
eieren zijn lekker maar niet het belangrijkste doel, mijn doel om die kippen in m'n tuin te houden is gewoon om wat leven erin te brengen gras, bomen en vogels zijn leuk maar ik heb al eerder kippen gehad van die normale legkippen en het leukste vond ik gewoon het getokkel in m'n tuin en ze bezig zien met graven en badderen.ZusJacobs schreef:De kalkoenen hier zijn geweldige roofvogels afschrikkers, die blerren de boel wel bij elkaar! 1 x een orpington gehad die door een roogvogel opgepakt werd, die werd 200 meter weer gedumpt omdat hij te zwaar was
kunnen kalkoenen bij kippen of hebben die weer een eigen stukje nodig incl hok?

Elise_0o schreef:Dan zijn Brahma's perfect, er is niets grappiger dan zo'n kip te zien rennen, moet dan altijd denken aan de tekenfilm Robin Hood. Die kip (die aan het tenissen is) die rent precies zo!
Kalkoenen kunnen heel goed met kippen, onze kalkoen haalt altijd de ruziende kippen uit elkaar, is mooi om te zien.