Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

burnie

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:25

Wat een verhaal zeg..... nou de datum 2 april nadert... ga dit topic in de gaten houden
We zijn zelf ook huizen zoekende

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:32

Ik denk zelfs dat er na vandaag niet zo heel erg veel meer gaat gebeuren. Morgen is het goede vrijdag en maandag is ook alles dicht ivm tweede paasdag.

TS ik hoop echt dat je vandaag voor jezelf nog een beetje duidelijkheid krijgt. Zou wel fijn zijn zo voor het weekend.

Succes en sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 16:36

Mail terug van de makelaar; de eindinspectie kan niet plaatsvinden op 2 april. Over de overdracht zegt hij niets, maar ga er van uit dat ze niet bij de notaris zitten.
Heb teruggemaild dat als de eindinspectie en overdracht niet op de contractueel vastgelegde datum plaatsvinden ik de verkopende partij in gebreke stel en aansprakelijk stel voor al mijn financieel geleden schade.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:37

Oh mijn hemel :=
Ik zou ook even de notaris op de hoogte stellen en alles vast in gereedheid brengen om ze direct op 2 april nog in gebreke te kunnen stellen :=

Heb je trouwens iemand die je hier bij helpt?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:37

Even een vraagje; wie is er bij in het geval dat er geen overdracht plaatsvindt en de makelaar aan de verkopende kant staat, die kan bemiddelen of waarneemt?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:39

Jeetje wat een drama kun je niet aan de notaris vragen of zij hen kan bellen wat hun bedoeling is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:39

Dan kan TS geld krijgen geloof ik, omdat de verkopende partij dan in gebreke gesteld wordt en dus een boete van 3promille van het bedrag moet betalen per dag.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:57

Liselot schreef:
Mail terug van de makelaar; de eindinspectie kan niet plaatsvinden op 2 april. Over de overdracht zegt hij niets, maar ga er van uit dat ze niet bij de notaris zitten.
Heb teruggemaild dat als de eindinspectie en overdracht niet op de contractueel vastgelegde datum plaatsvinden ik de verkopende partij in gebreke stel en aansprakelijk stel voor al mijn financieel geleden schade.

Hmmm...geen eindinspectie geen overdracht lijkt mij,ben je mooi klaar mee.
Heb je al contact opgenomen met de notaris?Goed dat je hebt meegedeeld dat je ze voor financiëel geleden schade aansprakelijk gaat stellen.
Mooi klöte voor je :(:)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:59

Nou... daar ben je dan mooi klaar mee -O-
Dat wordt dus betalen voor hun, maar daarmee heb jij je huis niet eerder. Lekker zuur.
Ben benieuwd hoe de notaris reageert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:02

De eindinspectie moet je natuurlijk voor of op 2 april hebben. Dus idd goed om terug te mailen dat als dat niet op of voor die datum kan ze in gebreke worden gesteld. En ik denk dat je er ook wel vanuit kan gaan dat de overdracht dan ook niet doorgaat. Hufterigheid om dat dan ook gewoon niet te melden… :\
Caesar schreef:
Even een vraagje; wie is er bij in het geval dat er geen overdracht plaatsvindt en de makelaar aan de verkopende kant staat, die kan bemiddelen of waarneemt?
ts zelf in dit geval, maar zij kan ook bijv. een advocaat en/of een aankoopmakelaar (wel beetje laat in dit stadium) in schakelen. Tot nu toe doet ts het zelf prima. Notaris contacten is iig wel even handig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 17:05

Nee notaris nog niet gebeld, zij kan er nu ook niet wat aan doen.
Ik moet daar dinsdag zelf gewoon naartoe om niet ook in gebreke gesteld te worden. Dan pas kan ik de aangetekende brief (ingebrekestelling) versturen. Verkopende partij heeft dan nog een wettelijke termijn van 8 dagen om alles alsnog te regelen. Pas na die 8 dagen gaat de boete in

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:08

Belachelijk, echt zò slecht van die makelaar. Wat een lamstraal zeg.
Raar ook dat ze pas een week nà het niet nakomen van de afspraak in gebreke kunnen worden gesteld. Afspraak is afspraak toch, en niet nog een week later?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:10

Nou ja ziekte, been breken, e.d. onvoorzienbare dingen enz Maar met 8 dagen verder lijkt het mij ook niet logisch dat je dan opeens wel een ander huis hebt. Het kan, de kans is aanwezig, maar imo wel klein.

