[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:07

;( Het zit ons ook niet mee ...

Tussen alle veels te dure huizen (in verhouding tot de staat van de huizen) die we bekeken hadden.
Komen we in de prijs regio waar we wat mee kunnen en de staat waar we wat mee kunnen.

Huis 1 ruimte voor paard in regio dat we graag willen.
Ex huur woning van de woningbouw.
Helaas waren we zoveelste in rij voor een optie voor de woning (te laat gereageerd) .
huis voor ons neus verkocht...

Huis nummer 2
Ook ex huur woning geen ruimte voor paard helaas niet in een ideale buurt maar wel juiste regio.
Had er 1 voor ons gereageerd.
Je raad het al huis verkocht onder voorbehoud (dus is nog een innimini kans op).....

Huis 3 via via gevonden.
Compleet verkeerde regio net wel net geen ruimte voor paard.
Komen we maar op 1 vraag uit ...
Is het ongelooflijk schattige huisje waar we beiden op slag verliefd op geworden zijn wel te redden ....

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:21

Nelleke, ik heb een heeeeeerlijke vakantie gehad. Vlieg het liefst morgen weer terug ;)
Super dat jullie een kijker hebben, ik ga heeel hard duimen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 07:44

rommulus, wat balen dat die huizen net verkocht zijn zeg. In welke regio zoek je?

Of huisje 3 nog te redden valt kan niemand in het topic zeggen. Neem bij een 2e (of 3e) bezichtiging een betrouwbare aannemer mee en laat een bouwtechnisch rapport opstellen. De aannemer kan je vertellen hoeveel het je ongeveer gaat kosten om de boel weer leefbaar te maken. Het bouwtechnisch rapport geeft je 'garantie' dat er geen houtworm, schimmel, rot etc in of onder het huis zit.

Belangrijk bij dat soort huizen is: als alles sterk verouderd is maar de basis is wel gewoon goed (lees: kozijnen, ramen, gevels etc) dan hoeft het geen fortuin te kosten om het op te knappen. Met een nieuwe vloer, pot verf en een ikea-keuken kom je dan een heel eind.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:35

Ik wil me hier ook graag melden. Mijn huis in Amsterdam staat nu al een jaar te koop. Wel kijkers gehad, maar het schiet maar niet op. We zijn ondertussen van makelaar gewisseld maar nog zonder resultaat....tja, we hebben er maar 1 nodig zegt de makelaar dan...klopt helemaal, maar die ene vinden :-(

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:49

juval schreef:
zie onderschrift. huis staat in Cothen, vlakbij Utrecht. In juni staat ie 2 jaar te koop.
nou ja.. wat erg.. t is wel balen natuurlijk, in het begin hebben we ons 'rijk' gerekend... terwijl we dat geld natuurlijk nooit in handen hebben gehad. Het is geen standaard huis, ik denk dat dat mensen afschrikt (terwijl ik dat juist een pluspunt vind, maar goed, smaken verschillen).

Ik heb even naar je huis gekeken, hoop dat je het niet erg vind :o .
Persoonlijk denk ik dat de mensen er niet doorheen kunnen kijken, er is veel kleur en met name veel geel. Ik zou alles wit ( of andere neutrale kleur ) verven .
Ik heb het alleen over de binnekant. De buitenkant vind ik juist wel heel leuk.

Wij zijn bezig met het kopen van een huis ( vandaar dat ik al enige tijd meelees hier ). En wat ik heb gezien is dat huizen op de markt staan, lang niet verkocht worden en er dan op een gegeven moment er afgehaald worden. Ze krijgen een make over ( gewoon neutrale kleuren wordt het geverft ) en worden weer opnieuw aangeboden.
Lijkt me vreselijk om zo lang je huis in de verkoop te hebben staan -O-

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:55

We willen mijn zus mee nemen voor de eerste officiële bezichtiging.
We zijn nog niet binnen geweest, mijn zus heeft een bouw opleiding gedaan en kan een inschatting maken of het waard is een rapport op te laten maken.
Het huisje is al ruim 100 jaar oud.
Ik vrees het ergste gezien de schoorstenen uitwijken en er hier en daar wat scheuren in muren zitten (helaas ook in de fundering).
Zekerheden die we nu al hebben is dat het dak vervangen moet worden en de muren opnieuw gevoegd worden.
We kopen niet een woning om hem te slopen maar om hem te redden maar of dat kan ....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:31

Ik zie dat ik je eerste vraag ben vergeten te beantwoorden :o

We zoeken redelijk ruim grof gezegd zoeken we ongeveer tussen Assen Steenwijk en Hoogeveen in, zo'n beetje ongeveer daar zeg maar :+
Ik werk dor het hele land en zoek dus iets wat centraler ligt, vriend lief blijft in Assen werken.