Interessante casus overigs, moet voor sommige dingen echt weer diep graven :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:10

Dus in het "ergste"geval zit je voor niets daar de 2e en moet je nog 8 dagen wachten...je geduld wordt dus enorm op de proef gesteld -O- Raar dat ze nog 8 dagen de tijd krijgen trouwens...datum is toch datum..

Hoe laat moet je bij de notaris zijn?Beetje vroeg hoop ik,kun je mooi die aangetekende brief in de loop van de dag opsturen...blehg,vind echt naar voor je.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:11

Zal je net zien, dat ze dan opeens wel wat kunnen regelen als ze merken dat ze fout zitten. Van alles de rekening bewaren en bijv je opgenomen dagen etc. Ik zou ook van die 8 dagen kosten proberen te verhalen, want het blijft 8 dagen NA de afgesproken datum waar jij geen rekening mee hebt gehouden.

Jij hebt je plicht gedaan, ga er 2 April heen en laat het er maar op aan komen. Weet je wel een tijd dat je bij de notaris moet zijn? Print je mail wisseling nog even uit, dat als je daar zit iig nog iets bij je hebt en kan laten zien. Notaris weet het wel, maar heeft meerdere zaken en soms kan net dat ene zinnetje of woodje bepalend zijn. Dan kun jij iig laten zien dat je goed voorbereid bent. Je hoeft dan geen strijd aan te gaan en kan gewoon wijzen op de feiten.
Als je alleen maar moet verdedigen zonder dat je iets bij je hebt, wordt het misschien strijd of probeert de verkopende makelaar je te overtreffen met allerlei beloftes etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:12

En zorg dat je ook terplekke digitaal beschikking hebt over de mails; dat ze niet kunnen gaan roepen dat je gephotoshopt hebt

SAKKIA

Dat is gewoon wettelijk zo geregeld Ashley1 daar doe je niks aan. Ik denk dat ze het idd daarop aan laten komen, of in elk geval de makelaar laat het er op aankomen. Betwijfel eigenlijk of de bewoners zelf weten dat het zelf al zover is :=

superpony

Is de makelaar aangesloten bij een verenging? Werkt hij voor zichzelf of een baas? Ik zou zeker bij zijn baas en de vereniging een klacht indienen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:14

Jans schreef:
En zorg dat je ook terplekke digitaal beschikking hebt over de mails; dat ze niet kunnen gaan roepen dat je gephotoshopt hebt

Dit vind ik idd een hele goede tip :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:14

Die 8 dagen geldt toch voor als de koper in gebreke blijft (bv de bankgarantie niet op tijd binnen).
Geldt deze termijn ook voor de verkoper?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:15

De wet geeft ze dus nog een week extra,kan idd zijn dat hij met de verkopers heeft overlegt dat ze er nog een week bij krijgen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:16

Pfff hopelijk gaat het goed komen voor je! Wat een klote situatie zeg!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:18

Nou de kans dat ze gaat passeren op 2 april is nu echt wel heel erg klein hoor.
Ik denk dat ze echt gokken op die extra dag en wellicht zelfs bereid zijn te betalen voor nog een paar dagen.

Ik zou wel heel erg goed bijhouden wat voor extra kosten je nu hebt. Dit hebben wij ook gedaan en we hebben alles verhaald op de kopende partij (in ons geval dan)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:18

Moet eerlijk zeggen dat ik al geen zin meer in dat huis zou hebben. Vind het goed van je dat je doorzet want je hebt deze woning niet voor niets gekocht. Wat een toestand zeg.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:20

Wat een rot situatie en wat wordt er ombeschoft gehandeld. Je bent gelukkig wel goed op de hoogte qua igs en verzuim.