Huisje wat we het laatst gezien hebben staat in kiel windeweer :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:32

Is er iemand binnen dit topic die inhoudelijk verstand heeft van de NHG?

Wil graag meer informatie over de voorwaarden hieromtrent.

Wij staan ook op het punt om onze woning te verkopen, en er zal NHG van toepassing zijn indien er een negatieve toetsing uitkomt. Wil hier graag meer informatie over.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:41

wat bedoel je met negatieve toetsing?
ik dacht dat NHG alleen van toepassing was bij gedwongen verkoop. zodat je geen restschuld overhoudt. maar het fijne weet ik er helaas ook niet van.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

sassie76 schreef:
Ik wil me hier ook graag melden. Mijn huis in Amsterdam staat nu al een jaar te koop. Wel kijkers gehad, maar het schiet maar niet op. We zijn ondertussen van makelaar gewisseld maar nog zonder resultaat....tja, we hebben er maar 1 nodig zegt de makelaar dan...klopt helemaal, maar die ene vinden :-(

Hebben wij misschien dezelfde makelaar, die van mij zegt precies hetzelfde haha :+ :D Ons huis in Amsterdam staat nu 1,5 jaar te koop en we hebben 6 kijkers gehad. En nee, die ene zat er nog niet tussen..... Het is frustrerend maar ik blijf hoop houden. Ik hoop toch wel dat we binnen nu en een jaar de stad kunnen verlaten...

Nelleke: ik hoop op enthousiaste kijkers morgen; ik ga voor je duimen!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:05

mijn zus haar huis in duiven is na 3,5 jaar eindelijk verkocht wel mega moeten zakken met de prijs

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 17:31

sassie76 schreef:

Jeuj lotgenoten!

Heb je een link van je huis? Ben benieuwd waar je zit. Eigen grond is best wel uniek in A'dam.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:38

Welkom sassie! Ik ben ook wel benieuwd naar link.

Ja ons huis is niet duur idd, maar ik woon ook niet in een bijzonder gezellig dorp. Veel oudere mensen. Vind ik niet erg, een soort gelijk huis staat in een ander bruisend dorp 3 km verder op voor 50.000 meer te koop en dat was ook allemaal nog erg gedateerd. Dus we hebben wel mazzel ja!

Waar willen jullie heen bruceandnoon?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:29

wij willen graag op niet a te grote afstand van Amsterdam maar wel echt buiten en vrijstaand. En dan een beetje hobbyboeren zeg maar. Onze voorkeur ligt nu bij de Beemster waar we al een aantal huizen hebben bekeken ( staan "gelukkig" ook nog allemaal te koop ), dat ligt op ideale afstand van amsterdam( met halfuurtje zit je er) en je kunt daar voor een redelijk bedrag een huis met een aardig stukje grond krijgen. Ik zou omgeving Bergen/Alkmaar ook heel leuk vinden maar dat is gelijk een stuk minder betaalbaar. We zoeken iets va max 650.000 met tussen de 3000-8000m2 eigen grond ( voor de paardjes,geitjes en kipjes) en min 150m2 woonoppervlak ( hoeft niet veel groter), beetje verbouwen vinden we niet erg en onze voorkeur gaat naar iets "authentieks".

sassie; ik ben eigenlijk ook benieuwd naar een link oid, eigen grond is inderdaad een unicum in A'dam, ben benieuwd waar je huis staat.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:58

Klinkt goed bruceandnoon mooi budget hebben jullie ook! Lekker ook de diertjes aan huis!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:24

ja maar zolang ons huidige huis niet verkocht is kunnen we niets :D dus het is gewoon heel veel geduld hebben

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:48

Goedemorgen allemaal. hierbij de link: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis ... rweg-1283/ Het is een huis in Oud-Sloten, met eigen parkeerplaats en nog steeds geen betaald parkeren.

Bruceandnoon: volgens mij zeggen alle makelaars dit wel. Wij moeten het wel echt hebben van de lente/zomer. Vlak achter ons huis liggen de tuintjes en dat trekt veel mensen. Wij hebben ook een behoorlijke tuin en dat is voor die mensen weer heel aantrekkelijk.

Aanvankelijk hebben wij ook in NH gekeken voor een boerderij, maar ik vind het persoonlijk te duur. Wij zijn naar Drenthe verhuisd..daar is het ook zeker niet goedkoop, maar je krijgt zeker meer voor je geld :-)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 08:59

Sassie76, leuk huisje! Mooie foto's heeft de makelaar gemaakt. Vind het persoonlijk wel flink aan de prijs voor een huis in sloten waar nog redelijk wat aan gedaan moet worden om het aan de huidige norm te laten voldoen. Maargoed, wel een huis met potentie. In Amstelveen betaal je zo een ton meer voor zoiets. :)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:03

De prijs was veel hoger. In deze omgeving is dit wel een normale prijs. Wij zitten zelfs aan de onderkant van de prijzen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:06

@Ceasar, hoe bedoel je je vraag? Onder welke omstandigheden verkoop je de woning? Zelf zit ik middenin het NHG traject en ondanks dat ik er inmiddels wel meer over weet, blijft er een hoop onduidelijk. Sowieso tot een aantal weken na overdracht weten we niet waar we aan toe zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:15

Sassie, echt waar? Ik ken de buurt niet goed genoeg om het te weten. :) Het is wel een unieke plek zo maar wel weer echt een stuk uit de stad weg. Zijn jullie zelf al verhuisd?

Moska, tot een aantal weken na de overdracht? Eenmaal overgedragen is toch gewoon verkocht?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:43

Naar de binnenstad is het met de auto 15 minuten en de tram is op loopafstand...ver weg, maar toch dichtbij. Wij zijn, op twee weken na, een jaar geleden verhuisd. Dat kan ook alleen maar omdat het huis in Amsterdam van mijn ouders is (ik heb daar tot aan drenthe gewoond) en ik de boerderij in Drenthe heb gekocht...zij zijn bij mij ingetrokken..in plaats van andersom. De boerderij is groot genoeg voor ons en als ik overdag aan het werk ben, dan letten zij op de paarden.

Ja, Moska dat begrijp ik ook niet helemaal.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:29

ik vind het een huis met veel potentie Sassie. denk dat het heel geschikt zou zijn voor een gezin die de luwte van de stad willen opzoeken. ik ken het daar wel een beetje en het is echt heel leuk daar, echt dorps maar wel met alle voorzieningen.
Ik begrijp helemaal jouw beweegreden om naar Drenthe te verhuizen, wat je daar wel niet kunt krijgen voor de prijs van een appartement hier in Amsterdam... dan vraag ik me soms echt af wat we hier nog doen! Helaas is mijn vriend door zijn werk gebonden aan Schiphol en moet hij er binnen een uur rijden kunnen zijn. Anders zou ik het wel weten, ik zou zelf wel rond de Veluwe of in de achterhoek willen wonen.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:36

Dank je wel Bruceandnoon.

Ik werk zelf nog in Alkmaar, maar gelukkig kan ik ook veel thuiswerken..dus gemiddeld 3x in de week naar Alkmaar. Dat is 1,5 uur rijden (enkele reis). Ik heb er echt nog geen dag spijt van gehad. We hebben ruim 3 ha en de boerderij ligt 5 minuten stappen van het bos.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:01

Caesar schreef:
Is er iemand binnen dit topic die inhoudelijk verstand heeft van de NHG?

Wil graag meer informatie over de voorwaarden hieromtrent.

Wij staan ook op het punt om onze woning te verkopen, en er zal NHG van toepassing zijn indien er een negatieve toetsing uitkomt. Wil hier graag meer informatie over.

Op de site van het HNG staat hier info van op